LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbouwapparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nicole31

Inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door Nicole31 »

Om een goed voorbereid mijn keuken te gaan kopen ben ik mij aan het verdiepen in de inbouwapparatuur. Om dat ik verwacht alleen brood te bakken in mijn keuken, wil ik ipv een aparte oven en magnetron een combi-magnetron kopen.

Welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding?

De keukenboer waar ik het eerst was heeft de 1e opzet met een ETNA combi-magnetron gemaakt.

pufje

Re: Inbouwapparatuur

Ongelezen bericht door pufje »

Welk merk heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding
Etna, kost niet zo veel en heeft weinig kwaliteit

siemens

Ongelezen bericht door siemens »

Kijk ook of het practich is , zo'n oven is vaak wat kleiner , behalve van siemens,bosch,neff maar daar betaal je de hoofdprijs voor en moet de meter kast voor worden aangepast.Als je veel ovengerechten maakt is z'n klein oventje ook niet alles.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat toch een onzin siemens..... als je er geen verstand van hebt, hou je dan asjeblieft stil....

siemens

ik beseer mij op de feiten een etna comby heeft een inhoud 37 ltr en een gewone oven van etna 57 liter, ik heb zelf ook z'n comby overwogen maar heb er van afgezien ondat ik graag meerdere gerechten tegelijk klaar wil maken en dat lukt niet als je een kleinere oven hebt. siemens heeft wel z'n grote oven/magnetron met 50 ltr inhoud
maar deze heeft een aansluitwaarde van 5,2 kw dus dit betekent dat je een 2 fase aansluiting moet maken voor deze oven.dit is na te zoeken bij de leveranciers,dus wat is onzin,wilde aleen waarschuwen dat deze combymagnetron ovens kleiner zijn dan de gewone bakovens.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Als je de vraag van de topicsteller goed leest dan zie je dat die op zoek is naar een combi-magnetron
Bosch Siemens hebben een prima combi=magnetron met aansluitwaarde van 3.6 kw dus geen aanpassingen nodig in de meterkast.
En deze combi zijn ook tegen aantrekkelijke prijzen leverbaar, dus ook geen hoofdprijs oid.

siemens

:arrow:
Laatst gewijzigd door siemens op 21 aug 2008 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Siemens.. Als jij op het gebied van keukens en apparatuur ook maar half zo goed voorgelicht was als dat jij claimt te zijn, dan moet je je ogen uit je kop schamen.

Beste Nicole,

Kan je misschien iets meer info geven over de functies die je wenst?

De Atag MX4111 A (of MX4192 A) zijn mijn persoonlijke favoriet.
Inhoud van 47 liter (= bijna 50..)
Aansluitwaarde 3.2 Kw.
En een draaispit..
Enige 'nadeel'.. is dat de knoppen niet weggedrukt kunnen worden in het bedieningspaneel.

Verders vind ik de Gourmet serie van Bosch en de Vario modellen van Siemens erg goed.

Voor wat minder geld zou ik uitwijken naar bauknecht of whirlpool vanwege de crispfunctie.

Succes.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Siemens=dirk?

siemens

De vraag was :
De keukenboer waar ik het eerst was heeft de 1e opzet met een ETNA combi-magnetron gemaakt
dus geen atag/pelgim/bosch/siemens .

Naar deze comby heb wij bekeken en vonden we erg klein .Ik ben een keuken koper die e.a. heb uitgezocht over apparatuur. dus ik heb geen verstand van keukens maar wat onderzoek gedaan naar inhoud en toevalig heeft mijn zwager pas z'n oven in zijn keuken laten plaatsen dus heb ik zijn meterkast aangepast.

De boodschap die ik wilde meegeven kijk even welke ruimte je nodig hebt.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Volgens mij is siemens ook van iemand een kloontje, rare vogel in ieder geval.. Wilde in zijn oorspronkelijke keuken Atag? Met zo'n naam en emailadres, terwijl hij nu een uit-elkaar-vallende Ikea keuken bezit. Woont in omgeving Amersfoort maar weet wel te melden in een nieuw topic dat een kleine zelfstandige uit Roosendaal er mee stopt en spamt voor Keukenzorg.nl?
Uiteindelijk ben ik wel benieuwd waar Siemens mee in zee is gegaan, 't wordt een Horst keuken uit Soest geloof ik?

siemens

werk jij bij CSI, oog voor detaile , :wink:

Nicole31

Beste keukenklepper (en anderen),

Wat de inhoud betreft ben ik op zoek naar een combi-magnetron waar ik magnetron maaltijden kan opwarmen en de ovenfunctie kan gebruiken voor het afbakken van broodjes en eventueel een pizza. Niet veel bijzonders dus. Kom ik dan met 30-40 liter uit?

