UPC - *Zucht* - Storneren?
Geplaatst: 25 jul 2008 10:56
Wat een gedoe bij de financiele afhandeling aldaar.
In maart wordt ik door UPC gebeld en wordt me een aanbod gedaan voor sneller internet (ik had classic, dat zou dan Power worden) i.c.m. telefonie voor een lager maandbedrag. Klonk me prima in de oren, ik heb er alleen bij gezegd dat ik geen nieuwe contractsperiode wil omdat ik op termijn met tv wil overstappen naar de schotel i.c.m. adsl. Dat was geen probleem. Je raadt het al, na enige tijd viel toch een nieuw contract in de bus. Na een aantal telefoontjes e.e.a. weer terug kunnen draaien.
In juni ben ik dan overgestapt en heb Chello opgezegd. Alles zou geregeld worden en het afsluiten verliep perfect. De modem is teruggestuurd. De eindafrekening klopte niet, er werd ruim € 40,- afsluitkosten in rekening gebracht maar dit zou gecrediteerd worden. De vriendelijke medewerker zou het allemaal regelen.
Gisteren zie ik dat er plotseling ruim € 236 is afgeschreven van mijn rekening! Dat is schrikken zo in deze vakantieperiode. Meteen maar bellen. De medewerker zegt dat ik nog een contract heb tot maart 2009 dat afgekocht moest worden. Behoorlijk verbolgen uitgelegd hoe de vork in de steel zit en hij heeft dat inderdaad in het systeem terug kunnen vinden. Het geld wordt teruggestort binnen 4 tot 6 weken.
Ik vond dat wel erg lang duren maar sneller kon echt niet, ik moest het maar als spaarpotje zien....
Nu mijn vraag: Omdat dit bedrag onterecht is afgeschreven zou ik dit moeten kunnen storneren. Is dat verstandig of haal ik me dan alleen maar meer UPC-ellende op de hals?
Groet,
Eric
In maart wordt ik door UPC gebeld en wordt me een aanbod gedaan voor sneller internet (ik had classic, dat zou dan Power worden) i.c.m. telefonie voor een lager maandbedrag. Klonk me prima in de oren, ik heb er alleen bij gezegd dat ik geen nieuwe contractsperiode wil omdat ik op termijn met tv wil overstappen naar de schotel i.c.m. adsl. Dat was geen probleem. Je raadt het al, na enige tijd viel toch een nieuw contract in de bus. Na een aantal telefoontjes e.e.a. weer terug kunnen draaien.
In juni ben ik dan overgestapt en heb Chello opgezegd. Alles zou geregeld worden en het afsluiten verliep perfect. De modem is teruggestuurd. De eindafrekening klopte niet, er werd ruim € 40,- afsluitkosten in rekening gebracht maar dit zou gecrediteerd worden. De vriendelijke medewerker zou het allemaal regelen.
Gisteren zie ik dat er plotseling ruim € 236 is afgeschreven van mijn rekening! Dat is schrikken zo in deze vakantieperiode. Meteen maar bellen. De medewerker zegt dat ik nog een contract heb tot maart 2009 dat afgekocht moest worden. Behoorlijk verbolgen uitgelegd hoe de vork in de steel zit en hij heeft dat inderdaad in het systeem terug kunnen vinden. Het geld wordt teruggestort binnen 4 tot 6 weken.
Ik vond dat wel erg lang duren maar sneller kon echt niet, ik moest het maar als spaarpotje zien....
Nu mijn vraag: Omdat dit bedrag onterecht is afgeschreven zou ik dit moeten kunnen storneren. Is dat verstandig of haal ik me dan alleen maar meer UPC-ellende op de hals?
Groet,
Eric