Pagina 1 van 1
HI abbonement
Geplaatst: 09 aug 2008 18:27
door peterencisca
Beste mensen, kijk aub uit met een abbonement omzetten via de HI site want het is alleen maar ellende.
Wij hadden ons abonnement omgezet en emailcontact met bevestiging gehad. Nu is het zo dat wij aan twee abbonementen vastzitten voor een jaar en dat er nog niets is opgezegd of omgezet. Kortom je wilt 1 abbonementt omzetten en je komt thuis met 2 abbonementen en je zit er aan vast voor een jaar.
Bel dan de service lijn eens...
gratis wordt mee geadverteerd nou echt niet.. de computerstem is gratis maar de rest niet en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand weet ergens van..
ZIjn er nog meer mensen die zoiets meegemaakt hebben.
Re: HI abbonement
Geplaatst: 10 aug 2008 13:39
door TdeHond
Vermoedelijk heeft u verzuimd het abonnement wat u had op te zeggen, toen u een ander abonnement afsloot via de site. Er is geen sprake van een verlenging van een abonnement maar u heeft een ander abonnement afgesloten als ik uw probleemstelling goed begrijp.
Ik raad u aan om schriftelijk en aangetekend uit- een zetten wat fout is gegaan met het verzoek dat uw oorspronkelijke abonnement alsnog beƫindigd kan worden. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract.
Gaat KPN hier niet mee akkoord kunt u overwegen dit als een Geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Maar ik ben er absoluut niet zeker van of u dan in het gelijk gesteld gaat worden.
Re: HI abbonement
Geplaatst: 10 aug 2008 16:56
door jelle.
Gaat KPN hier niet mee akkoord kunt u overwegen dit als een Geschil voor te leggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Maar ik ben er absoluut niet zeker van of u dan in het gelijk gesteld gaat worden.
Dat lijkt me ook niet, als bovenstaande inderdaad het probleem is (wat ik onmogelijk kon opmaken uit het onbegrijpelijke verhaal in de topicstart) dan is dat je eigen domme fout.
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:05
door peterencisca
ten eerste is er niet verzuimd met opzeggen maar is er emailcontact geweest waar in werd bevestigd dat het contract over werd gezet naar een sim only contact.
ten tweede heeft jelle zeker overdag niets te doen en gaat hij hier maar eens irriteren..
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:09
door peterencisca
het is heel simpel je zet via internet je abbonement om en voor je het weet heb je twee contracten en dan weten ze bij de service lijn nergens van...
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:15
door angel1978
peterencisca,
als dit het niveau is van je reacties, dan denk ik dat je hier nog weinig hulp kan verwachten !
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:22
door jelle.
peterencisca,
Jammer dat je zo idioot moet reageren. Zegt ook alweer genoeg over je niveau.
Als je je verhaal nou eens duidelijk zou uitleggen dan heb je kans dat iemand er iets van begrijpt en kunnen we je helpen. Alhoewel je dat van mij niet meer hoeft te verwachten...
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:34
door peterencisca
zo moeilijk is het toch niet..
via internet een abbonement omzetten gaat gewoon niet bij de Hi
als je dan van de kast naar de muur gestuurd word is het toch niet gek dat je kwaad wordt.
komt er nog zo een hapsnurker die het beter weet en een beetje over niveau praten. maar laat maar zitten hier het schiet lekker op zo
bedankt voor de hulp...
Re: HI abbonement
Geplaatst: 11 aug 2008 18:39
door angel1978
als je dan van de kast naar de muur gestuurd word is het toch niet gek dat je kwaad wordt.
Zeker niet !
Maar meestal word ik niet kwaad op diegene waarvan ik hulp vraag ! Die weigert namelijk dan 9 van de 10 keer mij te helpen en dat is precies wat hier nu ook gebeurt !
