Pagina 1 van 3
Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 30 jul 2008 13:41
door hark
Tijd om een nieuwe topic te starten.
Deze keer uitsluitend voor de verkopers op dit forum.
Ik ben de afgelopen 2 jaar geen verkoper op dit forum tegen gekomen die positief staat tegenover Rotpunkt.
Dit, terwijl bijn zonder uitzondering de consumenten WEL tevreden zijn.
Rotpunkt zou zo'n beetje de grootste rommel zijn die er leverbaar is in de keukenbranche
Ik kan nergens op dit forum vinden wat er nu zo slecht is
En ik wil het alleen hebben puur over de kwaliteit van de keukens.
Dus niet over service, (in)complete leveringen, klachten afhandeling etc.
Dus puur op de keuken.
Dus wil ik graag met gedetailleerde fieten worden geconfronteerd vcan de keukenverkopers.
Kijken of jullie dit waar kunnen maken.
Dus bijvoorbeeld.
Waarom is de door Rotpunkt gebruikte spaanplaat minder van kwaliteit dan van andere merken zoals Siematic.
Ligt dit aan de persing verkopers ? zo ja graag getalllen met welke drukken spaanplaat van Rotpunkt en die van Siematic worden geperst,
Of ligt het bij het spaanplaat aan de gebruikte lijm ? Zo ja; graag opgaven van de geruikte lijmen ( fabrikanten ) en specificaties zodat dit eerlijk vergelijkbaar is.
Dezelfde vragen zou je kunnen bedenken voor gebruikte MDF, lak, scharnieren etc
Dus geachte verkopers op dit forum die alles zo goed weten.
Nu met de billen bloot en laten zien dat jullie echt veel van de keukens weten die jullie verkopen !!!!
Laat het me weten !!!!!( en met mij alle Rotpunkt liefhebbers )
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 30 jul 2008 13:48
door zelfstandigste
Ik heb dat nooit gezegd hoor; ik verkoop net zo lief een rotpunkt
mijn nekharen gaan overeind staan bij de vergelijkingen met andere merken die op het forum gemaakt worden. In prijs kwaliteit is er niets mis met een Rotpunkt. Dan vind ik persoonlijk meer mis met een SieMatic uiteraard een goede keuken, maar tegenover de kosten weegt deze kwaliteit niet op tegen dezelfde kwaliteit van een ander, voordeliger, merk.
Voilá eerste reactie valt mee he?
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 10:55
door hark
Bedankt voor de reactie.
Verder blijft het erg stil he ?
Kom op verkopers !! waar blijven de antwoorden en details ???
Weet nu niemand hoeveel lagen er gespoten worden en met welke lak ? Soort ? welek producent ? pas dan kun je een vergelijk maken !!
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 11:27
door zaankanter
-(zucht)-
De meeste verkopers hebben wel een leven.
In plaats van een baggermerk al 2 jaar de hemel in prijzen, er zijn zelfs mensen die tevreden zijn met een ikea keuken.
Met name folie is/was een groot probleem bij Rotpunkt.
Je bent blij met je keuken en dat is prima, maar ga ons er aub niet meer mee lastig vallen.
(Tenzij je nog steeds bevestiging zoekt dat je een goede koop heb gedaan)
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 12:00
door hark
weer zo'n reactie waar je als consument niets mee kan...
"met name de folie is/was slecht"
Kom dan eens met bewijzen.....welek folie? hoe dik ? fabrikant folie ?
En, welek folie gebruiken anders keuken producenten en waarom is deze beter ?
Dit soort info krijg ik nooit te horen.
En met alleen de melding van de folie is slecht. daar heb je niets aan.
Ik ben inderdaad tevreden met mijn keuken maar ben de hetze zat tegen Rotpunkt, zonder enige onderbouwing !
Alleen de melding dat het slecht is van alle verkopers op dit forum
Mensen : kom op ! feiten
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 12:21
door zelfstandigste
Alleen de melding dat het slecht is van alle verkopers op dit forum
Hoho...niet alle.........
Folie is gewoon een product waar veel ellende mee geweest is, helaas zijn er een aantal fabrikanten (waaronder Rotpunkt) waarbij de mankementen met folie opvielen door de hoeveelheid.
