LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenarchitect
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:40

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door keukenarchitect »

misschien dat verkoper iets minder te horen heeft gekregen dan ik???

zo ver mijn ervaringen(in samenwerking met bedrijf en klanten) gaan moet ik wel zeggen dat ik Vendoplan/Almat altijd open en eerlijk heb gevonden.

Maar dikke kans dat dit per filiaal/verkoper zou kunne verschillen hoe mensen behandelt worden?

Jaap29
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Jaap29 »

Gisteren kwam de aannemer bij mijn moeder (79) langs om te vertellen dat Vendoplan failliet is.
Hij zou vandaag beginnen met het verwijderen van de oude keuken en de verbouwing.
Op 19 september zou de keuken pas door Vendoplan geleverd worden, maar mijn moeder had het volledige bedrag al overgemaakt.
Nu blijkt dat Vendoplan niets te maken heeft met Vendex, maar dat het slechts een winkel is die ruimte huurt in het V&D gebouw.
Vendex is onderdeel van Maxeda, die recentelijk in opspraak is geraakt door uitspraken van Min. Bos.

Mijn moeder is een keuken gaan kopen bij Vendoplan, omdat de vorige keuken (30 jaar geleden) zo goed beviel.
We voelen ons misleidt door V&D enMaxeda.

pann11
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:24

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pann11 »

reactie op verkoper 01 en keukenarchitect

Verkoper01 geeft dus duidelijk aan dat we als consument gewoon te maken hebben gehad met een een super slimme verkooptruk,
we gebruiken het vertrouwen dat de consument in een hoogstaand bedrijf als V&D heeft.

want bij bijna alle gedupeerde is het zo dat ze ervan overtuigd waren dat het een onderdeel van V&D was, en dat is ook bij bijna niemand tegengesproken.
Wij kregen zelfs verbouwingskorting omdat V&D zijn restaurant aan het verbouwen was, wat dus extra de indruk wekt dat het allemaal met elkaar te maken heeft.

en de keukenarchitect geeft in zijn verhaal aan dat V&D zelf deze eisen heeft gesteld aan Vendoplan om de kleuren, naam etc aan te passen aan V&D,
als dat werkelijk zo is,
is V&D toch ook verantwoordelijk voor deze verwarring en de gevolgen die wij als gedupeerde hebben.
Want op die manier hebben ze meegewerkt, om het vertrouwen van de consument in V&D te gebruiken.

Dus als het waar is wat keukenarchitect aangeeft dan kunnen we dus BEDANKT V&D zeggen.

Want omdat wij allemaal zoveel vertrouwen hebben gehad in een hoostaand bedrijf als V&D, zijn we allemaal geld gaan overmaken naar dat bedrijf om aan de eis te voldoen, van 2 weken van te voren het gehele bedrag betalen anders wordt de keuken niet geleverd op de gewenste datum.

Dus ja, als we het niet over hadden gemaakt en het bedrijf was niet failliet gegaan was er geen keuken geleverd op 2 sept, en nu er wel geld over gemaakt wordt en het bedrijf is wel failliet gegaan is de situatie niet anders.
Laatst gewijzigd door pann11 op 03 sep 2008 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

Dat die tekst en het logo misleidend zouden zijn is naar mijn idee een beetje zoeken naar een stok om mee te slaan.Er zijn ook tijden geweest dat het met V&D niet zo goed ging en toen ging het met Almat nog steeds heel goed en werkte het feit dat de naam vendoplan verbonden werd aan v&d dus juist in hun nadeel.Almat en Vendoplan bestaan echt al heel lang en zijn ook jarenlang een voorbeeld geweest qua kwaliteit en service.Zeker geen prijsbreker, maar altijd op en top service.Al die kennis en ervaring op keukengebied is door heel veel anderen in keukenland overgenomen en wordt tot de dag van vandaag door al die anderen gebruikt.Een harde leerschool voor verkopers, hoogste kwaliteitseisen aan de montagebedrijven die de montage als zelfstandige uitvoerden.Ik heb 15 jaar lang heel plezierig met Vendoplan samengewerkt als montagebedrijf en heb alles wat er in die tijd aan kennis en werkwijze is opgebouwd in 1 jaar verloren zien gaan.Een stuk of 30 montagebedrijven die de keukens voor Almat monteerden lopen nu in elk geval een flinke deuk op.Al deze kleine zelfstandige bedrijven ,die al montagewerk tot in 2009 in hun planning hadden moeten nu razendsnel op zoek naar nieuwe keukenleveranciers om niet ook failliet te gaan.Tegenover al die trouwe dienst staat dat wij allen tot de laatste dag service verleend hebben die nu natuurlijk niet meer betaald wordt. Ondanks het feit dat ook de montagebedrijven zwaar getroffen zijn ben ik er van overtuigd dat zij net als ik voor hun klanten alles zullen doen om keukens die nu gedeeltelijk geleverd zijn compleet en naar tevredenheid af te maken.

