| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen
Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen
Nu ben ik in al heel wat landen geweest maar nergens zie ik zo''n asociaal zooitje als op de nederlandse autosnelwegen.
Ben je aan het inhalen,heb je gelijk een klever die je geen eens een kans geeft om weer naar rechts te gaan.
Motorrijders die rijden met GROOT licht alsof het de normaalste zaak ter wereld is.
Mensen die rechts in halen.
De 1 rijdt 120 en de ander rijdt 180.
Rijdt je op een 80km weg dan MOET je ook 80 rijden want "tis hier 80 hoor", terwijl je gewoon 60 mag rijden als je dat wilt.
Verdubbelen die bekeuringen,veel meer toezicht op autosnelwegen,meer flitscameras die werken,aanpakken die zaak.
Ben je aan het inhalen,heb je gelijk een klever die je geen eens een kans geeft om weer naar rechts te gaan.
Motorrijders die rijden met GROOT licht alsof het de normaalste zaak ter wereld is.
Mensen die rechts in halen.
De 1 rijdt 120 en de ander rijdt 180.
Rijdt je op een 80km weg dan MOET je ook 80 rijden want "tis hier 80 hoor", terwijl je gewoon 60 mag rijden als je dat wilt.
Verdubbelen die bekeuringen,veel meer toezicht op autosnelwegen,meer flitscameras die werken,aanpakken die zaak.
Re: Politie moet meer FLITSEN en uitschrijven op autosnelwegen
Verkeer onnodig ophouden -> boete en flink ook !Ben je aan het inhalen,heb je gelijk een klever die je geen eens een kans geeft om weer naar rechts te gaan.
TE langzaam rijden -> boete !terwijl je gewoon 60 mag rijden als je dat wilt
Je hebt echt geen idee waar je over praat heMotorrijders die rijden met GROOT licht alsof het de normaalste zaak ter wereld is.
Verdiep je hier eerst eens in...
Een motorrijder die onnodig met GROOT licht rijdt
Bent u enigzins blond ?
TE langzaam rijden is 40 rijden op een 80 km weg: boete.
TE langzaam rijden in uw ogen blijkbaar is 60 rijden op een 80 km weg waar je dus 60 MAG rijden mits je het overige verkeer niet hinderd.
Rijdt je dus 60 snachts om 1 uur op een 80km weg en er is 1 auto achter je,dan haalt ie maar lekker in als ie 80 of meer wil rijden.
Ooit gehoord dat een motorrijder groot licht MAG voeren bij zeer slecht zicht, ernstige mistvorming... dat soort dingen...daar is het dus toegestaan,niet op een zomerse middag met 25 graden buiten,dat is niet toegestaan.
TE langzaam rijden is 40 rijden op een 80 km weg: boete.
TE langzaam rijden in uw ogen blijkbaar is 60 rijden op een 80 km weg waar je dus 60 MAG rijden mits je het overige verkeer niet hinderd.
Rijdt je dus 60 snachts om 1 uur op een 80km weg en er is 1 auto achter je,dan haalt ie maar lekker in als ie 80 of meer wil rijden.
Ooit gehoord dat een motorrijder groot licht MAG voeren bij zeer slecht zicht, ernstige mistvorming... dat soort dingen...daar is het dus toegestaan,niet op een zomerse middag met 25 graden buiten,dat is niet toegestaan.
Precies ! Overigens is het: hindertmits je het overige verkeer niet hinderd.
Op een weg waar inhalen niet is toegestaan en/of te gevaarlijk betreft het hinderen en dus boete !
Op meerbaanswegen mag iemand van mij op de rechterbaan zo langzaam rijden als hij/zij wil ( zo lang anderen niet in gevaar worden gebracht ! )
Dan zal er ook echt niemand achter je blijven.Rijd je dus 60 snachts om 1 uur op een 80km weg en er is 1 auto achter je,dan haalt ie maar lekker in als ie 80 of meer wil rijden.
