Pagina 1 van 1

Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 24 jul 2008 10:49
door rszrama
Omdat Telfoft zijn algemene voorwaarden heeft gewijzigd was er de mogelijkheid om voor 14 juli op te zeggen. Omdat ik Telort na een paar maanden al spuugzat ben vond ik dit een mooie gelegenheid.
De info stond trouwens ergens op de website verstopt. moest 5 keer klikken voordat ik deze vond.

Maar goed, eind juni een brief verstuurd. Ik zou dan op de 14 juli worden afgesloten.
Toen ik de 18e nog steeds kon bellen, toch maar eens contact opgenomen met de 'te dure' helpdesk.
Bleek dat mijn brief nooit was ontvangen. Kreeg een hele preek dat ik deze aangetekend had moeten versturen want dit was standaard procedure. Heb de medewerker er toen op gewezen dat dit nergens vermeld stond op de website. Ja, dan had ik maar moeten bellen.
Het enige wat ik kon doen was een klacht indienen via de website.

Dat dus maar gedaan. Ik krege een auto reply dat ik binnen 2 werkdagen antwoord zou krijgen. Ik denk dan dus op vrijdag verstuurd. maandag 1e werkdag dus dinsdag antwoord. Dus niet. Bij Telfort beginnen ze denk ik pas op dinsdag met werken want kreeg vandaag antwoord.

Ze hadden de brief nooit ontvangen en konden niet van de bedijfsprocedures afwijken.

Ik heb heel sterk het gevoel dat er teveel opzeggingen waren en dat ze mijn brief 'per ongeluk' zijn kwijt geraakt.

Heb dit ook naar ze gemaild en nu maar wachten op de reactie. Alleen zit nu wel met dubbele abonnementskosten aangezien ik reeds een nieuw abonnement bij KPN heb afgesloten.

Mijn advies : Telfort, nooit doen....

groet,

Rob

Re: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 24 jul 2008 12:17
door TdeHond

BerichtGeplaatst op: 24 Jul 2008 09:49 Onderwerp: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Bleek dat mijn brief nooit was ontvangen. Kreeg een hele preek dat ik deze aangetekend had moeten versturen
"Niet ontvangen" = Standaard procedure vrees ik bij Telfort als u iets niet aangetekend verstuurt. Helaas beantwoordt Telfort ook aangetekende brieven met ontvangstbevestiging niet. Maar dat terzijde schreef de ervaringsdeskundige.

Helaas kunt u nu niet bewijzen dat u tijdig opgezegd heeft en ik betwijfel of Telfort alsnog bereid is het contract te beëindigen ( dit is een understatement)

Zie: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.

Re: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 24 jul 2008 12:28
door TdeHond
Aanvulling
Ik raad u aan om Telfort tijdig per einde contract op te zeggen. Kijk in A.V. wat hun opzegtermijn is. U zit altijd goed als u dit in de 4de maand vóór einde contract doet omdat de opzegtermijn maximaal 3 maanden mag zijn.
Doe dit schriftelijk, aangetekend, eventueel met ontvangstbevestiging ( in de hoop dat TNT post dit niet zoek maakt)
Trek dan ook in brief uw machtiging tot automatische incasso in.
Verzoek om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen! Zo niet begin een klaag campagne hierover via site en dien dan ook een klacht hierover in bij Consuwijzer.
Maak kopie van brief, bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed in dossier.

Tip
Dien hier even een klacht in over Telfort
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Re: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 24 jul 2008 12:43
door rszrama
Ok heb ik gedaan, bedankt voor de tip

Re: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 24 jul 2008 23:14
door mrwayne
Mijn ervaring:

Netjes opgezegd middels een brief die 3 juli verstuurd is. Vervolgens 9 juli naar de klantenservice gebeld met de vraag of de brief ontvangen is. "Ja meneer, uw opzegging is ontvangen en u zult per 14 juli afgesloten worden." Of ik ook over zou gaan op prepaid zou ze voor mij navragen. "Ja meneer, u gaat over op prepaid. Als het goed is ontvangt u daar bij de overgang van abonnement naar prepaid een SMSje van".

Mooi denk je, maar niet heus.... Geen bericht van Telfort; niet schriftelijk, ook niks per SMS.
Blijkt in de telfortwinkel (23 juli) dat mijn bovenstaande call wel in het systeem staat geregistreerd, maar dat mijn brief volgens het systeem niet ontvangen is! Terwijl de KS mij toch echt verzekerd had dat de schriftelijke opzegging ontvangen was en dat het allemaal geregeld zou worden.

Als ik nu van mijn abonnement af wil moet ik het maar afkopen volgens Telfort. Natuurlijk ben ik het daar niet mee eens. De KS had immers bevestigd dat mijn opzegging ontvangen was!!
Anders had ik de 9e nog wel een aangetekende brief gestuurd en had ik nu (waarschijnlijk) dit gedonder niet gehad.

Nu wacht ik op een bericht van de KS. Hopelijk leveren ze eens een keertje wel service aan de klant.

Ik ben benieuwd... (wordt vervolgd)



Wat is trouwens de juridische status van de klantenservice?

Re: Opzegging Telfort nav wijziging algemene voorwaarden

Geplaatst: 25 jul 2008 07:20
door TdeHond
Anders had ik de 9e nog wel een aangetekende brief gestuurd en had ik nu (waarschijnlijk) dit gedonder niet gehad
Dan had u bewijs van verzenden van brief gehad. De vraag is of u dan keurig na 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract had gekregen.

Jammer dat het Telfort weer gelukt is een klant niet naar behoren te behandelen.