LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] flight2start
flight2start
op 4 juli 2008 heb ik een terugvlucht geboekt van uit Nador naar Brussel voor 11 augustus 2008. Ik heb op 8 juli 2008 reisburo flight2start 289,72 euro betaald
Ik heb die zelfde dag de vliegmaatschappij Royal Air Maroc gebeld om te checken of mijn boeking bij hun was aangekomen. zij deelde mij mede dat de vlucht was gereserveerd was maar dat de betaling nog niet binnen was.
Een maal op mijn vakantiebestemming aangekomen heb ik nogmaals contact opgenomen met Royal Air Maroc en die deelde mij nogmaals dat er wel gereserveerd was maar niet betaald was.
Ik heb contact opgenomen vanuit mijn vakantieadres met flight2start en die deelde mij mede dat ik ze moest mailen over mijn probleem en dat ze mij niet telefonisch konden helpen.
Ik heb een mail naar hun toe gezonden en heb nooit antwoord van hen gehad. Ik heb daarna verschillende malen contact opgenomen met flight2start maar werd constact in de wacht gezet. vervolgens kreeg een antwoordapparaat dat zij alleen maar per mail te bereiken waren.
Op de dag van mijn terugvlucht naar Brussel moest ik nog maals een nieuwe ticket betalen terwaarde van 400 euro.
Ik wilde graag weten of meerdere mensen de dube zijn geweest van flight2start en wat voor stappen ik kan ondernemen tegen dit bedrijf.
Ik ben gewoon opgelicht.
Ik hoor graag van een van jullie
Ik heb die zelfde dag de vliegmaatschappij Royal Air Maroc gebeld om te checken of mijn boeking bij hun was aangekomen. zij deelde mij mede dat de vlucht was gereserveerd was maar dat de betaling nog niet binnen was.
Een maal op mijn vakantiebestemming aangekomen heb ik nogmaals contact opgenomen met Royal Air Maroc en die deelde mij nogmaals dat er wel gereserveerd was maar niet betaald was.
Ik heb contact opgenomen vanuit mijn vakantieadres met flight2start en die deelde mij mede dat ik ze moest mailen over mijn probleem en dat ze mij niet telefonisch konden helpen.
Ik heb een mail naar hun toe gezonden en heb nooit antwoord van hen gehad. Ik heb daarna verschillende malen contact opgenomen met flight2start maar werd constact in de wacht gezet. vervolgens kreeg een antwoordapparaat dat zij alleen maar per mail te bereiken waren.
Op de dag van mijn terugvlucht naar Brussel moest ik nog maals een nieuwe ticket betalen terwaarde van 400 euro.
Ik wilde graag weten of meerdere mensen de dube zijn geweest van flight2start en wat voor stappen ik kan ondernemen tegen dit bedrijf.
Ik ben gewoon opgelicht.
Ik hoor graag van een van jullie
Re: flight2start
Naas, ben je al persoonlijk langsgeweest ?
Flight2start B.V.
Bezoek adres
Hermesweg 5t
3741 GP Baarn
035-6478600 (9:00 tot 17:00)
Flight2start B.V.
Bezoek adres
Hermesweg 5t
3741 GP Baarn
035-6478600 (9:00 tot 17:00)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 aug 2008 14:30
Re: flight2start
Beste,
Hebben 2 tickets betaaldvlucht Brussel - Frankfurt - Hologuin Cuba op 23 juni 2008
resultaat
geen tickets centjes kwijt
Zoek ook een weg om deze firma aan te klagen daar het pure oplichterij is
Dirk
Hebben 2 tickets betaaldvlucht Brussel - Frankfurt - Hologuin Cuba op 23 juni 2008
resultaat
geen tickets centjes kwijt
Zoek ook een weg om deze firma aan te klagen daar het pure oplichterij is
Dirk
Re: flight2start
Beste Ron,
Ben er langs geweest en sta voor een dichte deur.
volgens mij zijn ze failliet of zo of het zijn gewoon een stelletje oplichters.
groetjes
Ben er langs geweest en sta voor een dichte deur.
volgens mij zijn ze failliet of zo of het zijn gewoon een stelletje oplichters.
groetjes
Re: flight2start
Ze zijn inderdaad onlangs failliet verklaard.
