LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruynzeel.......foetsie
Bruynzeel.......foetsie
Ongeveer een half jaar geleden hebben we een Bruynzeel keuken van het model Piet Zwart besteld. Omdat de keuken een deel van een verbouwing is kon er nog niets geplaatst worden. Intussen hebben we meer duidelijkheid over de termijn waarop de keuken kan worden geplaatst. Toen we de winkel van Bruynzeel wilden bezoeken om de nodige afspraken te maken bleek deze verdwenen. Ik heb toen per e-mail gevraagd waar ik dan terecht kon. Kreeg ik een heel kort antwoord terug. In Utrecht. Dat is meer dan 30 km. bij ons vandaan.
Daar komt bij dat ik het van Bruynzeel slordig vindt dat ze de bestaande klantenkring niet even van de verhuizing (of sluiting) op de hoogte stelt. De afhandeling van de transactie tot nu toe schept weinig vertrouwen. Wat zou er gebeuren als we nooit meer iets van onszelf laten horen en gewoon ergens anders (in de buurt) een andere keuken zouden kopen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Daar komt bij dat ik het van Bruynzeel slordig vindt dat ze de bestaande klantenkring niet even van de verhuizing (of sluiting) op de hoogte stelt. De afhandeling van de transactie tot nu toe schept weinig vertrouwen. Wat zou er gebeuren als we nooit meer iets van onszelf laten horen en gewoon ergens anders (in de buurt) een andere keuken zouden kopen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Bruynzeel.......foetsie
Als je je zinnen op deze keuken hebt gezet (je hebt ervoor gekozen, dus zou kunnen) - zou je kunnen beginnen met een email aan Bruynzeel zelf.
Vraag waar de winkel gebleven is, en of de bestelling nog steeds OK is.
Het is inderdaad wel vreemd dat een en ander zonder informatie naar de klant gaat.
Hadden jullie reeds een aanbetaling gedaan?
Vraag waar de winkel gebleven is, en of de bestelling nog steeds OK is.
Het is inderdaad wel vreemd dat een en ander zonder informatie naar de klant gaat.
Hadden jullie reeds een aanbetaling gedaan?
Re: Bruynzeel.......foetsie
Hadden jullie reeds een aanbetaling gedaan?
Blijkbaar niet.Wat zou er gebeuren als we nooit meer iets van onszelf laten horen en gewoon ergens anders (in de buurt) een andere keuken zouden kopen?
Re: Bruynzeel.......foetsie
Ja, bij Bruynzeel weten ze hoe ze met klanten om moeten gaan....
Re: Bruynzeel.......foetsie
Vraag in deze is:
Heb je een overeenkomst met het hoofdkantoor, of met het (inmiddels verdwenen) filiaal?
In het 1e geval is de overeenkomst gewoon geldig. Wel zou Bruynzeel klanten waar de order nog verder uitgewerkt dient te worden moeten verwijzen naar ander filiaal.
Heb je een overeenkomst met het hoofdkantoor, of met het (inmiddels verdwenen) filiaal?
In het 1e geval is de overeenkomst gewoon geldig. Wel zou Bruynzeel klanten waar de order nog verder uitgewerkt dient te worden moeten verwijzen naar ander filiaal.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Op de vragen die zijn gesteld over het verdwijnen van de vestiging,van Bruynzeel zijn de antwoorden:
Nee er is geen aanbetaling gedaan en de op de overeenkomst wordt de vestigingsplaats vermeld, die dus niet meer bestaat, echter wel op bruynzeel papier.
We vinden het al zo slordig dat men de lopende overeenkomsten niet op een nette manier behandelen, we bang zijn, dat de rest ook niet op een goede manier wordt afgehandeld.Zeker gezien de verhalen op dit forum.Eigenlijk zouden we liever van de koop afzien, temeer dat we na een mailtje naar Bruynzeel alleen te horen kregen dat we in Utrecht de zaken kunnen afhandelen, als we dat hadden gewild hadden we dat wel meteen gedaan.
Nee er is geen aanbetaling gedaan en de op de overeenkomst wordt de vestigingsplaats vermeld, die dus niet meer bestaat, echter wel op bruynzeel papier.