Ook hebben er flinke veranderingen in de bedrijfsstructuur en productie plaatsgevonden waardoor de leveringen van Rotpunkt in de regel manco's vertoonde; en daar wordt je als keukenzaak niet bepaald vrolijk van. Vandaar het wantrouwen in Rotpunkt van veel verkopers.
Bovendien is het een merk wat bij veel prijsvechters terug te vinden is, waarmee ze de negativiteit van verkopers in de hogere segmenten aanwakkeren. (Al ontstaan er bij mij spontaan braakneigingen als een verkoper zich beter voelt dan een collega, en om een keuken te verkopen de "mindere" collega loopt af te branden)
p.s: ben zelf vertegenwoordiger van een hoger segment keukenmerk geweest, maar voel me nu in alle segmenten thuis omdat "alle waar naar het geld" is
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 15:58
door echtespecialist
Verkoop ook al een tijdje Rotpunkt, echter vaak leg ik gewoon uit dat de klant beter een lak deurtje kan nemen ipv folie... Het leuke van Rotpunkt is dan dat bij eigenlijk iedereen dan een lak deur wel in het budget past.
Leuk he keukens verkopen in het midden en laag segment !!!
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 17:01
door de keukenmans
Heb in mijn zaak merken staan als Rotpunkt, Hacker, Vancel, Schmidt en moet eerlijk toegeven dat Rotpunkt niet onder doet aan al die andere (grote) merken. Kwaliteit en kwantiteit is erg goed en (na)leveringen zijn ook perfect. Gewoon een supermerk om te verkopen, ook qua mogelijkheden en diversiteit in deurtjes en korpuskleuren.
Heb toevallig ook offerte gegeven aan consument die nu door een concurrent wordt overspoelt met negatieve info over Rotpunkt. Lak zou slecht zijn, leveringen nooit compleet enz.... wordt helemaal schijtziek van dat soort verkopers die proberen hun product op te waarderen door een ander merk totaal de grond in te trappen. Ik ben van mening dat je je dan kwetsbaar opstelt en dus bang bent voor de concurrentie.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 31 jul 2008 18:30
door brenda229
je kan ook overwegen een hpl deur te nemen.
Dit is minst krasgevoelig en andere problemen.
wij willen alleen hpl omdat we een hond hebben, labrador die nog wel eens stiekem op de aanrecht wil kijken maar daarvoor net te klein is.... je raad het al. En er is een kleintje onderweg.
van welk merk dan ook, lak is gewoon stuk gevoeliger.
maar wel erg mooi.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 01 aug 2008 01:24
door Chief
brenda229
Nou Brenda ben ik niet met je eens de lak van rotpunkt is helemaal top.
Ik heb een goldenretriever die ook regelmatig even op het aanrecht kijkt of er nog iets te snaaien valt. Dus ook een nagel probleem nou je ziet helemaal niets. En dan manlief die met zijn krat bier voluit de hoek van mijn kast raakt ik dacht op dat moment echt daar moet een stuk vanaf zijn maar ook weer helemaal niets. Nee ik kan garanderen dat er niets mis is met de hoogglanslak.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 01 aug 2008 09:56
door rayke
Verder blijft het erg stil he ?
Tuurlijk blijft het stil, omdat je niet zou mogen reageren op de feiten waar het (bij ons) om gaat (inmiddels ging).
Dus niet over service, (in)complete leveringen, klachten afhandeling etc.
Wij hebben ooit bijna 2 jaar lang rotpunkt verkocht en de problemen bestaande uit voornamelijk loslatende foliedeuren en slechte leveringen (vaak incompleet) hebben ons veel, heeeeeel veel geld gekost.
Gelukkig ligt dat nu meerdere jaren achter ons.
De problemen met de fronten was alleen bij foliefronten. Met de rest van de keuken is ook niks mis. De lakkeuken op de foto van Chief is daar getuige van.
