LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37
klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Door derde werden wij attent gemaakt dat begin dit jaar het onafhankelijke internationale mediabedrijf markt intern het gerespecteerde prestatievergelijk "Küchen” 2006" publiceerde. De redactie deed onderzoek naar de klanttevredenheid onder ruim 8.000 meubel- en keukenvakhandel. Zie http://www.macleanagencies.nl/nieuws/en ... grass.html
http://www.chefkoch.de/forum/2,8,395466 ... ntern.html
Wij zijn benieuwd wat de deskundige op dit forum vinden van deze ranglijst?
En of zij zich hierin kunnen vinden?
Rang‘06 Hersteller/Marke Note‘06 Rang‘04 Note‘04
1.) Rempp-Küchen 1,8 3. 1,95
2.) allmilmö 1,84 1. 1,9
3.) rational 1,98 5. 2
4.) Zeyko 1,99 4. 1,98
5.) Ebke 2,02 8. 2,06
6.) Bax-Küche 2,03 9. 2,09
7.) SieMatic 2,04 2. 1,94
8.) Schmidt Küchen 2,05 10. 2,09
9.) bauform 2,08 12. 2,21
10.) Poggenpohl 2,16 16. 2,35
11.) eggersmann 2,25 21. 2,52
12.) Leicht 2,37 6. 2,02
13.) Brigitte Küchen 2,41 7. 2,05
14.) Häcker 2,49 23. 2,69
15.) Ballerina 2,56 33. 2,95
16.) Nobilia 2,57 29. 2,8
17.) Sachsenküchen 2,58 18. 2,4
18.) Format 2,59 13. 2,22
19.) Schüller 2,65 28. 2,75
20.) pronorm 2,66 22. 2,54
21.) Beckermann 2,67 19. 2,41
21.) Nolte Küchen 2,67 25. 2,7
23.) Habemat 2,79 26. 2,71
24.) Pino 2,83 35. 3,01
25.) Wellmann 2,87 36. 3,06
26.) Impuls 2,92 31. 2,89
27.) Alno 3,19 32. 2,91
http://www.chefkoch.de/forum/2,8,395466 ... ntern.html
Wij zijn benieuwd wat de deskundige op dit forum vinden van deze ranglijst?
En of zij zich hierin kunnen vinden?
Rang‘06 Hersteller/Marke Note‘06 Rang‘04 Note‘04
1.) Rempp-Küchen 1,8 3. 1,95
2.) allmilmö 1,84 1. 1,9
3.) rational 1,98 5. 2
4.) Zeyko 1,99 4. 1,98
5.) Ebke 2,02 8. 2,06
6.) Bax-Küche 2,03 9. 2,09
7.) SieMatic 2,04 2. 1,94
8.) Schmidt Küchen 2,05 10. 2,09
9.) bauform 2,08 12. 2,21
10.) Poggenpohl 2,16 16. 2,35
11.) eggersmann 2,25 21. 2,52
12.) Leicht 2,37 6. 2,02
13.) Brigitte Küchen 2,41 7. 2,05
14.) Häcker 2,49 23. 2,69
15.) Ballerina 2,56 33. 2,95
16.) Nobilia 2,57 29. 2,8
17.) Sachsenküchen 2,58 18. 2,4
18.) Format 2,59 13. 2,22
19.) Schüller 2,65 28. 2,75
20.) pronorm 2,66 22. 2,54
21.) Beckermann 2,67 19. 2,41
21.) Nolte Küchen 2,67 25. 2,7
23.) Habemat 2,79 26. 2,71
24.) Pino 2,83 35. 3,01
25.) Wellmann 2,87 36. 3,06
26.) Impuls 2,92 31. 2,89
27.) Alno 3,19 32. 2,91
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Duidelijke taal!das Ranking in markt intern ist eher für Händler als für Endkunden wichtig. Die Küchenstudios selbst geben hier ihre Bewertungen zu ihren Händlern ab. Kriterien sind u.a.: Betreuung durch den Außendienst, Qualität der Sachbearbeitung, Ünterstützung für den Handel (z.B. Prospekte oder auch Showkochen), Vetriebspolitik (Fachhandel oder Großmöbler-Vertrieb), Preispolitik (werden die Preise im Internet zerrissen) u.s.w. Ein für den Endkunden ganz wichtiger Punkt fehlt komplett: Qualität der Möbel! Außerdem versuchen kleinere Anbieter über ihre Händler Einfluß auf das Ranking zu nehmen. Da gibt es dann Sondernachlässe für positive Noten.
