LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Al enkele malen is het mij gebeurd, dat bij de kwartaal afrekening tussen de 4 en 6 euro te veel werd berekend. Na het indienen van een klacht werd het bedrag terug geboekt zonder excuses, want bij de Postbank maken ze geen fouten.
Nu het volgende:
Ik sta NOOIT rood bij de Postbank, omdat ik mijn geldzaken goed onder controle heb.
Op 4 juli werd echter een bedrag van 16 eurocent afgeboekt, zijnde rente van rood staan. Informatie leerde mij, dat er eerst wordt afgeboekt en daarna bijgeschreven. Het geld wat moet worden bijgeschreven, is dus al in het bezit van de Postbank. IK zou dus zegge en schrijve 1 seconde hebben rood gestaan, omdat de Postbank hier geldelijk voordeel aan heeft. Dit is gemanipuleerd rood staan, en daarom onterrecht. Dit is mijn inziens pure diefstal. Ik heb hierover een klacht ingediend, omdat het bedrag wat eerst afgeschreven zou zijn, al reeds was afgeschreven, dus ik heb helemaal niet rood gestaan, nog geen seconde!!!!
Ik heb hier ook mijn bezwaren kenbaar gemaakt en tot heden heb ik al 21 mails van de Postbank ontvangen, dat mijn mail goed is aangekomen en ik binnen 2 dagen bericht krijg.
Ik heb nog steeds geen antwoord, ook niet na dat ik persoonlijke mail heb verstuurd naar de heer Henk van Dorp, unit manager en van mevrouw Drs. I.M. van der Wal, Hoofd E-commerce en E-mail van de Postbank.
Alvorens ik de Postbank ga aanklagen wegens oplichting, wil ik eerst een antwoord hebben van deze malafide instelling. Ik ben er van overtuigd, dat meerdere mensen met dit probleem te maken hebben en zich laten oplichten door de Postbank. Graag ontvang ik de namen en adressen van deze mensen, omdat ik van plan ben juridische stappen te ondernemen tegen dit bedrijf. De kosten van de procedure draag ik, het gaat mij om het principe en niet om het geld.
Het is ongehoord, dat een zo grote financiele instelling zich met dit soort praktijken bezig houds en de klanten gewoon laat barsten en in de maling neemt met dagelijks een mailtje te sturen dat de klacht wordt behandeld binnen 2 dagen. Dit is pure minachting tegenover je klanten

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Juridische stappen voor zeggen en schrijven 16 cent? :shock: Jij durft :lol:

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door svdmeer »

De beste manier om daar mee om te gaan is een andere bank zoeken.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Alvorens ik de Postbank ga aanklagen wegens oplichting, wil ik eerst een antwoord hebben van deze malafide instelling.
nou nou Joop; niet zo overdrijven!!!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Jan1 »

Je zaak winnen van de postbank, dat zal waarschijnlijk niet gaan, de enigste manier om je gram te halen is, op korte termijn een rekening bij een andere bank te nemen, en je rekening bij de postbank op te heffen.

Razor
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:25

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Razor »

Ik heb deze negatieve ervaring ook!
Expliciet aangegeven dat ik NIET rood kan staan!
Toch worden er bedragen afgeschreven (postbank producten) als dat niet zou mogen!!
B.v. lening Postbank, abonnement Postbank, Creditcard Postbank!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Al enkele malen is het mij gebeurd, dat bij de kwartaal afrekening tussen de 4 en 6 euro te veel werd berekend. Na het indienen van een klacht werd het bedrag terug geboekt zonder excuses, want bij de Postbank maken ze geen fouten.
Nu het volgende:
Ik sta NOOIT rood bij de Postbank, omdat ik mijn geldzaken goed onder controle heb.
Op 4 juli werd echter een bedrag van 16 eurocent afgeboekt, zijnde rente van rood staan. Informatie leerde mij, dat er eerst wordt afgeboekt en daarna bijgeschreven. Het geld wat moet worden bijgeschreven, is dus al in het bezit van de Postbank. IK zou dus zegge en schrijve 1 seconde hebben rood gestaan, omdat de Postbank hier geldelijk voordeel aan heeft. Dit is gemanipuleerd rood staan, en daarom onterrecht. Dit is mijn inziens pure diefstal. Ik heb hierover een klacht ingediend, omdat het bedrag wat eerst afgeschreven zou zijn, al reeds was afgeschreven, dus ik heb helemaal niet rood gestaan, nog geen seconde!!!!
Ik heb hier ook mijn bezwaren kenbaar gemaakt en tot heden heb ik al 21 mails van de Postbank ontvangen, dat mijn mail goed is aangekomen en ik binnen 2 dagen bericht krijg.
Ik heb nog steeds geen antwoord, ook niet na dat ik persoonlijke mail heb verstuurd naar de heer Henk van Dorp, unit manager en van mevrouw Drs. I.M. van der Wal, Hoofd E-commerce en E-mail van de Postbank.
Alvorens ik de Postbank ga aanklagen wegens oplichting, wil ik eerst een antwoord hebben van deze malafide instelling. Ik ben er van overtuigd, dat meerdere mensen met dit probleem te maken hebben en zich laten oplichten door de Postbank. Graag ontvang ik de namen en adressen van deze mensen, omdat ik van plan ben juridische stappen te ondernemen tegen dit bedrijf. De kosten van de procedure draag ik, het gaat mij om het principe en niet om het geld.
Het is ongehoord, dat een zo grote financiele instelling zich met dit soort praktijken bezig houds en de klanten gewoon laat barsten en in de maling neemt met dagelijks een mailtje te sturen dat de klacht wordt behandeld binnen 2 dag
De Postbank is niet de enige die er dergelijke praktijken op nahoudt. Inmiddels is er al een belangengroep die overweegt om te gaan procederen tegen ABN Amro.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... 601113.ece