Zie ook de reacties op prikpagina onder:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=3027&i=127&t=71
Zie ook de reacties op prikpagina onder:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=3027&i=127&t=71
Re: flight2start
Flight2start is niet aangesloten bij de SGR. Indien dit wel het geval geweest zou zijn vraag ik me sowieso af of de garantie dan wel voor bij dit bedijf geboekte lijnvluchten geldt.
Op de ANWB site valt te lezen : Losse lijndiensttickets vallen niet onder de garantie van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Als de maatschappij failliet gaat, bent u uw geld kwijt.
Losse chartertickets (seat only charters) die worden aangeboden door een reisorganisator vallen wel onder de garantie van het SGR, maar alleen als de reisorganisator is aangesloten bij de ANVR)
De garantieregeling gaat helaas nog uit van de 'traditionele' bij een reisburo geboekte pakketreis terwijl tegenwoordig steeds meer losse tickets geboekt worden via internet. Een gemiste kans voor de SGR dus.
Op de ANWB site valt te lezen : Losse lijndiensttickets vallen niet onder de garantie van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Als de maatschappij failliet gaat, bent u uw geld kwijt.
Losse chartertickets (seat only charters) die worden aangeboden door een reisorganisator vallen wel onder de garantie van het SGR, maar alleen als de reisorganisator is aangesloten bij de ANVR)
De garantieregeling gaat helaas nog uit van de 'traditionele' bij een reisburo geboekte pakketreis terwijl tegenwoordig steeds meer losse tickets geboekt worden via internet. Een gemiste kans voor de SGR dus.
Re: flight2start
Ook ik ben gedupeerd. Op 30 juni en 3 juli 5 retourvluchten geboekt Amsterdam-Sao Paulo. KLM gebeld; 4 tickets staan gereserveerd, 1 is gecanceled. Tickets zijn niet uitgegeven.
Wat voor stappen kunnen we nemen is ook mijn vraag!
Kunnen we het beste aangifte doen? Of alleen afwachten tot de curator alles heeft uitgezocht?
Wat kunnen we doen? We zijn opgelicht!
Wat voor stappen kunnen we nemen is ook mijn vraag!
Kunnen we het beste aangifte doen? Of alleen afwachten tot de curator alles heeft uitgezocht?
Wat kunnen we doen? We zijn opgelicht!
Re: flight2start
Aangifte doen ? Van wat dan ?
Als dit bedrijf (zie boven) failliet is KAN men geen aangifte doen,dan is het gewoon hopen dat er nog wat geld is her en der.
Heel vervelend voor u,maar failliet gaan is geen misdrijf.
Klinkt hard.... maar zorgt u er voor in het vervolg dat een bedrijf bij de SGR is aangeloten.
Als dit bedrijf (zie boven) failliet is KAN men geen aangifte doen,dan is het gewoon hopen dat er nog wat geld is her en der.
Heel vervelend voor u,maar failliet gaan is geen misdrijf.
Klinkt hard.... maar zorgt u er voor in het vervolg dat een bedrijf bij de SGR is aangeloten.
Re: flight2start
Dank u wel voor uw reactie. Misschien heeft u gelijk en kunnen we alleen hopen dat er nog wat geld is.
Maar als we met meerdere gedupeerden kunnen aantonen dat de organisatie wist dat ze failliet zouden gaan en dat ze toch willens en wetens doorgingen met het verkopen van reizen tot het laatste moment, maakt dat geen verschil? Oplichting is wél een misdrijf.
Daarnaast dekt SGR faillisementen niet, naar mijn beste weten. En als de organisatie alleen vliegtickets koopt kan de aanbieder niet eens aangesloten zijn bij SGR. Dit geldt alleen voor reisbureau's.
vr. groet
Maar als we met meerdere gedupeerden kunnen aantonen dat de organisatie wist dat ze failliet zouden gaan en dat ze toch willens en wetens doorgingen met het verkopen van reizen tot het laatste moment, maakt dat geen verschil? Oplichting is wél een misdrijf.
