LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Migratie naar Telfort Internet en bellen 1 drama :(!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wjkist

Migratie naar Telfort Internet en bellen 1 drama :(!!

Ongelezen bericht door wjkist »

Hoi allemaal,

Slecht om te lezen dat er zo veel mensen zijn die ook last hebben van TELFORT problemen. :shock:

Bij mij in ieder geval dezelfde problemen.

26 Juni zou ik overgaan van KPN IPB naar Telfort internet + bellen.

ADSL keurig over gegaan, maar bellen nog steeds niet voor elkaar . Ik wordt er moedeloos van...

Zou proberen snel op een rij te zetten waar mijn frustraties vandaan komen en wat de status momenteel is:

Overgestapt omdat het allemaal goedkoper leek dan IPB van KPN.

Vooraf geinformeerd hoe over te stappen e.d. --> uitleg gehad en keurig alles volgens zeggen gedaan. Als extra nog een brief gestuurd dat KPN de lijn actief moest houden voor overname door Telfort 26 Juni. Instructies van beide partijen opgevolgd!

Ik ben tevens nog gebeld door KPN dat alles dik in orde kwam allemaal en dat de mutatie probleemloos zou verlopen en mijn abbo per 26 Juni zou eindigen!!

26 Juni de daadwerkelijke mutatie datum

- ADSL zonder problemen over gegaan
- telefoon niet over gegaan (nummer niet geporteerd)
1e keer bellen telfort --> mijnheer kan een aantal dagen duren
2e keer bellen telfort --> KPN heeft portering afgewezen, nieuwe porteringsaanvraag (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
3e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
4e keer bellen telfort --> Status in aanvraag, reden nog niet bekend
5e keer bellen telfort --> KPN heeft de aanvraag voor de 2e keer afgewezen, op zoek naar de oorzaak (10 werkdagen)(zelf maar contact opnemen met KPN)
6e keer bellen telfort --> Oorzaak nog niet bekend, zijn we mee bezig. Zonder oorzaak kunnen ze niet verder helpen. Wel kunnen ze een nieuwe portering aanvragen

Krijg een brief thuis van Telfort dat mijn telefoon abonnement is geannuleerd.

7e keer bellen telfort --> Ow dat is niet goed mijnheer, portering gaat niet goed. Anders neemt u een nieuw nummer, of zou ik nog een keer een portering aanvragen.?? Dat wil ik niet ik wil mijn oude nummer mee nemen. Na een tijd gezeur iemand aan de telefoon die zegt dat hij alles heeft geregeld. (weer 10 werkdagen)
......
....
..
.

1e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (administratief)
2e keer bellen kpn --> lijn is volledig over te nemen, zien geen problemen (Technisch), wel bent u technisch NIET meer actief dus dat zou allemaal goed moeten gaan.
3e keer bellen kpn --> neej het probleem is bij Telfort. U bent namelijk Telfort klant

(Ik krijg nog wel IPB KPN rekeningen )

4e keer bellen kpn --> neej ik kan u niet zo maar uw rekeningen crediteren, ik zie dat u nog actief bent.... Ik zie helaas geen opzegging dat u 26 Juni over zou gaan......... (mevrouw het is mij verzekerd dat dat allemaal probleemloos zou gaan en dat de opzegging aanwezig was.!
......
....
..
.

Nu al wel 20 x gebeld..... en nog niks verder.

Die 30ct per minuut is echt belachelijk. Denk dat ik nu al ongeveer voor 50 euro heb gebeld naar de helpdesk van KPN en Telfort.

De moed zakt mij in de schoenen en ik heb nu contact opgenomen met de Consuwijzer.nl / Opta. Kijken of die mensen wat voor mij kunnen betekenen.
Elke keer weer dezelfde onvriendelijke telefoon gesprekken waar ik weer hetzelfde verhaaltje uit moet leggen en als antwoord krijg, "sorry mijnheer ik kan niks voor u betekenen mijn collega kan u wel verder helpen". Zo af en toe heb ik het zover dat ik gewoon weg wordt gedrukt naar een andere collega, zo vriendelijk zijn ze. :(

Een ander nummer van Telfort is xxxxxxxxxx, misschien moeten jullie dat dat eens proberen, kijken of je daar verder komt

of xxxxxxxxxx

Momenteel is de status:
- Dubbele abonnement kosten (anders kan ik helemaal fluiten naar mijn telefoon nummer)
- internet werkt
- geen telefoon
- oplopende mobiele rekening

Samengevat eigenlijk geen steek verder gekomen.