Re: HI abbonement
Geplaatst: 15 aug 2008 13:12
door Alles is al in gebruik
Ik zou er ook niet zo vrolijk van worden als iemand over domme fouten gaat beginnen. Was misschien bedoelt om te helpen, maar komt niet echt gezellig over.
Maar goed, wat ik in ieder geval wou zeggen dat er meer mensen zijn met slechte ervaringen bij Hi. Ik was in principe een tevreden klant, er is nooit wat fout gegaan, overal bereik enzv.
Tot dat ik ergens om ging vragen wat niet standaard is. Als je een studentenabonnement hebt kun je Hi Pauze aanvragen, waarbij je de maanden dat je in het buitenland zit niet voor je abonnement hoeft te betalen. Zodra je weer terug bent betaal je weer verder waar je gebleven was. Als je dus 7 maanden weg gaat (zoals ik) duurt je abonnement 7 maanden langer dan afgesloten.
Bij een normaal abonnement is deze mogelijkheid er niet. Toch heb ik gevraagd of ze hier een uitzondering op wilden maken. Ik ben al jarenlang klant, betaal altijd mijn rekeningen op tijd en heb de laatste tijd ook zulke hoge rekeningen gehad dat ze toch aardig wat aan mij verdiend hebben. Daarbij komt dat het ook een beetje een kromme regel is. De vriendin met wie ik op vakantie ga heeft haa abonnement omgezet naar een studenten-abonnement. Op het moment van de omzetting was ze ook nog student. Maar tegen de tijd dat de Hi Pauze in gaat, is dat al niet meer zo!
Ik probeer dus 'legaal' te doen, wat zij 'illegaal' doet.
Nou, dit hele verhaal heb ik op 30 juni dus voorgelegd aan Hi. Ik zou binnen 24 uur reactie krijgen. Binnen 24 uur kreeg ik een mailtje dat dit 14 dagen zou duren.
Op 10 juli heb ik gemaild of er misschien al iets sneller een reactie kon komen, omdat ik op vakantie ging. Ik kreeg een standaard mailtje terug dat het 14 dagen zou duren en ik moest nog even geduld hebben.
Nou, geduld heb ik wel, maar dat wordt ernstig op de proef gesteld. 28 juli kwam ik terug van vakantie, nog niks gehoord. Dus op 30 juli maar weer een mailtje gestuurd naar Hi. Ik zou zo spoedig mogelijk een reactie krijgen.
Op 2 augustus nog maar eens gemaild, daar kreeg ik geen reactie meer op. Op 9 augustus dus maar gebeld met Hi en kreeg daar een reactie waar ik weer helemaal niks mee kon. Een hi/abonnement was alleen mogelijk met een studentenabonnement. Ja, dat snap ik nou wel, vandaar mijn verzoek voor een uitzondering hiervoor en om mijn aanvraag hiervoor dus apart te bekijken. Nou, dat kon niet hoor, er zijn regels en daar wordt niet van afgeweken. Maar hij zou er wel voor zorgen dat dit dan ook nog wel in een mail bevestigd zou worden. Binnen een week.
Ik heb er meteen nog weer een mailtje achteraan gestuurd met de uitleg van het hele verhaal.
Tot op heden heb ik nog niks gehoord, dus vandaag weer gebeld. Er was een verzoek op 4 augustus binnen gekomen (geen idee waar die datum nou weer vandaag komt!) en dat zou binnen 9 werkdagen worden afgehandeld.
Er is geen mogelijkheid om dat te versnellen of mijn door te verbinden met de desbetreffende afdeling, blablabla. Dus ik kan alleen maar weer wachten en moet anders woensdag maar weer gaan bellen. Ongelofelijk, want als het dan nog niet opgelost is, gaan ze dat dus ook niet meteen doen als ik bel.
Ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet doen, want volgende week vrijdag ga ik voor 7 maanden naar Australie en ik weet nu nog steeds niet waar ik aan toe ben!!!
Iemand nog enig idee (of contacten) waarmee ik dit sneller oplos?