LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco verhoogt maandbedrag met 200%!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Oblomova

Eneco verhoogt maandbedrag met 200%!!!

Ongelezen bericht door Oblomova »

Zal ik wel zoveel meer verbruikt hebben?
Dacht ik niet.
Mijn maandbedrag was €43.
Voor de jaarnota moet ik ca. €50 bijbetalen.
Mijn verbruik van gas was gestegen met 18,5%
Dat van electriciteit gedaald met 13,7%

Hoe kan het dan dat mijn nieuwe maandbedrag €88 wordt?????

Tuurlijk even een e-mailtje gestuurd naar Eneco.
Die 'begrijpen de verwarring', maar gaan het wel even 'ophelderen' met de mededeling dat 'zowel uw gasverbruik als uw elektriciteitsverbruik zijn gestegen'.

Ik vraag me af wat ik kan doen tegen deze bedriegerij?
(Ja ik heb een e-mail teruggestuurd, maar verwacht niet dat ze zelf ergens een 'foutje' zullen willen ontdekken)

Stelletje oplichters!!!

Henri42

Re: Eneco verhoogt maandbedrag met 200%!!!

Ongelezen bericht door Henri42 »

een maandbedrag vanEuro 88,- is ook extreem laag, omgelijk over bedriegerij te beginnen lijkt me onjuist,bellen en overleggen

jsp

Ongelezen bericht door jsp »

Volgens mij is het termijnbedrag verhoogd met (iets meer dan) 100%.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Wauw, 43,= per maand! Zit u 's winters wel in het licht en warm? Of is er in u geval sprake van alleen kookgas?

Tis inderdaad een termijnbedrag aanpassing van ietsje meer dan 100% en niet 200% zoals u presenteert.
Maar voordat u nou alhier moord en brand gaat roepen, hebt u zelf éérst al contact gehad en aangegeven dat u uw termijnbedrag wilt verlagen naar het door u gewenste bedrag?

De prijs van Gas is ongeveer met 15% gestegen per m3 en dat van Elektriciteit 3% per KwH. Dit komt ongeveer neer op een meerlast van 10,= per maand.
Neem daarbij nog de gestegen energiebelasting en het feit dat u 50,= moest bijbetalen. Wat betekent dat uw verbruik dus inderdaad gestegen is.
Maak voor uzelf een rekensommetje (dan wel de goede!), bel dan Eneco en geef zelf uw nieuwe termijnbedrag aan.
Een kind kan de was doen.

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Houdt u er dan wel rekening mee als u uw maandtermijn verlaagt, u over een jaar bij moet betalen.

Oblomova

Aan wie het maandbedrag laag noemt:

Voor de energie komt er ook nog een bedrag van €21 p mnd bij voor het netwerk.

Verder ben ik een zuinige verbruiker, door o.a. 's winters geen ijskast te gebruiken en ik kook zelden. Ik denk dat voor een heleboel mensen, die van minimum inkomsten moeten rondkomen en daarvoor al van veel basisnoodzakelijkheden geen gebruik kunnen maken, een bedrag van meer dan €100 p mnd aan energie kosten absurd hoog is en op oplichterij lijkt neer te komen.

En voor wie me aanraadt contact op te nemen met Eneco, lees mijn bericht nog eens, want dat heb ik gedaan en kreeg sprookjes als antwoord.

Shine

een bedrag van meer dan €100 p mnd aan energie kosten absurd hoog is en op oplichterij lijkt neer te komen.
Wat is dit nou voor onzin!
Iemand wordt aangeslagen voor zijn/haar daadwerkelijk verbruik. De betaling vindt plaats via het/een corresponderend termijnbedrag en anders via de jaarlijkse afrekening. (een bijbetaling of een terugstorting, of quitte gespeeld)
Wellicht dat u het begrip 'oplichterij' eerst even moet opzoeken in Van Dale.

In uw contactschrijven naar Eneco vroeg u om een verklaring. Die hebt u gekregen. U gaat hier niet mee akkoord en wilt/wilde welbeschouwd uw termijnbedrag verlagen. Geef dàt dan ook concreet en duidelijk aan in uw schrijven, liefst nog bellen. Noem het termijnbedrag dat u maandelijks wilt betalen.

Ik begrijp best dat u de eindjes aan elkaar moet knopen. Maar u maakt het uzelf wel erg moeilijk. U blaast van de toren, gebruikt termen die helemaal niet van toepassing zijn, maar laat het na om naar Eneco duidelijk te zijn naar welk bedrag u uw termijnbedrag wilt verlagen.

BEL en regel het !!!!!!!!!

Henri42

shine een beetje dimmen mag wel,,doe je naam geen eer aan, laat de zonmaar in het water schijnen :)

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Ik heb nauwelijks een kachel aan, ik eet vaak op werk, ik betaal per maand dacht ik ook 43 euro en krijg elk jaar geld terug.
Een laag maandbedrag is gewoon mogelijk hoor.

diamondvoodoo

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Het lijkt me niet juist om te gaan discussieren over of een maandbedrag hoog/laag en/of juist is. Dit verschilt enorm per persoon natuurlijk.

Eigenlijk is er al antwoord op uw vraag gegeven opblomova.

Eneco kijkt naar uw verbruik van het afgelopen jaar en komt tot een conclusie dat u nu per maand meer moet gaan betalen zodat u einde van de rit niet hoeft bij te betalen.

Hierbij speelt een rol dat gas 15% duurder is geworden (elektriciteit is overigens bij Eneco niet gestegen) Bovendien moest u nu met uw termijnbedrag 50- bijbetalen, daar is ook rekening mee gehouden.

Daarnaast komt erbij dat we een zachte winter hebben gehad het afgelopen jaar en wat als we dalijk een iets strengere winter hebben?? En u stookt meer dan anders??

Maar u kunt uw termijnbedrag verlaten, het is tenslotte een schatting/voorschot op uw jaarrekening en nooit uw betaling op uw werkelijk verbruik per maand.

Ik denk alleen dat u einde van de rit liever geld terugkrijgt dan enorm moet bijbetalen, want als het laatste het geval is... wat is Eneco dan wel niet ??

Groetjes.

Shine

shine een beetje dimmen mag wel,,doe je naam geen eer aan, laat de zonmaar in het water schijnen
Mijn zonnetje schijnt wel hoor :-)
In deze heb ik gewoon straight en -to-the-point- gereageerd. Ik word nml een beetje kribbig van topics als deze. Zeker als er verschillende aantijgingen uitgesproken worden die niet kloppen en de consument het zelf nalaat om duidelijk naar zijn leverancier te communiceren in hetgeen 'ie wil. En dat moest ik nu even kwijt.
Mijn naam, eer, .. ach.. zo snel zal dat zijn vaart niet lopen. ;-)

Hoog, weinig verbruik, daar gaat mijn kern reactie iig niet over. Ik was alleen even erg verbaasd over dit enorm lage bedrag (gezien mijn eigen bewust energie verbruik gedrag, -kook daarentegen wel elke dag-.) en heb dat zijdelings uitgesproken. Niets meer of minder.

Oblomova

Ik ken het soort beste stuurlui aan wal reacties wel. Daar heb ik dan ook weinig aan.

Waarom zou ik Eneco bellen? De ene keer zeggen ze dit en de andere keer dat, waarop je later niet kan terugvallen.

E-mail blijkt echter ook al een ramp, want ook nu krijg ik verschillend advies van niet eens aldoor verschillende medewerkers (als het geen callcenter mensen zijn).

Ze blijven het uitleggen dat mijn electriciteitsverbruik gestegen is terwijl het op de nota staat dat die met 13,7% is gedaald. Dat moet ook wel, want daar heb ik naar geleefd, door o.a. geen ijskast te gebruiken. Dan verwacht je toch niet na een jaar dat alleen door een gestegen gasverbruik van 18,5% je maandtermijn wordt verdubbeld???

En dan wil een medewerker het herberekenen waarvoor ik de stand van september moet sturen en als ik vraag of dat niet meteen kan omdat ik kan zien dat de meterstand wel klopt, krijg ik een bericht terug dat niet ingaat op de vraag, maar opnieuw het aanbod van herberekening doet, alleen ditkeer moet ik de stand van november sturen.

Gaat lekker zo!

Heeft niet iemand betere ervaring met een ander bedrijf, Greenchoice of zo?

Shine

Tja, lang leve de *&^%$ consument die op zijn eigen wal blijft sturen.
U hebt uw antwoord(en) gekregen. Weliswaar niet naar uw zin. U kunt dan blijven drammen of gewoon deze kwestie oplossen door duidelijk aan te geven "ik wil mijn termijnbedrag verlagen naar .. bedrag .. per maand."