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Gravedigger, vogels en Marco Polo, bedankt voor jullie reactie, die overigens niet echt zinvol is.
svdmeer en Jan1, ik kan geen andere bankrekening nemen, omdat ik aan de andere kant van de aarbol woon. Voor een nieuwe rekening moet ik persoonlijk naar de bank en ik was niet van plan om in dit leven nog een keer terug te komen naar Nederland. Als ik in Nederland zou wonen had ik de postbank al jaren geleden afgevoerd.
Sinds ik in het buitenland woon, schijnt de Postbank meer misbruik te maken. Regelmatig klopt de berekening van de onkosten niet, blokkeringen van automatische incasso's worden genegeerd etc. Zoals reeds gezegd, gaat het mij niet om 16 eurocent, maar om het principe. Niemand heeft het recht om aan mijn geld te komen, zeker een bank niet. Je geeft je geld in vertrouwen aan deze instelling en dan wordt er misbruik van gemaakt. Ik ben er van overtuigd, dat van de ruim 4 miljoen klanten van de postbank het merendeel reeds onterecht debetrente heeft betaald. Deze OPLICHTING, die men "valutering" heeft gedoopt, levert de Postbank miljoenen per jaar op. Dit is onrechtmatig en zelfs wettelijk niet toegestaan. Juridisch is dit diefstal, want je geld is al aanwezig bij de bankinstelling, doch zij manipuleren met je geld, zodat je enkele seconden rood staat en strijken daar onterecht rente voor op. Laat de postbank mij maar aanklagen voor het feit dat ik ze oplichters noem, graag zelfs, wat ik kan dit feit met bewijzen staven.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door svdmeer »

@Joop: Om een zaak aan te spannen moet je waarschijnlijk hier ook heen komen.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Sinds ik in het buitenland woon, schijnt de Postbank meer misbruik te maken.
tuurlijk...de Postbank heeft hierop gewacht; het duurde even, maar ze hebben de poet
16 eurocent
nu binnen!

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Marco Polo, kennelijk heb je niets anders te doen. Je commentaar is niet echt zinnig, je kunt beter een fanclub gaan oprichten voor de Postbank. Succes er mee.

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Als ik de PB was, zou ik je aanklagen voor de titel van je topic! Belachelijk!

Eerst wil je me aanklagen en nu schrijf je dat de heer Bastiani de banken beschuldigt van diefstal. Ga je die ook aanklagen?
Het blijkt in ieder geval dat ik wel degelijk gelijk heb en dat de valutering op zijn minst een twijfelachtige praktijk is van de banken, anders zou de Europesche Unie dit niet verbieden.
Als je in de winkel iets koopt, zul je eerst moeten betalen voor je wisselgeld terug krijgt. Zo ook bij de banken, eerst bijschrijven en daarna je lasten betalen en niet, zoals nu gebeurt, het geld achter je rug houden houden en rente rekenen, terwijl het geld al in het bezit van de bank is. Dit is diefstal. Stel dat de postbank bij 4 miljoen klanten maandelijk 16 cent steelt, dan is dat 640.000 euro per maand. En dat kan zomaar, zonder strafvervolging, dat is te gek voor woorden. Ik vind dat dit geld terug moet komen bij de wettige eigenaren.

