LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff BV Zwolle

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Na een ellenlange correspondentie gepaard gaande met aanmaningen, deurwaarder etc heeft een claim uiteindelijk geleid tot een procesverbaal naar Lindorrf B.V.

Op 15 juli j.l. sprak de rechtbank uit dat Lindorff B.V. mij schadeloos moest stellen door onterechte aanmaningen e.d.. het bedrag slechts groot € 150,00 moest uiterlijk 1 augustus op mijn rekening staan. Vandaag, na 3 keer bellen, is er nog steeds niet gestort en weet men ook niet wanneer dat gebeurd. Steeds geen definitieve toezegging om een deadline af te stemmen omdat men een achterstand heeft. Dus het is bij de totale Lindorff organisatie een bende??
Maar nu..... maandag terug naar de rechtbank of naar de politie aangifte doen en procesverbaal op laten maken voor niet tijdig voldoen aan een opgelegd proces verbaal??
Heeft u ook na het programma van Radar op 14-01-2008 dit soort ervaringen??

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Met een gerechtelijk vonnis op zak , kun je beslag laten leggen op de rekeningen van lindorf. De kosten van het beslag komen dan eveneens voor hun rekening.

Een beslag houdt in dat ze geen betalingen meer kunnen doen van deze rekening, en is dus best wel ingrijpend.

Misschien kun je al aankondigen dat je een beslag overweegt, als ze niet direct betalen. Dat zou ze toch enige schrik moeten aanjagen

Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Dank je voor je reactie,

Ik ga er maandag mee aan de slag. En nogmaals de grootte van het bedrag is niet doorslaggevend om in actie te komen maar alle ellende van aanmaningen, deurwaarder etc.( die achteraf onterecht bij mij terecht kwamen)hebben mij doen besluiten om niets meer van hen te "pikken".

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door gravedigger »

Attent
Denk er wel om, dat je de volgende stappen schrijftelijk oncerneemt. Ze zijn rustig in staat om te zeggen, dat ze nooit iets van je gehoord hebben. Daar van heb je ook geen bewijs. Het beste is dus om ze schrijftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, in kennis te stellen van je claim. Geef ze b.v. 5 werkdagen de tijd om het bedrag over te maken.
N.b. De portokosten van de aangetekende brief mag je bij het bedrag optellen!

Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Dank je. Goeie tip want heb idd drie maal gebeld en dus alleen drie maal een datum met tijdstip en naam, maar dat zegt idd niets.

emigrant
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2008 11:45

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door emigrant »

We zijn sinds enige jaren klant bij de webwinkel "kleertjes.com". Op zich een prima winkel, daar niet over, maar ik vraag we wel af dat zodra je iets bestelt bij deze mensen de factuur voorzien is van een nogal prominent logo van deze incassofirma Lindorff. Dit komt nogal vreemd over; je bestelt kleertjes voor je kinderen en direct wordt een incassobureau ten tonele gevoerd.

Dat men het debiteurenbeheer overlaat aan een externe partij is prima, maar denk als ondernemer eerst ff na wat dit doet met de beleving van de klant. Webshops genoeg.

Lindorff is in gebreke, ga met je vonnis/vordering naar een deurwaarder (die uiteindelijk idd beslag kan laten leggen), hoog eea flink op met de dan al gemaakte kosten en kijk dan of ze haast krijgen. Nog spannender wordt het als je meer mensen kunt vinden die hun geld van Lindorff niet krijgen, maar daar ga ik ff niet van uit.

Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Dit laaste hoopte ik via dit forum te kunnen achterhalen

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedemiddag Attent,

Namens Lindorff ben ik de persoon die de klachten behandelt. Op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent met de handelwijze van Lindorff.

Graag kom ik met u contact zodat ik uw klacht kan afhandelen en wij samen naar een mogelijke oplossing kunnen zoeken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar: [email protected] onder vermelding van uw dossiernummer?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
afhandeling klachten
Lindorff
www.lindorff.nl

NB: Uiteraard kunnen ook andere posters die een soortgelijke ervaring of een andere klacht hebben, contact met mij opnemen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dit is toch om het in je broek te doen van het lachen? :lol: Krijgen jullie zoveel veroordelingen om te betalen, dat het zo moeilijk is om te achterhalen wie attent zou kunnen zijn?

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door rene117 »

beslag laten leggen op heel de zooi van lindorf en als ik uw was zou ik er ook rente over treken doen zijn ook

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door snepke »

Krijg ook een onkosten vergoeding van hun ,maar als ik zo zie zal ik er ook lang op moeten wachten
Laatst gewijzigd door snepke op 01 nov 2009 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Inderdaad een redelijk belachelijke reactie van Lindorff. TS heeft meerdere malen contact met Lindorff opgenomen. Als Lindorff dan wat aan de klacht wil doen kunnen ze in elk geval gewoon op TS’ aanmaningen reageren of betalen in plaats van via dit forum te reageren. Ik heb dan ook het gevoel dat dit slechts toneelspel is van Lindorff uit angst voor een slechte reputatie (een incassobureau dat zelf niet betaalt!).

Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen van Lindorff. Daarin legt men uit waar het fout is gegaan en bied men exuses aan. Men zegt toe dat het bedrag in de loop van vlg. week op mijn rekening moet staan.

Jammer dat er actie komt op het moment dat je iets op dit forum plaatst en men niet in actie komt als je telefonisch contact met hen opneemt.


Ik blijf u op de hoogte houden.

attent

Attent
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2008 12:50

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Attent »

Lindorff blijft spannend!!

