LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Belisol; wie heeft zinnig advies?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
EricDraven
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2008 16:50

Probleem met Belisol; wie heeft zinnig advies?

Ongelezen bericht door EricDraven »

Beste mensen,

Langs deze weg een vriendelijk doch dringend verzoek om wat advies.

Het betreft een geschil met een filiaal van Belisol, die zowel kunststof als houten kozijnen e.d. levert en plaatst. We hebben nogal wat problemen gehad met deze firma, vooral op gebied van het nakomen van afspraken, beloftes die niet worden waargemaakt, bitter slechte communicatie, het afgeleverde was broddelwerk terwijl ze in hun folders spreken over 30 jaar ervaring -dat was aan het geleverde werk dus niet te merken-, een directeur die aangeeft maling te hebben aan ons consumentenrecht (directeur is van Belgische komaf), een leidinggevende die een welhaast dreigend telefoontje pleegt aan mijn adres enz. enz. enz. Te veel om op te noemen. We voelen ons derhalve in de boot genomen door deze firma.

Nu hebben we, gezien andere omstandigheden, het besluit genomen om gewoon netjes de rest van de rekening te betalen en verder never nooit niet meer met deze firma zaken te doen. Het enige wat we nog van ze willen is een eindrekening/factuur met daarop aangegeven dat de rekening volledig voldaan is. En hier gaat het mis en wil ik langs deze wijze een vraag stellen.

We hebben al meerdere malen contact gezocht met het bewuste Belisol-filiaal maar wat we ook doen, die eindafrekening komt maar niet. We wachten nu al een paar weken hierop, maar tot op heden nog steeds niets. Een vertegenwoordiger waar we toevallig contactinformatie van hebben is ook al meerdere malen geïnformeerd, helaas ook zonder enig teken van leven.

De concrete vraag: als Belisol verder weigert de eindafrekening te sturen (ik meen dat dit een plicht is van een bedrijf dat werk heeft geleverd bij particulieren of andere bedrijven), wat kan ik dan nog verder doen om alsnog die eindafrekening te krijgen? Welke "dwangmiddelen" kan ik hiervoor inzetten?

Alvast bedankt voor uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

EricDraven

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Probleem met Belisol; wie heeft zinnig advies?

Ongelezen bericht door norman »

u weet toch zelf wel wat moet betalen er zal toch wel een factuur zijn gestuurd en als u het overmaakt via de bank dan heeft u toch een afschrift dus meteen een betalings bewijs, alleen als u contant zou betalen moet u natuurlijk een betalings bewijs krijgen

EricDraven
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2008 16:50

Re: Probleem met Belisol; wie heeft zinnig advies?

Ongelezen bericht door EricDraven »

Beste Norman,

Dat is helemaal correct. Het geld is inderdaad via de bank overgemaakt. Echter, volgens mij is het wettelijk verplicht -zeker fiscaal gezien- dat tegen een betaling een factuur staat. Je krijgt bijv. in een winkel niet voor niets een kassabon mee, wellicht een rare vergelijking maar toch. Een bankafschrift is zeker een bewijs maar juridisch/fiscaal gezien ligt dit volgens mij toch weer iets anders.

Evengoed dank voor je reactie en in zekere zin heb je zeker gelijk, maar there is more to it.

Groeten,
EricDraven

Gesloten