Verbazend wel hoeveel mensen je daarna aankijken als je er voorbij gaat dat JIJ de aso bent
Een motorrijder zal NOOIT zomaar zijn groot licht voeren. Zeker niet op klaarlichte dag. Het is zinloos. Kost nodeloos veel energie. Ik heb het ook werkelijk nog NOOIT gezien dat een motorrijder dat deed.daar is het dus toegestaan,niet op een zomerse middag met 25 graden buiten,dat is niet toegestaan
Als er een motorrijder is die toch groot licht voert, dan zal dit per ongeluk zijn ( verkeerde knop te pakken gehad ). Even een seintje en hij/zij zal dit onmiddellijk aanpassen !
Overigens mag je GROOT licht voeren wanneer je wilt ( 's nachts ) zo lang je maar geen overige weggebruikers hindert. Dit heeft NIETS met slecht zicht en/of mistvorming te maken ( je verwart dit met het mistlicht ).
Ook dus onder normale omstandigheden mag je ( net als in de auto ) 's avonds en 's nachts gewoon GROOT licht voeren zo lang je anderen daarbij niet hindert !
Wat andere mensen over mij dan denken is niet van belang,ik maak zelf uit welke snelheid ik rij mits toegestaan volgens de Wet Verkeersregels en Tekens,niet anderen.
Ik heb anders talloze motorrijders gezien die groot licht voeren op een zonnige klaarlichte dag en die hiermee de tegemoetkomende automobilist verblinden,maar mogelijk bent u een helderziendend medium,dat kan altijd.
Dus omdat U dit nog NOOIT hebt gezien,hebben de overige 15 miljoen 999.999 mensen dit ook nooit gezien....hm...ok....
Tuurlijk mag je groot licht voeren als je andere weggebruikers niet hinderd,maar deze toevoeging van u is overbodig.
Ik heb anders talloze motorrijders gezien die groot licht voeren op een zonnige klaarlichte dag en die hiermee de tegemoetkomende automobilist verblinden,maar mogelijk bent u een helderziendend medium,dat kan altijd.
Dus omdat U dit nog NOOIT hebt gezien,hebben de overige 15 miljoen 999.999 mensen dit ook nooit gezien....hm...ok....
Tuurlijk mag je groot licht voeren als je andere weggebruikers niet hinderd,maar deze toevoeging van u is overbodig.
waar ze van mij mogen controleren en hoge boetes mogen uitschrijven is in woonwijken. Ik heb bij ons gezien ze rijden volle snelheid.
maar de politie komt niet, want levert te weinig op.
dacht dat ze bekeurde voor de veiligheid?
maar de politie komt niet, want levert te weinig op.
dacht dat ze bekeurde voor de veiligheid?
Brenda ik denk dat het meer te maken heeft met politiepersoneel wat er nooit voldoende is,als je hier ziet hoe ze langs scholen en winkelcentra scheuren in een 30km zone....nou,nou..als je er wat van zegt op een normale volwassen rustige manier kan je een knal voor je hersens krijgen.....het wordt steeds gekker hier.
Dat mag ook gezegd worden over onderstaande zin !maar deze toevoeging van u is overbodig.
Ooit gehoord dat een motorrijder groot licht MAG voeren bij zeer slecht zicht, ernstige mistvorming... dat soort dingen...daar is het dus toegestaan
Dan hebben ze bij U blijkbaar andere motorrijders..Ik heb anders talloze motorrijders gezien die groot licht voeren op een zonnige klaarlichte dag en die hiermee de tegemoetkomende automobilist verblinden
Ik vermoed dat ze gewoon hun licht hebben aan staan.. Dat is toegestaan ( en zelfs aan te bevelen ). Als iemand er in gaat zitten turen, verblindt het... Maar het zal geen groot licht zijn geweest !
angel1978
Geplaatst op 12 Aug 2008 12:28 door angel1978
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk niet zoveel Mike.
Op het moment dat je zegt op te houden met dit topic duiken er ineens anderen op die dit van je overnemen en daarna onmiddellijk ook weer weg zijn ! Ze registreren zich voor die ene post ( met die links weer ), niet om hier op dit forum echt een discussie mee te doen !