Daarnaast dekt SGR faillisementen niet, naar mijn beste weten. En als de organisatie alleen vliegtickets koopt kan de aanbieder niet eens aangesloten zijn bij SGR. Dit geldt alleen voor reisbureau's.
vr. groet
Re: flight2start
Geachte,
Wij zijn ook opgelicht door Flight2start. Na reservatie (eind juni) kregen wij geen reservatienummer van de vluchten, wel van Flight2start. We vertrouwden de zaak niet 100% en zijn mails beginnen sturen om een reservatienummer te krijgen, maar werden aan het lijntje gehouden (mails in archief). Tot vorige week dat we zagen dat er technische problemen zijn (versta failiet zijn). We hebben dan nogmaals naar AllItalia gebeld waar er geen reservering, laat staan betaling doorgegeven is.
Dus hebben we maar opnieuw tickets gekocht want hadden al een huisje en auto gereserveerd op Sicilie.
Vakantiebudget: -(min) 800E
Hoop (maar reken er niet op) om dit geld of een deel ervan te kunnen recuperen want oorzaak is NIET het faillisement MAAR PURE OPLICHTING.
Hopelijk kunnen we als gedupeerden samen, iets bereiken tegen zulke oplichters. Dat dit ook in de toekomst niet meer kan gebeuren.
Mochten er al dergelijke initiatieven genomen zijn zouden wij hier graag aan meehelpen.
matjas (België)
Wij zijn ook opgelicht door Flight2start. Na reservatie (eind juni) kregen wij geen reservatienummer van de vluchten, wel van Flight2start. We vertrouwden de zaak niet 100% en zijn mails beginnen sturen om een reservatienummer te krijgen, maar werden aan het lijntje gehouden (mails in archief). Tot vorige week dat we zagen dat er technische problemen zijn (versta failiet zijn). We hebben dan nogmaals naar AllItalia gebeld waar er geen reservering, laat staan betaling doorgegeven is.
Dus hebben we maar opnieuw tickets gekocht want hadden al een huisje en auto gereserveerd op Sicilie.
Vakantiebudget: -(min) 800E
Hoop (maar reken er niet op) om dit geld of een deel ervan te kunnen recuperen want oorzaak is NIET het faillisement MAAR PURE OPLICHTING.
Hopelijk kunnen we als gedupeerden samen, iets bereiken tegen zulke oplichters. Dat dit ook in de toekomst niet meer kan gebeuren.
Mochten er al dergelijke initiatieven genomen zijn zouden wij hier graag aan meehelpen.
matjas (België)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2008 15:46
Re: flight2start
Bij terugkeer op kantoor na een korte vakantie, zag ik in mijn mailbox een bericht van een Advocatenkantoor, die aangewezen is als curator i.v.m. het faillissement van bovenvermelde club.
Op 27 juni hebben wij voor vertrekdatum 10 december a.s. twee tickets geboekt en betaald naar Jakarta. De airline die wij hebben gekozen in Korean Air - deze hebben noch de reservering, boeking, laat staan het door ons voldane bedrag ontvangen.
Iedereen die gedupeerd is en die dit ook aan de hand van factuur/overboeking bij de bank en een bevestigings email kan staven raad ik aan om contact op te nemen met dhr. Roest Crollius (Beks en Beks Advocaten); [email protected] omdat alleen op die manier duidelijk kan worden hoe groot het aantal gedupeerden is, maar ook kan er beter worden vastgesteld of er sprake is van fraude. Ook bestaat dan de mogelijkheid om op de lijst te worden geplaatst van schuldeisers.
Hoe meer mensen zich aanmelden hoe beter het is voor een mogelijke rechtzaak.
A.M. Draijer-de Jong
Op 27 juni hebben wij voor vertrekdatum 10 december a.s. twee tickets geboekt en betaald naar Jakarta. De airline die wij hebben gekozen in Korean Air - deze hebben noch de reservering, boeking, laat staan het door ons voldane bedrag ontvangen.
