Laatst besloot ik mijn afschriften te controleren en kwam ik tot de ontdekking dat orange de prijs van orange adsl basis had afgerond. Nu heb ik dit in het verleden ook meegemaakt met KPN Bel Budget, en dit werd netjes aangegeven op de facturen van KPN (schriftelijk dus). Orange had echter besloten om de klanten per e-mail op de hoogte te stellen van deze wijziging op onderstaande wijze
---------------------------
Onderwerp van het emailtje:
muziekquiz | salade top 5 | x-treme watersportgids (?????)
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
---------------------------
Dit mailtje heb ik dus pas op de 22ste gelezen (gezien het onderwerp leek het nou niet echt belangrijk), waardoor ik volgens de helpdesk buiten het opzegtermijn viel. Ik moest het verder maar uitzoeken.
Dit is in principe een wijziging van mijn contract met Orange. Ik zou namelijk 19,95 betalen pm na 1 jaar. Is het niet volgens de wet verplicht om klanten schriftelijk op de hoogte te stellen van dit dergelijke wijzigingen? Ik heb in het wetboek zitten spitten, maar kan daar helaas niets vinden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Orange - opzegtermijn verstreken?
Re: Orange - opzegtermijn verstreken?
In de telecommunicatie wet staat het volgende:
Artikel 7.2 b
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Er staat niet dat er een brief geschreven moet worden.
U zou dit geschil voor de Geschillencommissie kunnen uitvechten om erachter te komen wie in het gelijk gesteld wordt.
Artikel 7.2 b
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Er staat niet dat er een brief geschreven moet worden.
U zou dit geschil voor de Geschillencommissie kunnen uitvechten om erachter te komen wie in het gelijk gesteld wordt.
Als U geen spam filter heeft of zo....
ze hebben tijdig mail gestuurd en dat U deze niet leest is uw fout!
En waarom klagen over 5 cent?
Vermoedelijk testen ze of ze op deze manier klanten van Orange naar T mobile of zo kunnen overzetten omdat die is overgenomen.
Met slechts 5 cent zullen er enkele protesteren en ze kregen over duizenden klanten toch een leuk bedrag binnen.
ze hebben tijdig mail gestuurd en dat U deze niet leest is uw fout!
En waarom klagen over 5 cent?
Vermoedelijk testen ze of ze op deze manier klanten van Orange naar T mobile of zo kunnen overzetten omdat die is overgenomen.
Met slechts 5 cent zullen er enkele protesteren en ze kregen over duizenden klanten toch een leuk bedrag binnen.
het is toch niet meer dan normaal dat men op zijn minst een passend onderwerp voor een dergelijk emailtje gebruikt, ipv deze onzin? Erg mislijdend en bovendien een onprofessionele manier om klanten te dwingen om bij orange/online te blijven (al helemaal als je een opzegtermijn gebruikt voor bestaande klanten).
Ik zal derhalve mijn contract van zowel mobiel (ook slecht bereik in nederland overigens) als internet beëindigen zodra het contract verloopt.
Het is overigens erg jammer dat de wet nog niet is aangepast mbt stilzwijgende verlengingen. Zodra dat wel het geval is ben ik weg.
Ik zal derhalve mijn contract van zowel mobiel (ook slecht bereik in nederland overigens) als internet beëindigen zodra het contract verloopt.
Het is overigens erg jammer dat de wet nog niet is aangepast mbt stilzwijgende verlengingen. Zodra dat wel het geval is ben ik weg.
Zie:
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr= ... er=4071546
over 0900 nummers en overstap naar andere providers.
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr= ... er=4071505
over wetsvoorstel opzegtermijn 1 maand
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr= ... er=4071546
over 0900 nummers en overstap naar andere providers.
http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr= ... er=4071505
over wetsvoorstel opzegtermijn 1 maand