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Jij begon..... :D

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Vogels, even serieus, je bent al zo gewend om voor elke ****** moeten betalen, dat het jou niks meer uitmaakt voor wat en aan wie. Je vind het geen oplichting, omdat je er al aan gewend bent dat iedere instelling geld uit je zak trekt. Het geschatte totaalbedrag van deze valutering van de banken beloopt ongeveer 10 miljard per jaar. Lucratief zaakje, misdaad loont in Nederland.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Shine »

Ongeacht welk bedrag het betreft, waar het om gaat is het principe en daarin geef ik Joop volledig gelijk. Kortom: een principe kwestie.
Joop zorgt er voor dat hij niet rod komt te staan. Nergens op zijn afschriften is een rood staan terug te vinden, niettemin moet hij een 'rood staan' rente betalen. Dit omdat bepaalde banken wel héél erg creatief bij en afschrijven. (valutering)
De huidige kosten van bankieren zijn al belachelijk hoog en uit angst voor nog hogere kosten mag het niet de reden zijn om dan maar geen actie te ondernemen mbt dit creatief valuteren.
Zestien miljoen maal 0,16 centjes...... tel uit je winst. Ik wil het wel als jaarsalaris.
De afschriften komen nog maar eens per maand, waarvoor je ook nog eens dient te betalen bij menig bank. Wil je wekelijks een afschrift mag je bijbetalen. We moesten allemaal aan de pin en chipknip, want...... dit zou goedkoper zijn. Al wat ik zie is dat we steeds meer moeten betalen voor het gebruik van ons bankrekeningnummer, welbeschouwd het gebruik van ons eigen geld. Soms denk ik wel eens, laat dat oude loonzakje maar terugkomen. Want vergeet niet, zoals elders al eens is geschreven, jaren geleden moesten we almas een bankrekeningnummer openen omdat dit goedkoper en makkelijker was. Vrijwillig verplicht krijgen we tal van bankkwesties door onze strot geduwd.
Als je het wel beschouwd mag de bank blij zijn met ons consumenten, maar momenteel lijkt deze regel wel omgedraaid te zijn.

Joop, Wim heeft een link geplaatst. In aanvulling hierop plaats ik een link waar je contact mee zou kunnen opnemen:
http://www.bankrenteterug.nl/

Succes!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

DIEFSTAL=DIEFSTAL

Ook hier zie ik weer hoe "de gewone man/vrouw" toestanden die NIET juist zijn vergoelijken omdat:
"ze er tóch niets aan kunnen doen".

Waaróm toch dat vergoelijken??
Gewoon omdat de STRESS die het anders zou opleveren (ze pikken van mij en ik kan er niks tegen doen...) ACTIE vraagt, en dan moet je wat ondernemen wat teveel moeite is. PUNT.

De banken zélf weten dat het FOUT is....


"we doen dat al heel lang.... "
SLAVENHANDEL deden we óók heel lang...


"anderebanken doen het óók..."
-andere landen hadden óók slaven...

"wij noemen het liever -creatief omgaan met de rekening"
of "valutering"
ja, ja, en slavenhandel was "werkvoorziening"

DIEFSTAL=DIEFSTAL

En het is JUIST !! dat de wetgeving dit EINDELIJK een halt toe roept. helaas wel érg laat.

Hoe straks verder????

Banken hadden dat geld nodig om geldverkeer te "financiëren"... :P :P :P

ja, en de RENTE welke ze verdienen óók voor dat geldverkeer..
en uw kwartaal bijdrage óók voor dat geldverkeer..

ZIELIG hé die arme banken... verdienen NIKS....

Gelukkig zijn er ook mensen die het ANDERS zien...
DIE hebben het voor elkaar gekregen dat deze DIEFSTAL nu snel over is....

En met een beetje geluk groeit ook het aantal mensen die zich NIET laten bestelen door-middel-van kwartaal kosten, en is ook dát straks verledentijd.

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Shine en Noble, hartelijk dank voor jullie bijdrage. Ik begon al te denken dat er alleen nog maar jaknikkers in Volland wonen, maar gelukkig zijn er nog mensen die wel hun gezonde verstand gebruiken en zich niet laten bestelen en nog weten wat recht en wat krom is.
Ik heb me in middels aangemeld bij www.bankrenteterug.nl. Ook daar het zelfde systeen en reactie van de bank en zelfs de Nederlandse bank doet daar aan mee. Gewoon geen reactie geven en aan het lijntje houden. Voor mij zijn dit de a-socialen van de maatschappij.
Ik heb inmiddels een antwoord gekregen van de postbank:


----- Original Message -----
From: <[email protected]>
To: <vw@*****shop.nl>
Sent: Monday, July 28, 2008 2:35 PM
Subject: RE: U heeft een vraag of klacht


Geachte heer Geuze,

Het spijt ons dat u nog steeds geen antwoord heeft ontvangen, de reden is dat uw e-mail in eerste instantie terecht is gekomen bij de afdeling Particuliere Girorekeningen.
Deze afdeling heeft geen inzage in Zakelijke Girorekeningen.

