LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een uitzending over de psychiatrie?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

klinkt onlogisch hé?
Nee, dat klinkt het niet alleen, dat IS het ook !

papegaaien hebben net als alle levende dieren een natuurlijke wil tot leven. Het hele lichaam is gebouwd om te overleven en doet niets anders dan dat sturen. Dat is een biologisch proces dat alle dieren ( en planten ) hebben en heeft NIETS met depressies te maken !
Depressie is een uiting van je wil om tot verbetering te komen.
Wat een onzin !
Annie Oakley overleed op 3 november 1926 aan bloedarmoede op 66 jarige leeftijd en werd begraven in Brock Cemetery in Greenville, Ohio. Haar echtgenoot, Frank Butler, was dermate ontdaan door haar dood dat hij stopte met eten en 20 dagen na haar dood overleed. Na haar dood op 3 november 1926 werd ontdekt dat haar volledige fortuin was vergegeven aan goede doelen.
Zij overleed aan bloedarmoede..
Hij overleed niet aan een depressie, maar waarschijnlijk door het besef dat doordat zij al het geld had weggegeven hij arm was !

Dit heeft echt NIETS met alles hiervoor te maken !
Of is zelfmoord toch het beste als je er niemand mee kwetst?
Wil jij iedereen aan de zelfmoord hebben of zo ?

Je hebt er een probleem mee dat mensen zichzelf van kant maken door het verkeerd gebruiken van anti-depressiva.. Jij hebt liever dat ze zich sowieso van kant maken :roll:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Nee, dat klinkt het niet alleen, dat IS het ook !

papegaaien hebben net als alle levende dieren een natuurlijke wil tot leven. Het hele lichaam is gebouwd om te overleven en doet niets anders dan dat sturen. Dat is een biologisch proces dat alle dieren ( en planten ) hebben en heeft NIETS met depressies te maken !
Je begrijpt het niet, het is niet zo simpel als jij het nu zegt "biologisch proces wil overleven en dat is hét dan"

Vraag jezelf eens af: waarom hebben wij emoties? Zomaar, als hinderlijke dingen die los staan van onze wil om te overleven?

Nee dus, het is van essentieel belang om te kunnen overleven. Het schept de mogelijkheid tot het aangaan van binding, het voorziet ons tevens van de drive om bindingen aan te gaan en te behouden. Het zorgt voor de wil om niet dood te gaan.

Depressie staat daar niet los van ook al denk je dat misschien omdat je het als ziekte bent gaan zien. Het is natuurlijk moeilijk om daar later weer op terug te komen terwijl je nu al helemaal overtuigd bent dat het een ziekte is.

Maar dat is het dus niet. Een depressie is in essentie een uiting van jezelf. Een uiting dat je het beter wil hebben.

Het wil niet zeggen dat het ook altijd beter KAN worden, maar wanneer je beseft wat de essentie van de depressie is (dus niet de oorzaak zelf, dat kan soms te complex zijn en daar gaat het ook niet om) dan kun je wel op een meer bewuste manier keuzes maken. De keuze om het leven te beëindigen, of de keuze om begrip te hebben voor jezelf. De keuze om jezelf weer lief te hebben.

Begrepen worden geeft een goed gevoel, een gevoel van geluk en wie anders kan jezelf beter begrijpen dan jezelf.

Het kost een paar maanden, maar het is echt mogelijk. Als je vindt dat zelfmoord "niet goed" is, dan wil je dus niet dood. Als je dat wel doet kan het een uiting van iets zijn maar het is niet omdat je ziek bent of zo.

De psyche kun je niet vergelijken met een ziekte zoals kanker of aids. Psychiaters doen dat wel omdat het makkelijker is om mensen op die basis te behandelen zonder zelf te begrijpen wat er aan de hand is. Het is heel onpersoonlijk.

Wanneer jij en anderen zouden begrijpen dat depressie een onderdeel van het leven is, dan kun je er totaal anders mee om gaan. De oorzaak doet er niet toe, het is een uiting van jezelf dat verandering nodig is om je doel te bereiken.

Dat papegaaien dood gaan is niet omdat ze ziek zijn, het is omdat ze uiting geven aan hun ware kern. Hun ware natuur. Door te denken dat het een ziekte is, maak je het erger en kom je er nooit meer van af. De angst voor de problemen wordt dan door een leugen in stand gehouden. Je denk bij die nare gevoelens aan een ziekte waar je niets aan kunt doen.

Daarom vind ik het zo jammer wat psychiaters doen. Ze maken mensen niet alleen ziek, en buiten ze uit. Ze missen de kans om mensen tot grootse prestaties te drijven want er zijn zo ongelooflijk veel mogelijkheden als je gewoon eerlijk zou zijn en mensen met visie de kans zou bieden om tot behandelingen te komen die mensen echt beter kunnen maken.

