LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DMG Groep

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16137
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door 16again »

je hebt een periode om van de verkoop af te zien
Nee!
Zodra je je handtekening in de winkel plaatst, zit je er aan vast.
Bedenktijd geldt alleen bij koop op afstand (internet) en colportagewet (verkoper aan de deur).

keukenmonteur
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 dec 2006 00:39

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door keukenmonteur »

klopt

was ik even vergeten

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

goos kamphuys
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door goos kamphuys »

zodra je je handtekening zet kun je er ook van af als je dat maar netjes per aangetekende brief doet, binnen de drie dagen is het beste maar wettelijk is dat 8 dagen, een aankoop mag altijd van de wetgever worden opgezegd, wat is er zo bijzonder aan de keukenhandel we spreken over een gewoon detail handels bedrijf , klik eens op midden en klein bedrijf bij wetten en regels., als de gronden waarop opgezegd wordt maar eerlijk en duidelijk zijn en zeker als dat een dwaling is hoe dan ook , of een ohp. als een verkoper nog niets heeft in elkaar gedraaid maw er is geen bestelling gedaan van keuken delen of anderzijds dan is er alleen een administratieve handeling verricht, als de showroom je dan wil pakken op kosten oa gebruik van de wc ja ja , stroom showroom enz enz, of derving geleden winst verwachting dan kun je zeker verzoeken om een inhoudelijke opsomming van die kosten, en dat komt dan uit op een bespottelijk lagere som dan de vorderingen , want een drie vier uur die een verkoper aan jou besteed heeft staat niet in verhouding tot ......

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door Eek »

Ooooohhhh we hebben er weer 1, eentje die het beter weet !

Beste Goos, zodra jij een winkel in gaat ga je daar vrijwillig in en geld het principe een koop = een koop dus stop alsjeblieft met je onzin. De door jou aangehaalde praktijken gelden alleen op beurzen of colportage (deur aan deur verkoop).

En kom nou niet met vage verhalen want die heb ik echt al 100 x langs zien komen op dit (en andere) forums....

goos kamphuys
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jan 2009 10:39

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door goos kamphuys »

recht van retour, geld terug, retour en wat anders uitzoeken, is wat anders dan? dacht het niet, een stel uit geperste 12345 gemaakte kastjes en niet gespecificeerde apparatuur bestellen, en dan later dat niet willen, is het zelfde.. zeker als er nog geen handelingen zijn verricht, wel is het zo dat je dan wel gehouden bent dat goed eerlijk en ook duidelijk te motiveren. maar dat is normaal keuken winkels zijn ook bedrijven, die vallen onder de europese wet en regelgeving kijk er de wet svp op na, laat dat dan eens langs je komen voordat je een oordel geeft, zeker na oktober 2008 is er veel veranderd op dit gebied.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door Eek »

Koop = koop, de enige reden dat een klant dit ooit gewonnen heeft is uit coulance van de leverancier, je gaat een rechtsgeldig koopcontract aan en daar staat bijvoorbeeld 30% vergoeding van het aankoopbedrag tegenover.
Net als dat de klant een goed produkt mag verwachten en niets hoeft aan te betalen (bij DMG) met alle risico's van dien voor de leverancier (dat heet ondernemen..).

Maar goed try it en je zal het zien.... :wink:

shamrocknl
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 jun 2009 09:09

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door shamrocknl »

recht van retour, geld terug, retour en wat anders uitzoeken, is wat anders dan?
"Recht van retour" bestaat helemaal niet. Het is een illusie die veel klanten hebben dat als ze iets kopen zij het *recht* hebben dit te retouneren. Zoals al gezegd is, in een winkel is het dat koop = koop. Mag jij terugbrengen of ruilen? Dat is inderdaad vaak coulance van de leverancier. Als er geen defect is aan het goed of dienst heb je geen recht op omruiling.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

keuken winkels zijn ook bedrijven, die vallen onder de europese wet en regelgeving kijk er de wet svp op na, laat dat dan eens langs je komen voordat je een oordel geeft, zeker na oktober 2008 is er veel veranderd op dit gebied.
Er is geen enkele rechter (geweest) die beweert dat een keuken een, niet maatwerkproduct is. De keuken wordt op wens van de koper samengesteld met verschillende kasten en apparatuur, Tenzij de winkel adverteert met keukens op voorraad en afbeeldingen toont van de keuken compleet met prijs. (dit komt percentagegewijs zelden voor)
keuken winkels zijn ook bedrijven
Jaaah, daar werken mensen die hun inkomen hier uit betrekken, echt waar! Helaas zit er ook hier het kaf onder het koren, het is alleen jammer dat de keukenbranche ten opzichte van vele andere bedrijfstakken vanaf de negatieve kant benaderd worden.

Voorbeeld van twee bovenstaande reacties:

* Ik laat een zelfportret maken bij een kunstschilder, nu sta ik op het portret en is dat nauwelijks verkoopbaar aan derden :wink: dus ik kan het niet ruilen en opdracht = opdracht.
* Als ik het niet mooi vind, hang ik het portret in de kelder en raad ik een ieder van mijn familie af om met deze schilder in zee te gaan, meer kan ik dan niet doen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door maxx »

* Als ik het niet mooi vind, hang ik het portret in de kelder en raad ik een ieder van mijn familie af om met deze schilder in zee te gaan, meer kan ik dan niet doen.
Ach, in ieder geval hou jij je kelder zo gelijk vrij van ongedierte :lol:

Sorry, inkoppertje :wink:


MVG

ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door ross »

Hallo,

Welke keukenzaken in Zuid-Holland vallen niet onder DMG?

Zijn nu bij Wim van der Ham en Keukenvision geweeest, maar gaan nog verder kijken bij bijv. Goedhart, It's Art.
Wie heeft verder nog aanraders als wij zoeken naar goede prijs/kwaliteitsverhouding, goede service, geen koehandel, maar gewoon in een keer een nette offerte?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Via Google kwam ik op http://www.keukens.nl/keukenzaken/index ... hstring=12
Hier staan zo te zien behoorlijk wat Zuid-Hollandse zaken op vermeld, like:

Tieleman, Middelharnis (o.a. Next)
van Kempen, Alphen (o.a. Hacker)

Volgens mij waren dat wel je merken namelijk?

ross
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2009 15:34

Re: DMG Groep

Ongelezen bericht door ross »

Dank je Coca Cola! Ik ga eens neuzen...

En het klopt inderdaad wel wat je zegt over de merken :D

Gesloten