Nuon schrijft jaarafrekening af zonder toestemming.
Geplaatst: 02 aug 2008 23:33
Nadat ik een brief op 22 juli, heb ontvangen over mijn jaarafrekening en ook 22 juli zou worden afgeschreven zonder mijn toestemming nam ik konakt op met het nuon.
Ik kreeg een medewerker aan de lijn die me begreep maar vervolgens wel de haak erop gooide toen ik hem zij dat ik niet meer wil dat dit gebeurd aangezien vorig jaar mijn werd verteld na dit gebeurde dat ze dit niet meer zouden doen.
Nou dus niet, uiteindelijk zei ik nog dat ik de datum wil veranderen zodat deze niet gelijk valt met de dag dat ze afschrijven. toen vertelde hij ja als hij dat deed dat hetzelfde kon gebeuren, toen zei ik dan doen jullie dit gewoon express. en houden jullie geen rekening dat mensen ook andere schuldeisers hebben.
Nota bene heb je een incasso gegeven voor het maandelijks te betalen bedrag en niet voor mijn jaarrekening.
Als ik geld terug zou moeten krijgen vraag me af als ze ook zo snel zijn met overmaken.
In iedergeval ik heb het bedrag laten storneren nadat ik dezelfde dag nadat iemand van de klantenservice ophing in me oor, weer gebeld toen kreeg ik iemand die wel zo vriendelijk was naar me te luisteren en de datum te veranderen, zodat het volgend jaar niet zou gebeuren, nou jullie horen dat volgend jaar.
zij vertelde me dat ik het bedrag zou moeten storneren en als ik dit gedaan had moest terugbellen om een regeling te kunnen treffen alsof ik dit niet weet.
In iedergeval, ik heb haar bedankt voor het feit dat ze dit wilde uitleggen nadat ik gestorneerd heb gezien er dan ook weer een paar dagen overheen gaan voor je het geld weer terug ziet op je bank. en ik niet alleen nuon aan me hoofd heb.
kreeg ik na 7 dagen netjes een herrinnering of ik voor 12 augustus die 265 euro wil betalen middels acceptgiro kaart. aangezien er nog een addertje onder het gras zit want door dat er een gaslek was in mijn leiding en ik op dit forum heb gevraagd wie hiervoor verantwoordelijk zou moeten zijn en ik dit niet ben. wil ik dus stappen ondernemen. maar hoe doe je dit als het nuon na 7 dagen al begint te dreigen met incasso kosten en verhogingen.
ik wil mensen waarschuwen voor het nuon en voor automatische incasso's die ze mensen dwingen te nemen. onder het mom teveel administratie kosten dat is onzin gewoon zodat hun op jou rekenening kunnen doen en laten wat hun willen.
in principe zou je rekening nummer niet op jou naam moeten staan waar je inkomen op komt maar op die van het nuon en al die andere schuldeisers.
ik ben hier op het forum omdat ik het gewoon harstikke oneerlijk vind dat hun dit allemaal zo kunnen doen mensen bedreigen en zo ik heb al die jaren oververbruik staan te betalen en ze gevraagd hoe dit nou kan, waar dit nou aan ligt er zou altijd iets zijn aan me apparatuur en weet ik veel wat nog meer gasmeter zou inorde zijn maar na een week dat ik zei dat hoe ze weten of een gasmeter die al jaren in een woning aanwezig is hoe ze weten of die nog goed functioneerd werd mijn verteld er is niks mis met mijn meter, maar kreeg wel een nieuwe na een week raar he.
weer zo een leuke ervaring met het nuon die ik aan iedereen wil laten horen en misschien klinkt het als klagen maar vraag me af als die mensen bij de klantenservice in onze schoenen zouden staan als ze ook zo koel zouden reageren.
Ik kreeg een medewerker aan de lijn die me begreep maar vervolgens wel de haak erop gooide toen ik hem zij dat ik niet meer wil dat dit gebeurd aangezien vorig jaar mijn werd verteld na dit gebeurde dat ze dit niet meer zouden doen.
Nou dus niet, uiteindelijk zei ik nog dat ik de datum wil veranderen zodat deze niet gelijk valt met de dag dat ze afschrijven. toen vertelde hij ja als hij dat deed dat hetzelfde kon gebeuren, toen zei ik dan doen jullie dit gewoon express. en houden jullie geen rekening dat mensen ook andere schuldeisers hebben.
Nota bene heb je een incasso gegeven voor het maandelijks te betalen bedrag en niet voor mijn jaarrekening.
Als ik geld terug zou moeten krijgen vraag me af als ze ook zo snel zijn met overmaken.
In iedergeval ik heb het bedrag laten storneren nadat ik dezelfde dag nadat iemand van de klantenservice ophing in me oor, weer gebeld toen kreeg ik iemand die wel zo vriendelijk was naar me te luisteren en de datum te veranderen, zodat het volgend jaar niet zou gebeuren, nou jullie horen dat volgend jaar.
zij vertelde me dat ik het bedrag zou moeten storneren en als ik dit gedaan had moest terugbellen om een regeling te kunnen treffen alsof ik dit niet weet.
In iedergeval, ik heb haar bedankt voor het feit dat ze dit wilde uitleggen nadat ik gestorneerd heb gezien er dan ook weer een paar dagen overheen gaan voor je het geld weer terug ziet op je bank. en ik niet alleen nuon aan me hoofd heb.
kreeg ik na 7 dagen netjes een herrinnering of ik voor 12 augustus die 265 euro wil betalen middels acceptgiro kaart. aangezien er nog een addertje onder het gras zit want door dat er een gaslek was in mijn leiding en ik op dit forum heb gevraagd wie hiervoor verantwoordelijk zou moeten zijn en ik dit niet ben. wil ik dus stappen ondernemen. maar hoe doe je dit als het nuon na 7 dagen al begint te dreigen met incasso kosten en verhogingen.
ik wil mensen waarschuwen voor het nuon en voor automatische incasso's die ze mensen dwingen te nemen. onder het mom teveel administratie kosten dat is onzin gewoon zodat hun op jou rekenening kunnen doen en laten wat hun willen.
in principe zou je rekening nummer niet op jou naam moeten staan waar je inkomen op komt maar op die van het nuon en al die andere schuldeisers.
ik ben hier op het forum omdat ik het gewoon harstikke oneerlijk vind dat hun dit allemaal zo kunnen doen mensen bedreigen en zo ik heb al die jaren oververbruik staan te betalen en ze gevraagd hoe dit nou kan, waar dit nou aan ligt er zou altijd iets zijn aan me apparatuur en weet ik veel wat nog meer gasmeter zou inorde zijn maar na een week dat ik zei dat hoe ze weten of een gasmeter die al jaren in een woning aanwezig is hoe ze weten of die nog goed functioneerd werd mijn verteld er is niks mis met mijn meter, maar kreeg wel een nieuwe na een week raar he.
weer zo een leuke ervaring met het nuon die ik aan iedereen wil laten horen en misschien klinkt het als klagen maar vraag me af als die mensen bij de klantenservice in onze schoenen zouden staan als ze ook zo koel zouden reageren.