LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Rare interpretaties maak je. Waar geef ik je gelijk op een stelling die je niet doet?!

Welke insinuaties heb ik overigens gemaakt?!

En waar slaat je insinuatie 'startertje' op?! Ik ben in het geheel geen MLM'er maar heb wel een aantal zeer succesvolle netwerkmarketeers als klant.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door companancy »

ik ben het helemaal eens met niels
als het product goed is en je staat er achter waarom zou je het dan niet doen. soms moet je achterdochtig zijn anti maar niet altijd niet ieder bedrijf is het zelfde .

een heel goed bedrijf heet fm, kan niks anders dan goed erover praten.
niels_dela schreef:Ik denk dat het belangrijker is dat je een product vind waar je voor de volle 100% achterstaat. Alleen dan kun je echt mensen enthousiast maken. Verdienen is naar mijn idee iets wat op langere termijn pas komt.

Het concept MLM vind ik een prima concept. Ik zie ook wel in dat dit werkt, maar ik denk dat het enthousiastme vanuit jezelf moet komen ipv goedbedoelde bijeenkomsten. Dan kun je pas succesvol zijn!

Mijn antwoord zou dus zijn: De meeste knaken verdien je ( uiteindelijk ) bij dat bedrijf waar je de producten kan vinden waar jij het meeste achterstaat. ( en uiteraard waar een beloningssysteem staat wat goed is )

ncommand
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011 21:04

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door ncommand »

Welk bedrijf is het meest rendabel??

Zorg dat jezelf rendabel wordt

Dat andere mensen je volgen en meedoen in je eigen zaak.

Dit vereist know How ( Weten Hoe )

Dus je moet weten hoe dingen in zijn werking gaan.

In het leven zijn er wetmatigheden, die ook in het bedrijfsleven gelden.

En dus ook in MLM.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door EdoK »

Ja klopt als een bus. :?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ ncommand:

Net als Edo, zie ook ik niet direct de toegevoegde waarde van je post. Heb je het forumtopic uberhaupt doorgelezen? Wellicht is het je ook opgevallen dat het topic behoorlijk gedateerd is?

Ik zie dat je in meerdere topics hebt gereageerd - en in al deze topics zie ik niet direct wat je bedoelt met je posts. Wellicht kun je toelichten wat je probeert te bereiken met je posts? Ben je zelf een netwerkmarketeer? (Ik ga er overigens gemakshalve maar even van uit dat wij elkaar tutoyeren.)

Even inhoudelijk:
ncommand schreef:Zorg dat jezelf rendabel wordt
Dat andere mensen je volgen en meedoen in je eigen zaak
Je begrijpt dat dit losstaat van de vraag welk MLM-bedrijf het meest rendabel is? Ik denk dat iedereen op dit forum in principe aanneemt dat succes iets is dat je zelf bepaalt, het gaat er hier alleen om: is succes uberhaupt mogelijk in MLM, zo ja, voor hoeveel mensen is dat dan mogelijk en door middel van welk concept kan dat dan het makkelijkst bereikt worden (m.a.w. welk bedrijf stimuleert verantwoorde investeringen, goede downlinebegeleiding, keert hoge commissiepercentages uit, etc.)?

Wellicht kun jij hier je mening over geven? Voor welk bedrijf ben je zelf werkzaam? Lukt het om daar succes te boeken?
ncommand schreef:In het leven zijn er wetmatigheden, die ook in het bedrijfsleven gelden.

En dus ook in MLM.
Erg kort door de bocht, als je het mij vraagt. Welke wetmatigheden uit het leven zijn volgens jou ook geldend in het bedrijfsleven? En welke ook in MLM? Waar baseer je je op? Als je iets weet over organisatiestructuren en managementvormen, zul je er van op de hoogte zijn dat er veel verschillende managementperspectieven bestaan (vergelijk bijvoorbeeld de metaforen van Morgan, 1999).

PatrickDelft85

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door PatrickDelft85 »

companancy zegt hetzelfde :P

Insite
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 apr 2011 23:50

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Insite »

Elk mlm bedrijf is rendabel. Het plan wordt verkocht en juist dáár is het misgegaan.
Mlm past niet meer in het leven anno 2011.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Insite schreef:Elk mlm bedrijf is rendabel. Het plan wordt verkocht en juist dáár is het misgegaan.
Mlm past niet meer in het leven anno 2011.
Met rendabiliteit wordt hier gedoeld op de rendabiliteit van participatie in een MLM-systeem voor een individu; met andere woorden: kun je geld verdienen als distributeur van een MLM-bedrijf, en zo ja, bij welk bedrijf is dit dan het gemakkelijkste, bij welk bedrijf kun je het meeste verdienen, etc.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Juridisch gezien is er niets tegen MLM-verkoop alleen worden de producten daardoor onnodig duur geprezen door mensen die er geen verstand van hebben.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

