LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] installatie adsl van kpn en Vista

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
meelaansyl

installatie adsl van kpn en Vista

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Goedendag,

ik heb sinds 2005 direct-adsl van kpn.
Nu heb ik dat destijds geinstalleerd op XP met de bijgeleverde cd, maar deze werkt niet in Vista.
Aangezien de KPN volkomen onbereikbaar is (al dagenlang een bandje dat het door de grote drukte niet mogelijk is je te woord te staan en het verzoek om later terug te bellen) probeer ik het op deze manier:
weet iemand hoe ik nu in Vista een verbinding kan maken?

Ik heb een wachtwoord, gebruikersnaam, modem en alles, maar geen inbelnummer van de KPN.
Zijn mijn wachtwoord en gebruikersnaam voldoende om in Vista een inbelverbinding tot stand te brengen?

Alvast bedankt!

D1RK

Re: installatie adsl van kpn en Vista

Ongelezen bericht door D1RK »

U zou voor Uw mail gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebben, maar Vista hoorde na inprikken kabel gewoon zonder KPN software te werken!
Dus kabel erin en draadloos moet je wel instellen maar een kabel naast de oude PC moet kunnen.

Ik stop mijn Linux ook bij diverse mensen erin zonder iets te installeren, vaak alleen de eerste keer nodig als je nieuwe gebruiker bent maar daarna niet meer!

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nu heb ik dat destijds geinstalleerd op XP met de bijgeleverde cd, maar deze werkt niet in Vista.
Die heb je ook niet nodig !
Ik heb een wachtwoord, gebruikersnaam, modem en alles, maar geen inbelnummer van de KPN.
Inbelnummer heb je ook niet nodig bij ADSL
Zijn mijn wachtwoord en gebruikersnaam voldoende om in Vista een inbelverbinding tot stand te brengen?
Wat moet je met een inbelverbinding :?:
Je hebt een LAN-verbinding !
weet iemand hoe ik nu in Vista een verbinding kan maken?
Kabel in je modem en in Vista...

Nieuwe verbinding aanmaken en kiezen voor LAN-verbinding.
Daarna draaien maar !

e.weis

Ongelezen bericht door e.weis »

Beste,

Voor t installeren van direct adsl heb je inderdaad geen cdrom nodig.
Ook een inbel nummer is niet nodig omdat t geen inbel verbinding is maar een lan verbinding (verbinding via een cat5 kabel).

Het is de bedoeling dat je modem gekoppeld wordt met je computer doormiddel van een cat5 kabel.

Als verder alles goed is ingesteld (modem ingesteld met gebruikersnaam en wachtwoord, en op de computer de netwerkkaart geinstalleerd) zou t in principe allemaal moeten werken.

succes.

E. weis
KPN webcare Team

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Misschien wordt er een USB modem gebruikt,

Dan kan het nodig zijn om software in de computer te installeren om een verbinding te maken, en wanneer deze software niet geschikt is voor Vista kan dit problemen geven voor de verbinding, en dan maar hopen dat de fabrikant een Vista driver op de website heeft staan

Een LAN verbinding kan zonder problemen tot stand komen, simpelweg in pluggen, en dan is er een internetverbinding wanneer deze LAN verbinding ingeschakeld staat,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

e.weis

Mocht het zo zijn dat de vraagsteller een usb modem heeft, dan is het misschien niet verkeerd om te overwegen een modemruil in gang te zetten.

Het enige wat er veranderd is dat t nieuwe modem dan in bruikleen is en geen eigendom van de vraagsteller.

Daarbij is er een keuze voor een bedraad modem of een draadloos modem, waarbij een bedraad modem gratis is en een draadloos modem €40.

Wel moet er rekening gehouden worden met eenmalige verzendkosten van €8,95.

mvg.
e.weis
KPN Webcare Team

agro

Ongelezen bericht door agro »

Geachte e. weis
Zou u contact met mij willen opnemen
mijn klantnr is xxxxxxxx
bij voorbaat dank
Laatst gewijzigd door agro op 07 aug 2008 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

Het enige wat er veranderd is dat t nieuwe modem dan in bruikleen is en geen eigendom van de vraagsteller.

Daarbij is er een keuze voor een bedraad modem of een draadloos modem, waarbij een bedraad modem gratis is en een draadloos modem €40.

