ADSL verhuizing lukt domweg niet !
Geplaatst: 14 aug 2008 22:13
Ik heb een ander huis gekocht. Ik wil mijn Xs4all Only ADSL abonnement verhuizen naar dit adres, op 5 september 2008. Momenteel woon ik nog op mijn oude adres.
Steevast krijg ik bij Xs4all de foutmelding dat er op het toekomstige adres nog "een" signaal actief is. Navraag bij Xs4all levert op dat Xs4all niet kan zien welk signaal dat is en verwijst mij door naar de provider van de vorige bewoners: Tele2. Xs4all vermoedt namelijk dat de vorige bewoners hun verhuizing nog niet hebben afgerond. Navraag bij de oude bewoners maakt duidelijk dat hun verhuizing van Internet en Bellen van Tele2 al op 11 augustus 2008 is afgerond. Zij maken al gebruik hiervan op hun nieuwe adres.
Ik vraag vervolgens Tele2 na te gaan of hun signaal wel van de lijn af is. Tele2 geeft aan dat dit inderdaad het geval is, maar zien ook dat er toch nog een signaal actief is. Zij zullen vervolgens aan KPN vragen actie te ondernemen. Ik krijg te horen dat Tele2 mij de volgende avond gaat terug bellen en vragen naar de status.
De volgende dag, 14 augustus 2008 (we zijn inmiddels 2 maanden verder na mijn eerste verzoek mijn ADSL te verhuizen) bel ik met KPN en leg mijn probleem voor. Zij geven vervolgens aan, dat zij van Tele2 door moeten krijgen dat de lijn “geschoond” kan worden. Dus ik bel Tele2 weer en geef dit door. Tele2 zegt niet te weten waar KPN het over heeft… Ik bel weer naar KPN en geef dit door. KPN zegt vervolgens dat Xs4all via de zogenaamde “WDC ingang” het verzoek moet doen het 2e aderpaar beschikbaar te stellen voor Xs4all, vanwege mijn verhuizing. Ik bel vervolgens naar Xs4all en geef dit door. De medewerker van Xs4all weet niet waar ik het over heb… Zucht… Ik bel naar KPN, KPN zegt niks te kunnen doen en verwijst mij door naar Tele2. Tele2 zegt nu een ticket aan te moeten maken, maar vragen mij of ik dit de vorige bewoners kan laten uitvoeren. Mocht dit niet lukken, dan kan ik zelf naar Tele2 bellen en zelf het verzoek doen deze ticket aan te laten maken. Ik zeg dat dit onzin is en wil dat de Tele2 medewerker nu zelf die ticket al gaat aanmaken. Na wat dralen stemt de Tele2 medewerker hierin toe en zegt de ticket aan te zullen maken.
In de avond van de 14e wordt ik gebeld door de Tele2 medewerker van de vorige avond en hij vraagt naar de status. Ik geef aan nog geen bit verder gekomen te zijn. Hij houdt ruggespraak met een collega, is na een paar minuten weer terug en zegt dat KPN standaard op elke 26ste van elke maand een schoningsactie doet van alle lijnen waarop ADSL afgesloten is. De Tele2 medewerker zegt dat ik dan eigenlijk pas een echt schone lijn heb en pas dan mijn verhuizing kan laten uitvoeren.
Dit stemt mij zeer droevig. Ik heb moeite dit te aanvaarden. Zowel Xs4all als Tele2 geven op hun sites aan dat men elk moment een verhuizing kan doorgeven en dat dit dan ongeveer 14 dagen in beslag zal nemen. Voor mijn beleving staat dit dus los van de schoningsactie van KPN op elke 26ste.
De Tele2 medewerker geeft aan dat hij nu ook een aparte ticket zal aanmaken voor KPN om voor mij op mijn nieuwe aansluiting apart de schoningsactie uit te voeren. Hij hoopt dat dit lukken zal. Ik geef daarop aan ditzelfde verzoek bij Xs4all te doen, in de hoop dat Xs4all ook een dergelijk ticket aan wil maken.
