We worden genaaid door het GVB in Amsterdam
Geplaatst: 03 aug 2008 00:33
Het zal velen niet ontgaan zijn dat de metrotunnel tussen Amsterdam Amstelstation en A'dam CS 7 weken dicht is voor groot onderhoud.
Uiteraard heeft het GVB voor vervangend vervoer gezorgd in de vorm van pendelbussen.
Normaal rijden er gemiddeld om de 5 minuten metro's, lijn 51, 53 en 54, dus ongeveer 12 per uur.
1 metro kan net zoveel mensen vervoeren als 2 pendelbussen, dus zou je zo'n 24 pendelbussen per uur verwachten, maar niets is minder waar......
Een paar onnozele discalculerende ambtenaren heeft bedacht dat 8 pendelbussen per uur, om de 7.5 minuut wel voldoende is ( zowel binnen als buiten de spits ) met als gevolg dat mensen als haringen in een ton in de bussen worden geperst, vaak onderweg met veel moeite kunnen uitstappen en chauffeurs vaak mensen moeten laten staan bij de halte die soms pas 4 bussen later met moeite meekunnen, maar deze suffe ambtenaren die dit plannetje hebben bedacht hebben hier geen last van en stappen gewoon om 5 uur in hun luxe en wel van airco voorziene bolide om naar huis te rijden.
Kan iemand wellicht de logica van deze pendelbus-dienstregeling uitleggen ?
Uiteraard heeft het GVB voor vervangend vervoer gezorgd in de vorm van pendelbussen.
Normaal rijden er gemiddeld om de 5 minuten metro's, lijn 51, 53 en 54, dus ongeveer 12 per uur.
1 metro kan net zoveel mensen vervoeren als 2 pendelbussen, dus zou je zo'n 24 pendelbussen per uur verwachten, maar niets is minder waar......
Een paar onnozele discalculerende ambtenaren heeft bedacht dat 8 pendelbussen per uur, om de 7.5 minuut wel voldoende is ( zowel binnen als buiten de spits ) met als gevolg dat mensen als haringen in een ton in de bussen worden geperst, vaak onderweg met veel moeite kunnen uitstappen en chauffeurs vaak mensen moeten laten staan bij de halte die soms pas 4 bussen later met moeite meekunnen, maar deze suffe ambtenaren die dit plannetje hebben bedacht hebben hier geen last van en stappen gewoon om 5 uur in hun luxe en wel van airco voorziene bolide om naar huis te rijden.
Kan iemand wellicht de logica van deze pendelbus-dienstregeling uitleggen ?