Verder hoeft hij niet supersonisch te zijn, als de kwaliteit en duurzaamheid maar in orde zijn. Geen Etna dus? Beter Siemens/Bosch of iets goedkoper Bauknecht/Whirpool?

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

werk jij bij CSI, oog voor detaile
:wink:

Maar wat is nu je definitieve koop (opstelling, app. en prijs) geworden Siemens, ik ben oprecht benieuwd.

Ontopic; zeer tevreden over Siemens (enkele weken in gebruik) hier. Degelijk, gangbaar design zonder fratsen, easy-to-use en ook to clean plus gewoon kwaliteit. Zie het bijv. als Volkswagen; gewoon goed betaald. Bij een merk als Siemens heb ik meer het gevoel dat er over na is gedacht, bij bijv. een Etna begin ik meestal direct te twijfelen aan gebruiksgemak, defecten en/of het uiterlijk. Maar dat zal wel de marketing zijn die me te pakken heeft..

Nicole31

Mocht ik toch besluiten om een oven en magnetron apart te kopen (ik krijg van vrienden veel commentaar op de combi-magnetron), zouden jullie dan dezelde merken aanraden?

vaalst

Ongelezen bericht door vaalst »

Als je rond de 4-500 euro wilt uitgeven kan je beter een AMW 528 (ofzo) uitzoeken van whirlpool met crisp en jetdefrost. Voor € 650,= heb je geloof ik een bauknechtje met stoombox en alles.

De siemens en bosch'jes beginnen een beetje bij de 800 euries.

Een paar broodjes bakken op zondagochtend of een pizza zo nu en dan kan prima in alle combi's tegenwoordig. Een klant wist mij te vertellen dat de grootste verse pizza van de Appie met gemak op dat draaiplateau van de AMW 528 past. En er zit anders ook nog een bakplaat bij geloof ik.

Alle kwaliteit naar z'n geld, dat wel..
Een zus van mij heeft die whirlpool met crisp en jetdefrost functie en deze is binnen een half jaar al 2 keer kapot gegaan. Wel onder garantie gemaakt maar toch. Alle waar heeft zijn prijs?

schrijvers

Ongelezen bericht door schrijvers »

KOOP NOOIT EEN ATAG-INBOUWMAGNETRON mc3111F.

* Liederlijk duur: € 1155,- (inc.BTW)
* Zéér onpraktisch. De magnetron heeft geen richels: de hoogte van het insteken van de gerechten moet woden gevariëerd met behulp van een een draadplatform, wat iedere keer hoog of laag in elkaar gezet moet worden.
* Aan de rechterbinnenwand bevindt zich in het RVS een soort kartonnen plaat, die niet te reinigen is.
* De in het bijbehorende receptenboekje aangegeven tijden kloppen absoluut niet.
Iedere keer als ik het apparaat gebruik, denk ik met misnoegen aan de electroboer, die mij dit misbaksel heeft aangesmeerd.[/b] :evil: :(

marjoleintje

Ongelezen bericht door marjoleintje »

Voor een goeie combi zonder veel poeha kun je ook eens kijken bij een AEG of Zanussi. Goede apparatuur met weinig klachten.

AEP (Atag, Etna, Pelgrim) zijn niet slecht, maar na het verstrijken van de jaren worden onderdelen schrikbarend duur.

Weet dat je op alle apparatuur zeker twee jaar fabrieksgarantie hebt en je altijd bij de fabrikant aan kunt kloppen, bewaar je aankoopbewijs goed en vraag de leverancier (van de keuken) de appartuur apart met codes te vermelden op de factuur.

Laat je niet gek maken met alle merken, tegenwoordig doen ze niet meer zoveel onder van elkaar, de enige waar ik je voor wil waarschuwen is M-systems.

Succes en ik hoop dat je een mooie keuken krijgt.

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

Wel apart dan dat het door jou geliefde AEG exact dezelfde Magnetrons verkoopt als M-System... Sterker nog, het gehele M-systems programma (behalve de fornuizen en afzuigkappen) bestaat voor 95% uit Aeg producten ;)

Gesloten