Achtung: es gibt eine aktuelles Ranking 2008. Wenn Dein Händler Dir das von 2006 gezeigt hat, wird er schon wissen warum. Laß Dir doch mal die 12 Einzelergebnisse zeigen. Du wird sehen, daß da für Endkunden nichts relevantes dabei ist.
Wobei Rational schon besser ist als Alno. Alno gehört zur Wellmann-Gruppe und damit zum mittleren bis unteren Bereich.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Als u zo doorgaat zult u het nooit weten.Wij zijn benieuwd wat de deskundige op dit forum vinden van deze ranglijst?
Maak een keus en doe niet zo moeilijk.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Keukenvirus,
Onze synoniem is wel wij weten het niet, maar dat wil nog niet zeggen dat wij geen keus kunnen maken, in tegendeel wij weten precies wat we willen.
Maar wij zoeken naar een keukencentrum die ook een kleine verbouwing kan doen en de badkamer renoveert. Echter de keukencentrums die wij bezochten hebben geen vast personeel meer en de ZPPers die voor hen willen werken hebben geen tijd om naar een kleine verbouwing te kijken laat staan een offerte te maken. Dus vandaar dat we naar verschillende keukenmerken kijken, maar dan wel naar een keukencentrum die de ZZPers wel gelijk met de verbouwing kan leveren.
Uiteraard gaan wij voor een goede prijs/waarde verhouding en Blum laden.
Verder valt het ons op, (ook niet door u) dat er weinig gereageerd wordt op bovenstaande lijst. Dus nemen wij aan dat de deskundige hiermee eens zijn!
MvG WWHN
Onze synoniem is wel wij weten het niet, maar dat wil nog niet zeggen dat wij geen keus kunnen maken, in tegendeel wij weten precies wat we willen.
Maar wij zoeken naar een keukencentrum die ook een kleine verbouwing kan doen en de badkamer renoveert. Echter de keukencentrums die wij bezochten hebben geen vast personeel meer en de ZPPers die voor hen willen werken hebben geen tijd om naar een kleine verbouwing te kijken laat staan een offerte te maken. Dus vandaar dat we naar verschillende keukenmerken kijken, maar dan wel naar een keukencentrum die de ZZPers wel gelijk met de verbouwing kan leveren.
Uiteraard gaan wij voor een goede prijs/waarde verhouding en Blum laden.
Verder valt het ons op, (ook niet door u) dat er weinig gereageerd wordt op bovenstaande lijst. Dus nemen wij aan dat de deskundige hiermee eens zijn!
MvG WWHN
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Wat heb je nou aan een lijst van 2006???
sommige merken die er op staan bestaan niet eens meer....
sommige merken die er op staan bestaan niet eens meer....
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Loesjes,
Lijst van 2006 geeft wel aan dat Häcker (wat u o.a. in u showroom heeft staan!) gestegen is van plaats 23 (2004) naar 14 dus dat moet u goed doen. Of er nu zeg 3 merken zijn weggevallen doet niets af van het onderzoek.
Dus deskundige wat vind u van de rangrorde of komt u merk er niet op voor ....
Merken range orde van 2008 is er wel, maar wij zijn het nog niet tegen gekomen.
Lijst van 2006 geeft wel aan dat Häcker (wat u o.a. in u showroom heeft staan!) gestegen is van plaats 23 (2004) naar 14 dus dat moet u goed doen. Of er nu zeg 3 merken zijn weggevallen doet niets af van het onderzoek.