Maar ik besluit tegelijkertijd dit bij Radar bekend te maken, in de hoop dat Radar mij kan helpen. Ik ben al jaren klant van Xs4all. Ik kan niet begrijpen dat 3 grootheden van het Nederlandse internet dit probleem voor mij niet kunnen oplossen...
Steevast krijg ik bij Xs4all de foutmelding dat er op het toekomstige adres nog "een" signaal actief is. Navraag bij Xs4all levert op dat Xs4all niet kan zien welk signaal dat is en verwijst mij door naar de provider van de vorige bewoners: Tele2. Xs4all vermoedt namelijk dat de vorige bewoners hun verhuizing nog niet hebben afgerond. Navraag bij de oude bewoners maakt duidelijk dat hun verhuizing van Internet en Bellen van Tele2 al op 11 augustus 2008 is afgerond. Zij maken al gebruik hiervan op hun nieuwe adres.
Ik vraag vervolgens Tele2 na te gaan of hun signaal wel van de lijn af is. Tele2 geeft aan dat dit inderdaad het geval is, maar zien ook dat er toch nog een signaal actief is. Zij zullen vervolgens aan KPN vragen actie te ondernemen. Ik krijg te horen dat Tele2 mij de volgende avond gaat terug bellen en vragen naar de status.
De volgende dag, 14 augustus 2008 (we zijn inmiddels 2 maanden verder na mijn eerste verzoek mijn ADSL te verhuizen) bel ik met KPN en leg mijn probleem voor. Zij geven vervolgens aan, dat zij van Tele2 door moeten krijgen dat de lijn “geschoond” kan worden. Dus ik bel Tele2 weer en geef dit door. Tele2 zegt niet te weten waar KPN het over heeft… Ik bel weer naar KPN en geef dit door. KPN zegt vervolgens dat Xs4all via de zogenaamde “WDC ingang” het verzoek moet doen het 2e aderpaar beschikbaar te stellen voor Xs4all, vanwege mijn verhuizing. Ik bel vervolgens naar Xs4all en geef dit door. De medewerker van Xs4all weet niet waar ik het over heb… Zucht… Ik bel naar KPN, KPN zegt niks te kunnen doen en verwijst mij door naar Tele2. Tele2 zegt nu een ticket aan te moeten maken, maar vragen mij of ik dit de vorige bewoners kan laten uitvoeren. Mocht dit niet lukken, dan kan ik zelf naar Tele2 bellen en zelf het verzoek doen deze ticket aan te laten maken. Ik zeg dat dit onzin is en wil dat de Tele2 medewerker nu zelf die ticket al gaat aanmaken. Na wat dralen stemt de Tele2 medewerker hierin toe en zegt de ticket aan te zullen maken.
In de avond van de 14e wordt ik gebeld door de Tele2 medewerker van de vorige avond en hij vraagt naar de status. Ik geef aan nog geen bit verder gekomen te zijn. Hij houdt ruggespraak met een collega, is na een paar minuten weer terug en zegt dat KPN standaard op elke 26ste van elke maand een schoningsactie doet van alle lijnen waarop ADSL afgesloten is. De Tele2 medewerker zegt dat ik dan eigenlijk pas een echt schone lijn heb en pas dan mijn verhuizing kan laten uitvoeren.
Dit stemt mij zeer droevig. Ik heb moeite dit te aanvaarden. Zowel Xs4all als Tele2 geven op hun sites aan dat men elk moment een verhuizing kan doorgeven en dat dit dan ongeveer 14 dagen in beslag zal nemen. Voor mijn beleving staat dit dus los van de schoningsactie van KPN op elke 26ste.
De Tele2 medewerker geeft aan dat hij nu ook een aparte ticket zal aanmaken voor KPN om voor mij op mijn nieuwe aansluiting apart de schoningsactie uit te voeren. Hij hoopt dat dit lukken zal. Ik geef daarop aan ditzelfde verzoek bij Xs4all te doen, in de hoop dat Xs4all ook een dergelijk ticket aan wil maken.
Maar ik besluit tegelijkertijd dit bij Radar bekend te maken, in de hoop dat Radar mij kan helpen. Ik ben al jaren klant van Xs4all. Ik kan niet begrijpen dat 3 grootheden van het Nederlandse internet dit probleem voor mij niet kunnen oplossen...