wat een k*t bank is de postbank
Geplaatst: 09 aug 2008 18:23
Ik wil even stoom afblazen over de postbank want wij zijn het helemaal zat met die bank die daadwerkelijk fout achter fout achter fout maakt. Ik zet niet alle problemen neer die we hebben maar wel de problemen waarvan ik vind dat het voor andere belangrijk is om te weten.
Toen wij onze nieuwbouw woning bijna opgeleverd zouden krijgen wilde we graag vanwege een verbeterd inkomen graag de levensverzekering verhogen. Mijn vriend nam hierover contact met ze op en we zouden alles toegestuurd krijgen, toen na tijden de spullen er nog niet waren hebben we er zeker nog 5 keer over gebeld naar een 0900 nummer en ondertussen al uren tijd ingestoken want tja zij snapten ook niet waar de documenten heen waren....... De laatste keer dat we belde bleek dat we de levensverzekering niet konden verhogen omdat er nog een klein bedrag in ons depot zat........
Toen we wilde verhuizen waren de hypotheek eisen versterkt en daardoor konden we het huis dat wij graag zouden willen niet via hun kunnen kopen op alleen mijn vriend zijn inkomen en omdat ik zelfstandige ben en toen 1,5 jaar werkte konden we mijn inkomen niet meenemen. Nou dat was goed, dan namen we toch een andere bank. De Rabobank, waar mijn bedrijf gevestigd is gaf mij wel een hypotheek. Nou dat vond de postbank natuurlijk niet zo leuk, die hebben mij een halve week lang iedere keer onder werk tijd notabene gestalkt dat zij het ook zouden doen en mijn inkomen ook zouden meenemen. Nou wij dan toch maar een afspraak ook met hun gemaakt. Een week voor de afspraak belde ze op dat het toch niet mocht en dat er dus een fout gemaakt was door het callcenter........
Toen we daarna gingen verhuizen hebben we in maart alle gegevens al doorgegeven ( en er is al meerdere keren gemeld dat ze de gegevens om zouden zetten ). Nu zijn die gegevens nog steeds niet omgezet en krijgen we nog steeds post met vragen over onze omzetting op ons oude adres, maar omdat we hier niet wekelijks komen zijn deze altijd weer verlopen voor we ze kunnen beantwoorden....... Nu weer contact gehad, ze zouden nu de gegevens echt omzetten. Een paar weken later ( gister ) kregen we van de postbank een brief of we dan wel eerst een handtekening willen zetten in een document van hun voor ze het om kunnen zetten.
Nou is dit normaal niet zo een drama, maar er zijn al meerdere keren verschillende stukken van ons bij de post "kwijt" geraakt en als je er dan over belt wordt je een uur aan de lijn gehouden en krijg je geen goed antwoord ( tja als dat 0900 nummer nu gratis was.... )
Als klap op de vuurpijl kunnen wij nu voor deze tijd snel ons huis verkopen, alleen hadden wij er toen een garage bij gekocht en die wilde deze mensen niet hebben omdat ze geen auto hebben. Nu betalen ze bijna de gehele vraagprijs van ons huis waardoor wij door apart te verkopen een betere deal kunnen sluiten.
Nu komt het mooiste: omdat mijn vriend en ik tegenwoordig beide zelfstandig ondernemer zijn ( en ook nooit geen moeite hebben gehad met het betalen van die hypotheek enz. ) krijgen wij geen overbruggingskrediet van maar een paar duizend euro die je normaal wel krijgt, maar omdat wij beide een eigen bedrijf hebben krijgen wij die niet en mogen wij van de postbank als we dit niet zelf betalen ons huis niet verkopen. Nu is dit geen probleem, maar nou vraag ik me echt af hoe klant onvriendelijk kan je als een bank zijn?
Het heeft er iig voor gezorgd dat wij al onze bankzaken die wij hebben lopen bij de postbank er weg halen omdat ik nog nooit zo een zeer onprofessionele ( spullen kwijt raken, geen goede antwoorden geven of geen antwoorden weten, je lastig vallen, dat 0900 nummer enz. ) en zeer klant onvriendelijke bank gezien en ik zou anderen die overwegen zaken te doen met deze bank dan ook willen waarschuwen. Maar ik vraag me ook af of wij nou de enige zijn die zoveel problemen met deze bank hebben?