Dus deskundige wat vind u van de rangrorde of komt u merk er niet op voor ....
Merken range orde van 2008 is er wel, maar wij zijn het nog niet tegen gekomen.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Zegt deze lijst ook over de kwaliteit van de keuken zelf?
dit zou betekenen dat nobilia beter is dan format, heb uit dit forum toch iets anders begrepen.
dit zou betekenen dat nobilia beter is dan format, heb uit dit forum toch iets anders begrepen.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Stel je voor dat hacker in 2008 naar plaatst 50 is terug gezakt om wat voor reden dan ook, of dat format bijvoorbeeld een hele belangrijke kwaliteitsvooruitgang heeft gemaakt in de afgelopen 2 jaar.... dan is het lekker belangrijk dat hacker in de lijst van 2006 op plaats 14 staat afkomstig van 23
dat hacker ( inderdaad het merk wat wij verkopen) nu wel in een oude lijst staat vind ik niet interessant, snap eerlijk gezegd ook niet wat voor interessante waarde zo;n lijst voor een ander kan betekenen.... voel je product wat je kopen, ga naar een degelijk keukenbedrijf laat je goed voorlichten en ik hoop dat je gewoon vertrouwen kan hebben in het product wat je dan ziet, daar zou zo;n lijst voor mij geen toegevoegde waarde voor betekenen.
dat hacker ( inderdaad het merk wat wij verkopen) nu wel in een oude lijst staat vind ik niet interessant, snap eerlijk gezegd ook niet wat voor interessante waarde zo;n lijst voor een ander kan betekenen.... voel je product wat je kopen, ga naar een degelijk keukenbedrijf laat je goed voorlichten en ik hoop dat je gewoon vertrouwen kan hebben in het product wat je dan ziet, daar zou zo;n lijst voor mij geen toegevoegde waarde voor betekenen.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
een produkt is pas goed als de servive ook ok is.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Is een lijstje waar de keukenvakhandel zich totaal niet druk om maakt, je plaats in de lijst KOOP je namelijk.
Dus het gebabbel om dit lijstje is zinllos.
Loesjes staat bij mij op 1
maxx op 2
wtge op 3
keukenklepper op 4
Rayke op 5
Maar ligt allemaal heel dicht bij elkaar hoor, let ook op de stipnoteringen van Kuchegirl, Sjoedje en mijn moeder
Dus het gebabbel om dit lijstje is zinllos.
Loesjes staat bij mij op 1
maxx op 2
wtge op 3
keukenklepper op 4
Rayke op 5
Maar ligt allemaal heel dicht bij elkaar hoor, let ook op de stipnoteringen van Kuchegirl, Sjoedje en mijn moeder
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
@ wijwetenhetniet
Ik word doodmoe van het gemauw over lijstjes en uw ronduit irritant wordende twijfel over de aanschaf van een keuken.
Het lijkt wel alsof er hier niemand zelfstandig een keuken kan uitkiezen.
Moet ik soms met u meelopen, uw hand vasthoudende, naar een showroom?
Hoe moeilijk is het om een eigen keus te maken, afgaande op je eigen gevoel?!
Dit forum word steeds meer gebruikt door zeikerds van de bovendste plank, precies het soort dat je niet in je showroom wilt hebben.
Excuses, maar dit moest ik even kwijt.
Ps voor serieuze vragen omtrent ontwerp etc ben ik altijd bereid te helpen
Ik word doodmoe van het gemauw over lijstjes en uw ronduit irritant wordende twijfel over de aanschaf van een keuken.
Het lijkt wel alsof er hier niemand zelfstandig een keuken kan uitkiezen.
Moet ik soms met u meelopen, uw hand vasthoudende, naar een showroom?
Hoe moeilijk is het om een eigen keus te maken, afgaande op je eigen gevoel?!