Misschien is dat bij Rotpunkt allemaal verbeterd alleen duurt het jaren voordat een (voor)oordeel is weggesleten. Een Alfa roest tenslotte ook nog steeds al in de folder.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 01 aug 2008 16:37
door Polly Parker
Dit is een consumentenforum. Dus vragen consumenten naar bijvoorbeeld de kwaliteit. Wat ik dan jammer vindt, is dat een reden zoals Rayke hier aangeeft, een consument afgeraden wordt om Rotpunkt te kopen. Let wel: ik zeg hiermee absoluut niet dat Rayke dat afgeraden heeft, ik geef dit nu alleen even als voorbeeld aan
Ik heb hier de afgelopen maanden opmerkingen als baggerkwaliteit voorbij zien komen, waar nooit een gegronde reden voor gegeven wordt.
Ook ik ben een gelukkige en tevreden eigenaar van een Rotpunktkeuekn, die af en toe het gevoel gehad heeft een soort van gek te zijn ... wie kiest er nu voor Rotpunkt??
Ik dus, en nog geen moment spijt. Enne ...... tis mijn 2e.Een hoogglans (ook mijn 2e) met 3 honden die ook bij mieuwegierig zijn naar dat aanrecht.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het als verkopende partij absoluut niet fijn is om te maken te hebben met een "slechte" leverancier, met incomplete leveringen e.d., maar .............. dat is een probleem wat speelt tussen de verkoper en de leverancier. daar heeft een consument niets mee van doen en mag al helemaal geen reden zijn om Rotpunkt af te raden.
Polly
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 01 aug 2008 18:15
door rayke
een consument afgeraden wordt om merk X te kopen
Als verkoper verkoop je een merk waar je achter staat.
En dan vormen die feiten de reden dat je het niet aanraad.
Wil inderdaad niet zeggen dat het produkt slechts zou zijn.
Maar, inderdaad...dit is een consumentenforum, dus mag er een slotje op.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 04 aug 2008 14:52
door hark
waar blijven de feiten over lak, scharnieren, lijmsoort etc ???
Kom op heren en dames verkopers.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 04 aug 2008 18:25
door brenda229
chief, ik praat over algemeen over lak. dit is veel gevoeliger dan bv hpl.
dit is gewoon zo, je hebt geluk gehad en is heel fijn.
wij willen dat risico niet nemen.
Ondanks ik lak erg mooi vind!
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 04 aug 2008 21:38
door wilg
Ook hier een rotpunkt hoogglans keuken 2jaar oud en nog geen krasje.
Alleen wat scharnier probleempjes (demping defect) is door de leverancier uit zaandijk zonder probleem en snel opgelost.
Ik lees van gebruikers ook zelden een klacht van rotpunkt keukens.
zie dus hier ook geen onderbouwde argumenten waarom dit merk zo slecht zou zijn.
volgens mij is het inderdaad zo dat er een paar verkopers dit merk afkraken.
mijn ervaring is dat je veeeel keuken voor je geld krijgt.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 04 aug 2008 22:07
door fits
wie dient dit onzinnige topic eigenlijk?
juist, die rotpunkt verkoper.
het is mooi dat je als verkoper achter je product staat, dat siert je en vooral blijven doen. Probeer zo je klanten tevreden te krijgen en iedereen is blij.
Laat het verder achterwege om anderen te overtuigen, hier heeft niemand wat aan.
Zowiezo zijn die rode punten aan de binnenkant van de kastjes afzichtelijk.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 05 aug 2008 13:54
door hark
@ fits :
Ik ben geen Rotpunkt verkoper maar een tevreden consument en kan maar geen onderbouwing vinden voor de hetze tegen dit merk.
Kan ik niet uitstaan namelijk; that's all.
waarom reageren de verkopers nu niet ?
weet jij het ?
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 05 aug 2008 14:09
door keukenklepper
Omdat wij keukenverkopers wel wat beters te doen hebben dan constant elke week, te reageren op jouw kansloze gesteggel over dat prutmerk, sorry..: 'starters'-merk.
..Wat kan jij onzeker zijn zeg..!
Wees jij nou maar blij met je superdeal. Je hebt het goed gedaan hoor Beppie..
(Ik begin ondertussen wel serieus te denken dat je een drankprobleem hebt Hark..)
Blijf trouwens maar blaten.. ik ben klaar met je.
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 05 aug 2008 14:27
door hark
Beste keukenverkopers
Laat keukenklepper maar zwetsen........
Kom op; jullie reactie is waardevol.
Beste aspirant kopers:
Nooit met keukenklepper in zee gaan !