Vanochtend was er nog niet gestort en ondanks dat men had toegezegd dat het berdag morgen uiterlijk op mijn rek. zou staan toch maar opnieuw geb met Mevr Bosch van Lindorff.

Aan het verzoek van haar om haar opnieuw de gelegenheid te geven om een en ander na te kijken ging ik niet meer in.

Na morgen, deelde ik haar mede geef ik het uit handen en wil er niet meer mee bezig zijn.
Het is een zaak tussen Lindorff en de deurwaarder, waarbij men het heeft weggezet, om te zorgen dat de zaken snel en goed geregeld worden en niet de mijne.

Maar vanavond stond het bedrag bijgeschreven op mijn rekening.

Ik wens mevr Bosch heel veel sterkte met dit soort zaken en twijfel er niet aan dat door haar inzet een en ander sneller is afgehandeld. j
Jammer dat men voor dit soort acties iemand speciaal in dienst moet nemen.


beste Forumleden dank voor jullie bijdrage

Roanna
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 sep 2008 18:16

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Roanna »

Ook ik heb bericht gekregen van Lindorff.Hetzij eerst per telefoon op 10 sept 2008.
Het zou gaan om een openstaand bedrag van UPC ze konden mij geen factuurnummers geven en alleen dat het over een periode ging van 2002/2003.Ten eerste is het al heel lang geleden en ten tweede in de periode 2003 woonde ik niet meer op het adres waar ik destijds woonde en had mijn abonnement opgezegd bij UPC.Ik heb aan Lindorff gevraagd of zij mij een overzicht konden sturen waarover het ging met de facturen erbij zodat ik het een en ander na kon kijken.Dat zouden ze doen.Echter kreeg ik vandaag een aanmaning van Lindorff met daarin dat ik voor 2 oktober moest betalen anders deurwaarder etc.
Ik heb ze gebeld en gezegd dat er andere afspraken waren gemaakt en dat ik om een overzicht hadd gevraagd maar deze niet had ontvangen.Volgens Lindorff was dat wel verstuurd maar ze zouden het alsnog opsturen.
Ik wacht dus af.
Maar het gaat om een groot bedrag van een periode van meer als 5 jaar geleden (voor diensten geldt een verjaringstermijn van 5 jaar) en dat het gaat om een periode dat ik niet meer op dat adres woonde en geen abonnement had.
Alleen ik heb geen bewijzen meer destijds dat ik dat opgezegd heb.Na 5 jaar ruim ik bepaalde administratie op omdat het dan afgehandeld is.
Wat kan ik doen???

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Roanna,

Namens Lindorff ben ik de persoon die de klachten behandelt. Uit uw berciht maak ik op dat u het niet eens bent met deze vordering en de handelwijze van Lindorff. Graag zou ik met u in contact komen om deze vervelende kwestie te bespreken en kijken of wij tot een oplossing kunnen komen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op nemen door een e-mail te sturen naar het volgende adres: [email protected].

Zodra ik uw bericht heb ontvangen, kan ik de klacht in behandeling nemen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. Bosch
afhandeling klachten
Lindorff B.V.

www.lindorff.nl

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door rene117 »

niet op in gaan bij lindorf het is meer als 5 jaar en dan hebben ze echt pech het is dus verjaard

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Alleen ik heb geen bewijzen meer destijds dat ik dat opgezegd heb.Na 5 jaar ruim ik bepaalde administratie op omdat het dan afgehandeld is.
Ja, pas in Godsnaam op hiermee. Lindorff zal eventuele dingen die je hier zegt tegen je gebruiken als ze je nick op dit forum aan je echte naam kunnen koppelen! Als je op dit verzoek ingaat, laat dan niet merken dat jij Roanna bent!

Mevrouw Bosch, ik moet eerlijk zeggen dat ik heb enerzijds een goed initiatief vind als u daadwerkelijk graag een vervelende situatie de wereld uit wil helpen. Anderzijds komt u niet sterk over door nu op het forum te reageren, omdat Lindorff immers ofwel de zaken naar behoren af had dienen te handelen, ofwel gewoon open moet staan voor klachten. De mensen die hier posten hebben meestal al geprobeerd via de normale klachtenservice of de medewerker die de zaak behandelt de kwestie op te lossen. Kortom, het had niet zover hoeven te komen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door Cesar »

Het maakt mijns inziens geen enkel verschil of e.e.a. aan een naam is te koppelen. Men is gewoon te laat.
Ze zijn dus gewoon veel te laat. Vijf jaar is nu eenmaal voor de wet vijf jaar.
Het kan niet zo zijn dat iedereen maar een dotje kan doen. Straks komen ze met zaken van 25 jaar geleden.
Geen enkele gerechtsdeurwaarder zal hier trouwens in trappen. Laat staan een rechter.
Lindorff moet maar eens bewijzen dat UPC, of zijzelf, u al eens eerder heeft gemaand. Gestuid wordt dit genoemd. Dan had u het zelf ook wel geweten dacht ik.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff BV Zwolle

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Mevrouw Bosch, ik moet eerlijk zeggen dat ik heb enerzijds een goed initiatief vind als u daadwerkelijk graag een vervelende situatie de wereld uit wil helpen. Anderzijds komt u niet sterk over door nu op het forum te reageren, omdat Lindorff immers ofwel de zaken naar behoren af had dienen te handelen, ofwel gewoon open moet staan voor klachten. De mensen die hier posten hebben meestal al geprobeerd via de normale klachtenservice of de medewerker die de zaak behandelt de kwestie op te lossen. Kortom, het had niet zover hoeven te komen.
Bor, wat me ook opvalt is dat mevrouw Bosch maar één (standaard) reaktie doet in de topics :?:

Gesloten