Jij hebt blijkbaar liever dat men gewoon lekker met je meepraat en hebt liever geen tegengas. Dat mag, maar dan ben je hier op de verkeerde plek !
Ooo dus dat....a trol in da house.....
Geplaatst op 12 Aug 2008 12:28 door angel1978
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk niet zoveel Mike.
Op het moment dat je zegt op te houden met dit topic duiken er ineens anderen op die dit van je overnemen en daarna onmiddellijk ook weer weg zijn ! Ze registreren zich voor die ene post ( met die links weer ), niet om hier op dit forum echt een discussie mee te doen !
Jij hebt blijkbaar liever dat men gewoon lekker met je meepraat en hebt liever geen tegengas. Dat mag, maar dan ben je hier op de verkeerde plek !
Ooo dus dat....a trol in da house.....
Het is maar net wat je asociaal vindt. Je kunt het ook asociaal vinden dat je het andere verkeer ophoudt als je 60 rijdt op een 80 km weg. Wat ik daarbij ook ergerlijk vind is mensen die denken dat je op een autoweg maar 80 mag, of die niet weten dat ze op een autoweg rijden en dus constant 80 rijden of minder.
Overigens vind ik het soms ook frustrerend als mensen op de snelweg rijden met een snelheidsmeter die een te hoge snelheid aangeven, waardoor ze in werkelijkheid 110 rijden (of nog minder) en dan je boos aankijken als jij sneller rijdt, omdat jou snelheidsmeter wél de juiste snelheid aangeeft.
Overigens vind ik het soms ook frustrerend als mensen op de snelweg rijden met een snelheidsmeter die een te hoge snelheid aangeven, waardoor ze in werkelijkheid 110 rijden (of nog minder) en dan je boos aankijken als jij sneller rijdt, omdat jou snelheidsmeter wél de juiste snelheid aangeeft.
Wat ik daarbij ook ergerlijk vind is mensen die denken dat je op een autoweg maar 80 mag, of die niet weten dat ze op een autoweg rijden en dus constant 80 rijden of minder.
aldus "kweenie"
Je bedoeld waarschijnlijk auto SNEL weg waar je 100 of 120 mag ....hier is 80 toegestaan, dat is de minimum snelheid, bevalt het je niet dan haal je links in.Snap niet wat hier zo moeilijk aan is.
sorry, maar hier zit je weer fout !Je bedoeld waarschijnlijk auto SNEL weg waar je 100 of 120 mag ....hier is 80 toegestaan, dat is de minimum snelheid,
Er is in nederland GEEN minimumsnelheid op de snelweg !
Daarnaast zit je er ook nog naast wat betreft de snelheid !
Je moet 60!!! kunnen en mogen rijden op een snelweg op te mogen rijden !
Daarnaast mag je andere weggebruikers niet in gevaar brengen en dus niet zo langzaam rijden dat dit gebeurt.. Welke snelheid ( hoeveel ) dat is, staat NIET gespecificeerd.
Nee, Ron1, ik bedoel niet een autosnelweg maar een autoweg. Om misverstanden te voorkomen, dit is een weg waarbij aan het begin van de weg een vierkant blauw bord met een witte auto staat. Op deze autowegen mag je 100 km/uur, tenzij een andere maximumshelheid wordt aangegeven.
In dat geval moet je minimaal 50 kunnen en mogen rijden !
Ook hier geldt er geen minimumsnelheid, maar geldt dezelfde regel dat je andere weggebruikers niet mag hinderen en/of in gevaar brengen met je ( langzame ) snelheid !
Ook hier geldt er geen minimumsnelheid, maar geldt dezelfde regel dat je andere weggebruikers niet mag hinderen en/of in gevaar brengen met je ( langzame ) snelheid !
Diezelfde regel geldt overigens ook voor die idioten die hier met 150 over heen crossen.

-
Maarten1234
Wat is het toch allemaal moeilijk het het RVV.