We vinden het al zo slordig dat men de lopende overeenkomsten niet op een nette manier behandelen, we bang zijn, dat de rest ook niet op een goede manier wordt afgehandeld.Zeker gezien de verhalen op dit forum.Eigenlijk zouden we liever van de koop afzien, temeer dat we na een mailtje naar Bruynzeel alleen te horen kregen dat we in Utrecht de zaken kunnen afhandelen, als we dat hadden gewild hadden we dat wel meteen gedaan.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Los van de slordigheid vwb informeren, maar is Utrecht voor jullie dan het einde van de wereld?
Re: Bruynzeel.......foetsie
Zoals ik al schreef,onze keuze was een leverancier in de buurt en niet in Utrecht.En als dit al slordig gaat, het gaat tenslotte niet om kruidenierswaren, wat staat ons dan nog meer te wachten gezien de klachten die op dit forum staan vermeld.
Ik baal hier echt van en in bruynzeel heb ik geen vertrouwen ,terwijl we dachten voor een betrouwbare leverancier te hebben gekozen.
het lijkt eerder een goedkope discount, gezien de vermelde klachten.
Ik baal hier echt van en in bruynzeel heb ik geen vertrouwen ,terwijl we dachten voor een betrouwbare leverancier te hebben gekozen.
het lijkt eerder een goedkope discount, gezien de vermelde klachten.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Tja, dit forum wordt niet gebruikt om over keukenleveranciers de loftrompet af te steken. Iedere leverancier is hier al afgebrand
Als ik in jouw schoenen stond zou ik gewoon met Bruynzeel contact opnemen of in Utrecht langs gaan om van het vervelende gevoel af te komen. Succes.
Als ik in jouw schoenen stond zou ik gewoon met Bruynzeel contact opnemen of in Utrecht langs gaan om van het vervelende gevoel af te komen. Succes.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Ben het met u eens dat hier de leveranciers worden afgebrand maar geloof me ik heb, voor een aantal jaren terug, ook een zeer goede ervaring gehad met het plaatsen van een keuken, weliswaar door een plaatselijke,zelfstandige, leverancier.
Perfect en binnen twee dagen alles geleverd en geplaatst, heb er dan ook spijt van dat we dit keer ook niet met die persoon in zee zijn gegaan ipv de "'betrouwbare'"bruynzeel.
Ik ga er van uit dat een produkt van rond de 20 25 duizend euro perfect geleverd dient te worden en dat altijd,bij wie dan ook!!!!!!!!
Er zijn zoveel kwaliteitsnormen waar bedrijven mee schermen maar die in de praktijk niet veel voorstellen.
En er is en er wordt nog contact opgenomen door ons met bruynzeel.[/b]
Perfect en binnen twee dagen alles geleverd en geplaatst, heb er dan ook spijt van dat we dit keer ook niet met die persoon in zee zijn gegaan ipv de "'betrouwbare'"bruynzeel.
Ik ga er van uit dat een produkt van rond de 20 25 duizend euro perfect geleverd dient te worden en dat altijd,bij wie dan ook!!!!!!!!
Er zijn zoveel kwaliteitsnormen waar bedrijven mee schermen maar die in de praktijk niet veel voorstellen.
En er is en er wordt nog contact opgenomen door ons met bruynzeel.[/b]
Re: Bruynzeel.......foetsie
Lijkt mij beter dat jullie eerst eens met het Bruynzeel hoofdkantoor hadden kunnen bellen..... denk dat de oplossing er dan al geweest was.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Dat hebben we de afgelopen week geprobeerd, maar ze waren met vakantie.
Re: Bruynzeel.......foetsie
dat meen je niet?maar ze waren met vakantie.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Ja echt! Maar 11 augustus zijn ze weer terug. Dan zijn we één van de eersten die bellen.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Volgens mijn info krijgt iedere klant per brief een rechtstreeks telefoonnummer van zijn/haar klantbegeleider toegewezen. De fabriek is dicht; de overige afdelingen zijn (beperkt) bezet.
Ik snap trouwens niet waarom je niet eerst naar Utrecht belt of gaat in plaats van het hoofdkantoor te bellen.
Ik ben het nog steeds met je eens dat het sloridg qua info over het verdwijnen van het verkooppunt (welke was dat trouwens), maar het probleem lijkt wel opgeblazen te worden.