Ik heb uw klacht over de berekende debetrente nagekeken.
De debetrente is ontstaan door een negatief saldo in de nacht van 21 april 2008.

Met excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Customer Contact Center Postbank Zakelijk


Monique van *****
Afdeling E-mail


Geachte Monique van *****,

Dat de debet rente onstaan is in de nacht van 21 april is oud nieuws. Deze debet rente is echter onterecht toegepast, omdat mijn saldo NIET negatief was.
Toen ik 4500 euro overmaakte naar Caribean Guide Website Rentals te Curaçao was mijn saldo 4801,98 euro. Er waren 2 bedragen afgeschreven, tw. 200 en 190 euro. Ook de 920 euro van L.G. B**** was al bijgeschreven. Er was dus geen sprake van een negatief saldo, dit is gefingeerd door de Postbank om meer gewin te maken, wat in mijn ogen pure oplichting is, wat men in de bankwereld valutering noemt.
Zelfs al zou door deze valutering ik enkele seconden hebben rood gestaan, dan nog heeft de bank niet het recht hier debet rente voor te berekenen, omdat het bij te boeken saldo al reeds in het bezit is van de bank.
Zoals ik al reeds in voorgaande mail heb uitgelegd, eis ik de onterecht
afgeschreven debet rente terug gestort op mijn rekening. Ik ben inmiddels over gegaan om de publiciteit te zoeken, omdat ik dit soort mutaties van de Postbank zeer onfatsoenlijk vind. Ik zal trachten om iedereen die hiervan de dupe is te bereiken om desnoods juridische stappen te ondernemen tegen deze diefstal.

Met vriendelijke groet, Joop Geuze.

Hierop heb ik van de ING bank, waar ik helemaal geen rekening heb, bericht gekregen, dat ik binnen 10 dagen antwoord krijg.
Ze zijn helemaal geestelijk gestoord bij de Postbank. wat heb ik met ING te maken, ik heb een rekening bij de Postbank.
Laatst gewijzigd door Joop Geuze op 31 jul 2008 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Een querulant wordt in meer gewone termen vaak een 'ruziezoeker' genoemd. De lijder aan de waan voelt zich onheus bejegend door een bedrijf of overheidsorgaan en zal via hogere instanties zijn of haar gelijk proberen te halen. Hij of zij is er vast van overtuigd dat dit door lang genoeg volhouden wel zal lukken, ook al merkt de omgeving dat de pogingen geen of averechts effect hebben.

Behalve de gewone wettelijke wegen zal de lijder, ook wel als querulant aangeduid, telkens weer gesprekken willen, vooral met werknemers van de instantie die verantwoordelijk zou zijn voor het onrecht. Dit kan uiteindelijk tot gênante taferelen leiden. Ook worden vaak talloze brieven geschreven, zowel aan de instantie als aan hogere instanties als de rechtbank, het gerechtshof, de Hoge Raad, ministers en zelfs een verzoek bij het staatshoofd.
bron: Wikipedia

Joop Geuze
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2006 16:41

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Joop Geuze »

Marco Polo, is het weer tijd om je pilletjes in te nemen?
Als je niet to the point kunt blijven en niets anders te doen hebt, doe het dan niet hier. Heb je niet in de gaten dat je hier en op vele andere forums volledig wordt uitgekotst?
Ik zit in ieder geval niet op jou reactie te wachten, je hebt niets te melden.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank licht klanten voor honderdduizenden euro op!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

@ Joop Geuze

Hierop heb ik van de ING bank, waar ik helemaal geen rekening heb, bericht gekregen, dat ik binnen 10 dagen antwoord krijg.
Ze zijn helemaal geestelijk gestoord bij de Postbank. wat heb ik met ING te maken, ik heb een rekening bij de Postbank.

:lol: :lol:

Ik begrijp je reactie, en kan je het volgende vertellen.

Ook Ik heb enige tijd geleden een "aanvaring" gehad met de Pestbank.
Het ging toen over de "overstapservice" welke ECHT fout ging en waarbij Pestbank het alom bekende ZWARTEPIETENSPEL wilde spelen.

NIET MET MIJ DOEN DUS!!
en ik klom hoog in de boom en kwam terecht bij.... JAWEL ......
ING juridische afdeling welke dus DE juridische tak is van heel ING (postbank is daar een blaadje van..)

Toen ik dit hier melde in een topic werd ik zelfs door een Pestbank medewerkster beschuldigd van LEUGENS & fantasie.. volgens haar bestónd die afdeling helemaal niet... dus ook dát doorgegeven aan PB.
(van haar heb ik hier sindsdien nóóít meer iets vernomen...)

Kortom: jouw "zaak" komt dus bij hun op het bureau.
suc6

Gesloten