LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] omzetting speedlinq naar Telfort
omzetting speedlinq naar Telfort
Heeft U een speedlinq internet +bellen abonnement via ISDN, dan heeft U een probleem. Deze verbinding wordt namelijk zonder melding omgezet naar Analoog en U kunt niet meer bellen en Internetten. Na meerdere keren contact opgenomen te hebben met de klantenservice vertelde men mij doodleuk dat ik een ander modem moest hebben en daarvoor moest betalen !!
Inmiddels dus al 4 dagen geen internet en telefoon, en doodleuk vertellen dat het nog een paar werkdagen kost om het modem op te sturen. Kijk ik op de internet site van Telfort blijk ik dus gewoon het overzetten te moeten gaan betalen namelijk 15 EU voor een simpel modem !! Als er dus een 4 poorts modem moet komen omdat ik die nu ook gebruik kost het 30 EU.
Iemand anders ook al zeer slechte ervaringen met overgang van speedlinq naar telfort ??
Inmiddels dus al 4 dagen geen internet en telefoon, en doodleuk vertellen dat het nog een paar werkdagen kost om het modem op te sturen. Kijk ik op de internet site van Telfort blijk ik dus gewoon het overzetten te moeten gaan betalen namelijk 15 EU voor een simpel modem !! Als er dus een 4 poorts modem moet komen omdat ik die nu ook gebruik kost het 30 EU.
Iemand anders ook al zeer slechte ervaringen met overgang van speedlinq naar telfort ??
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
telfort schreef via de automatische incasso ineens doodleuk 2 maanden netwerkkosten van mijn giro af, terwijl ik dat nooit met speedl. was overeengekomen resp. nooit had hoeven te betalen.Telfort gooit het nu op een vergissing van Sp. Ik heb de afschrijving gestorneerd en overgemaakt wat ik meende dat was overeengekomen.nu lig ik natuurlijk in de clinch met Telf. maar ik kan gelukkig binnenkort mijn abo opzeggen. dat ga ik dan ook beslist doen als ze geen bakzeil halen.er was met Sp. al niet te communiceren en met T. gaat het dezelfde kant uit. volgens mij zijn al die jongens met hetzelfde sop overgoten: geld uit je zak kloppen en misbruik maken van je machtiging tot autom. afschr.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Bij mij werdt er ook 2 maanden afgerekend maar dat was terecht, speedlinq had verzuimd een factuur te sturen. Ik moest wel even zoeken naar wat ze allemaal berekend hadden. Bovendien is het zo dat Telfort de abo vooruit faktureerd hetgeen speedlinq niet deed. Maar mijn ervaringen zijn op dit moment zeer slecht met Telfort. Ik had eigenlijk met speedlinq bijna geen problemen, anders dat ik af en toe mijn speedtouch moest resetten.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Één oplossing: zo snel mogelijk weg bij Telfort.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Als tevreden klant van Speedlinq (20MB + Internet Bellen) heb ik in 2006 bewust gekozen voor aansluiting op het netwerk van BBNed. Niet in de laatste plaats, omdat dit toen één van de weinige mogelijkheden was om ADSL over ISDN te krijgen (ook wel Annex B aansluiting genoemd).
Ik ben nu heel erg ontstemd over Telfort. Hun communicatie is ronduit bedroevend. Nadat de overname van Speedlinq door Telfort in eerste instantie eerder dit jaar geen gevolgen leek te hebben (en er dus op dat moment nog geen reden was om het abonnement op te zeggen), komt nu langzaam de aap uit de mouw...
De omschakeling naar het nieuwe SIP-platform voor bellen over Internet ging nog redelijk goed; de instellingen voor de zogenaamde niet-standaard modems (in mijn geval een Fritz!Box) kon ik op internet vinden. Wel blijkt het nieuwe platform voor bellen over internet een hoop nadelen te hebben. Vooral mis ik de mogelijkheid om door te kunnen schakelen naar een ander nummer (bijvoorbeeld als het nummer onbereikbaar is, wat naar later zal blijken erg handig zou zijn geweest...).
Een tijdje daarna ontving ik een brief, waarin staat dat ook mijn ADSL aansluiting gemigreerd zou moeten worden, zonder dat daarbij precies vermeld stond wat dit betekent. Dan komt er een brief, waarin staat dat volgens hun gegevens mijn modem (dat ik van Speedlinq ontvangen heb) geschikt zou zijn voor het nieuwe netwerk en alleen de instellingen aangepast zouden moeten worden. Er wordt verwezen naar een CD-Rom, die ik al ontvangen zou hebben -niet dus-, waarmee ik de instellingen van dat modem zou kunnen wijzigen. Kort voor de omzetting (midden in de zomervakantie nota bene) ontvang ik inderdaad een CD-Rom, die echter NIET geschikt blijkt voor mijn officiele Speedlinq-modem... Ook hiervoor kan ik de gegevens via de website van Telfort-Klantenservice vinden, dus niets aan de hand, denk ik...
Dan komt de dag van de waarheid (maar wel eerder dan aangekondigd, alweer niet juist gecommuniceerd): mijn ADSL signaal van BBNed valt weg. Volgens de brief moet ik nu de instellingen in mijn modem wijzigen en afwachten. Heb gewijzigd, maar er gebeurt helemaal niets. Even naar de telefonische helpdesk gebeld (met mobiele telefoon), en die melden dat het wel tot 5 dagen (!) duren kan, voordat het nieuwe netwerk (is overigens van het oude Tiscali-netwerk) actief wordt.
Als ik een dag later door toeval via een andere internet-aansluiting een email van Telfort zie, waarin staat dat het nieuwe modem, dat ik ontvangen zou hebben, nu geinstalleerd kan worden, bel ik opnieuw de klantenservice. Nadat ze in hun administratie nagekeken hebben, wordt mij in eerste instantie verteld dat ik die email als niet verzonden moet beschouwen; het is een vergissing, want mijn originele Speedlinq modem (een Copperjet) zou inderdaad moeten werken met het Tiscali netwerk. Als ik meld dat de ontvangen CD-Rom echter niet voor dit modem geschikt is, wordt ik met een andere medewerker (van de Speedlinq helpdesk) doorverbonden. Na lang overleg komt deze medewerker (gelukkig iemand die wél weet waarover hij spreekt!) tot het inzicht dat ik ooit mijn ADSL over een ISDN lijn had besteld (een zogenaamde Annex B aansluiting). Intussen was mijn telefoonnummer porteerd naar Speedlinq, en de ISDN-lijn daarmee opgezegd. Volgens deze medewerker kan de migratie van BBNed naar Tiscali gezien worden als de aanvraag van een nieuwe ADSL aansluiting zonder KPN-nummer. Daarbij wordt -volgens deze medewerker- altijd een Annex A (ADSL over een analoge lijn) geschakeld, omdat niet meer onderscheiden kan worden of het ooit een analoge of digitale (ISDN) lijn geweest is.
