Producten en service bij Dixons van inferieure kwaliteit
Geplaatst: 31 jul 2008 16:15
Op 21 januari 2008 kocht ik bij het Dixons-filiaal in Weert, gelegen aan Nieuwe Markt 36, een digitale camera voor 199,- euro. Dit bedrag was voor de kale camera, dus zonder batterijen en geheugenkaart. Het betreft een Olympus 510UZ.
Reeds binnen enkele maanden (minder dan 6 maanden) begon de camera mankementen te vertonen, diverse onderdelen lieten los, met andere woorden, de camera viel uit elkaar.
Onmiddelijk na vaststelling van de gebreken heb ik deze gemeld bij genoemd Dixons-filiaal. De op dat moment aanwezige medewerkster (naam bekend) vond het "niets om je druk over te maken" en vroeg of ik nog op vakantie moest. Mijn vraag wat mijn vakantie met de defecte camera te maken had werd als volgt beantwoord; "Als u al op vakantie bent geweest dan kan ik de camera nu opsturen om de losgeraakte onderdelen door de fabrikant te laten lijmen. Als u nog op vakantie moet gaan dan kunt u de camera beter na de vakantie brengen. Het vastlijmen van de onderdelen gaat namelijk 3 tot 4 weken duren." (Dit is een letterlijk citaat.)
Uiteraard heb ik kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met deze gang van zaken, ik was en ben van mening dat een product dat binnen 6 maanden uit elkaar valt vervangen dient te worden en niet aan elkaar gelijmd. Volgens mij is de wet Koop en Garantie, Burgerlijk Wetboek 7 duidelijk hierover.
Dezelfde dag heb ik per aangetekend schrijven aan het Dixons hoofdkantoor mijn klacht en bezwaren kenbaar gemaakt en hen gesommeerd binnen 2 weken de defecte camera te vervangen.
De twee weken zijn inmiddels royaal verstreken en Dixons heeft tot heden niet gereageerd.
Conclusie;
Het elektronicabedrijf Dixons levert niet alleen inferieure producten, maar heeft tevens lak aan de consument.
Iedereen die plannen heeft nu of in de toekomst elektronica aan te schaffen, die raad ik aan een wijde boog te maken om dit bedrijf.
Intussen is Dixons toegevoegd aan de op internet gepubliceerde zwarte lijst met malafide bedrijven.
http://www.steen-online.nl/blacklist/dixons/
Bert
Weert
Reeds binnen enkele maanden (minder dan 6 maanden) begon de camera mankementen te vertonen, diverse onderdelen lieten los, met andere woorden, de camera viel uit elkaar.
Onmiddelijk na vaststelling van de gebreken heb ik deze gemeld bij genoemd Dixons-filiaal. De op dat moment aanwezige medewerkster (naam bekend) vond het "niets om je druk over te maken" en vroeg of ik nog op vakantie moest. Mijn vraag wat mijn vakantie met de defecte camera te maken had werd als volgt beantwoord; "Als u al op vakantie bent geweest dan kan ik de camera nu opsturen om de losgeraakte onderdelen door de fabrikant te laten lijmen. Als u nog op vakantie moet gaan dan kunt u de camera beter na de vakantie brengen. Het vastlijmen van de onderdelen gaat namelijk 3 tot 4 weken duren." (Dit is een letterlijk citaat.)
Uiteraard heb ik kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met deze gang van zaken, ik was en ben van mening dat een product dat binnen 6 maanden uit elkaar valt vervangen dient te worden en niet aan elkaar gelijmd. Volgens mij is de wet Koop en Garantie, Burgerlijk Wetboek 7 duidelijk hierover.
Dezelfde dag heb ik per aangetekend schrijven aan het Dixons hoofdkantoor mijn klacht en bezwaren kenbaar gemaakt en hen gesommeerd binnen 2 weken de defecte camera te vervangen.
De twee weken zijn inmiddels royaal verstreken en Dixons heeft tot heden niet gereageerd.
Conclusie;
Het elektronicabedrijf Dixons levert niet alleen inferieure producten, maar heeft tevens lak aan de consument.
Iedereen die plannen heeft nu of in de toekomst elektronica aan te schaffen, die raad ik aan een wijde boog te maken om dit bedrijf.
Intussen is Dixons toegevoegd aan de op internet gepubliceerde zwarte lijst met malafide bedrijven.
http://www.steen-online.nl/blacklist/dixons/
Bert
Weert