Wel moet er rekening gehouden worden met eenmalige verzendkosten van €8,95.
Je kan ook via marktplaats een modem met wifi voor 25 euro kopen en dan is hij van jou!
Of je koopt gewoon een goeie nieuwe met ADSL2 en VOIP en zo, scheelt weer alse ze binnen 2 jaar een ander account willen aansmeren.

e.weis

Aan Agro.

Als t probleem wat je hebt niet op te lossen valt via dit forum, pas dan kunnen we kijken of er een andere manier van contact mogelijk is.

We zijn natuurlijk een webcare team en daarom is het handig als je zelf een topic over je probleem opent.

Dan kunnen we kijken of we t probleem zo kunnen behandelen/oplossen.

mvg
E. Weis
KPN Webcare Team

agro

Als t probleem wat je hebt niet op te lossen valt via dit forum, pas dan kunnen we kijken of er een andere manier van contact mogelijk is.
Ik kreeg mail van KPN dat deze nieuwe abonnementsvormen heeft van internetplusbellen.
Ik heb gevraagd om huidig abonnement om te zetten.
Volgens antwoord moest ik dat zelf kunnen doen via inloggen op "mijn KPN" echter deze mogelijkheid is NIET meer aanwezig.
Hiervan melding gemaakt, en zou volgens bericht wat ik terug kreeg binnen 2 dagen antwoord krijgen, wat dus niet is gebeurt.
Hierna klachten formulier ingevuld ook hier zou ik binnen 2 dagen antwoord op krijgen, maar het blijft van de zijde van KPN akelig stil.

Waarom ik eerst mijn klacht hier moet deponeren alvorens deze opgelost zal kunnen worden ontgaat mij geheel.

e.weis

Ten eerste mijn excuses namens kpn dat de antwoorden op gestelde vragen op zich laten wachten.

Verder klopt het wel dat je zelf t abonnement kunt aanpassen via "mijn KPN".

Deze omgeving kunt je bereiken door naar http://www.kpnvandaag.nl te gaan en daar onder t groene balkje te klikken op "mijn KPN" en dan in te loggen met gebruikersnaam en ww die middels een brief zijn geleverd bij aanvraag van je huidige abonnement.

Eenmaal ingelogd klik je in 't menu aan de linkerkant op "pakketten wijzigen" en daar kun je dan 't gewenste abonnement selecteren.

Houd wel rekening met t feit dat sommige abonnementen niet aangevraagd kunnen worden omdat dit dan een downgrade zou moeten worden.
Een downgrade kan minimaal 1 maand voor de eind datum van een contract worden aangevraagd en wordt pas geleverd aan het einde van t contract. (mocht het om een downgrade gaan).

Is hiermee je vraag beantwoord?

mvg.
E Weis.
KPN Webcare Team

agro

Is hiermee je vraag beantwoord?
Niet helemaal.
Eenmaal ingelogd klik je in 't menu aan de linkerkant op "pakketten wijzigen" en daar kun je dan 't gewenste abonnement selecteren.
Deze optie is al geruime tijd NIET MEER aanwezig, was er in het verleden wel.
Er valt na inloggen bij "mijn KPN" nagenoeg NIETS meer te wijzigen.
Hoe wil men dan wijzigen!!!!
Dit probeer ik al hele tijd duidelijk te maken.

Met verbazing constateer ik dat een bedrijf welke als activiteit communicatie bezigd, intern de communicatie niet beheerst.

Bovendien heeft KPN op moment 2 verschillende abonnementsvormen (Internetplusbellen EXTRA) met dezelfde naam.
Dit is wel zeer verwarrend, waarvan ik er eentje zou willen en wel de NIEUWE abonnementsvorm (8 Mb down 1 Mb up) met onbeperkt bellen voor € 50,00 per maand.
Als dit als een downgrade wordt gezien wil ik overstappen op het PREMIUM abonnement.[/b]

agro

Zojuist ontdekt dat ik 2 verschillende klantnummers bij KPN heb.
En 2 verschillende inlognamen op verschillende sites.
Bij "mijn KPN" en als zogenaamd voormalig abonnee van Planet.
Waarbij vermeld moet worden dat ik geen voormalig Planet abonnee ben.
Mogelijk dat hierdoor problemen zijn ontstaan.
Hoe kunnen deze opgelost worden.
Laatst gewijzigd door agro op 06 aug 2008 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

e.weis

Beste Agro,

Welke klantnummers zijn het precies?
dan kan ik ze even tegen t licht houden en kijken wat wat is.

mvg
E.weis
KPN Webcare Team

agro

klant nummers
xxxxxxxx
xxxxxxxx
Laatst gewijzigd door agro op 07 aug 2008 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

e.weis

Argo,

Beide klantnummers verwijzen uiteindelijk naar een en t zelfde, dat komt uiteraard door de samenvoeging van Planet naar KPN.