En weer word een oude drogreden uit de kast gehaald die al onderuit is gehaald. Herinneren we ons het scheermesjes verhaal nog. Of het vergelijken van inferieure producten met kwaliteitsproducten bij het FLP topic waarbij de tegenstanders eerst aankwamen dat de ingredienten gevaarlijk waren en waaruit vervolgens bleek dat het hier om ingredienten ging die niet door FLP maar wel in de goedkope varianten werden gebruikt?
Die leugens staan overigens nog steeds op het blog van een van de tegenstanders hoewel hij hier moest toegeven dat het leugens waren.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

@ Antileugens:

snap jij wat Chanmaster bedoelt dan? Chanmaster heeft hier al enkele malen gereageerd en over het algemeen snap ik er niet veel van wat hij/zij bedoelt. Daardoor vind ik het ook moeilijk vast te stellen of dit nou voor of tegen MLM bedoeld is. Chanmaster kan bedoelen dat MLM-producten 'onnodig duur' worden door dat de distributeurs (die er 'geen verstand van hebben') ze duur prijzen. Anderzijds kan Chanmaster ook bedoelen dat er niets mis is met MLM, maar dat tegenstanders (die er 'geen verstand van hebben') rondbazuinen dat ze 'onnodig duur' zijn.

MLMvoorstanderNL
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:19

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door MLMvoorstanderNL »

s
Laatst gewijzigd door MLMvoorstanderNL op 20 jun 2011 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

MLMvoorstanderNL schreef:
zoals gezegd mag jij vinden dat ACN het meest rendabele MLM-bedrijf is, maar het zou natuurlijk interessant zijn als je je mening zou uitleggen. Waarom is ACN in jouw ogen het meest rendabel? En heb je statistische informatie om dit te onderbouwen (zoals hoogste omzet per distributeur, hoogste inkomsten per distributeur, hoogste aantal klanten per distributeur, etc.)?
Bedankt voor je verdediging.
Geen dank. Ik ga in tegen diegenen die meningen verkondigen waarmee ik het oneens ben. In sommige (of vele) gevallen ben jij dat, maar als ik het met anderen oneens ben, dan ga ik daar net zo goed tegenin.
MLMvoorstanderNL schreef:De informatie die jij vraagt heb ik niet
Dat is jammer, want dan kunnen we je stelling dat ACN het meest rendabele MLM-bedrijf is, niet toetsen aan de werkelijkheid.
MLMvoorstanderNL schreef:en [die informatie] is, neem dit van mij aan, NIET relevant voor het bepalen bij welk MLM bedrijf je in zee gaat. Want geen enkele van die informatie verteld je iets over je toekomst.
Nogmaals, ik ben niet voornemens 'in zee te gaan' met welk MLM-bedrijf dan ook. De gevraagde informatie is mijns inziens wel degelijk zeer relevant in de determinatie van welk MLM-bedrijf het meest rendabel is - toevalligerwijs het onderwerp van dit discussietopic en de aard van de door jou gedane stelling.
MLMvoorstanderNL schreef:ACN is gewoon een degelijk en rendabel bedrijf met een zeer sterk en simpel te volgen compensatieplan. Omzet per distributeur doet er niet toe, ik zou willen dat de mensen die niet echt veel verstand hebben van MLM eens op wilden houden met hiernaar te vragen. Inkomsten is belangrijker.
En ik zou eens willen dat jij onze posts wat beter zou lezen. Als je nu nog steeds niet snapt dat de inkomsten nooit de omzet kunnen overstijgen, dan heb je gewoon je ogen dichtgehouden de afgelopen tijd. Dat je het op school niet geleerd hebt is geen excuus, we hebben het je hier veelvuldig uitgelegd.

Jij komt dan vaak af met je verhaal over bonussen, maar nogmaals: bonussen + commissie = nooit meer dan de omzet. Dat kan namelijk niet. Waar betaalt men dit anders van?!
MLMvoorstanderNL schreef:Bij ACN kun je binnen een halfjaar een stevig begin van je blijvende commissie en bonussen opbouwen. Ik zeg wel dat dit niet bij iedereen even snel gaat.
En dat is nou juist waar de topicstarter op doelde. Bij welk bedrijf is dit het gemakkelijkst te realiseren.
MLMvoorstanderNL schreef:Het instap bedrag van ACN is misschien wat aan de hoge kant voor mensen.
Dat denk ik niet. Mij is opgevallen dat bij de meeste MLM-bedrijven de startinvestering rond de 500 euro ligt. Dit is wel anders verdeeld bij verschillende bedrijven; bij bedrijven met producten liggen de registratiekosten (o.i.d.) vaak heel laag, maar als je er de aanbevolen inkoop bij optelt kom je ook ongeveer aan de 500. Bij bedrijven met diensten is een inkoop onmogelijk, waardoor het instapbedrag op 500 komt te liggen. Het lijkt wel een soort wet te zijn. Misschien heeft een wetenschapper ofzo ooit wel bepaald dat het het beste is als men 500,- investeert, zodat het geen al te gekke investering is, maar men toch ook niet te snel wegloopt, omdat men dan toch 500,- verliest..
MLMvoorstanderNL schreef:Maar de inkomsten die ertegen overstaan zijn dan ook het 10 voudig per maand. Dit voor vrij weinig risico. ACN is geen 'snel rijk' bedrijf dus de inkomsten zijn leuk maar er is geen statistiek van wie wat wanneer verdient.
Die is er niet en die is er nergens. Daar vraag ik ook niet naar. Ik vraag naar een statistiek van wat er op dit moment gemiddeld verdiend wordt binnen ACN.

Sodergarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2011 11:09

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Sodergarden »

Als ACN het meest rendabele MLM bedrijf is, mag je je borst wel natmaken over de rest.
Hoe werkt ACN? Wordt als scholier of student uitgenodigd. Ga naar een meeting waar je gouden bergen belooft wordt en er mensen rondlopen die zeggen dat ze er rijk mee zijn geworden. Teken er voor om 500 euro te betalen ("voor cursus materiaal") en 5 mensen klant te laten worden en 2x nieuwe collega's aan te brengen (1500 euro voor ACN, ka-ching). Als je dat niet haalt zie je geen stuiver terug. Als wel, krijg je je eigen 500 euro terug. Je bent dan dus terug bij punt nul, na het liegen tegen je vrienden en familie zoals in de instructies staat (Zeg dat ze de laatsten zijn die je nodig hebt.

Daarna moet je zoveel mogelijk tijd steken in het zoeken van mensen die een telefoonabonnement willen. Meer dan 40 uur per week is een goed plan. Als je faalt rijk te worden is het "je eigen schuld, je had er meer tijd in moeten steken". Nu krijg je dan max. 10% van het bedrag dat men belt. Dus bellen je vrienden voor 50 euro per maand, krijg je 5 euro per maand. Wil je boven het loon van een schoonmaker komen, moet je dus enorm veel vrienden hebben met torenhoge rekeningen.
Mocht je in de tijd dat je aan dit project hebt besteed dus een baan met minimum loon hebben gehad, was je al rijk naar ACN standaarden.

Men moedigt je aan om vooral ook naar meetings te gaan a 100 euro om aan je business skills te werken. Daar gaat je winst. Uiteindelijk gaat het er dus om dat je zo veel mogelijk anderen ook verkoper, of zoals zij het noemen "zelfstandig ondernemer" of "consultant", laat worden. Het overgrote deel van de winst gaat naar ACN en je krijg alleen commissies, dus is het helemaal geen eigen bedrijf. Aangezien ACN niet gek is kun je er sowieso op rekenen dat je daar niet ineens 10.000 euro rijker van wordt. Als een verhaal begint met "Ik wil je rijk maken" is dat al een teken dat er iets loos zal zijn. En op studenten mikken houd in dat je wel degelijk op medewerkers uit bent die goedkoop zijn, onervaren, snel rijk willen worden etcetera. Als dit een langdurige baan zou moeten zijn, was de doelgroep wel anders.

Oh ja, voor meer informatie is er een programma dat Bullsh*t heet van Penn & Teller. Die behandeld de MLM/piramidespel methoden. Daar zie je dat het een pot nat is.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Beware of the multi-level marketing predators

http://www.dnaindia.com/money/report_be ... rs_1572689

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

En wederom laat mlmangel zien het verschil niet te kunnen maken tussen een mlm bedrijf en een multilevelmarketingbedrijf. Kortom, je kunt hem net zo goed ponziangel noemen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

En wederom laat mlmangel zien het verschil niet te kunnen maken tussen een mlm bedrijf en een multilevelmarketingbedrijf.
Waar staat de afkorting mlm ook al weer voor ..... ahumm juist ja .. :mrgreen:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door antileugens »

Heb je gelijk aan: Ik bedoelde dan ook piramidespel (soms ook ponzi genoemd). Mlmangel kan na jarenlange "studie" nog steeds het verschil niet zien.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Niels2010 »

antileugens schreef:Heb je gelijk aan: Ik bedoelde dan ook piramidespel (soms ook ponzi genoemd). Mlmangel kan na jarenlange "studie" nog steeds het verschil niet zien.
Ponzifraude is weer een beetje anders; daarbij werven de 'investeerders' zelf geen nieuwe 'investeerders', omdat zij niet weten hoe het concept werkt. Zij denken ergens in te beleggen, maar de organisator betaalt de rendementen uit de inleg van anderen. Vaak keren de organisatoren natuurlijk in het begin wel veel uit, waardoor er een soort natuurlijk mond-tot-mondreclame ontstaat van tevreden 'beleggers'. Voorbeelden van ponzifraude zijn Madoff, PalmInvest, René van den Berg en MMM (Rusland).

Bij een piramidespel weten de deelnemers wél dat zij nieuwe deelnemers moeten werven om zelf financieel succes te behalen. Voorbeelden zijn de Freedom Travel Club, Vanilla, Titan, etc. In de media wordt ponzifraude echter ook vaak een 'piramidespel' genoemd, waar eigenlijk 'piramideschema', 'financiële piramide' of 'ponzifraude' nauwkeuriger zou zijn.

Overigens, voor een mooi voorbeeld van een piramidespel:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=380

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

verwijderd
Laatst gewijzigd door HW007 op 29 nov 2011 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten