digitale tv van ziggo
Geplaatst: 13 aug 2008 18:54
Sinds maart 2008 neem ik zowel tv als internet en telefonie af bij @home inmiddels ziggp. Destijds heb ik gekozen voor @home vanwege goede reacties uit mijn omgeving over de producten.
Omdat ik het totale pakket aan producten zou afnemen, werd mij gratis digitale tv aangeboden. Ik zou een hiervoor een decoder ontvangen, Philips DCR 2022.
De afgelopen twee maanden heb ik enorm veel storing gehad wanneer ik digitaal tv keek. Continue geblokt beeld en een blauwe streep met “geen signaal” dwars over het beeld. Analoog werkt tv prima. Naar aanleiding van deze storing heb ik sinds 1 augustus 8 keer telefonisch contact gehad met iemand van de klantenservice die voor mij het probleem zou oplossen. Dat is tot op dit moment nog niet gebeurd. Ik ben tijdens mijn telefoongesprekken “van het kastje naar de muur” gestuurd. Ik heb inmiddels zelf
4 keer opnieuw digitale tv geïnstalleerd in opdracht van de klantenservice. Als dit niet zou lukken, is me een nieuwe decoder toegezegd. Daar heb ik inmiddels ook al 3 keer telefonisch contact over opgenomen. Blijkbaar kun je niet refereren aan een dergelijke afspraak, gemaakt tijdens een vorig telefoongesprek. Dus heb ik niet alleen 8 keer gebeld, maar ook 8 keer dezelfde klacht moeten uitleggen. Dus zet ik ernstig mijn vraagtekens bij de manier van klachtenregistratie bij ziggo etc.
Ook is me beloofd dat er een monteur van de technische dienst telefonisch contact met me zou opnemen om een afspraak te maken voor een servicebezoek. Achteraf blijkt dat het niet mogelijk is om een monteur te sturen, omdat mijn analoge tv- contract nog in aanvraag is. Deze aanvraag heb ik in maart gedaan. Ik zou er vanuit moeten kunnen gaan dat dit inmiddels verwerkt hebt. Na nogmaals te hebben gesproken met iemand van de klantenservice was een servicebezoek door een monteur wel mogelijk, maar natuurlijk wel voor rekening van de klant.
Inmiddels heb ik besloten om met ingang van 1 oktober 2008 te stoppen met het afnemen van de producten, omdat ik erg ontevreden ben over de manier van klachtenafhandeling en service. De persoon die aan de telefoon had, deed ook geen enkele moeite om me wel tevreden te stellen. Dus zoek ik een andere aanbieder. Vervolgens heb ik nog eens naar de klantenservice gebeld met de vraag naar welk emailadres ik een klachtenbrief kon sturen. Je zult het wel raden. Het wordt de klant op allerleid moeilijk gemaakt om contact op te nemen met het bedrijf, alles moet via internet. Maar een klachtenbrief moet volgens Ziggo toch echt verstuurd worden naar een postbusnr. In dit digitale tijdperk staat dat zijn minst vreemd!!!
Tot overmaat van ramp werd 's avonds mijn modem afgesloten. Na een uur priegelen aan mijn laptop bedacht ik me dat bellen met de klantenservice misschien iets zou opleveren. Die persoon aan de telefoon wist mij mede te delen dat mijn modem disabled was. Een verklaring hiervoor had hij niet. Zelf vond hij het ook vreemd.
Nou, het zou me niet verbazen als ze mij na al mijn (terechte) gezeur gewoon afgesloten hebben.
Ik heb helemaal klaar met ziggo en ga op zoek naar een andere aanbieder in de hoop dat het bij een ander wel soepel verloopt. Maar mijn grote zorg dat dit soort bedrijven een te grote machtspositie krijgen (weinig aanbieders) blijft!!!!!!
Omdat ik het totale pakket aan producten zou afnemen, werd mij gratis digitale tv aangeboden. Ik zou een hiervoor een decoder ontvangen, Philips DCR 2022.
De afgelopen twee maanden heb ik enorm veel storing gehad wanneer ik digitaal tv keek. Continue geblokt beeld en een blauwe streep met “geen signaal” dwars over het beeld. Analoog werkt tv prima. Naar aanleiding van deze storing heb ik sinds 1 augustus 8 keer telefonisch contact gehad met iemand van de klantenservice die voor mij het probleem zou oplossen. Dat is tot op dit moment nog niet gebeurd. Ik ben tijdens mijn telefoongesprekken “van het kastje naar de muur” gestuurd. Ik heb inmiddels zelf
4 keer opnieuw digitale tv geïnstalleerd in opdracht van de klantenservice. Als dit niet zou lukken, is me een nieuwe decoder toegezegd. Daar heb ik inmiddels ook al 3 keer telefonisch contact over opgenomen. Blijkbaar kun je niet refereren aan een dergelijke afspraak, gemaakt tijdens een vorig telefoongesprek. Dus heb ik niet alleen 8 keer gebeld, maar ook 8 keer dezelfde klacht moeten uitleggen. Dus zet ik ernstig mijn vraagtekens bij de manier van klachtenregistratie bij ziggo etc.
Ook is me beloofd dat er een monteur van de technische dienst telefonisch contact met me zou opnemen om een afspraak te maken voor een servicebezoek. Achteraf blijkt dat het niet mogelijk is om een monteur te sturen, omdat mijn analoge tv- contract nog in aanvraag is. Deze aanvraag heb ik in maart gedaan. Ik zou er vanuit moeten kunnen gaan dat dit inmiddels verwerkt hebt. Na nogmaals te hebben gesproken met iemand van de klantenservice was een servicebezoek door een monteur wel mogelijk, maar natuurlijk wel voor rekening van de klant.
Inmiddels heb ik besloten om met ingang van 1 oktober 2008 te stoppen met het afnemen van de producten, omdat ik erg ontevreden ben over de manier van klachtenafhandeling en service. De persoon die aan de telefoon had, deed ook geen enkele moeite om me wel tevreden te stellen. Dus zoek ik een andere aanbieder. Vervolgens heb ik nog eens naar de klantenservice gebeld met de vraag naar welk emailadres ik een klachtenbrief kon sturen. Je zult het wel raden. Het wordt de klant op allerleid moeilijk gemaakt om contact op te nemen met het bedrijf, alles moet via internet. Maar een klachtenbrief moet volgens Ziggo toch echt verstuurd worden naar een postbusnr. In dit digitale tijdperk staat dat zijn minst vreemd!!!
Tot overmaat van ramp werd 's avonds mijn modem afgesloten. Na een uur priegelen aan mijn laptop bedacht ik me dat bellen met de klantenservice misschien iets zou opleveren. Die persoon aan de telefoon wist mij mede te delen dat mijn modem disabled was. Een verklaring hiervoor had hij niet. Zelf vond hij het ook vreemd.
Nou, het zou me niet verbazen als ze mij na al mijn (terechte) gezeur gewoon afgesloten hebben.
Ik heb helemaal klaar met ziggo en ga op zoek naar een andere aanbieder in de hoop dat het bij een ander wel soepel verloopt. Maar mijn grote zorg dat dit soort bedrijven een te grote machtspositie krijgen (weinig aanbieders) blijft!!!!!!