Daar profiteert dan uiteindelijk iedereen weer van, niet alleen mensen die in problemen terecht zijn gekomen.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Depressie staat daar niet los van ook al denk je dat misschien omdat je het als ziekte bent gaan zien. Het is natuurlijk moeilijk om daar later weer op terug te komen terwijl je nu al helemaal overtuigd bent dat het een ziekte is.
Wat klets je nu weer ? Hoezo moet ik ergens op terug komen. Hoezo ben ik depressie als ziekte gaan zien !
Het zorgt voor de wil om niet dood te gaan.
Daar heeft het lichaam geen emoties voor nodig !
Probeer jezelf eens te verdrinken door geen adem te halen onder water.. Je zal merken dat dat NIET lukt.. niet door je emoties, maar door de lichamelijke REFLEX om adem te halen ( en dus boven te komen ) !
Jezelf verdrinken kan dus alleen maar door jezelf vast te binden, te verzwaren of andere maatregelen te nemen zodat je onder water blijft. In alle andere gevallen zal je lichaam reageren en zichzelf redden..
Het kost een paar maanden, maar het is echt mogelijk. Als je vindt dat zelfmoord "niet goed" is, dan wil je dus niet dood. Als je dat wel doet kan het een uiting van iets zijn maar het is niet omdat je ziek bent of zo.
wat een cirkelredenering.. dat gaat echt nergens over !
Dat papegaaien dood gaan is niet omdat ze ziek zijn
Dat zegt toch ook niemand :?
Door te denken dat het een ziekte is, maak je het erger en kom je er nooit meer van af
ja, ik denk ook dat die papegaai DENKT dat ie ziek is :roll:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Daar heeft het lichaam geen emoties voor nodig !
Probeer jezelf eens te verdrinken door geen adem te halen onder water.. Je zal merken dat dat NIET lukt.. niet door je emoties, maar door de lichamelijke REFLEX om adem te halen ( en dus boven te komen ) !
Jezelf verdrinken kan dus alleen maar door jezelf vast te binden, te verzwaren of andere maatregelen te nemen zodat je onder water blijft. In alle andere gevallen zal je lichaam reageren en zichzelf redden..
Dat denk je maar, je hebt ze toch niet voor niets. Emoties zijn de natuur van de wil om te overleven. Zonder emoties maakt het niet uit of je dood gaat of niet. Emoties vormen de basis van de wil om te overleven.

Dus ook je depressie ;)

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat denk je maar, je hebt ze toch niet voor niets.
Dat lijkt mij nu eens een goed argument :?
Ik zal niet meer om onderbouwing vragen.. die geef je toch niet !
Zonder emoties maakt het niet uit of je dood gaat of niet.
Precies.. om die reden maakt een papegaai ook niet uit dat ie dood gaat ! Hij heeft die emoties niet...
Emoties vormen de basis van de wil om te overleven.

Dus ook je depressie Wink
en hier kom je weer in het kletsgedeelte uit.. Wat een onzin !

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Een papegaai heeft geen emoties zeg je... wat naïef.

Ik kan je vertellen dat dat wel zo is angel, papegaaien hebben net als mensen emoties en kunnen ook verdriet en depressief voelen.

Een depressie is een essentieel onderdeel van de wil om te overleven. Het is namelijk een uiting van je ware ik.

Stel nu dat je je gewoon ok zou blijven voelen, ondanks wat er zou zijn gebeurt in je leven. (alles bij elkaar), hoe kun je dan bang zijn voor de dood?

Een ander voorbeeld: je voelt geen pijn, of het doet niet ongelooflijk veel zeer als je je hoofd kei hard stoot. Hoe is jouw reactie dan de volgende keer als je je hoofd bijna stoot?

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik kan je vertellen dat dat wel zo is angel
ow.. stom van me.. nee, als jij het zegt, dan geloof ik je :roll:
Een depressie is een essentieel onderdeel van de wil om te overleven. Het is namelijk een uiting van je ware ik.
Je valt in herhaling. Houdt eens op met die onzin !
Stel nu dat je je gewoon ok zou blijven voelen, ondanks wat er zou zijn gebeurt in je leven. (alles bij elkaar), hoe kun je dan bang zijn voor de dood?
Snap je zelf wel eens wat je zegt ? Dit heeft NIETS met elkaar te maken !
je voelt geen pijn
Heb even een nieuwtje voor je: pijn is GEEN emotie !

Pijn is een prikkel ! Eentje die onprettig is en je dus probeert te voorkomen ! Maar jij gaat me ongetwijfeld vertellen dat het niet erg is om zelfmoord te plegen !!!

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Da silva »

Als iemand anders dan depressieve gevoelens krijgt dan hoeft het niet meer te escaleren omdat jij kunt delen dat het op te lossen is, en wat de essentie voor jou is geweest.
Mijn depressie is niet jouw depressie zoals mijn perceptie op dingen niet de jouwe is,dus hoe zou ik jou kunnen helpen met jouw depressie?
Daaar zit hem de denkfout,dat depressie voor iedereen hetzelfde is,was het maar zo.

Dood gaan door een depressie is niet erg. Als je dat wel vindt dan wil je dus niet dood. Dan wil je het dus beter. Dan kun je het ook beter maken.
Oh ja?ik heb nog nooit iemand lachend voor een trein zien springen!