Ik snap trouwens niet waarom je niet eerst naar Utrecht belt of gaat in plaats van het hoofdkantoor te bellen.
Ik ben het nog steeds met je eens dat het sloridg qua info over het verdwijnen van het verkooppunt (welke was dat trouwens), maar het probleem lijkt wel opgeblazen te worden.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Ik heb onlangs een bruynzeel keuken aangeschaft bij de vestiging in Helmond (franchise-vestiging). We hebben bij het kopen van de keuken verteld dat we een budget hebben, de hoogte van dit budget hebben wij niet gemeld en hier werd zelfs niet naar gevraagd door de verkoper.
Wel wees de verkoper ons bij het uitzoeken van kasten, apparatuur en blad op de onderlinge prijsverschillen zodat wij zelf konden bepalen welke artikelen binnen ons budget passen.
Uiteindelijk hebben wij (dezelfde dag nog) de deal rondgemaakt voor een prijs die zelfs beneden ons budget ligt.
We zijn perfect geholpen door vriendelijk en kundig personeel. Betalingsvoorwaarden en leveringsvoorwaarden zijn, voor het zetten van onze handtekening, allemaal uitgebreid doorgesproken. De keuken is gezet volgens de tekeningen die de verkoper (met de hand) voor ons gemaakt heeft, en alles werkt al 3 weken perfect.
Dit bewijst dus toch maar dat het niet altijd aan het bedrijf (Bruynzeel) ligt. Ik sluit niet uit dat het verschil maakt of je bij Bruynzeel zelf of bij een franchiser de keuken koopt, maar wij zijn dik tevreden.
Dus: Er is niks mis met een bruynzeel keuken! Wij zijn zeer blij met onze aankoop, en met de manier waarop we geholpen zijn in Helmond.
Wel wees de verkoper ons bij het uitzoeken van kasten, apparatuur en blad op de onderlinge prijsverschillen zodat wij zelf konden bepalen welke artikelen binnen ons budget passen.
Uiteindelijk hebben wij (dezelfde dag nog) de deal rondgemaakt voor een prijs die zelfs beneden ons budget ligt.
We zijn perfect geholpen door vriendelijk en kundig personeel. Betalingsvoorwaarden en leveringsvoorwaarden zijn, voor het zetten van onze handtekening, allemaal uitgebreid doorgesproken. De keuken is gezet volgens de tekeningen die de verkoper (met de hand) voor ons gemaakt heeft, en alles werkt al 3 weken perfect.
Dit bewijst dus toch maar dat het niet altijd aan het bedrijf (Bruynzeel) ligt. Ik sluit niet uit dat het verschil maakt of je bij Bruynzeel zelf of bij een franchiser de keuken koopt, maar wij zijn dik tevreden.
Dus: Er is niks mis met een bruynzeel keuken! Wij zijn zeer blij met onze aankoop, en met de manier waarop we geholpen zijn in Helmond.
Re: Bruynzeel.......foetsie
Zo hee, wel drie hele weken??
Ik ben blij dat jullie zo tevreden zijn, maar mijn zus heeft niets dan ellende gehad met haar bruynzeel...waardeloze tent!
Ik ben blij dat jullie zo tevreden zijn, maar mijn zus heeft niets dan ellende gehad met haar bruynzeel...waardeloze tent!
en alles werkt al 3 weken perfect.
Re: Bruynzeel.......foetsie
3 weken inderdaad. Maar je zou toch zeggen dat als het allemaal goed verlopen is dat de keuken dan ook goed blijft?
Bruynzeel is toch een keuken van goede kwaliteit?
Bruynzeel is toch een keuken van goede kwaliteit?
Re: Bruynzeel.......foetsie
Wat heb je van Bruynzeel ? Veel is er van Schuller, daarvan is de kwaliteit zowieso beter als het standaard Bruynzeel programma, als je iets hebt uit het woningbouw assortiment (Atlas etc) is dat nog wat lager....
Re: Bruynzeel.......foetsie
Schuller is niet beter, maar luxer. Beide lijnen zijn voorzien van Blum scharnieren en geleiders.
Ik heb model "Laos" in het grijsbruin. Dat is uit de Bruynzeel lijn, eigen productie dus.
Ik heb model "Laos" in het grijsbruin. Dat is uit de Bruynzeel lijn, eigen productie dus.