Iedereen die gedupeerd is en die dit ook aan de hand van factuur/overboeking bij de bank en een bevestigings email kan staven raad ik aan om contact op te nemen met dhr. Roest Crollius (Beks en Beks Advocaten); [email protected] omdat alleen op die manier duidelijk kan worden hoe groot het aantal gedupeerden is, maar ook kan er beter worden vastgesteld of er sprake is van fraude. Ook bestaat dan de mogelijkheid om op de lijst te worden geplaatst van schuldeisers.
Hoe meer mensen zich aanmelden hoe beter het is voor een mogelijke rechtzaak.
A.M. Draijer-de Jong
Re: flight2start
Ook ik zit hier met een heel groot probleem wegens oplichterij van Flight2Start.
Mijn vriendin en ik hebben op 13 juni vliegtickets geboekt. Doordat zij een retour nodig had en ik een enkeltje Lissabon-Amsterdam hebben wij dit via aparte websites gedaan.
Door de lage prijs heb ik gekozen voor flight2start.
Na de boeking en betaling heb ik een factuur ontvangen, echter zat hier geen e-ticket bij zoals normaal.
Ik heb gebeld met flight2start en zij hebben mij verteld dat dit e-ticket niet langer nodig was, mijn naam en ID waren genoeg om in te checken. In geval van twijfel kon ik altijd het betaalbewijs laten zien.
Op 31 augustus komen wij in Lissabon bij de check in en blijkt er een probleem te zijn met mijn ticket.
Ik wordt doorverwezen naar de balie van de luchtvaartmaatschapij TAP airlines.
Hier blijkt dat mijn ticket 2 weken eerder is geannuleerd door flight2start, sterker nog, op mijn naam is tot 20x een ticket geboekt en geannuleerd! Telefonisch contact met flight2start leid direct tot voicemail.
Om met dezelfde vlucht mee te gaan zou ik direct €670.- moeten betalen, dit naast de €247.- die ik al aan flight2start had betaald. Doordat ik eerst wilde weten wat er aan de hand was heb ik dit aanbod niet aangenomen. Mijn vriendin zou echter haar ticket kwijt zijn als zij niet met deze vlucht ging. Zodoende is zij vertrokken en bleef ik met familie achter om het probleem op te lossen.
Ten eerste heb ik via Internetbankieren nogmaals nagekeken of de betaling echt was gedaan, dit bleek zo te zijn.
Tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat op 18 augustus een email was verstuurd met het bericht dat flight2start failliet was gegaan!
Ik heb op mijn vakantie adres geen computer tot beschikking en kon dan ook onmogelijk weten dat mijn ticket niet geldig was.
En waarom is mij verteld dat ik geen e-ticket nodig had als dit wel het geval was!?
Conclusie: Flight2start heeft mijn geld onder valse voorwaarden geronselt en hierbij valse informatie gegeven. Op 13 juni was al lang bekend dat ik mijn ticket nooit zou kunnen gebruiken zonder e-ticket!!!
Als mijn boeking inderdaad was doorgegeven aan de vliegmaatschappij had ik mijn e-ticket gewoon gekregen en had ik ook na faillisement van flight2start gewoon kunnen vliegen.
Door de pure oplichterij van flight2start ben ik €247.- kwijt plus een nieuw ticket via KLM voor twee dagen later plus een eerste collegedag plus een eerste werkdag!!
Bij navraag van mn reisverzekeraar blijkt dat dit soort zaken niet onder reisverzekering vallen. Wellicht dat ik bij de ANVR iets terug kon krijgen?
Hier de grap: op de site van Flight2start staat het volgende:
‘’Op al onze pakketreizen zijn de ANVR-SGR voorwaarden van toepassing, bij de aanschaf van losse vliegtickets kan geen aanspraak op vergoeding worden gemaakt volgens de ANVR-SGR.’’
Met andere woorden, beste klanten bedankt voor het geld en tot ziens.
Via via heb ik nu het contact van de curator van deze zaak gevonden, en ik ben van plan hem de zaak voor te leggen. Ik stel voor dat iedereen die door flight2start is benadeeld hetzelfde doet, want hoe meer mensen des te groter de kans is op rechtvaardigheid.
