Garantie Sony A100
Geplaatst: 21 jul 2008 20:42
In maart 2007 heb ik een digitale spiegelreflexcamera van Sony (de A100) gekocht. Na 9 maanden begon de camera afentoe te weigeren. Op 4 januari heb ik dit probleem telefonisch gemeld waarna ze hier bij Sony notitie van hebben gemaakt in het systeem. De betreffende medewerker kwam met de oplossing om de camera te resetten en deze veelvuldig te gebruiken. Indien het probleem zich opnieuw voor zou doen moest ik weer contact opnemen.
De periode daarna deed het probleem zich opnieuw voor. Op 6 mei heb ik weer contact opgenomen met Sony, de medewerker deelde mij mede de camera op te sturen. Dit heb ik gedaan. De camera ontving ik na 8 weken terug met daarbij een factuur van ca. € 150. Ik was nogal verbaasd omdat ik het probleem immers binnen de garantietermijn had gemeld. Ik heb inmiddels diverse telefoontjes met Sony gepleegd, de dealer waar ik de camera vandaan heb ook, maar ze houden vol dat ik moet betalen. De reden die zij noemen is dat de camera mogelijk knel heeft gezeten en dit valt niet onder garantie... Naar mijn mening is dit niet mogelijk, ik ben namelijk erg zuinig op mijn camera.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan?
De periode daarna deed het probleem zich opnieuw voor. Op 6 mei heb ik weer contact opgenomen met Sony, de medewerker deelde mij mede de camera op te sturen. Dit heb ik gedaan. De camera ontving ik na 8 weken terug met daarbij een factuur van ca. € 150. Ik was nogal verbaasd omdat ik het probleem immers binnen de garantietermijn had gemeld. Ik heb inmiddels diverse telefoontjes met Sony gepleegd, de dealer waar ik de camera vandaan heb ook, maar ze houden vol dat ik moet betalen. De reden die zij noemen is dat de camera mogelijk knel heeft gezeten en dit valt niet onder garantie... Naar mijn mening is dit niet mogelijk, ik ben namelijk erg zuinig op mijn camera.
Iemand enig idee wat ik hiermee kan?