LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met please flex bv en zogenaamde "baas"

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
placiba

Problemen met please flex bv en zogenaamde "baas"

Ongelezen bericht door placiba »

Problemen met werkgever.

Ik weet eigenlijk zelf niet eens meer waar ik moet beginnen.

Vanwege mijn schuld hulp verlening was het belangrijk dat ik een “vaste” baan zou hebben.
Begin Mei dacht ik een mooie baan gevonden te hebben, maar niks bleek minder waar.

Ik ben daar begonnen met werken op 16 mei 2008, de “baas” had me in de waan gelaten dat ik bij hem op de loonlijst stond en een contract voor een half jaar met 1 maand proeftijd.

Toen ik de hele rotzooi mee naar huis kreeg, kon ik nergens een arbeidscontract terugvinden,
De “baas” legde uit dat hij de gegevens naar een Please Flex BV payroll bedrijf had gestuurd en ik het contract van hun kreeg, dat was beter zo. Omdat hij dan zelf geen kopzorgen heeft om de administratie te doen, zo vertelde hij mij.

In eerste instantie zou dit gewoon naar mij toegetuurd worden thuis, maar enige tijd later kon ik het terug vinden in mijn postvakje op het kantoor.

Tot mijn grote verbazing heeft mijn beste “baas” de startdatum van 28 mei 2008 ingevult.
Toen ik hem hier op aansprak, wist hij van niks en deed alsof zijn neus bloedde, hoezo je bent toch 28mei begonnen?

Toen ik hem hierop aansprak en vroeg wat de bedoeling hier van was, wist hij dus echt van niks? En bleef stug volhouden dat ik voor die tijd niet heb gewerkt. Niet snel daarna was ik al ontslagen op 12juni.

Toen ik hiermee dus naar een advocaat ging, kwam ik er achter dat please flex bv niet meer is als een uitzendburo, maar goed hun zijn dus mijn werkgever en moeten mij dus betalen.

Zij willen ook niks weten voor de tijd dat ik voor 28mei heb gewerkt omdat hun vinden dat het contract op die dag is ingegaan. Bovendien heeft mijn beste baas een schade ingediend bij het Please Flex BV, ter waarde van 495 euro, het blijkt dat ik volgens please flex deze schade zelf telefonisch aan mijn baas heb gemeld. Het ging hier om een bakwagen die hij had gehuurd bij een verhuur bedrijf. Vervolgens schijnt de hele bumper eraf gereden zijn door mij.

Ik krijg hier enkel alleen een brief met de kosten voor de bumper over, nadat ik ontslagen ben.
Bedoeling is dat dit bedrag word ingehouden bij pleaseflex bv.

Toen ik hun hierover belde en vroeg waar de bewijzen zijn van de schade die ik heb gereden, kreeg ik een simpel antwoord als, dat blijkt uit de administratie van het koeriersbedrijf.

Als ik er niet mee eens ben kan ik daarmee terecht bij mijn “baas”, alleen die zegt dat ik het moet aankaarten bij het verhuurbedrijf van die bakwagen, dus ik heb hun gebelt en die sturen mij weer terug naar mijn baas. Bovendien was de wagen niet verzekerd volgens het verhuur bedrijf vandaar dat ik de rekening ook in mijn schoenen gedrukt krijgt.

Maar ja het is dus van hot naar her. En zo is het ook me mijn uren. Van please flex krijg ik alleen maar door dat ik 106,25 uur heb gewerkt en verder niks. Als ik een specificatie vraag voor mijn overuren en nachturen en de dagen die ik op zaterdag heb gewerkt krijg ik niks.

Enkel een mooi antwoord zoals, als het niet klopt kan je het opnemen met je “baas”, maar ja ik was in de veronderstelling dat please flex bv mijn werkgever is en dat de centen uit hun zak komen. De uren zelf berekenen willen ze niet, dat lijkt op teveel moeite.

Het mooiste is nog dat de schade word ingehouden op mijn loon zonder enig bewijslast aan mij te overhandigen, het enige wat ik kreeg te horen is als het niet zo is dan kunnen ze het later altijd nog uitbetalen.

Ik snap niet dat het kan om zomaar een schade in te houden op een loon die van te voren niet bewezen is dat ik hem ook daadwerkelijk heb gereden.

Blijkbaar is iemand schuldig tot het tegendeel bewezen is, heel fijn.
Tot op heden heb ik helaas nog geen salaris mogen ontvangen, voor de uren die ik heb gewerkt ben ik ingekort op mijn uitkering.

Ik heb een machtiging afgedragen aan mijn baas voor mijn schuld sanering.
Omdat hun geen geld van mij hebben mogen ontvangen is de hele GKB schuld sanering stopgezet.

Ik kom door alle onzin zelf al bijna niet meer rond en de deurwaarders stapelen zich weer op en hebben geen respect voor mijn situatie waar ik nu inzit. Ook de vaste lasten zijn moeilijk te behappen en de nodige kosten door achterstanden worden alweer gecreëerd.

De GKB wil mij ook niet de wsnp insturen terwijl ik het heel erg hard nodig heb, ik weet niet meer wat voor of achter is, mijn schulden zijn problematisch en door deze situatie word het alleen nog maar erger.

De sociale dienst laat nog steeds opzich wachten met bijzonde bijstand. Deze aanvraag is al tijden in behandeling. Op mijn vraag van hoe lang kan het duren, werd simpel gezegd. “Dat kan wel eventjes duren, want het is vakantie tijd”

1. Pleaseflex BV wil niks weten voor 28mei 2008. Wat moet ik doen met de uren die ik voor deze datum heb gewerkt.

2. De schade die worden ingehouden op mijn loon waardoor ik weer geld misloop en deze schade is niet eens bewezen.

3. Het verzuimen van het uit te betalen loon en de consequenties hiervaan op mijn kant, zoals het stop zetten van schuldsanering, vaste lasten die naar deurwaarders gaan etc.

Het is nu wachten op mijn advocaat en tot de sociale dienst over gaat tot betaling,.

Ik was nog weleens benieuwd hoe de andere denken over de situatie en hoe de meningen verdeeld zijn,.

Ik kan het amper zelf geloven dat zo een situatie als deze mogelijk is en de mensen die ik het vertel verklaren mij gewoon voor gek.

seagoing racer2

Re: Problemen met please flex bv en zogenaamde "baas"

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
. De schade die worden ingehouden op mijn loon waardoor ik weer geld misloop en deze schade is niet eens bewezen.
het blijkt dat ik volgens please flex deze schade zelf telefonisch aan mijn baas heb gemeld. Het ging hier om een bakwagen die hij had gehuurd bij een verhuur bedrijf. Vervolgens schijnt de hele bumper eraf gereden zijn door mij.

Ik snap niet dat het kan om zomaar een schade in te houden op een loon die van te voren niet bewezen is dat ik hem ook daadwerkelijk heb gereden.

Blijkbaar is iemand schuldig tot het tegendeel bewezen is, heel fijn.

Nergens in je bijdrage zie ik echter de stelling dat je absoluut geen schade hebt gereden.

Is het misschien zo dat je wel schade hebt gereden , maar het niet eens bent met de inhouding?

Gesloten