Toen wij onze nieuwbouw woning bijna opgeleverd zouden krijgen wilde we graag vanwege een verbeterd inkomen graag de levensverzekering verhogen. Mijn vriend nam hierover contact met ze op en we zouden alles toegestuurd krijgen, toen na tijden de spullen er nog niet waren hebben we er zeker nog 5 keer over gebeld naar een 0900 nummer en ondertussen al uren tijd ingestoken want tja zij snapten ook niet waar de documenten heen waren....... De laatste keer dat we belde bleek dat we de levensverzekering niet konden verhogen omdat er nog een klein bedrag in ons depot zat........
Toen we wilde verhuizen waren de hypotheek eisen versterkt en daardoor konden we het huis dat wij graag zouden willen niet via hun kunnen kopen op alleen mijn vriend zijn inkomen en omdat ik zelfstandige ben en toen 1,5 jaar werkte konden we mijn inkomen niet meenemen. Nou dat was goed, dan namen we toch een andere bank. De Rabobank, waar mijn bedrijf gevestigd is gaf mij wel een hypotheek. Nou dat vond de postbank natuurlijk niet zo leuk, die hebben mij een halve week lang iedere keer onder werk tijd notabene gestalkt dat zij het ook zouden doen en mijn inkomen ook zouden meenemen. Nou wij dan toch maar een afspraak ook met hun gemaakt. Een week voor de afspraak belde ze op dat het toch niet mocht en dat er dus een fout gemaakt was door het callcenter........
Toen we daarna gingen verhuizen hebben we in maart alle gegevens al doorgegeven ( en er is al meerdere keren gemeld dat ze de gegevens om zouden zetten ). Nu zijn die gegevens nog steeds niet omgezet en krijgen we nog steeds post met vragen over onze omzetting op ons oude adres, maar omdat we hier niet wekelijks komen zijn deze altijd weer verlopen voor we ze kunnen beantwoorden....... Nu weer contact gehad, ze zouden nu de gegevens echt omzetten. Een paar weken later ( gister ) kregen we van de postbank een brief of we dan wel eerst een handtekening willen zetten in een document van hun voor ze het om kunnen zetten.
Nou is dit normaal niet zo een drama, maar er zijn al meerdere keren verschillende stukken van ons bij de post "kwijt" geraakt en als je er dan over belt wordt je een uur aan de lijn gehouden en krijg je geen goed antwoord ( tja als dat 0900 nummer nu gratis was.... )
Als klap op de vuurpijl kunnen wij nu voor deze tijd snel ons huis verkopen, alleen hadden wij er toen een garage bij gekocht en die wilde deze mensen niet hebben omdat ze geen auto hebben. Nu betalen ze bijna de gehele vraagprijs van ons huis waardoor wij door apart te verkopen een betere deal kunnen sluiten.
Nu komt het mooiste: omdat mijn vriend en ik tegenwoordig beide zelfstandig ondernemer zijn ( en ook nooit geen moeite hebben gehad met het betalen van die hypotheek enz. ) krijgen wij geen overbruggingskrediet van maar een paar duizend euro die je normaal wel krijgt, maar omdat wij beide een eigen bedrijf hebben krijgen wij die niet en mogen wij van de postbank als we dit niet zelf betalen ons huis niet verkopen. Nu is dit geen probleem, maar nou vraag ik me echt af hoe klant onvriendelijk kan je als een bank zijn?
Het heeft er iig voor gezorgd dat wij al onze bankzaken die wij hebben lopen bij de postbank er weg halen omdat ik nog nooit zo een zeer onprofessionele ( spullen kwijt raken, geen goede antwoorden geven of geen antwoorden weten, je lastig vallen, dat 0900 nummer enz. ) en zeer klant onvriendelijke bank gezien en ik zou anderen die overwegen zaken te doen met deze bank dan ook willen waarschuwen. Maar ik vraag me ook af of wij nou de enige zijn die zoveel problemen met deze bank hebben?