Met welke gebruikersnaam heb je tot nu toe geprobeerd in te loggen op de mijn gegevens? Of heb je t met beide geprobeerd.

Ik kan het niet exact nakijken of dit inderdaad t probleem veroorzaakt doordat er 2 gebruikersnamen zijn maar we kunnen t altijd even bekijken / uitproberen.

mvg.
E.weis
KPN Webcare Team.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Agro
Vraag meteen om een nieuw klantennummer voordat er nu misbruik van uw klantennummers gemaakt gaat worden.

Niet handig van het webteam om op een openbaar forum naar deze gegevens te vragen. Dat had m.i. privé moeten plaats vinden, maar is gemakkelijk te herstellen door Agro van een nieuw klantennummer te voorzien.

agro

Bij mijn KPN en mijn zogenaamde eerdere planet verbinding moet ik met 2 verschillende inlognamen inloggen, (deze kunnen niet omgewisseld worden) de namen maak ik uiteraard hier niet bekend, de wachtwoorden zijn hetzelfde.

Ik heb het vermoeden dat dit al veel langer speelt, met de installatie door de monteur kon deze moeilijk "mijn KPN" aanmaken, en was en is het nog steeds niet mogelijk vanuit "mijn KPN" de online facturen te benaderen.

Met de installatie wiilde ook de Experia box niet geactiveerd worden, mogelijk dat ook dit achteraf gezien de oorzaak wellicht is geweest.

De monteur heeft destijds een naam en wachtwoord bij www.breedbandportal.kpn.com ingevoerd, alwaar ik mijn facturen kon inzien en printen, echter op deze site kan ik nu niet meer inloggen, en derhalve kan ik mijn facturen niet meer inzien of printen.

Ook als ik in het verleden telefonisch contact op nam inzake het internetplusbellen had ik de ene keer een zakelijk abonnement eneen andere keer een prive abonnement, dit blijkbaar al naar gelang de medewerk(st)er van KPN inlogde op mijn gegevens.

Als ik thans inlog bij "mijn KPN" is het voor mij niet mogelijk om instellingen te wijzigen, noch voor mail of mailboxen of abonnementsvormen, in het verleden kon dit wel, mogelijk dat het samengaan van Planet hier iets mee van doen heeft.

Mogelijk is het idee van TdeHond wellicht interesant, om een geheel nieuw klantnummer te activeren, waarbij de inlognaam hetzelfde als van mijn account zou kunnen zijn, en de beide huidige klantnummers te wissen, wel zouden de e-mailadressen gehandhaafd moeten worden.

Tevens zou het abonnement dan omgezet kunnen worden naar Premium, 2 jarig abonnement met de gratis laptop.

e.weis

Beste t de hond,

Als een klant met KPN contact opneemt, stellen we de beller uiteraard eerst een reeks vragen om te verifiëren of we ook daadwerkelijk met de eigenaar van t abonnement spreken.

Alleen aan een klantnummer heb je dus als "buitenstaander" helemaal niets en deze informatie is dus ook niet zo gevoelig als dat u nu doet voorkomen.

Aan Agro,
Ik zal t verhaal wat u nu heeft getypt vanmiddag even goed overkijken en zien wat ik hier nog meer mee kan doen.

mvg.

E Weis
KPN Webcare Team

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ webcare

M.i. valt een klantennummer onder privé gegevens. Google u maar eens Klantnummer en privé gegevens.

Zie: ConsuWijzer - Ik heb een klacht over inbreuk op mijn privacy – waar kan ik terecht?

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ik_terecht

Zie ook:
http://weblogs3.nrc.nl/klaver/2008/01/1 ... n-klanten/

Naar mijn mening kan een provider niet zorgvuldig genoeg zijn m.b.t. de klantgegevens, ongeacht wat een malafide persoon hiermee zou kunnen doen. Uw communicatie had m.i. buiten dit openbare forum moeten plaats vinden.

Vandaar mijn voorstel deze heer een nieuw klantnummer te verstrekken.

Gesloten