Iemand raad voor een vervolg actie of van Telfort af te komen ??

Als laatste nog ff een indruk van mijn telefoon rekening (mobiel):
datum Duur
26-6-2008 04:46
01-7-2008 04:51
01-7-2008 02:14
01-7-2008 02:57
01-7-2008 10:37
02-7-2008 02:40
07-7-2008 03:12
En dit is nog maar het begin... van 07-07-2008 tot nu komt nog ....

TdeHond

Re: Migratie naar Telfort Internet en bellen 1 drama :(!!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Telfort schriftelijk aangetekend, evt met ontvangstbevestiging ( als tnt post het niet zoek maakt) in gebreke stellen.

Geef aan hoe u al wacht op werkende telefoonverbinding.
U geeft hen drie weken de tijd om zorg te dragen voor een werkende telefoon verbinding anders wilt u internet/telefoon contract ontbinden met onmiddellijke ingang.

Als binnen 3 weken telefoonverbinding niet werkt zegt u schriftelijk aangetekend, evt. met ontvangstbevestiging per direct op. U trekt meteen machtiging tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in.
Verzoek dringend u binnen 2 weken een bevestiging einde internet/telefoon contract met onmiddellijke ingang te sturen

Kopie van brieven maken en verzend + evt ontvangstbewijzen goed bewaren.
Dossier aanleggen.

Zie: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

Weest niet verbaasd als uw aangetekende brieven niet beantwoord worden. :(

Mochten hierna de aanmaningen tot betalen blijven komen is een stap naar de Geschillencommissie noodzakelijk.
U kunt dan een selectieve blokkade op Green ISP BV/TELFORT laten zetten door de bank. Dat scheelt werk voor maandelijks storneren.

Sterkte!

wjkist

Bedankt voor uw reacte.

Ik had idd al meerdere dingen gelezen dat de brieven niet aan kwamen. Via een ander forum had ik begrepen dat het adres niet geheel correct is wat op hun website staat, dus eigenlijk daarom nog geen brief gestuurd.

Wel heb ik vandaag nog naar de receptie gebeld en gevraagd naar iemand die mijn probleem wel kan oplossen. Hier kreeg ik antwoord op dat ik de helpdesk maar moest bellen. Dit heb ik al 33X gedaan, maar daar helpen ze mij ook niet voldoende. Helaas, met geen mogelijkheid via de receptie doorgeschakeld naar iemand die wel helpt.

Ik wacht nog 2 dagen op mijn "laatste" telefonie aanvraag, gaat deze ook niet goed dan, dan wil ik wel verdere stappen ondernemen.

Grtz,

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik mag mij verheugen dat het tijdperk van het foutenfestival bij Telfort achter de rug is. Ik pak even mijn dossier erbij.
Soms zit het mee. Ik heb hier een brief bevestiging einde contract van Telfort met datum eind juni 2008.

Als retouradres staat daar vermeld:

Telfort
Postbus 2823
3500 GV UTRECHT

Naar dit adres zijn ook mijn aangetekende brieven met ontvangstbevestiging gegaan.
Nooit beantwoord door Telfort, maar ik heb wel de ontvangstbevestigingen ontvangen.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

De overstap naar Compuserve die ik wil heeft hetzelfde;

We garanderen de vrijwel directe overstap van ADSL.
U krijgt een Compuserve nummer en binnen enkele dagen zullen we uw oude Telefoon nummer ook overzetten en voor deze €5,- die ik moest betalen word dit binnen week gedaan.
Ik hou dus voortaan 2 nummers en hoe Telfort het doet weet ik niet,
maar ik twijfel of zo snel overzetten wel kan, mobiel duurde het ook een week en had ik tijdelijk een vreemd nummer!
Het snel overzetten van internet is dus geregeld en voor dit soort klachten moet U kamerleden schrijven, voor een partij als www.sp.nl wil graag kamervragen stellen!

wjkist

Ben het helemaal zat :x , maar het is zo'n grote organisatie om daar iemand te vinden die wel zijn best voor je doet.

Iedereen heeft zijn eilandje. Als je daar niet op past, dan ga maar weer naar een ander eiland. De zee is groot, dus vaar de goede kant maar eens op....

Naja ik doe wel mijn best om zo lang mogelijk door te gaan totdat ik iemand heb die me wel wil helpen.!

Hou jullie wel op de hoogte

Gesloten