TELE2: ze maken er een puinzooi van
Geplaatst: 01 aug 2008 15:25
Ik ben pas net hier op deze site van radar, dus weet niet precies wat ik het beste kan doen. Wij hebben namelijk een heel logboek vol met klachten en bizarre gebeurtenissen rond TELE2. Ik zie dat er ook nog eens vele klachten hier op het forum worden gepost. Als ze weer eens aan de beurt zijn om in het "zonnetje" gezet te worden zijn wij bereid ons dossier beschikbaar te stellen.
Ik meen me te herinneren dat tele2 is uitgeroepen tot beste service verlener of iets dergelijks, maar volgens mij is dat alleen gebasseerd op de vriendelijke stemmetjes aan de telefoon bij de klantenservice, ze kunnen en mogen je niets vertellen.
ff een paar dingen die we hebben beleefd:
1) fouten gemaakt bij tele2 omdat ze de administatie hadden veranderd
2) na veel gebel, is dit uiteindelijk afgehandeld
3) na een tijd krijgen we bericht dat er nog iets van 6 euro open staat. Ze kunnen ons niet vertellen of dit nou is voor dienstverlening of bijvoorbeeld rente is over de bedragen die fout waren gegaan(1). Zolang dat niet duidelijk is niet betaald.
4) Uiteindelijk hebben ze toegezegd dat dit bedrag kwijtgescholden werd, want het was maar een klein bedrag en ze konden niet vertellen wat het was.
5) na een tijd(half jaar ofzo) krijgen we een incasso over een bedrag van 6 euro(lijkt verdacht veel op punt 3).
6) tele2 gebeld, sturen je door naar incasso bureau(IB). Die reageren niet. Zelfs niet op een fax met ontvangst bevestiging.
7) als we ze dan telefoninsch weten te bereiken zeggen ze dat we bij tele2 moeten zijn. Klantenservice zegt dat ze niets kunnen doen, en dat we gewoon moeten betalen!!!!!!!!!!
per toeval komen we erachter dat de automatische incasso niet meer werkt, omdat we bij IB zitten. (Wordt niet gemeld)
9) rechtswinkel ingeschakeld: eerste reactie tele2: we zouden van een factuur 6 euro minder hebben betaald(wel knap als je met automatische incasso werkt), wat een leugen is, welke we konden aantonen.
10) vervolgens hadden ze toegegeven en hebben ze het teruggetrokken.
11) tot overmaat van ramp gingen we nog eens verhuizen.
12) tele2 compleet moet je via mijn tele2 opzeggen. Als we dat doen, kunnen we bij de pakketten die je wil verhuizen alleen maar het internet aanvinken, dit doen we maar besluiten na afloop klantenservice even te bellen om te controleren.
13) Meneer kijkt, en wonderbaarlijkgenoeg ziet hij inderdaad dat de verhuizing is aangemeld. Na 10 x uitleggen voordat hij het snapt, dat ik even zeker wil weten of de telefoon aansluiting ook mee gaat, zegt hij. Ik kan de verhuizing terugdraaien en dan kunt u over een week de verhuizing opnieuw doorgeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit zou tot hetzelfde probleem lijden......................... lang verhaal uiteindelijk bevestiging dat het toch gelukt is.
14) di 22 juli zou verhuizing plaatsvinden. 'S avonds werkt t nog niet. Woensdag bel ik klantenservice: We gaan een meting doen, dat geven we de technische dienst(TD) door en die bellen binnen 7 dagen terug.( zit je dus een week zonder telefoon en internet!!!!!!!!!!!
Woensdag 30 juli nog geen reactie: Op nieuw gebeld: krijgen we te horen dat ze binnen 7 werkdagen (exclusief woensdag) bellen. Nu vrijdag middag 15.23 uur een nog niets gehoord, zometeen maar weer eens bellen!!!!!!!!
ps: heb dossier niet bij de hand want kan thuis niet op internet en moet dit dus uit mijn hoofd doen. Het zijn dus niet de precieze gegevens
Ik meen me te herinneren dat tele2 is uitgeroepen tot beste service verlener of iets dergelijks, maar volgens mij is dat alleen gebasseerd op de vriendelijke stemmetjes aan de telefoon bij de klantenservice, ze kunnen en mogen je niets vertellen.
ff een paar dingen die we hebben beleefd:
1) fouten gemaakt bij tele2 omdat ze de administatie hadden veranderd
2) na veel gebel, is dit uiteindelijk afgehandeld
3) na een tijd krijgen we bericht dat er nog iets van 6 euro open staat. Ze kunnen ons niet vertellen of dit nou is voor dienstverlening of bijvoorbeeld rente is over de bedragen die fout waren gegaan(1). Zolang dat niet duidelijk is niet betaald.
4) Uiteindelijk hebben ze toegezegd dat dit bedrag kwijtgescholden werd, want het was maar een klein bedrag en ze konden niet vertellen wat het was.
5) na een tijd(half jaar ofzo) krijgen we een incasso over een bedrag van 6 euro(lijkt verdacht veel op punt 3).
6) tele2 gebeld, sturen je door naar incasso bureau(IB). Die reageren niet. Zelfs niet op een fax met ontvangst bevestiging.
7) als we ze dan telefoninsch weten te bereiken zeggen ze dat we bij tele2 moeten zijn. Klantenservice zegt dat ze niets kunnen doen, en dat we gewoon moeten betalen!!!!!!!!!!
per toeval komen we erachter dat de automatische incasso niet meer werkt, omdat we bij IB zitten. (Wordt niet gemeld)
9) rechtswinkel ingeschakeld: eerste reactie tele2: we zouden van een factuur 6 euro minder hebben betaald(wel knap als je met automatische incasso werkt), wat een leugen is, welke we konden aantonen.
10) vervolgens hadden ze toegegeven en hebben ze het teruggetrokken.
11) tot overmaat van ramp gingen we nog eens verhuizen.
12) tele2 compleet moet je via mijn tele2 opzeggen. Als we dat doen, kunnen we bij de pakketten die je wil verhuizen alleen maar het internet aanvinken, dit doen we maar besluiten na afloop klantenservice even te bellen om te controleren.
13) Meneer kijkt, en wonderbaarlijkgenoeg ziet hij inderdaad dat de verhuizing is aangemeld. Na 10 x uitleggen voordat hij het snapt, dat ik even zeker wil weten of de telefoon aansluiting ook mee gaat, zegt hij. Ik kan de verhuizing terugdraaien en dan kunt u over een week de verhuizing opnieuw doorgeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit zou tot hetzelfde probleem lijden......................... lang verhaal uiteindelijk bevestiging dat het toch gelukt is.
14) di 22 juli zou verhuizing plaatsvinden. 'S avonds werkt t nog niet. Woensdag bel ik klantenservice: We gaan een meting doen, dat geven we de technische dienst(TD) door en die bellen binnen 7 dagen terug.( zit je dus een week zonder telefoon en internet!!!!!!!!!!!
Woensdag 30 juli nog geen reactie: Op nieuw gebeld: krijgen we te horen dat ze binnen 7 werkdagen (exclusief woensdag) bellen. Nu vrijdag middag 15.23 uur een nog niets gehoord, zometeen maar weer eens bellen!!!!!!!!
ps: heb dossier niet bij de hand want kan thuis niet op internet en moet dit dus uit mijn hoofd doen. Het zijn dus niet de precieze gegevens