[email protected] of 035-6788017 van Beks en Beks Advocaten.
Mijn vriendin en ik hebben op 13 juni vliegtickets geboekt. Doordat zij een retour nodig had en ik een enkeltje Lissabon-Amsterdam hebben wij dit via aparte websites gedaan.
Door de lage prijs heb ik gekozen voor flight2start.
Na de boeking en betaling heb ik een factuur ontvangen, echter zat hier geen e-ticket bij zoals normaal.
Ik heb gebeld met flight2start en zij hebben mij verteld dat dit e-ticket niet langer nodig was, mijn naam en ID waren genoeg om in te checken. In geval van twijfel kon ik altijd het betaalbewijs laten zien.
Op 31 augustus komen wij in Lissabon bij de check in en blijkt er een probleem te zijn met mijn ticket.
Ik wordt doorverwezen naar de balie van de luchtvaartmaatschapij TAP airlines.
Hier blijkt dat mijn ticket 2 weken eerder is geannuleerd door flight2start, sterker nog, op mijn naam is tot 20x een ticket geboekt en geannuleerd! Telefonisch contact met flight2start leid direct tot voicemail.
Om met dezelfde vlucht mee te gaan zou ik direct €670.- moeten betalen, dit naast de €247.- die ik al aan flight2start had betaald. Doordat ik eerst wilde weten wat er aan de hand was heb ik dit aanbod niet aangenomen. Mijn vriendin zou echter haar ticket kwijt zijn als zij niet met deze vlucht ging. Zodoende is zij vertrokken en bleef ik met familie achter om het probleem op te lossen.
Ten eerste heb ik via Internetbankieren nogmaals nagekeken of de betaling echt was gedaan, dit bleek zo te zijn.
Tot mijn stomme verbazing kwam ik erachter dat op 18 augustus een email was verstuurd met het bericht dat flight2start failliet was gegaan!
Ik heb op mijn vakantie adres geen computer tot beschikking en kon dan ook onmogelijk weten dat mijn ticket niet geldig was.
En waarom is mij verteld dat ik geen e-ticket nodig had als dit wel het geval was!?
Conclusie: Flight2start heeft mijn geld onder valse voorwaarden geronselt en hierbij valse informatie gegeven. Op 13 juni was al lang bekend dat ik mijn ticket nooit zou kunnen gebruiken zonder e-ticket!!!
Als mijn boeking inderdaad was doorgegeven aan de vliegmaatschappij had ik mijn e-ticket gewoon gekregen en had ik ook na faillisement van flight2start gewoon kunnen vliegen.
Door de pure oplichterij van flight2start ben ik €247.- kwijt plus een nieuw ticket via KLM voor twee dagen later plus een eerste collegedag plus een eerste werkdag!!
Bij navraag van mn reisverzekeraar blijkt dat dit soort zaken niet onder reisverzekering vallen. Wellicht dat ik bij de ANVR iets terug kon krijgen?
Hier de grap: op de site van Flight2start staat het volgende:
‘’Op al onze pakketreizen zijn de ANVR-SGR voorwaarden van toepassing, bij de aanschaf van losse vliegtickets kan geen aanspraak op vergoeding worden gemaakt volgens de ANVR-SGR.’’
Met andere woorden, beste klanten bedankt voor het geld en tot ziens.
Via via heb ik nu het contact van de curator van deze zaak gevonden, en ik ben van plan hem de zaak voor te leggen. Ik stel voor dat iedereen die door flight2start is benadeeld hetzelfde doet, want hoe meer mensen des te groter de kans is op rechtvaardigheid.
[email protected] of 035-6788017 van Beks en Beks Advocaten.