Vervolgens kom ik tot de conclusie, dat het originele Speedlinq modem alleen voor Annex B geschikt is, en ik dus tóch een ander modem had moeten krijgen. En een nieuwe splitter.
De helpdesk medewerker ziet in dat ik gelijk heb, en biedt mij de mogelijkheid zelf een nieuw modem te kopen, of voor 14,95 (verzendkosten) een leen-modem van Telfort op te sturen...
Als alternatief is er volgens hem nog de mogelijkheid maar weer een ISDN aansluiting bij KPN te nemen dat lijkt mij pas werkelijk vragen om moeilijkheden!
Ik vind dat Telfort wel erg lakoniek doet over deze migratie. Door de combinatie van Internet+Bellen ben je als klant erg afhankelijk van je internet aansluiting. Ik heb er zelfs mijn vakantie voor onderbroken, in de veronderstelling dat alles het na korte tijd weer zou doen. Nu zit ik dagen en misschien wel weken zonder internet en telefoon, en iedereen die mij belt krijgt een informatie toon. En ik wordt -tegen mijn wil- aangesloten aan het Tiscali netwerk, terwijl ik eigenlijk gewoon bij BBNed had willen blijven! Tenslotte vind ik het van de gekke, dat ik door deze migratie, die door Telfort waarschijnlijk alleen bedoeld is om klanten bij BBNed (de concurrent van moederbedrijf KPN) weg te kapen, met een hoop werk en kosten wordt opgezadeld.
Ik hoop dat dit muisje nog een voor Telfort onplezierig staartje zal krijgen! Tros Radar, wat mij betreft een steenkoude douche voor dit klantonvriendelijke bedrijf
Wat mij betreft had een van de andere BBNed providers mij in de tussentijd wel een voorstel mogen doen om naar hen over te stappen, dan had ik al dit gepruts van Telfort niet hoeven meemaken.
Ik ben nu heel erg ontstemd over Telfort. Hun communicatie is ronduit bedroevend. Nadat de overname van Speedlinq door Telfort in eerste instantie eerder dit jaar geen gevolgen leek te hebben (en er dus op dat moment nog geen reden was om het abonnement op te zeggen), komt nu langzaam de aap uit de mouw...
De omschakeling naar het nieuwe SIP-platform voor bellen over Internet ging nog redelijk goed; de instellingen voor de zogenaamde niet-standaard modems (in mijn geval een Fritz!Box) kon ik op internet vinden. Wel blijkt het nieuwe platform voor bellen over internet een hoop nadelen te hebben. Vooral mis ik de mogelijkheid om door te kunnen schakelen naar een ander nummer (bijvoorbeeld als het nummer onbereikbaar is, wat naar later zal blijken erg handig zou zijn geweest...).
Een tijdje daarna ontving ik een brief, waarin staat dat ook mijn ADSL aansluiting gemigreerd zou moeten worden, zonder dat daarbij precies vermeld stond wat dit betekent. Dan komt er een brief, waarin staat dat volgens hun gegevens mijn modem (dat ik van Speedlinq ontvangen heb) geschikt zou zijn voor het nieuwe netwerk en alleen de instellingen aangepast zouden moeten worden. Er wordt verwezen naar een CD-Rom, die ik al ontvangen zou hebben -niet dus-, waarmee ik de instellingen van dat modem zou kunnen wijzigen. Kort voor de omzetting (midden in de zomervakantie nota bene) ontvang ik inderdaad een CD-Rom, die echter NIET geschikt blijkt voor mijn officiele Speedlinq-modem... Ook hiervoor kan ik de gegevens via de website van Telfort-Klantenservice vinden, dus niets aan de hand, denk ik...
Dan komt de dag van de waarheid (maar wel eerder dan aangekondigd, alweer niet juist gecommuniceerd): mijn ADSL signaal van BBNed valt weg. Volgens de brief moet ik nu de instellingen in mijn modem wijzigen en afwachten. Heb gewijzigd, maar er gebeurt helemaal niets. Even naar de telefonische helpdesk gebeld (met mobiele telefoon), en die melden dat het wel tot 5 dagen (!) duren kan, voordat het nieuwe netwerk (is overigens van het oude Tiscali-netwerk) actief wordt.
Als ik een dag later door toeval via een andere internet-aansluiting een email van Telfort zie, waarin staat dat het nieuwe modem, dat ik ontvangen zou hebben, nu geinstalleerd kan worden, bel ik opnieuw de klantenservice. Nadat ze in hun administratie nagekeken hebben, wordt mij in eerste instantie verteld dat ik die email als niet verzonden moet beschouwen; het is een vergissing, want mijn originele Speedlinq modem (een Copperjet) zou inderdaad moeten werken met het Tiscali netwerk. Als ik meld dat de ontvangen CD-Rom echter niet voor dit modem geschikt is, wordt ik met een andere medewerker (van de Speedlinq helpdesk) doorverbonden. Na lang overleg komt deze medewerker (gelukkig iemand die wél weet waarover hij spreekt!) tot het inzicht dat ik ooit mijn ADSL over een ISDN lijn had besteld (een zogenaamde Annex B aansluiting). Intussen was mijn telefoonnummer porteerd naar Speedlinq, en de ISDN-lijn daarmee opgezegd. Volgens deze medewerker kan de migratie van BBNed naar Tiscali gezien worden als de aanvraag van een nieuwe ADSL aansluiting zonder KPN-nummer. Daarbij wordt -volgens deze medewerker- altijd een Annex A (ADSL over een analoge lijn) geschakeld, omdat niet meer onderscheiden kan worden of het ooit een analoge of digitale (ISDN) lijn geweest is.
Vervolgens kom ik tot de conclusie, dat het originele Speedlinq modem alleen voor Annex B geschikt is, en ik dus tóch een ander modem had moeten krijgen. En een nieuwe splitter.
