Pagina 1 van 1

Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 31 jul 2008 16:15
door Bert-s
Op 21 januari 2008 kocht ik bij het Dixons-filiaal in Weert, gelegen aan Nieuwe Markt 36, een digitale camera voor 199,- euro. Dit bedrag was voor de kale camera, dus zonder batterijen en geheugenkaart. Het betreft een Olympus 510UZ.
Reeds binnen enkele maanden (minder dan 6 maanden) begon de camera mankementen te vertonen, diverse onderdelen lieten los, met andere woorden, de camera viel uit elkaar.

Onmiddelijk na vaststelling van de gebreken heb ik deze gemeld bij genoemd Dixons-filiaal. De op dat moment aanwezige medewerkster (naam bekend) vond het "niets om je druk over te maken" en vroeg of ik nog op vakantie moest. Mijn vraag wat mijn vakantie met de defecte camera te maken had werd als volgt beantwoord; "Als u al op vakantie bent geweest dan kan ik de camera nu opsturen om de losgeraakte onderdelen door de fabrikant te laten lijmen. Als u nog op vakantie moet gaan dan kunt u de camera beter na de vakantie brengen. Het vastlijmen van de onderdelen gaat namelijk 3 tot 4 weken duren." (Dit is een letterlijk citaat.)

Uiteraard heb ik kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met deze gang van zaken, ik was en ben van mening dat een product dat binnen 6 maanden uit elkaar valt vervangen dient te worden en niet aan elkaar gelijmd. Volgens mij is de wet Koop en Garantie, Burgerlijk Wetboek 7 duidelijk hierover.

Dezelfde dag heb ik per aangetekend schrijven aan het Dixons hoofdkantoor mijn klacht en bezwaren kenbaar gemaakt en hen gesommeerd binnen 2 weken de defecte camera te vervangen.

De twee weken zijn inmiddels royaal verstreken en Dixons heeft tot heden niet gereageerd.

Conclusie;

Het elektronicabedrijf Dixons levert niet alleen inferieure producten, maar heeft tevens lak aan de consument.

Iedereen die plannen heeft nu of in de toekomst elektronica aan te schaffen, die raad ik aan een wijde boog te maken om dit bedrijf.

Intussen is Dixons toegevoegd aan de op internet gepubliceerde zwarte lijst met malafide bedrijven.

http://www.steen-online.nl/blacklist/dixons/


Bert

Weert

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 01 aug 2008 10:04
door Dirkie
Intussen is Dixons toegevoegd aan de op internet gepubliceerde zwarte lijst met malafide bedrijven.
Goede aktie, alleen is deze site voor bijna niemand meer te bereiken geloof ik. Ik krijg in ieder geval de melding access forbidden. Als iedereen die krijgt, dan schiet je er dus niets mee op. En persoonlijk zou ik schrijven over de lijst maar eerder over één van de vele lijsten, die door niemand gelezen worden :(

Maar heb je de camera nu ter reparatie/vervanging aangeboden bij Dixons of heb je alleen maar een brief naar het hoofdkantoor gestuurd? Want het is nu wel degelijk 6 maanden na 21 januari!

Overigens zullen/kunnen de medewerkers van Dixons zelf geen beslissing nemen om een defect apparaat meteen te vervangen. Zij zullen dit opsturen naar reparateur/importeur/fabrikant. En die zal de beslissing nemen of het apparaat nog gerepareerd zal worden of dat het vervangen moet worden.

En je conclusie vind ik ook wel heel voorbarig. Dixons verkoopt gewoon produkten, die ook in andere winkels gekocht worden. Dus om nu meteen te schrijven, dat ze alleen inferieure produkten verkopen, slaat nergens op.

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 01 aug 2008 22:16
door 604ssb
Waar ik al bang voor was:
Sad to say, but the Made In Indonesia silver-bodied SP-510UZ feels cheap.

