LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overname roerende goederen bij kopen huis

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
soiledmike
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2008 21:52

overname roerende goederen bij kopen huis

Ongelezen bericht door soiledmike »

Hallo,

Ik heb onlangs een huis gekocht van de woningstichting (voorheen huurwoning). In het huis lag nog vloerbedekking, hingen wat lampen en er stond nog een koelkast. Al deze goederen zaten volgens de verkopende makelaar bij de de koop in. In de koopovereenkomst zat ook een lijst met zaken bijgevoegd. Onder het kopje "blijft achter" staan de bovengenoemde goederen. Vervolgens is de koopovereenkomst door alle partijen getekend. Nu ben ik 3 maanden verder en krijg de vorige huurster aan de deur, dat ze nog aantal zaken in de woning heeft staan die van haar zijn (onder andere de koelkast). Volgens haar afspraak met de woningstichting moet ik de koelkast nog betalen (als ik hem wil overnemen). Wie moet er nu nog betalen? Wij (vorige huurder en ik) zijn van mening dat de verkopende makelaar of de woningstichting dat moet doen, omdat 1 van de 2 een fout heeft gemaakt en wij alletwee een geldige overeenkomst hebben. Ik ben toch gewoon eigenaar van de achtergebleven goederen?

Iemand een mening hierover?? Graag een reactie

Gr. Mike

azijnpisser
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 12:34

Re: overname roerende goederen bij kopen huis

Ongelezen bericht door azijnpisser »

Heb je de papieren nog, waarin verklaard worden dat de koelkast etc bij de koop in waren? In dat geval is het makkelijk. Jij bent nu de eigenaar van die zaken. Bovendien heb jij zaken gedaan met de woningstichting, niet met de vorige huurder. Zij heeft dus aan te kloppen bij de woningstichting, die wellicht jou weer gaat vragen. (waarna jij met de papieren kan wapperen).

Wat waarschijnlijk gebeurd is, is dat zij die spullen tijdelijk niet kwijt kon, en van de woningstichting tot een bepaalde datum mocht laten staan. Die datum was verlopen, en zij hebben de spullen verkocht (aan jou).
Let wel, dit is een (waarschijnlijke) theorie. Het doet echter niets af aan het feit dat jij die spullen nu hebt.

Gesloten