De helpdesk medewerker ziet in dat ik gelijk heb, en biedt mij de mogelijkheid zelf een nieuw modem te kopen, of voor 14,95 (verzendkosten) een leen-modem van Telfort op te sturen...
Als alternatief is er volgens hem nog de mogelijkheid maar weer een ISDN aansluiting bij KPN te nemen dat lijkt mij pas werkelijk vragen om moeilijkheden!
Ik vind dat Telfort wel erg lakoniek doet over deze migratie. Door de combinatie van Internet+Bellen ben je als klant erg afhankelijk van je internet aansluiting. Ik heb er zelfs mijn vakantie voor onderbroken, in de veronderstelling dat alles het na korte tijd weer zou doen. Nu zit ik dagen en misschien wel weken zonder internet en telefoon, en iedereen die mij belt krijgt een informatie toon. En ik wordt -tegen mijn wil- aangesloten aan het Tiscali netwerk, terwijl ik eigenlijk gewoon bij BBNed had willen blijven! Tenslotte vind ik het van de gekke, dat ik door deze migratie, die door Telfort waarschijnlijk alleen bedoeld is om klanten bij BBNed (de concurrent van moederbedrijf KPN) weg te kapen, met een hoop werk en kosten wordt opgezadeld.
Ik hoop dat dit muisje nog een voor Telfort onplezierig staartje zal krijgen! Tros Radar, wat mij betreft een steenkoude douche voor dit klantonvriendelijke bedrijf
Wat mij betreft had een van de andere BBNed providers mij in de tussentijd wel een voorstel mogen doen om naar hen over te stappen, dan had ik al dit gepruts van Telfort niet hoeven meemaken.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik sluit me helemaal aan bij kws.
Zoals kws aan geeft er zou helemaal niets veranderen voor ons en we zouden ons bbned internet behouden niet dus 2 halve maand terug kregen we de brief dat we over moesten ik heb per direct op gezegd en ben over gestapt naar speedxs omdat hun wel internet via bbned leveren.
Afgelopen dinsdag 22-07-08 15:00 bang internet weg ik bellen met speedxs, mr we zien geen storingen maar we gaan het onderzoeken voor u.
23-07-08 weer speedxs gebeld om te vragen hoe het met de status is.
De melding was door gegeven aan bbned die zouden het verder onderzoeken want speedxs kon niks verdachts vinden.
24-07-08 Telefoon speedxs met de mededeling waarom me internet weg is.
Hij blijkt dat elke dinsdag om 15:00 telfort een verhuis batch draait, daar zat ik wonderbaarlijk ook tussen terwijl ik 2,5 geleden heb opgezegd.
Oke ik weet nu wat er loos is meteen speedlinq bellen, die sturen we door ik moet bij telfort zijn, bij telfort zeiden ze weer je moet bij speedlinq zijn dus van het kastje naar de muur en weer terug.
Na 2,5 uur dure 0900 nummers bellen was bij mij de maat vol, ik ben geen stap verder gekomen en zit nog steeds zonder internet.
Heb inmiddels ook speedxs weer gebeld met de vraag of ze me niet terug konden verhuizen dit kon wel maarja er zat een risico aan dat telfort me morgen weer terug zal verhuizen naar hun.
Kortom je bent er mooi klaar mee allemaal, een bedrijf word over genomen er word je medegedeeld dat er niks zal veranderen, dan krijg je een brief dat je in eens over moet.
Je neem contact op dat je geen klant dient te worden van telfort en ook geen gebruik wil maken van hun dienst en niet akkoord gaat met hun algemenen voorwaarden en zegt netjes op en gaat naar een anderen provider en dan verhuizen je toch terug naar 2,5 maand dat kan toch niet!!.
Het is gewoon een grote zooi bij telfort en de consument is de dupe!
Dat dit soort praktijken zomaar kunnen in nederland het word eens tijd om de opta wakker te maken zodat hun met de vuist op tafel kunnen slaan en alle consumenten uit hun leiden kunnen verlosse !
Zoals kws aan geeft er zou helemaal niets veranderen voor ons en we zouden ons bbned internet behouden niet dus 2 halve maand terug kregen we de brief dat we over moesten ik heb per direct op gezegd en ben over gestapt naar speedxs omdat hun wel internet via bbned leveren.
Afgelopen dinsdag 22-07-08 15:00 bang internet weg ik bellen met speedxs, mr we zien geen storingen maar we gaan het onderzoeken voor u.
23-07-08 weer speedxs gebeld om te vragen hoe het met de status is.
De melding was door gegeven aan bbned die zouden het verder onderzoeken want speedxs kon niks verdachts vinden.
24-07-08 Telefoon speedxs met de mededeling waarom me internet weg is.
Hij blijkt dat elke dinsdag om 15:00 telfort een verhuis batch draait, daar zat ik wonderbaarlijk ook tussen terwijl ik 2,5 geleden heb opgezegd.
Oke ik weet nu wat er loos is meteen speedlinq bellen, die sturen we door ik moet bij telfort zijn, bij telfort zeiden ze weer je moet bij speedlinq zijn dus van het kastje naar de muur en weer terug.
Na 2,5 uur dure 0900 nummers bellen was bij mij de maat vol, ik ben geen stap verder gekomen en zit nog steeds zonder internet.
Heb inmiddels ook speedxs weer gebeld met de vraag of ze me niet terug konden verhuizen dit kon wel maarja er zat een risico aan dat telfort me morgen weer terug zal verhuizen naar hun.
Kortom je bent er mooi klaar mee allemaal, een bedrijf word over genomen er word je medegedeeld dat er niks zal veranderen, dan krijg je een brief dat je in eens over moet.
Je neem contact op dat je geen klant dient te worden van telfort en ook geen gebruik wil maken van hun dienst en niet akkoord gaat met hun algemenen voorwaarden en zegt netjes op en gaat naar een anderen provider en dan verhuizen je toch terug naar 2,5 maand dat kan toch niet!!.
Het is gewoon een grote zooi bij telfort en de consument is de dupe!
Dat dit soort praktijken zomaar kunnen in nederland het word eens tijd om de opta wakker te maken zodat hun met de vuist op tafel kunnen slaan en alle consumenten uit hun leiden kunnen verlosse !
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Hopelijk schriftelijk, aangetekend opgezegd i.v.m. bewijs van opzegging.Je neem contact op dat je geen klant dient te worden van telfort en ook geen gebruik wil maken van hun dienst en niet akkoord gaat met hun algemenen voorwaarden en zegt netjes op en gaat naar een anderen provider en dan verhuizen je toch terug naar 2,5 maand dat kan toch niet!!.
Ik heb ook ruim half jaar problemen gehad met Telfort nadat ik opgezegd had bij 12move. Bleek uiteindelijk dat iemand mijn uitschrijving wel erg vreemd had verwerkt. Op de plaats waar mijn gebruikersnaam van 12move stond was gezet: $$ cijfers REMOVED $$ etc. Zo was ik daar onder die "naam" buiten mijn medeweten een nieuw leven begonnen bij Telfort en kon ik slechts dankzij bemiddeling KPN. com directeur klantencontact van hen afkomen.
Misschien is iets soortgelijks bij u het geval.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
ja ik heb aangetekend verzonden, maar als nog zit ik met de gebakke peren ze halen zo me internetlijn weg bij me huidigen provider en daar zit je dan zonder inteternet.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Speedxs is toch geen onderdeel van Speedlinq mag ik hopen?
Hoe dan ook. Telfort heeft u onterecht in hun "verhuisbatch" zitten. Dus daar zit de fout.
Ik denk dan ook dat u daar contact mee op kan nemen om hen te verzoeken u uit dit bestand te halen.
Tevens lijkt het mij dat ook SpeedXS bij Telfort zou kunnen klagen dat zij hun klanten wegkapen.
M.i. is het terugsturen van Telfort naar Speedlinq geklets. Toen ik de brief kreeg van 12move dat ik naar Telfort zou migreren, moest ik Telfort's helpdesk bellen om op te zeggen!!!!
Administratief zit m.i. alles bij Telfort. U zit daar in die verhuis batch en Telfort moet u daar uithalen. Het is een fors probleem om bij Telfort iets recht te zetten.
Begin bij de Helpdesk en vraag doorverbonden te worden naar de dienst die de verhuisbatch draait ( technische dienst).
Probeer daar gedaan te krijgen dat u uit dat systeem gehaald wordt.
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Dien ook hier een klacht in over Telfort!
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Hoe dan ook. Telfort heeft u onterecht in hun "verhuisbatch" zitten. Dus daar zit de fout.
Ik denk dan ook dat u daar contact mee op kan nemen om hen te verzoeken u uit dit bestand te halen.
Tevens lijkt het mij dat ook SpeedXS bij Telfort zou kunnen klagen dat zij hun klanten wegkapen.
M.i. is het terugsturen van Telfort naar Speedlinq geklets. Toen ik de brief kreeg van 12move dat ik naar Telfort zou migreren, moest ik Telfort's helpdesk bellen om op te zeggen!!!!
Administratief zit m.i. alles bij Telfort. U zit daar in die verhuis batch en Telfort moet u daar uithalen. Het is een fors probleem om bij Telfort iets recht te zetten.
Begin bij de Helpdesk en vraag doorverbonden te worden naar de dienst die de verhuisbatch draait ( technische dienst).
Probeer daar gedaan te krijgen dat u uit dat systeem gehaald wordt.
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Dien ook hier een klacht in over Telfort!
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
hehe nee speedxs is een anderen partij die internet aanbied via het bbned vandaar de overstap
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik heb nog even lopen nadenken.
het zit zeker fout in die z.g. verhuisbatch waar u onterecht in zit. Het lijkt mij dat die draait onder de technische dienst.
Dan zit er w.s. ook een fout in de administratie en bent u onterecht klant. Maar dan zou u ook onterechte facturen moeten ontvangen en daar heb ik u niet over gehoord.
1 ding is zeker: u moet uit de verhuisbatch gehaald wordt en het is Telfort die dat moet doen.
het zit zeker fout in die z.g. verhuisbatch waar u onterecht in zit. Het lijkt mij dat die draait onder de technische dienst.
Dan zit er w.s. ook een fout in de administratie en bent u onterecht klant. Maar dan zou u ook onterechte facturen moeten ontvangen en daar heb ik u niet over gehoord.
1 ding is zeker: u moet uit de verhuisbatch gehaald wordt en het is Telfort die dat moet doen.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
klopt ze schrijven gewoon af maar ik boek het elkekeer gewoon netjes terug naar mijn rekening.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik vrees dat u net als ik onder een nieuwe naam
- gokje "REMOVED" verder leeft bij Telfort.
Waarschijnlijk sturen ze nu facturen naar uw e-mailbox bij Telfort waar u NIET moet gaan proberen te kijken, omdat dit als bewijs tegen u gebruikt zou kunnen worden dat u heeft geprobeerd in te loggen bij uw mailbox.
U kunt wel eenvoudig een test doen. IK heb destijds een test mail gestuurd vanaf mijn hotmailadres om te controleren of de mailbox afgesloten was. Dat was wel het geval.
Ik adviseer een aangetekende brief te sturen naar Telfort met kopie van uw brief waarin u het contract opgezegd heeft ( heeft u een brief ontvangen ter bevestiging einde contract?) Zorg dat u nog een kopie van de opzeg brief in uw bezit houdt omdat een schriftelijk verzoek tot betalen gaat komen, waarna ze een incassoprocedure starten als u niet betaalt.
Heeft u geen schriftelijke bevestiging geef dan ook aan dat Speedlinq/Telfort in gebreke is gebleven u een brief ter bevestiging einde contract te sturen. U verwacht alsnog dat u een brief ter bevestiging einde contract per DATUM einde contract met Speedlinq verwacht binnen 14 dagen. Tevens eist u dat u uit het bestand "verhuisbatch" gehaald wilt worden met onmiddellijke ingang.
U geeft aan dat u de onterechte incasso's door Telfort tot op heden gestorneerd heeft maar dat u contact opneemt met de bank om een selectieve blokkade op Green ISP BV/TELFORT te laten zetten.
Kopie van deze brief maken, bewijs van verzenden en evt. ontvangst goed bewaren en in dossier stoppen.
Door het sturen van deze brief bent u de aanmaningen voor. U kunt in uw aangetekende brief vragen onder welke "mistaken identity" u voortleeft ondanks uw opzegging bij Telfort
- gokje "REMOVED" verder leeft bij Telfort.
Waarschijnlijk sturen ze nu facturen naar uw e-mailbox bij Telfort waar u NIET moet gaan proberen te kijken, omdat dit als bewijs tegen u gebruikt zou kunnen worden dat u heeft geprobeerd in te loggen bij uw mailbox.
U kunt wel eenvoudig een test doen. IK heb destijds een test mail gestuurd vanaf mijn hotmailadres om te controleren of de mailbox afgesloten was. Dat was wel het geval.
Ik adviseer een aangetekende brief te sturen naar Telfort met kopie van uw brief waarin u het contract opgezegd heeft ( heeft u een brief ontvangen ter bevestiging einde contract?) Zorg dat u nog een kopie van de opzeg brief in uw bezit houdt omdat een schriftelijk verzoek tot betalen gaat komen, waarna ze een incassoprocedure starten als u niet betaalt.
Heeft u geen schriftelijke bevestiging geef dan ook aan dat Speedlinq/Telfort in gebreke is gebleven u een brief ter bevestiging einde contract te sturen. U verwacht alsnog dat u een brief ter bevestiging einde contract per DATUM einde contract met Speedlinq verwacht binnen 14 dagen. Tevens eist u dat u uit het bestand "verhuisbatch" gehaald wilt worden met onmiddellijke ingang.
U geeft aan dat u de onterechte incasso's door Telfort tot op heden gestorneerd heeft maar dat u contact opneemt met de bank om een selectieve blokkade op Green ISP BV/TELFORT te laten zetten.
Kopie van deze brief maken, bewijs van verzenden en evt. ontvangst goed bewaren en in dossier stoppen.
Door het sturen van deze brief bent u de aanmaningen voor. U kunt in uw aangetekende brief vragen onder welke "mistaken identity" u voortleeft ondanks uw opzegging bij Telfort
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Aanvulling
Eind juni kreeg ik eindelijk, dankzij bemiddeling KPN.Com, bevestiging dat mijn abonnement per 10 december 2007 was beëindigd omdat ik het niet eens was met de migratie naar Telfort.
Het adres van Telfort is:
Telfort
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
N.B. Alleen aangetekende brieven worden misschien gelezen. Mocht u erna lastig gevallen worden met onterechte aanmaningen hoeft u alleen nog te verwijzen naar het nummer van uw aangetekende brieven.
Vergeet niet de klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl dat Telfort uw opzegging per migratiedatum bij Speedlinq niet in zijn administratie heeft verwerkt en u dus onterecht als klant beschouwt.
Eind juni kreeg ik eindelijk, dankzij bemiddeling KPN.Com, bevestiging dat mijn abonnement per 10 december 2007 was beëindigd omdat ik het niet eens was met de migratie naar Telfort.
Het adres van Telfort is:
Telfort
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
N.B. Alleen aangetekende brieven worden misschien gelezen. Mocht u erna lastig gevallen worden met onterechte aanmaningen hoeft u alleen nog te verwijzen naar het nummer van uw aangetekende brieven.
Vergeet niet de klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl dat Telfort uw opzegging per migratiedatum bij Speedlinq niet in zijn administratie heeft verwerkt en u dus onterecht als klant beschouwt.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik zit nu al 1 maand zonder telefoon en internet.
10 juli zou mijn speedlinq internet plus bellen omgezet worden naar telfort ( nooit om gevraagd)
10 juli was de lijn dus dood. Veel mobiel naar de dure helpdesk moeten bellen voordat ze er achter kwamen dat mijn isdn lijn was omgezet naar analoog. Annex A Modem zou worden opgestuurd binnen 5 dagen. Bleek dus 12 dagen te zijn. Na 5 minuten gewerkt te hebben stierf het modem. Weer veel bellen met de helpdesk. Ander modem zou worden opgestuurd. Dat was dus 2,5 week geleden. Nog steeds geen internet en telefoon. Alles moet met de mobiele telefoon geregeld worden. Inmiddels een analoog E-tech modem van een kennis geleend, geen ondersteund modem van telfort, moest maar bellen met de helpdesk van E-tech. Was met vakantie, dus geen reactie. Later via de helpdesk instellingen verkregen zodat ik nu kan internetten. Geen telefoon dus.
Schandalige service van telfort. Zonder kennisgeving zomaar omschakelen van isdn naar analoog. Geen briefje kan er vanaf dat de modems op zouden zijn en de fabriek pas op 11 aug gaat leveren. Daarna zou het modem naar mij worden opgestuurd (weer 12 dagen denk ik).
Ik probeer zo snel mogelijk van deze zieke provider af te komen. Schandalig!!!!!!!
10 juli zou mijn speedlinq internet plus bellen omgezet worden naar telfort ( nooit om gevraagd)
10 juli was de lijn dus dood. Veel mobiel naar de dure helpdesk moeten bellen voordat ze er achter kwamen dat mijn isdn lijn was omgezet naar analoog. Annex A Modem zou worden opgestuurd binnen 5 dagen. Bleek dus 12 dagen te zijn. Na 5 minuten gewerkt te hebben stierf het modem. Weer veel bellen met de helpdesk. Ander modem zou worden opgestuurd. Dat was dus 2,5 week geleden. Nog steeds geen internet en telefoon. Alles moet met de mobiele telefoon geregeld worden. Inmiddels een analoog E-tech modem van een kennis geleend, geen ondersteund modem van telfort, moest maar bellen met de helpdesk van E-tech. Was met vakantie, dus geen reactie. Later via de helpdesk instellingen verkregen zodat ik nu kan internetten. Geen telefoon dus.
Schandalige service van telfort. Zonder kennisgeving zomaar omschakelen van isdn naar analoog. Geen briefje kan er vanaf dat de modems op zouden zijn en de fabriek pas op 11 aug gaat leveren. Daarna zou het modem naar mij worden opgestuurd (weer 12 dagen denk ik).
Ik probeer zo snel mogelijk van deze zieke provider af te komen. Schandalig!!!!!!!
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
U bent het zoveelste slachtoffer van een niet meer werkende isdn lijn.
M.i. had Speedlinq in hun brief dat gemigreerd ging worden naar Telfort ISDN lijn zou worden omgezet naar analoog.
U kunt overwegen of u grond hiervan alsnog wilt opzeggen met het risico dat u dit als een geschil moet voorleggen bij de Geschillencommissie.
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
M.i. had Speedlinq in hun brief dat gemigreerd ging worden naar Telfort ISDN lijn zou worden omgezet naar analoog.
U kunt overwegen of u grond hiervan alsnog wilt opzeggen met het risico dat u dit als een geschil moet voorleggen bij de Geschillencommissie.
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik was sinds 27 oktober 2007 klant van Speedlinq met internet+bellen op het BBNet netwerk. Alles werkte perfect tot op het moment van omzetting naar het zogenaamde WBA netwerk van Telfort op 18 juli 2008. Ik heb sinds 18 juli 2008 geen internet meer en ook geen bellen.
Voordat ik naar Speedlinq ging had ik een ISDN aansluiting.
Ik heb ze hierover gebeld op 21 juli 2008 en kreeg toen te horen dat de omzetting 5 werkdagen kon duren. Op donderdag 24 juli 2008 had ik nog steeds geen internet, wederom bellen naar de helpdesk tegen 0,30 eurocent per minuut. De conclusie van de helpdesk: er zouden te weinig telefoondraden in mijn telefoondoos zitten. Telfort zou een monteur sturen op hun kosten. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
Vandaag 19 augustus 2008: Ik heb nog steeds geen internet en geen bellen en ben nog steeds niet gebeld voor een afspraak.
Ik heb op 8 juli 2008 een aangetekende brief gestuurd waarin ik mijn abonnement opzeg. Geen reactie.
Ik heb op 6 augustus 2008 via een webformulier op hun website een e-mail gestuurd, waarin ik een datumlimiet van 20 augustus 2008 stel. Waarempel krijg ik 16 augustus 2008 hierop een reactie in de vorm van een brief met een cd-rom. Cd-rom functioneert natuurlijk niet, want ik heb geen DSL signaal, dat had de helpdesk op 24 juli 2008 ook al geconstateerd.
Ik heb op 7 augustus 2008 een aangetekende brief gestuurd waarin ik een datum stel van 20 augustus 2008 (1 maand geen internet) dat het moet werken. Geen reactie.
Ik heb op 18 augustus 2008 maar weer een aangetekende brief gestuurd waarin ik meld dat de cd-rom niet werkt.
Ik word echt helemaal ziek van Telfort Geen Internet. Ik heb met consuwijzer.nl contact opgenomen, zij konden mij alleen doorverwijzen naar de geschillencommissie elektronische communicatie en mijn klacht registreren. Ik heb contact opgenomen met de geschillencommissie elektronische communicate, zij konden ook niets voor mij doen. Volgens hun moet je 4 weken wachten nadat je de eerste aangetekende brief hebt verstuurd en dan moet je ook nog een geschil krijgen ook wil je bij hun terecht kunnen.
Ik laat vanaf eind juli 2008 alle incasso's van Telfort Internet storneren en heb hun de machtiging tot automatische incasso ontnomen. (stond in aangetekende en ondertekende brief van 7 augustus 2008).
Dit is echt niet meer normaal. Ik krijg echt het gevoel alsof we in een bananenrepubliek leven. Dat het internet het niet doet is nog tot daar aan toe, maar dat mij alle mogelijkheden ontnomen worden om domweg over te stappen naar een andere provider, eentje die het wel voor elkaar krijgt om mij internet te leveren, steekt mij enorm. In onze samenleving is het internet zo langzamerhand een levensbehoefte geworden. Internet bankrekeningen, zelfs verhuizingen moeten via het internet hoorde ik op het postkantoor. En om het helemaal te onderbouwen: de geschillencommissie elektronische communicatie verwees mij naar hun website om een klachtenformulier te downloaden.
Ik kan echt niemand maar dan ook niemand Telfort Geen Internet aanbevelen. Heb je een probleem dan is communicatie alleen mogelijk via 30 cent per minuut telefoonnummers. Vervolgens bel je die nummers en komen ze hun afspraken niet na.
Ik hoop dat Tros Radar onder de aandacht van de politiek wil brengen, dat een Nederlandse burger RECHT heeft op werkend internet, net zoals iedereen recht heeft op gas/water/licht.
En ik hoop dat er eindelijk eens iets gedaan wordt aan die abonnementen, als een bedrijf in gebreke blijft dan moet een simpele manier de hele zaak ontbonden kunnen worden.
En ik hoop dat er iets gedaan wordt aan de algemene voorwaarden, want wat schetst mijn verbazing: Speedlinq heeft in zijn voorwaarden staan dat bij opzegging een maand opzegtermijn geldt. Dan denk je toch dat je minimaal een maand van te voren moet opzeggen. Nee hoor, volgens hun betekent het dat je bij een 1 jaar contract na dat ene jaar nog een maand lid moet blijven (de 1 maand opzegtermijn).
Voordat ik naar Speedlinq ging had ik een ISDN aansluiting.
Ik heb ze hierover gebeld op 21 juli 2008 en kreeg toen te horen dat de omzetting 5 werkdagen kon duren. Op donderdag 24 juli 2008 had ik nog steeds geen internet, wederom bellen naar de helpdesk tegen 0,30 eurocent per minuut. De conclusie van de helpdesk: er zouden te weinig telefoondraden in mijn telefoondoos zitten. Telfort zou een monteur sturen op hun kosten. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
Vandaag 19 augustus 2008: Ik heb nog steeds geen internet en geen bellen en ben nog steeds niet gebeld voor een afspraak.
Ik heb op 8 juli 2008 een aangetekende brief gestuurd waarin ik mijn abonnement opzeg. Geen reactie.
Ik heb op 6 augustus 2008 via een webformulier op hun website een e-mail gestuurd, waarin ik een datumlimiet van 20 augustus 2008 stel. Waarempel krijg ik 16 augustus 2008 hierop een reactie in de vorm van een brief met een cd-rom. Cd-rom functioneert natuurlijk niet, want ik heb geen DSL signaal, dat had de helpdesk op 24 juli 2008 ook al geconstateerd.
Ik heb op 7 augustus 2008 een aangetekende brief gestuurd waarin ik een datum stel van 20 augustus 2008 (1 maand geen internet) dat het moet werken. Geen reactie.
Ik heb op 18 augustus 2008 maar weer een aangetekende brief gestuurd waarin ik meld dat de cd-rom niet werkt.
Ik word echt helemaal ziek van Telfort Geen Internet. Ik heb met consuwijzer.nl contact opgenomen, zij konden mij alleen doorverwijzen naar de geschillencommissie elektronische communicatie en mijn klacht registreren. Ik heb contact opgenomen met de geschillencommissie elektronische communicate, zij konden ook niets voor mij doen. Volgens hun moet je 4 weken wachten nadat je de eerste aangetekende brief hebt verstuurd en dan moet je ook nog een geschil krijgen ook wil je bij hun terecht kunnen.
Ik laat vanaf eind juli 2008 alle incasso's van Telfort Internet storneren en heb hun de machtiging tot automatische incasso ontnomen. (stond in aangetekende en ondertekende brief van 7 augustus 2008).
Dit is echt niet meer normaal. Ik krijg echt het gevoel alsof we in een bananenrepubliek leven. Dat het internet het niet doet is nog tot daar aan toe, maar dat mij alle mogelijkheden ontnomen worden om domweg over te stappen naar een andere provider, eentje die het wel voor elkaar krijgt om mij internet te leveren, steekt mij enorm. In onze samenleving is het internet zo langzamerhand een levensbehoefte geworden. Internet bankrekeningen, zelfs verhuizingen moeten via het internet hoorde ik op het postkantoor. En om het helemaal te onderbouwen: de geschillencommissie elektronische communicatie verwees mij naar hun website om een klachtenformulier te downloaden.
Ik kan echt niemand maar dan ook niemand Telfort Geen Internet aanbevelen. Heb je een probleem dan is communicatie alleen mogelijk via 30 cent per minuut telefoonnummers. Vervolgens bel je die nummers en komen ze hun afspraken niet na.
Ik hoop dat Tros Radar onder de aandacht van de politiek wil brengen, dat een Nederlandse burger RECHT heeft op werkend internet, net zoals iedereen recht heeft op gas/water/licht.
En ik hoop dat er eindelijk eens iets gedaan wordt aan die abonnementen, als een bedrijf in gebreke blijft dan moet een simpele manier de hele zaak ontbonden kunnen worden.
En ik hoop dat er iets gedaan wordt aan de algemene voorwaarden, want wat schetst mijn verbazing: Speedlinq heeft in zijn voorwaarden staan dat bij opzegging een maand opzegtermijn geldt. Dan denk je toch dat je minimaal een maand van te voren moet opzeggen. Nee hoor, volgens hun betekent het dat je bij een 1 jaar contract na dat ene jaar nog een maand lid moet blijven (de 1 maand opzegtermijn).
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Als ik uw verhaal goed gelezen heb, heeft u Telfort op 7 Augustus een aangetekend brief met in gebreke stelling gestuurd, waarin u aangegeven heeft dat u verwacht dat u op 20 augustus een werkende verbinding heeft.
Als u op 21 Augustus geen verbinding heeft, zegt u schriftelijk en aangetekend op, liefst met ontvangstbevestiging. Geef daarin aan dat u vanaf 18 juli geen internet/telefoonverbinding meer heeft. Dit is het moment van migratie van Speedlinq naar Telfort.
Geef aan dat u de overeenkomst ontbindt op grond van hun A.V.
4.10
Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen.
Controleer in hun A.V. of deze voorwaarde er nog in staat.
Trek uw toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in. Geef aan dat u uw bank opdracht geeft tot selectieve blokkade op Green ISP BV/Telfort.
Eis dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract per 21 Augustus 2008 toegestuurd krijgt. Mocht u deze niet ontvangen, dan legt u dit voor als een Geschil bij de Geschillencommissie.
Verzoek tevens minimaal een maand restitutie van abonnementsgeld, omdat u geen internet/telefoonverbinding heeft gehad tot nu toe.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
-----------
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
--------------------------------------------------------------------
het is inderdaad heel vervelend dat alles zo lang duurt als u wacht tot alles bij de Geschillencommissie geregeld is.
Misschien is de heer Middeldorp, directeur Klantencontact KPN, bereid om u te helpen mocht Telfort u geen schriftelijke bevestiging einde contract te sturen, maar schriftelijke aanmaningen. Zijn afdeling heeft bemiddeld in mijn onoplosbare probleem met Telfort wat op een fout bij Telfort berustte waardoor Telfort door KPN werd gesommeerd mij een schriftelijke bevestiging einde contract per migratiedatum van 12move naar Telfort te sturen.
Helaas is een selectieve blokkade na opzegging op hun rekening aan te bevelen. Onlangs kreeg ik nog een onterechte herinnering aan een onjuiste onterechte factuur. Als Telfort begint te blunderen, weet zij niet van ophouden.
Als u op 21 Augustus geen verbinding heeft, zegt u schriftelijk en aangetekend op, liefst met ontvangstbevestiging. Geef daarin aan dat u vanaf 18 juli geen internet/telefoonverbinding meer heeft. Dit is het moment van migratie van Speedlinq naar Telfort.
Geef aan dat u de overeenkomst ontbindt op grond van hun A.V.
4.10
Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen.
Controleer in hun A.V. of deze voorwaarde er nog in staat.
Trek uw toestemming tot automatische incasso met onmiddellijke ingang in. Geef aan dat u uw bank opdracht geeft tot selectieve blokkade op Green ISP BV/Telfort.
Eis dat u binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract per 21 Augustus 2008 toegestuurd krijgt. Mocht u deze niet ontvangen, dan legt u dit voor als een Geschil bij de Geschillencommissie.
Verzoek tevens minimaal een maand restitutie van abonnementsgeld, omdat u geen internet/telefoonverbinding heeft gehad tot nu toe.
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
-----------
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
--------------------------------------------------------------------
het is inderdaad heel vervelend dat alles zo lang duurt als u wacht tot alles bij de Geschillencommissie geregeld is.
Misschien is de heer Middeldorp, directeur Klantencontact KPN, bereid om u te helpen mocht Telfort u geen schriftelijke bevestiging einde contract te sturen, maar schriftelijke aanmaningen. Zijn afdeling heeft bemiddeld in mijn onoplosbare probleem met Telfort wat op een fout bij Telfort berustte waardoor Telfort door KPN werd gesommeerd mij een schriftelijke bevestiging einde contract per migratiedatum van 12move naar Telfort te sturen.
Helaas is een selectieve blokkade na opzegging op hun rekening aan te bevelen. Onlangs kreeg ik nog een onterechte herinnering aan een onjuiste onterechte factuur. Als Telfort begint te blunderen, weet zij niet van ophouden.
