LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslaglegging/incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Telg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2008 22:06

beslaglegging/incasso

Ongelezen bericht door Telg »

Hallo
er is beslag gelegd om me rekening maar ik heb nog een stuk of 6 schuldeisers waar ik moet betalen het varieert van 2000 tt 5000 euro als het niet meer is er is beslag gelegd door maasdelta deurwaarders ik krijg elke maand een bedrag van 850 wat ik mag houden de rest nemen ze in beslag ,voor wat ik heb heb gelezen op jullie site is dat maar 1 deurwaarde beslag kan leggen op me rekening de andere eisers moeten dan terecht bij hun neem ik aan toch?????
ik heb ook nog geen regeling met die andere schuldeisers omdat ik maanden lang geen werk had ,is het zo dat ik hun moet belen en op de hoogte moet houden van me beslagleggoing en dat ze vooor hun gelden bij de desbetrefende deurwaarde moeten zijn die beslag hebben gelegd of niet ??????????

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: beslaglegging/incasso

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Telg,

Ik zou in ieder geval de andere schuldeisers op de hoogte brengen van de beslaglegging.

Ik weet niet zeker of je dit verplicht bent, maar het brengt je in ieder geval geen schade toe

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: beslaglegging/incasso

Ongelezen bericht door D1RK »

Neem een andere bank...
en vertel niets...
zomaar beslag mag niet, en ze hebben geen recht om geld te pakken en ik zou juist nu eerst de andere betalen...

Ook het te ontvangen bedrag naar iemand anders laten uitbetalen is niet verboden en op die rekening mag dan geen beslag legging volgen...

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: beslaglegging/incasso

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

D1RK, dat advies slaat nergens op. Er is hoogstwaarschijnlijk loonbeslag gelegd, en dat doet men bij de werkgever/uitkeringsinstantie van de schuldenaar.

De overige schuldeisers kunt u nu verwijzen naar Maasdelta. Er kan n.l maar één partij loonbeslag leggen. De overige schuldeisers zullen zich hierbij moeten aansluiten. Wellicht is de WSNP voor u een optie ?

biebelbons
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:55

Re: beslaglegging/incasso

Ongelezen bericht door biebelbons »

Er kunnen in principe zoveel deurwaarders beslag leggen als ze maar een geldig vonnis hebben. Wat er echter toe doet is dat de EERSTE die beslag gelegd heeft, voor wat betreft loonbeslag, degene is die de gelden moet gaan verdelen. Wat betreft bankbeslag: het beslag, dat geldt ALLEEN voor de datum en het exacte TIJDSTIP waarop het beslag gelegd is. Legt deeurwaarder A op 2-9-2008 om 10.00 uur beslag op je bankrekening en de dag daarna wordt je inkomen gestort, dan valt dat NIET onder het beslag. de rekening blijft echter wel maximaal 4 weken geblokkeerd, omdat de bank 4 weken de tijd heeft de verklaring aan de deurwaarder af te leggen.
legt deurwaarder A op 2-9-2008 om 10.00 uur beslag, treft niets aan op je rekening, morgen komt je inkomen binnen en overmorgen legt deurwaarder B om 9.00 uur beslag, dan heeft deurwaarder A niets,en deurwaarder B misschein, dat hangt af of het geld nog op de rekening staat.

Advies: goed communcieren met jouw bank of en wat er onder het beslag valt ten tijde van het beslag.
dfaarnaast de bank verzoeken om de verklaring z.s.m. in te vullen zodat de blokkade er snel af kan, maar dat zijn ze niet verplicht!
En je kunt het inderdaad aan andere deurwaarders doorgeven, maar dat ben JIJ niet verplicht! Het is echter wel verstandig omdat je hier eventueel een volgen bankbeslag mee kunt voorkomen en de kosten die daarmee gepaard gaan

Gesloten