Re: flight2start
Formeel klopt de bewering van flight2start helaas wel: je kunt zonder het papieren e-ticket inchecken, echter bij grenscontrole of bij het toelaten tot de luchthaven kan men naar je ticket vragen. Het is bij veel luchtvaartmaatschappijen niet meer nodig dit te laten zien. Bij de KLM bijvoorbeeld kun je gewoon met je paspoort of met je frequent flyer card een boardingpass uit de self-service machine halen. Er is geen e-ticket daarbij nodig dus.Ik heb gebeld met flight2start en zij hebben mij verteld dat dit e-ticket niet langer nodig was, mijn naam en ID waren genoeg om in te checken. In geval van twijfel kon ik altijd het betaalbewijs laten zien.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2008 15:46
Re: flight2start
Vanwege de ontvangst van View Trip en de daarbij vermelde confirmatie, heb ik geen argwaan gekoesterd.
Nadat ik contact heb gezocht met de Vliegmaatschappij zelf kreeg ik te horen dat een bewijs van boeking is iets anders dan een e-ticket.
Het is inderdaad mogelijk dat wanneer men een bewijs van boeking laat zien, de reservering opgeroepen kan worden en het ticket nummer zichtbaar is in de reservering.
Maar er moet wel een ticketnummer instaan, want zonder ticketnummer kan men niet reizen.
En in mijn bevestiging staan geen ticketnummers, dit is alleen een bevestiging dat U geboekt staat.
Een mens is dus nooit te oud om te leren.... of te worden opgelicht
Nadat ik contact heb gezocht met de Vliegmaatschappij zelf kreeg ik te horen dat een bewijs van boeking is iets anders dan een e-ticket.
Het is inderdaad mogelijk dat wanneer men een bewijs van boeking laat zien, de reservering opgeroepen kan worden en het ticket nummer zichtbaar is in de reservering.
Maar er moet wel een ticketnummer instaan, want zonder ticketnummer kan men niet reizen.
En in mijn bevestiging staan geen ticketnummers, dit is alleen een bevestiging dat U geboekt staat.
Een mens is dus nooit te oud om te leren.... of te worden opgelicht
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 sep 2008 19:00
Re: flight2start
Probeer ik net voor de zoveelste keer Flifgt 2 start te bellen, is op een of andere manier hun site uit de lucht?!!!!!!!!!! Via Google kwam ik hier terecht en zie dat er dus nog veel meer de dupe zijn van deze waardeloze organisatie!
Ik probeer al sinds aug 2007 mijn geld voor mijn geannulleerde reis terug te krijgen. Ik wacht nog op een bedrag van 211 euro. Niet enorm veel, maar toch. belachelijk hoe deze organisatie bezig is. ze reageren niet op telefoontjes/emails niets!
Dus als er actie wordt ondernomen, ik doe mee.
Hanneke
Ik probeer al sinds aug 2007 mijn geld voor mijn geannulleerde reis terug te krijgen. Ik wacht nog op een bedrag van 211 euro. Niet enorm veel, maar toch. belachelijk hoe deze organisatie bezig is. ze reageren niet op telefoontjes/emails niets!
Dus als er actie wordt ondernomen, ik doe mee.
Hanneke
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2008 15:46
Re: flight2start
Meld je zo spoedig mogelijk bij de curator. als je kunt aantonen dat je sinds 2007 al problemen hebt ondervonden, kan dit een indicatie zijn dat het werkelijk om fraude gaat.
vr. gr.
A.M. Draijer-de Jong
vr. gr.
A.M. Draijer-de Jong
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 okt 2008 03:31
Re: flight2start
Op 26-09-2008 gingen wij op weg naar schiphol om 2 weken te verblijven bij onze zoon in Amerika.Om even na 8.00 uur in de ochtend
melden we ons aan de balie van vliegtuigmaatschappij Delta.Wij onze
paspoorten afgegeven,zoeken naar de reservering,niet te vinden.Om dat er geen tijd was om dit uit te zoeken,werden we door verwezen naar
de info balie van Delta.Na een uur kwam de harde waarheid,er was niets
gereserveerd.In augustus hadden ze dit geannuleerd.In mei 2008
hadden wij een bevestiging gekregen+reservering nr+stoelnrs.Het betekende dat ze 1300 euro van ons gestolen hebben.Er was op dit moment maar een mogelijkheid,wanneer er nog plaats was,opnieuw boekken voor 1300 euro.Dat hebben we dan met smart gedaan,geld terug krijggen zal moeilijk zijn.De Advocaat die het allemaal behandeld heb ik al div mails gestuurd,geen enkel antwoordt.Zou die net zo
corrupt zijn als die Flight2Start? Het is een trieste zaak dat er zulke oplichters zijn,en stelen van klanten.Het is een harde les,nooit meer te boeken bij een bureau,maar alleen rechtstreeks bij vliegmaatschappij.