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Ik lees hier meer klachten over oude Speedlinq-abonnees die extra kosten krijgen van Telfort. Wat kunnen we eraan doen????
Ik had een Speedlinq abonnement voor bellen en internet, Comfort4096 voor 20+5=25 euro/maand. Nu brengt Telfort al 3 maanden 8 euro/maand extra in rekening voor KPN-netwerkkosten.
De telefonische klantenservice dacht aan een fout en beloofde een schriftelijk uitleg; na 5 weken nog niks. Op een boze mail kreeg ik het volgende antwoord: "U bent een dedicated line klant van Telfort en voorheen was u dat bij Speedlinq. Op het moment dat u een dedicated line heeft brengt de KPN u in rekening voor het gebruik van hun netwerk. In dit geval kan ik u dus melden dat Speedlinq deze kosten ook had moeten doorbelasten. De fout zou op den duur ontdekt zijn en dan had u als klant ook nog een naheffing gekregen."
Ik geloof hier niks van!! Ik moet nu in mijn oude papieren duiken, de oude Speedlinq-website bevat de voorwaarden niet meer. Maar bij de afsluiting en het advies in de telefonie-winkel werd mij verzekerd dat 25 euro/maand het totaalbedrag was!
Heeft iemand advies?
Ik had een Speedlinq abonnement voor bellen en internet, Comfort4096 voor 20+5=25 euro/maand. Nu brengt Telfort al 3 maanden 8 euro/maand extra in rekening voor KPN-netwerkkosten.
De telefonische klantenservice dacht aan een fout en beloofde een schriftelijk uitleg; na 5 weken nog niks. Op een boze mail kreeg ik het volgende antwoord: "U bent een dedicated line klant van Telfort en voorheen was u dat bij Speedlinq. Op het moment dat u een dedicated line heeft brengt de KPN u in rekening voor het gebruik van hun netwerk. In dit geval kan ik u dus melden dat Speedlinq deze kosten ook had moeten doorbelasten. De fout zou op den duur ontdekt zijn en dan had u als klant ook nog een naheffing gekregen."
Ik geloof hier niks van!! Ik moet nu in mijn oude papieren duiken, de oude Speedlinq-website bevat de voorwaarden niet meer. Maar bij de afsluiting en het advies in de telefonie-winkel werd mij verzekerd dat 25 euro/maand het totaalbedrag was!
Heeft iemand advies?
Re: omzetting speedlinq naar Telfort
Dedicated Line Toeslag
antwoord:
ADSL maakt gebruik van de bekabeling van het vaste net van KPN. Het ADSL-signaal komt over de vastnet kabel het je huis binnen, waar het via de splitter afgetakt wordt naar je modem.
Sinds kort is het mogelijk om ADSL aan te vragen zonder KPN abonnement voor vaste telefonie. Deze vorm van ADSL, waarbij de gebruiker zijn KPN vaste telefonie abonnement heeft opgezegd, maar het ADSL signaal nog steeds over de betreffende lijn loopt, wordt ADSL op basis van een Dedicated Line genoemd.
Standaard is er sprake van ADSL op basis van Line Sharing. Bij Line Sharing wordt KPN voor het gebruik van de vaste lijn betaald via het abonnement van de vaste lijn. Is er geen sprake meer van een Shared Line, dan is KPN gerechtigd een toeslag voor de 'dedicated line' (Killed Voice Toeslag) in rekening te brengen. De OPTA is akkoord gegaan dat KPN op deze manier toch betaald wordt voor het gebruik van zijn vastnet infrastructuur en heeft hiervoor een maandelijks tarief bepaald.
KPN factureert dit tarief aan de ADSL netwerkleverancier, die deze kosten weer doorzet aan de service providers. De service provider factureert dit op zijn beurt weer aan de klant. Speedlinq doet dit ook, zonder hier enige marge bovenop te zetten.
In de Algemene Voorwaarden van Speedlinq is expliciet een bepaling opgenomen met betrekking tot Killed Voice. Op basis van art 7.11 is Speedlinq gerechtigd de hem in rekening gebrachte kosten door te berekenen aan klant. De toeslag voor Killed Voice wordt maandelijks gefactureerd en loopt mee in de normale factuurronde.
-------------------------
Telfort kennende zullen zij u een naheffing sturen. Ik zou dus in uw contract met Speedlinq kijken of er inderdaad sprake was van een abonnement onder deze voorwaarde.
antwoord:
ADSL maakt gebruik van de bekabeling van het vaste net van KPN. Het ADSL-signaal komt over de vastnet kabel het je huis binnen, waar het via de splitter afgetakt wordt naar je modem.
Sinds kort is het mogelijk om ADSL aan te vragen zonder KPN abonnement voor vaste telefonie. Deze vorm van ADSL, waarbij de gebruiker zijn KPN vaste telefonie abonnement heeft opgezegd, maar het ADSL signaal nog steeds over de betreffende lijn loopt, wordt ADSL op basis van een Dedicated Line genoemd.
Standaard is er sprake van ADSL op basis van Line Sharing. Bij Line Sharing wordt KPN voor het gebruik van de vaste lijn betaald via het abonnement van de vaste lijn. Is er geen sprake meer van een Shared Line, dan is KPN gerechtigd een toeslag voor de 'dedicated line' (Killed Voice Toeslag) in rekening te brengen. De OPTA is akkoord gegaan dat KPN op deze manier toch betaald wordt voor het gebruik van zijn vastnet infrastructuur en heeft hiervoor een maandelijks tarief bepaald.
KPN factureert dit tarief aan de ADSL netwerkleverancier, die deze kosten weer doorzet aan de service providers. De service provider factureert dit op zijn beurt weer aan de klant. Speedlinq doet dit ook, zonder hier enige marge bovenop te zetten.
In de Algemene Voorwaarden van Speedlinq is expliciet een bepaling opgenomen met betrekking tot Killed Voice. Op basis van art 7.11 is Speedlinq gerechtigd de hem in rekening gebrachte kosten door te berekenen aan klant. De toeslag voor Killed Voice wordt maandelijks gefactureerd en loopt mee in de normale factuurronde.
-------------------------
Telfort kennende zullen zij u een naheffing sturen. Ik zou dus in uw contract met Speedlinq kijken of er inderdaad sprake was van een abonnement onder deze voorwaarde.