Dit forum word steeds meer gebruikt door zeikerds van de bovendste plank, precies het soort dat je niet in je showroom wilt hebben.
Excuses, maar dit moest ik even kwijt.
Ps voor serieuze vragen omtrent ontwerp etc ben ik altijd bereid te helpen
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Nou nou Wilco,
Je kunt de berichten ook gewoon niet lezen natuurlijk. Niet iedereen koopt een keuken in 3 uurtjes.
@ Wijwetenhetniet,
Ik begrijp jouw/jullie angst en twijfel. Je zoekt vooraf bevestiging dat een eventuele keuze goed is. Het probleem is alleen dat met iedere nieuwe lijst die onzekerheid alleen maar groter wordt.
Kijk met ogen EN handen naar een keuken. Als er geen merkstickertjes op de keukens werden geplakt zou dit al veel twijfel wegnemen. Dan kies je gewoon een deurtje/kastje/werkblad combinatie die je het meest aanspreekt. Hark loopt helemaal over van Rotpunkt terwijl Keukenklepper er niets mee te maken wil hebben.
De duurste merken hebben ook hun nadelen en de goedkoopste merken ook pluspunten.
MVG
Je kunt de berichten ook gewoon niet lezen natuurlijk. Niet iedereen koopt een keuken in 3 uurtjes.
@ Wijwetenhetniet,
Ik begrijp jouw/jullie angst en twijfel. Je zoekt vooraf bevestiging dat een eventuele keuze goed is. Het probleem is alleen dat met iedere nieuwe lijst die onzekerheid alleen maar groter wordt.
Kijk met ogen EN handen naar een keuken. Als er geen merkstickertjes op de keukens werden geplakt zou dit al veel twijfel wegnemen. Dan kies je gewoon een deurtje/kastje/werkblad combinatie die je het meest aanspreekt. Hark loopt helemaal over van Rotpunkt terwijl Keukenklepper er niets mee te maken wil hebben.
De duurste merken hebben ook hun nadelen en de goedkoopste merken ook pluspunten.
MVG
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Helemaal mee eens wilco2005.precies het soort dat je niet in je showroom wilt hebben.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
het is een Duitse lijst die weinig relevant is voor de Nederlandse keukenmarkt
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Voor de volle 100% mee eens.het is een Duitse lijst die weinig relevant is voor de Nederlandse keukenmarkt
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
ofwel, slotke d'r op
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
WWHN Op 7 augustus bericht dat wij allang een keuze gemaakt hebben, maar dat geen enkele bezocht keukencentrum ZZPers/Personeel heeft die onze verbouwing kan/wil realiseren ….of een aannemer weet….Keukenvirus Als u zo doorgaat zult u het nooit weten. Maak een keus en doe niet zo moeilijk.
Maar enkele deskundige lezen/horen “schijnbaar” niet wat de consument schrijft, vragen ons dan ook af of dit ook zo in hun showrooms toegaat!
WWHN Elk onderzoek is relevant als zou het maar een discussie opgang brengen of lezen de deskundige niet vergelijkende onderzoeken in de Consumentengidsen, Elsevier, AD, Autobladen (bijv. het jaarlijks onderzoek: hoe scoort mijn automerk (model) dit jaar en wat vinden de dealers van de importeur), vakbladen e.d.?Loesje Wat heb je nou aan een lijst van 2006??? sommige merken die er op staan bestaan niet eens meer....
Pufje
Is een lijstje waar de keukenvakhandel zich totaal niet druk om maakt, je plaats in de lijst KOOP je namelijk
Dus het gebabbel om dit lijstje is zinllos.
Wilco2005
Ik word doodmoe van het gemauw over lijstjes en uw ronduit irritant wordende twijfel over de aanschaf van een keuken. Het lijkt wel alsof er hier niemand zelfstandig een keuken kan uitkiezen.
Moet ik soms met u meelopen, uw hand vasthoudende, naar een showroom?
