Pagina 1 van 1

HOOGENBOEZEM

Geplaatst: 08 aug 2008 19:49
door cost
:twisted: Op 7 februari 2008 hebben wij 4 eetkamerstoelen, type Kapia, gekocht bij Hoogenboezem Den Haag. Half april zijn de stoelen afgeleverd. Na controle, de chauffeur was al weg, bleek dat er kleurverschil in 2 stoelen kleurverschil in de rugleuning zat en dat de het stof aan de zijkanten lubberde. 24 april stond de stoffeerder onaangekondigd voor mijn deur. Deze heeft foto's gemaakt waarop de klachten duidelijk te zien waren. Er zouden 4 nieuwe stoelen geleverd worden. 13 juni komt de chauffeur met 2 stoelen om om te wisselen. Dit moesten er 4 zijn zoals op de bon ook stond vermeld. Nu hij er maar 2 had wilde hij onderdelen van de stoelen wel omwisselen. Maar zo werkt het niet dacht ik dus de 2 stoelen mee retour gegeven. Weer gereclameerd er zouden weer 4 nieuwe stoelen geleverd worden. Gevraagd of ik ter compensatie voor het opnemen van vrije dagen een vergoeding kon krijgen. Nou dat heeft heel veel voeten in de aarde gezet maar ze wilde dan wel 50 euro compenseren. 21 juli worden er weer 4 stoelen afgeleverd. Zo ook deze retour ivm kleurverschil. Weer foto's gemaakt. Binnen 14 zouden er nieuwe stoelen geleverd worden. Dus niet. Weer gebeld. Ze zouden de volgende week vrijdag geleverd worden. En ja hoor vrijdag kwamen de stoelen. Ze zijn alleen niet binnen geweest want buiten was het kleurverschil weer duidelijk te zien. Dacht dat het aan mijn ogen zou liggen maar de chauffeurs zagen het gelukkig ook. Weer mee retour gegeven en op de bon laten zetten dat wij ons geld terug wilde. Op vrijdagmiddag is er niemand meer te bereiken bij Hoogenboezem dus wij op naar het filiaal Hoogenboezem Den Haag. Kan niet anders zeggen dat wij daar door de medewerker correct zijn behandeld. Deze heeft naar het hoofdkantoor gebeld om te vragen wat hij ons kon voorstellen. Dit waren 2 dingen: 75 euro ipv 50 euro compensatie of ons geld terug. Nu wilde wij ze nog een kans geven en ons andere stoelen te laten kopen maar dat liep uit op een fiasco. Ze wilde ons tegemoet komen met een korting van 50 euro en meer niet. Dit maakte ons zo boos dat we ons geld terug hebben gevraagd en gaan ergens anders kijken voor stoelen. HOOGENBOEZEM VOOR ONS NOOIT MEER :evil: .

Re: HOOGENBOEZEM

Geplaatst: 27 mar 2013 18:57
door klaverdijk
Ik heb net iets meer dan drie jaar geleden een leren bankstel bij Hoogenboezem Rotterdam gekocht. Nu is er een gat in gevallen. Ik heb daarover gereclameerd. Er is een expert langsgekomen (kosten €30,-), en die heeft aangegeven dat dat inderdaad niet hoort. Vervolgens een onduidelijke brief van Hoogenboezem gekregen. Uiteindelijk bleek dat de leverancier Hoogenboezem gecrediteerd had, waardoor ik een derde van de aanschafprijs af mocht trekken van een nieuwe aankoop bij Hoogenboezem.

Omdat de leverancier Hoogenboezem gecrediteerd had, en ik niet meer bij Hoogenboezem wilde kopen gezien de ervaring met het bankstel, heb ik eerst geprobeerd dat bedrag (mijn geld dat door de leverancier aan Hoogenboezem gecrediteerd is) uitbetaald te krijgen. Helaas, dat deden ze nooit. Maar het is wel mijn geld!

Nog gepoogd door onderhandelen tot een vergelijk te komen, maar dat leidde niet tot een tevreden resultaat.

Ik voel mij niet rechtvaardig behandeld door Hoogenboezem: ik mag toch verwachten dat een bankstel langer meegaat als drie jaar, en wanneer dat niet zo is, ik toch nog steeds garantie heb voor een aanzienlijk deel (en niet een derde) van de aankoopprijs.

Omdat ik geen zin heb om na drie jaar weer een aanzienlijke uitgave te doen voor een nieuw bankstel, en zeker niet bij Hoogenboezem, sta ik nu met lege handen, en speelt hoogenboezem mooi weer met MIJN geld.

Mijn advies: geen aankoop doen bij Hoogenboezem!