*zucht*
Punt!

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

23:00 uur? Je moet je niet te druk maken Shine ,in je eigen tijd :P

ridder80

Ongelezen bericht door ridder80 »

als je niet wilt bellen meneer Oblomova en niet wilt betalen, dan zou ik lekker overstappen.
ik geloof helemaal niks van je verhaal.

diamondvoodoo

Dan verwacht je toch niet na een jaar dat alleen door een gestegen gasverbruik van 18,5% je maandtermijn wordt verdubbeld???
Leest u wel de reacties die worden gegeven?

Bovendien stijgt u elektriciteit altijd, (wat de medewerkers wellicht bedoelen) maar daarentegen kan uw elektriciteitsverbruik wel dalen t.o.v. vorig jaar (wat de nota vermeld)
Het feit dat dan uw termijnbedrag toch word verhoogd is eerder uitgelegd.

Maar de energiemarkt is vrij, daarom zijn er ook zoveel topics op dit forum. Oftewel.. problemen problemen problemen.

Terwijl dit GEEN probleem is. U zegt Eneco dat u termijnbedrag omlaag moet en zij doen dat voor u. Geheel op eigen risico.

Oblomova

Het is wel duidelijk dat er ook op dit forum de nodige trollen zitten. Ik vraag me zelfs af of die worden ingehuurd door bedrijven om klachten op fora te verzieken.

Maar goed, gelukkig zit ik niet vast aan Eneco, al probeerde het bedrijf wel te doen alsof. Ze beweerden dat ik een vast contract had, dus vroeg ik wanneer ik dat dan had afgesloten. Ik kon me namelijk niet herinneren dat ik dat had gedaan.

Ik ben enige tijd geleden verhuisd en omdat de vorige bewoners dezelfde energiemaatschappij hadden leek het me toen makkelijker die ook aan te houden. Volgens Eneco had ik tijdens de verhuizing een contract ondertekend, want dat moest wel omdat ik anders eerst zou worden afgesloten en daarna weer aangesloten.

Ik vroeg aan de medewerkster of daarop dan stond dat ik een vast contract had. Dat wist ze niet, zei ze, want ze had het niet bij de hand. Ik vroeg haar toen of ze het er dan even wilde bijpakken. Dat deed ze toen en ja hoor, zei ze, u heeft bij ons een contract.

Voor hoe lang dan, vroeg ik.
En wat blijkt, het was voor onbepaalde tijd, dus niet vast!
Kijk zo gaat Eneco met klanten om!

Het telefoongesprek ging uiteraard ook over mijn klachten over de volgens mij veel te hoge inschatting van het nieuwe termijn. Eerst was een vermindering op mijn termijnbedrag van maximaal 10% aangeboden, dus van €88 naar €80, omdat ze maar niet wilden inzien dat het buitensporig was (ondanks de gestegen energieprijzen!). Maar toen het duidelijk was dat ze me zouden verliezen als klant, zagen ze inene wel in dat het 'wat te hoog' berekend was en kon het inene wel naar €65 worden verlaagd.
Kijk, zo gaat Eneco ook met klanten om!

Te laat uiteraard, want ze zijn mij dus echt kwijt als klant!

Henri42

Oblomova
een mooie troll nickname , Eneco hulit bij jouw afscheid :) (*-*)

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

Dus eigenlijk wilde u helemaal niet geholpen worden door de zogenaamde forumtrollen? U wilt gewoon uw gelijk halen en slaat daardoor al het goed bedoelde advies aan u in de wind. Let erop; wij weten hoe de procesgang gaat bij energiebedrijven en dus kunnen aangeven welke wegen u kunt bewandelen. Als u liever het wiel zelf nogmaals wilt uitvinden, dan bent u daar heel vrij in. Maar meld u zich dan in het vervolg niet meer op dit forum aub!

diamondvoodoo

Wat grappig.

Ik heb niets meer aan de woorden van DMG toe te voegen.

Persoonlijk denk ik dat Eneco meer tijd en geld kwijt is aan een klant als u dan dat ze er op winnen gezien u enorm hoge termijnbedrag wat maar liefst "200%!"! verhoogd is.

Wellicht dat we u zien over een paar maanden met gezeur bij het overstappen. Maar dan niet mopperen als we u advies geven.

Gesloten