Mensen ga eens allen weer op cursus en verdiep je weer eens in het RVV. Er is een hoop veranderd. Ik durf te wedden dat circa 40 procent op de forum zakt voor zijn RVV kennis.
En nee ik zak niet. Ik heb pas nog een herhalingscursus gehad en die was goed. Wel 1 foutje met een proefexamen, maar dan nog geslaagd.
Borden... waar dienen die ook al weer voor, wat betekenen deze toch ook al weer, waar zijn zij geldig, waar houdt hun geldigheid op....
Voorrangstekens op wegen en op borden hoe zat dat ook al weer....
Aanwijzingen van een daartoe bevoegd ambtenaar om het verkeer te regelen.... wat betekenen die handgebaren toch....
Rotondes hoe werken deze ook al weer als 2 voertuigen tegelijk de rotonde willen oprijden, wie gaat er dan voor..... (Auto van rechts mits er geen ander verkeer op de rotonde aanwezig is, want het is een gelijkwaardige kruising)
Voetganger op een voorrangskruising volgt de voorrangsweg.. moet je deze nu voor laten gaan...... NEE mag wel, maar zij is geen bestuurder.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je mag anderen in het verkeer niet in gevaar brengen dus als jij een ander niet in gevaar brengt dan mag je op de snelweg 70 rijden ipv 100, maar dan wel op de rechterbaan. Echter de politie kan je aan de kant zetten en je checken. Mocht je het verkeer in gevaar brengen (wat je feitelijk doet) dan kun je daar een bekeuring voor krijgen, maar niet op het overschrijden van de minimaal te rijden snelheid. Het is aan een ambtenaar opzich om te bepalen of je een gevaar vormt ja of nee. Zo kan het zijn dat de ene agent je laat gaan en de ander je staandehoudt.
Mensen ga eens allen weer op cursus en verdiep je weer eens in het RVV. Er is een hoop veranderd. Ik durf te wedden dat circa 40 procent op de forum zakt voor zijn RVV kennis.
En nee ik zak niet. Ik heb pas nog een herhalingscursus gehad en die was goed. Wel 1 foutje met een proefexamen, maar dan nog geslaagd.
Borden... waar dienen die ook al weer voor, wat betekenen deze toch ook al weer, waar zijn zij geldig, waar houdt hun geldigheid op....
Voorrangstekens op wegen en op borden hoe zat dat ook al weer....
Aanwijzingen van een daartoe bevoegd ambtenaar om het verkeer te regelen.... wat betekenen die handgebaren toch....
Rotondes hoe werken deze ook al weer als 2 voertuigen tegelijk de rotonde willen oprijden, wie gaat er dan voor..... (Auto van rechts mits er geen ander verkeer op de rotonde aanwezig is, want het is een gelijkwaardige kruising)
Voetganger op een voorrangskruising volgt de voorrangsweg.. moet je deze nu voor laten gaan...... NEE mag wel, maar zij is geen bestuurder.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je mag anderen in het verkeer niet in gevaar brengen dus als jij een ander niet in gevaar brengt dan mag je op de snelweg 70 rijden ipv 100, maar dan wel op de rechterbaan. Echter de politie kan je aan de kant zetten en je checken. Mocht je het verkeer in gevaar brengen (wat je feitelijk doet) dan kun je daar een bekeuring voor krijgen, maar niet op het overschrijden van de minimaal te rijden snelheid. Het is aan een ambtenaar opzich om te bepalen of je een gevaar vormt ja of nee. Zo kan het zijn dat de ene agent je laat gaan en de ander je staandehoudt.
Wat dat betreft ben je meer bezig met borden lezen in Nederland dan met voor je uit kijken , dit hele land staat stijf van de verkeersregels en tekenbordens.Kan me voorstellen dat beginners met rijexamens hier problemen mee hebben.
zonder regels rijden we elkaar allemaal dood
zijn we in 1x van het rijprobleem af
zijn we in 1x van het rijprobleem af