Hoe moeilijk is het om een eigen keus te maken, afgaande op je eigen gevoel?!
Dit forum word steeds meer gebruikt door zeikerds van de bovendste plank, precies het soort dat je niet in je showroom wilt hebben. Excuses, maar dit moest ik even kwijt.
Ps voor serieuze vragen omtrent ontwerp etc ben ik altijd bereid te helpen
Rayke het is een Duitse lijst die weinig relevant is voor de Nederlandse keukenmarkt
Zelfstandigste Voor de volle 100% mee eens. Rayke ofwel, slotke d'r op
Dacht dat de meeste keuken uit Duitsland kwamen , dus hoe zo is de lijst niet relevant!
Als de gerenommeerde merken zich in zouden kunnen KOPEN, dan zou de lijst er heel anders uitzien.
De meeste keukencentrums zijn aangesloten bij CBW (kopen het embleem voor op de deur!), maar als wij als consument een conflict hebben, (zie de discussies op het forum) hebben wij er ook niets aan!
Zeikers niet in showroom willen hebben, die een keuken en een badkamer willen kopen van meer dan 35.000 Euro (excl. verbouwing) geeft aan dat het in keukenland goed gaat. Weet zeker dat de meeste andere ondernemers zich dit niet kunnen permitteren.
Gezien bovenstaande commentaar van de deskundige mag er wat ons betreft er een slotke d'r op.
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
Ho stop!
jazeker vind ik onderzoeken ook altijd wel leuk en meestal wel interessant om te lezen, maar onderzoeken die 2 jaar oud zijn niet, daar zit voor mij het grote verschil tussen
en de rest van je verhaal begrijp ik niet zo goed wat dat met dit marktonderzoek te maken heeft.
Een goede ondernemer onderscheid zich volgens mij nog altijd door gewoon goed naar de klant te luisteren en aan de hand van zijn eisen en wensen een mooi plan te maken..... met onderbouwing van zijn product. en voor mij zou onderbouwing mbveen marktonderzoek van 2006 geen goede ondebouwing zijn. maar achterhaalde informatie.
Dus ik zou zeggen zoek de meest recente lijst even op en open dan opnieuw een topic.
jazeker vind ik onderzoeken ook altijd wel leuk en meestal wel interessant om te lezen, maar onderzoeken die 2 jaar oud zijn niet, daar zit voor mij het grote verschil tussen
en de rest van je verhaal begrijp ik niet zo goed wat dat met dit marktonderzoek te maken heeft.
Een goede ondernemer onderscheid zich volgens mij nog altijd door gewoon goed naar de klant te luisteren en aan de hand van zijn eisen en wensen een mooi plan te maken..... met onderbouwing van zijn product. en voor mij zou onderbouwing mbveen marktonderzoek van 2006 geen goede ondebouwing zijn. maar achterhaalde informatie.
Dus ik zou zeggen zoek de meest recente lijst even op en open dan opnieuw een topic.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: klanttevredenheid keukenvakhandel 2006 Markt Intern
De duitse consument en de nederlandse consument in de keukenbranche zijn NIET te vergelijken qua front- en kastindeling-keuze zijn zij totaal verschillend.Dacht dat de meeste keuken uit Duitsland kwamen , dus hoe zo is de lijst niet relevant!
Een fabrikant heeft uiteraard wel voor beide markten een gamma opgesteld zodat deze in beide landen verkrijgbaar is. Maar qua verkoop en kwaliteitcijfers zijn de onderzoeken van de buurlanden dus niet uit te wisselen........
En wat betreft een verbouwing inclusief keuken, graag , d'r zijn zeker nog meer keukenzaken die dit kunnen maar (eerlijk is eerlijk) die zijn schaars! de meeste keukenzaken willen hier de "handen niet aan branden".
p.s. Ik ga liever met een klant in gesprek die vantevoren loopt te "zeuren", dan dat ik achteraf te horen krijg: "hadden we dat maar besproken" of "ik dacht........"