Kijk uit voor de telefonische colportage van Het Net. Deze handelswijze van HetNet hangt tegen fraude aan!
Ik heb een surfen en bellen abonnement bij HetNet. Enige tijd geleden werd ik gebeld door HetNet met de vraag of ik voor € 10 per maand onbeperkt wilde bellen. Dit heb ik niet gedaan omdat ik nooit voor meer dan € 10 per maand bel. De telefoonaansluiting heb ik eigenlijk alleen maar voor het adsl gebruik. Later werd ik nogmaals gebeld waarop ik wederom weigerde. Tot mijn grote verbazing kwam echter de rekening van augustus waarop ik werd aangeslagen voor OnbeperktBellen. Ik heb direct contact gezocht met Klantenservice. Dit contact heeft 32 minuten geduurd, á € 0.45 per minuut, en leverde helemaal niets op. Ik werd van de ene afdeling naar de andere doorverbonden en uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik maar een mail moest sturen omdat er niemand aanwezig zou zijn met de juiste bevoegdheid om de fout van HetNet te corrigeren. Mijn vraag om met een leidinggevende te spreken werd afgwezen. Leidinggevenden mochten niet met dit soort kleinigheden worden lastig gevallen! Het antwoord dat ik op mijn mail kreeg was dat ik maar één maal per maand mocht veranderen van abonnement. Op mijn reactie op deze mail kreeg ik het bericht dat er contact met mij zou worden opgenomen.
Inmiddels heeft HetNet natuurlijk het bedrag afgeschreven, wat ik uiteraard direct heb laten terugboeken. En nu maar afwachten wat HetNet gaat doen. De medewerker die ik indertijd aan de telefoon had gehad had mij namelijk gedreigd dat, als ik het bedrag terugboek ook al is de rekening onjuist, ik direct zou worden afgesneden. Tja, blijkbaar is dit nu de manier waarop HetNet met haar klanten omgaat. HetNet maakt de fout en de klant moet voor de kosten opdraaien. Is dit nu klantgeoriënteerd werken????
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kijk uit voor HET NET Surfen en Bellen
-
Re: Kijk uit voor HET NET Surfen en Bellen
Antwoord op laatste vraag: nee.
Ik neem aan dat u geen brief heeft ontvangen van Het Net met een wijzigings overzicht van de overeenkomst.
In dat geval kunt u in uw brief erop wijzen dat Het Net niet heeft gehandeld conform de Wet telecommunicatie, punt 7.1e
Het is dus verstandig om aangetekende brief te schrijven naar Het Net waarin u aangeeft dat u dit bedrag gestorneerd heeft omdat u geen overeenkomst heeft gesloten m.b.t. onbeperkt bellen á 10 euro.
Geeft ook aan dat u binnen 14 dagen schriftelijke reactie wil op uw schrijven.
een klant is altijd financieel de klos als een provider fouten maakt. Zie Tros Radar, internetproviders, Telfort maakt fout op fout.
bij consuwijzer:
Hier klacht indienen
Wet telecommunicatie punt 7.1:
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
Ik neem aan dat u geen brief heeft ontvangen van Het Net met een wijzigings overzicht van de overeenkomst.
In dat geval kunt u in uw brief erop wijzen dat Het Net niet heeft gehandeld conform de Wet telecommunicatie, punt 7.1e
Het is dus verstandig om aangetekende brief te schrijven naar Het Net waarin u aangeeft dat u dit bedrag gestorneerd heeft omdat u geen overeenkomst heeft gesloten m.b.t. onbeperkt bellen á 10 euro.
Geeft ook aan dat u binnen 14 dagen schriftelijke reactie wil op uw schrijven.
een klant is altijd financieel de klos als een provider fouten maakt. Zie Tros Radar, internetproviders, Telfort maakt fout op fout.
bij consuwijzer:
Hier klacht indienen
Wet telecommunicatie punt 7.1:
Artikel 7.1
1. Een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
verstrekt voor of bij het sluiten van een overeenkomst met een consument
aan hem de volgende gegevens op schrift of op een andere te zijner
beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager:
a. de naam en het adres van vestiging van de aanbieder;
b. de te verstrekken diensten en de wachttijd bij eerste aansluiting op
een openbare elektronische communicatiedienst;
c. het kwaliteitsniveau van de te verstrekken diensten;
d. de soorten onderhoudsdiensten;
e. de geldende tariefstructuur, de belangrijkste tarieven en de wijze
waarop informatie verkregen kan worden over de geldende tarieven en
onderhoudskosten;
f. de duur van de overeenkomst alsmede de voorwaarden waaronder
de overeenkomst of onderdelen daarvan, kan worden verlengd of
beëindigd;
-
Inmiddels heb ik eindelijk telefoniach contact mogen hebben met HetNet. Conclusie?? De fout die HetNet heeft gemaakt door mij ongevraagd aan te melden voor "onbeperkt bellen" kan niet door HetNet worden hersteld. Dat moet ik zelf doen. Dat is toch echt de omgekeerde wereld????
Overigens kan ik die fout niet eens herstellen, want ik moet een maand wachten omdat er slechts één keer per maand een wijziging kan plaatsvinden. Gecorrigeerde facturen sturen doet HetNet ook niet aan, dat is niet mogelijjk. Waarom is dat niet mogelijk mevrouw? Dat is het beleid, mijnheer Detering!
Tja, en dan maar afwachten of de foutief in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd en wanneer. HetNet blijkt namelijk geen ster in het nakomen van afspraken en de communicatie binnen HetNet is gebleken abominabel slecht. Op mijn reactie dat ik de foutief in rekening gebrachte bedragen te laten storneren, kwam opnieuw het dreigement dat ik dan afgesloten zou worden.
Kortom, tijd om naar een andere provider over te stappen. Zo goed en zo goedkoop is HetNet nu ook weer niet. Regelmatig ligt de internetverbinding eruit, de verbinding is traag en dat voor €34,95/maand.
Overigens begrijp ik nu ook vwaarom zij voor dat mannetje van de reclame een paarse kleur hebben gekozen!!
Overigens kan ik die fout niet eens herstellen, want ik moet een maand wachten omdat er slechts één keer per maand een wijziging kan plaatsvinden. Gecorrigeerde facturen sturen doet HetNet ook niet aan, dat is niet mogelijjk. Waarom is dat niet mogelijk mevrouw? Dat is het beleid, mijnheer Detering!
Tja, en dan maar afwachten of de foutief in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd en wanneer. HetNet blijkt namelijk geen ster in het nakomen van afspraken en de communicatie binnen HetNet is gebleken abominabel slecht. Op mijn reactie dat ik de foutief in rekening gebrachte bedragen te laten storneren, kwam opnieuw het dreigement dat ik dan afgesloten zou worden.
Kortom, tijd om naar een andere provider over te stappen. Zo goed en zo goedkoop is HetNet nu ook weer niet. Regelmatig ligt de internetverbinding eruit, de verbinding is traag en dat voor €34,95/maand.
Overigens begrijp ik nu ook vwaarom zij voor dat mannetje van de reclame een paarse kleur hebben gekozen!!
Inderdaad, tijd voor een andere provider. Ziggo stuurt n.l. wel een schriftelijke correctie op een foutieve factuur. Bij Het Net wordt een beleid gevoerd wat niet in het belang van de klanten lijkt te zijn.