Even gezocht, da's dus zo'n plastic toestelletje, gemaakt in Azië! Kun je dus niks van verwachten, en....als je dan ook nog het BW verkeerd interpreteert en denkt dat je recht hebt op vervanging, terwijl Dixons gewoon mag repareren, lijmen dus, ben je goed bezig.
En dan zo's zielige actie om Dixons op een of andere zwarte lijst te plaatsen.....tja.....

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 01 aug 2008 23:06
door BBCS
Even gezocht, da's dus zo'n plastic toestelletje, gemaakt in Azië!
Veel producten worden in Azië gemaakt, omdat de loonkosten daar veel lager zijn, maar dat wilt dus niks zeggen over de kwaliteit.
Uiteraard heb ik kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met deze gang van zaken, ik was en ben van mening dat een product dat binnen 6 maanden uit elkaar valt vervangen dient te worden en niet aan elkaar gelijmd.
Dat is inderdaad jouw mening, die echter wettelijk totaal van geen enkele waarde is en daar mag dan ook geen rechten aan ontleend worden.
Volgens mij is de wet Koop en Garantie, Burgerlijk Wetboek 7 duidelijk hierover.
Dan heb je die niet goed gelezen!

Volgens de wet mag de verkopende partij het product repareren als vervanging te duur is. En als bepaalde zaken niet goed gelijmd zijn, mag dat heus wel opnieuw worden verlijmd.

En dat je gelijk recht hebt op een nieuw product is echt een fabeltje.

Een heel extreem voorbeeld:

Als je een product koopt en een minuut later gaat het product kapot, dan hoeft de winkelier wettelijk gezien die niet om te ruilen voor een nieuwe, maar mag hij die repareren of opsturen.
Want je bent op dat moment eigenaar van dat product en de winkelier is dat dus niet.

Of dat klantvriendelijk is of dat we daar andere normen en waarden aan hechten is een ander punt.

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 01 aug 2008 23:16
door 604ssb
Veel producten worden in Azië gemaakt, omdat de loonkosten daar veel lager zijn, maar dat wilt dus niks zeggen over de kwaliteit.
Google even op het merk en typenummer, dan kun je zelf lezen dat dit een inferieur product is. Heb mezelf al geruime tijd verdiept in het product digitale fotocamera en kan daar een mening over vormen, believe me, dit plastieke toestelletje is bagger.

Verder twijfel ik niet aan je deskundigheid!

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 04 aug 2008 12:50
door queenfan
WOW een blacklist die ik niet kan openen, lekker reclame maken voor je site geweldig.

Maar als jij naar een artikel smijt uit het wetboek lees het dan zelf eer wel goed.

Dixons moet eerst de kans krijgen om het te repareren mocht het na een aantal reparaties nog niet goed zijn dan kan je een nieuwe eisen.

Re: Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit

Geplaatst: 13 aug 2008 17:49
door Bert-s
Meneer/mevrouw de moderator,

Bij deze mijn reactie op een zojuist van u ontvangen mail.

U komt er op 13 agustus pas achter dat een post van 1 agustus beledigend is?!?!? Bovendien zie ik niet waarom mijn post meer beledigend zou zijn dan de overige reacties, die ook nog eens in zodanig miserabel Nederlands zijn geschreven, dat het op zich al een belediging is.

Bij de registratie op uw forum was ik mij niet bewust van het feit dat uw ledenbestand over het algemeen bestaat uit ongeschoolden die zich beledigd voelen door een post van iemand die het Nederlands redelijk beheerst. Daarvoor mijn oprechte excuses.

Om te voorkomen dat in de toekomst meer van uw geachte leden zich beledigd voelen verzoek ik u het hele topic te verwijderen en mijn registratie per onmiddelijk ongedaan te maken.

Bij voorbaat dankend verblijf ik met vriendelijke groet,

Bert S.

http://www.steen-online.nl/blacklist/dixons/