Fam van Dam
melden we ons aan de balie van vliegtuigmaatschappij Delta.Wij onze
paspoorten afgegeven,zoeken naar de reservering,niet te vinden.Om dat er geen tijd was om dit uit te zoeken,werden we door verwezen naar
de info balie van Delta.Na een uur kwam de harde waarheid,er was niets
gereserveerd.In augustus hadden ze dit geannuleerd.In mei 2008
hadden wij een bevestiging gekregen+reservering nr+stoelnrs.Het betekende dat ze 1300 euro van ons gestolen hebben.Er was op dit moment maar een mogelijkheid,wanneer er nog plaats was,opnieuw boekken voor 1300 euro.Dat hebben we dan met smart gedaan,geld terug krijggen zal moeilijk zijn.De Advocaat die het allemaal behandeld heb ik al div mails gestuurd,geen enkel antwoordt.Zou die net zo
corrupt zijn als die Flight2Start? Het is een trieste zaak dat er zulke oplichters zijn,en stelen van klanten.Het is een harde les,nooit meer te boeken bij een bureau,maar alleen rechtstreeks bij vliegmaatschappij.
Fam van Dam
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2008 15:46
Re: flight2start
Beste heer van Dam,
Ik kan natuurlijk niet mijn hand voor alle advocaten in NL in het vuur steken, maar ik denk niet dat hij ons benaderd zou hebben om ons te informeren omtrent het faillisement als dit niet een betrouwbare partij zou zijn.
Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de advocaat in kwestie omkomt in de hoeveelheid berichten van mensen die benadeeld zijn. Er zal hoe dan ook een advies aan de rechtbank moeten komen, die een duidelijk beeld geeft van fraude, oplichting e.d.
Hoe de krachten te bundelen van al deze voorbeelden, is momenteel nog de vraag. Ik denk dat het raadzaam is om inderdaad een coordinatie punt op te zetten.
vr. gr.
A.M. Draijer-de Jong
Ik kan natuurlijk niet mijn hand voor alle advocaten in NL in het vuur steken, maar ik denk niet dat hij ons benaderd zou hebben om ons te informeren omtrent het faillisement als dit niet een betrouwbare partij zou zijn.
Wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de advocaat in kwestie omkomt in de hoeveelheid berichten van mensen die benadeeld zijn. Er zal hoe dan ook een advies aan de rechtbank moeten komen, die een duidelijk beeld geeft van fraude, oplichting e.d.
Hoe de krachten te bundelen van al deze voorbeelden, is momenteel nog de vraag. Ik denk dat het raadzaam is om inderdaad een coordinatie punt op te zetten.
vr. gr.
A.M. Draijer-de Jong
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 okt 2008 03:31
Re: flight2start
Bedankt voor uw reactie,ik hoop dat de curator,wat van zich laat horen,al heb ik daar weinig hoop op W.v.Dam
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 aug 2008 15:46
Re: flight2start
Aan alle benadeelde partijen van Flight2Start;
Gisteren avond heb ik dit onderwerp aangemeld bij OPGELICHT van de Tros, met het verzoek uit te zoeken hoe er een coordinatie punt kan worden opgezet.
Indien er anderen zijn die dezelfde ervaring delen, moeten deze zich z.s.m. aanmelden op dit Forum.
vriendelije groet,
A.M. Draijer-de Jong
Gisteren avond heb ik dit onderwerp aangemeld bij OPGELICHT van de Tros, met het verzoek uit te zoeken hoe er een coordinatie punt kan worden opgezet.
Indien er anderen zijn die dezelfde ervaring delen, moeten deze zich z.s.m. aanmelden op dit Forum.
vriendelije groet,
A.M. Draijer-de Jong