Zou je dan liever jezelf in een kunstmatige (chemische) kooi laten opsluiten voor de rest van je leven met pillen, zodat je niet meer voelt hoe je je eigenlijk hoort te voelen als je een vrije geest zou hebben? Of is zelfmoord toch het beste als je er niemand mee kwetst?
Wat denk je van een tijdje pillen gebruiken en dan [met vaak veel moeite] stoppen?
Je hoeft die pillen niet de rest van je leven te gebruiken!

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

lijden en pijn, dat heeft toch met elkaar te maken? Fysieke pijn of geestelijke pijn (depressie, verdriet, emoties)

Het heeft eenzelfde levensbeschermende funktie.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het heeft eenzelfde levensbeschermende funktie.
Nope !

Edit: je bedenkt jezelf en haalt je eigen opmerkingen terug... OK !

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Verrek. Waarom heeft ie nou gauw zijn post aangepast??

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geen idee.. dit stond er :P ( ik was net iets sneller :wink: )
je geniet mee begrijp ik :wink:

Ook als je kwaadaardige daden begaat zoals het plegen van (zelf)moord/terrorisme maar ook als je danst op een feest of seks hebt met je partner.
je spoort echt niet he
Een moordenaar kan de kwetsbaarheid van mensen kenbaar maken wat erg belangrijk kan zijn in onze evolutie om in de toekomst beter te kunnen overleven en als je danst kun je mensen/je omgeving laten zien hoe gelukkig je bent/hoe je je voelt waarmee je de evolutie van de mens eveneens dient.
:roll:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

Mijn depressie is niet jouw depressie zoals mijn perceptie op dingen niet de jouwe is,dus hoe zou ik jou kunnen helpen met jouw depressie?
Daaar zit hem de denkfout,dat depressie voor iedereen hetzelfde is,was het maar zo.
Iedereen heeft zijn eigen perceptie idd. en de oorzaak voor het depressief voelen is bij vrijwel iedereen uniek maar door het als ziekte te gaan zien en die kennis met anderen te delen die ook een keer depressief gaan voelen zorg je er voor dat de angst voor de problemen gaat heersen.

Begrijp je wat ik bedoel? Er ontstaat een massahysterie.

Wanneer je zou hebben geleerd dat een depressie een belangrijk onderdeel van het leven is, en je tot begrip zou zijn gekomen (in 6+ maanden tijd) dan kun je dus met anderen delen wat voor goeds het je uiteindelijk heeft opgebracht.

En hoe zou die nieuweling die ook een keer depressief wordt in zijn of haar leven er dan tegenaan kijken? Ze stappen er dan al met minder angst in en weten dat je er beter door kunt worden. Zo ontstaat er dus een cumulatief proces waarin mensen elkaar kunnen helpen om tot verbetering te komen, de verbetering die juist in essentie het doel is van een depressie.
Laatst gewijzigd door Arjan Dokelaar op 30 aug 2008 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

ik was net iets sneller Wink )
Ja, en het begon met de vraag:

Wat is het doel van het leven?

Ik denk dat het bijdragen aan de evolutie van de mens is door te leven/groeien.

Vanuit de basis willen we overleven, ik denk wel dat we allemaal onbewust een hoger doel voor de mensheid in zijn geheel dienen. Ook als je kwaadaardige daden begaat zoals het plegen van moord/terrorisme maar ook als je danst op een feest.

Een moordenaar kan de kwetsbaarheid van mensen kenbaar maken wat erg belangrijk kan zijn in onze evolutie om in de toekomst beter te kunnen overleven en als je danst kun je mensen/je omgeving laten zien hoe gelukkig je bent/hoe je je voelt waarmee je de evolutie van de mens eveneens dient.
Laatst gewijzigd door Arjan Dokelaar op 30 aug 2008 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

reacties heb ik al gegeven.. vind 1x genoeg :D
Laatst gewijzigd door angel1978 op 01 sep 2008 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ja hoor. Zum befehl :)

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

thnx :wink:

Arjan Dokelaar
Berichten: 197
Lid geworden op: 28 jul 2008 21:30

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door Arjan Dokelaar »

je denkt alleen maar aan jezelf, anderen kunnen toch ook een inbreng willen doen?

Zie je nu wat je doet? Je probeert mij in diskrediet te stellen en dit topic te laten sluiten terwijl je het zelf tot een chat maakt.

Ik ben zo coulant om met jou mee te gaan en jouw discussie vraag te beantwoorden en dan doe je dit.

Dat is toch lullig, of niet?

angel1978
Berichten: 11017
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je hebt nog minimaal tot maandagmorgen hoor :wink:
Ze modereren niet in het weekend..

Kans genoeg om er nog een zinvol topic van te maken 8)

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een uitzending over de psychiatrie?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ala ik kijk naar de post van Angel van 11.53 uur van vandaag, komt er heel weinig terecht van die antwoorden!

Gesloten