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

Ondanks dat de meeste het gevoel hadden dat ze een keuken bij Vendex/V&D kochten, blijft de situatie helaas hetzelfde. Wij wisten door een correcte verkoper en het lezen van de eerste bladzijde van de Venodplan-brochure dat het los stond van V&D.
Met alle reacties hierboven kan ik alleen V&D aanraden de situatie ook te bekijken om de naam hoog te houden. Volgens mij zijn ze daar ook druk mee bezig. Zoals ik begreep zijn er mensen die een brief van V&D ontvangen hebben.

Nu ik lees dat AlmaNova (Almat) al op 12 augustus failliet was, begrijp ik niet dat alle onderliggende BV's later failliet zijn verklaard. Ik hoop dat er spoedig iets bekend wordt over een mogelijke doorstart of een oplossing vanuit andere hoek.

Weet iemand al iets meer?

groeten Michael

pann11
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:24

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pann11 »

reactie op montagewonder

Het is 20 jaar geleden dat wij onze oude keuken kochten, dus ik heb me in geen 20 jaar bezig gehouden met het wel en wee in de keukenbracnche.
Toen wij een nieuwe keuken gingen kopen zijn wij bij Vendoplan terecht gekomen, en ik wist van almat etc het bestaan niet af.

Het is niet zoeken naar een stok om te slaan, ik wist niet beter of de keukenafdeling hoorde bij de V&D
En zoals ik al aangaf heeft Vendoplan de schijn opgehouden er is ons niet verteld dat het een op zichzelf staand bedrijf was, en niet alleen bij ons.

En tuurlijk weet ik dat naast de gedupeerde er een heleboel mensen op andere manieren er onder gebukt gaan, maar een faillisementaanvraag is er niet met een dag, dat wisten ze al veel eerder maar ze hebben wel meerdere gedupeerden nog geld over laten maken voor iets wat niet geleverd wordt.

en net als jij moeten wij er ook hard voor werken, dus een beetje begrip mag je wel tonen denk je niet
in plaats van alleen maar aangeven dat wij een stok zoeken om mee te slaan.

wij willen alleen maar mijn keuken geleverd hebben waar we ons zo op verheugd hadden.
Laatst gewijzigd door pann11 op 03 sep 2008 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

Ik wil alleen maar mijn keuken geleverd hebben waar ik me zo op verheugd had.
Ik denk dat dat voor iedereen geldt, klant en montagebedrijf. Er zijn veel gedupeerden en die willen allen graag keukens geleverd zien. Ook ik zit binnenkort in mijn nieuwbouwhuis zonder keuken en ben mijn aanbetaling van 25% kwijt. We zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje,

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

Het lijkt me op zich altijd verstandig om alvorens men een dergelijke grote aanschaf doet alle verschafte informatie goed door te lezen.Volgens mij wordt daarin niet geheimzinnig gedaan over het feit dat vendoplan los staat van v&d.Ik vraag me af of er mensen zijn die hun keuken niet bij vendoplan gekocht zouden hebben als ze er van overtuigd waren dat vendoplan geen onderdeel van het v&d concern was.Almat was met 45 jaar keukenervaring geen slechte naam in keukenland en v&d stond er nog niet zo heel lang geleden niet al te best voor,naar ik meen zelfs op het randje van faillissement.Ik begrijp dus niet zo goed waar dat vertrouwen in v&d vandaan komt.Dat een verkoper in eerste instantie probeert te verkopen en niet begint met uitleggen hoe de bedrijfsconstructie in elkaar zit vind ik ook niet onlogisch en ik kan me niet voorstellen dat er klanten zijn die daar expliciet naar gevraagd hebben en dat een verkoper daarover gejokt zou hebben.Vendoplan bestond op deze manier al vele jaren en ik heb nog nooit gehoord dat deze manier van verkopen misleidend zou zijn.Dat neemt helemaal niet weg dat het allemaal zeer betreurenswaardig is voor alle betrokkenen maar nu lijkt het net alsof mensen absoluut niet bij Vendoplan gekocht hadden als ze geweten hadden dat dat geen onderdeel van V&D was, alsof de naam V&D synoniem is voor kwaliteit.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

In de hele discussie "al of niet onderdeel van V&D" wordt voorbijgegaan aan de rol van het CBW.

Na soortgelijke problemen 5 jaar geleden bij Horn hebben het CBW, haar leden samen met de consumentenbond de CBW voorwaarden aangepast, om dit soort ellende voortaan te voorkomen.
(max 15% aanbetalen, restant bij aflevering)

Indien marktpartijen zich aan die regels zouden houden, was de consument nu niet zo de klos.
Echter, controle op naleving van die CBW regels ontbreekt, sterker nog, het CBW is gewoon op de hoogte van grootschalige niet-naleving van de aanbetalingsregels door haar leden en onderneemt niets! Energie besteedt het CBW liever aan reclameuitingen als "CBW een geruststellend idee", vertrouwen uitstralende "CBW erkend" stickers en andere loze kreten als branche-imago....

Onderstaande tekst was 30 juni 2007 op de eigen CBW site te lezen, en toont aan dat het CBW op de hoogte is van misstanden en niet handelt. Wordt het niet gewoon eens tijd om het CBW aansprakelijk te stellen voor door de consumenten geleden schade?
Veilig kopen
Een hardnekkige en zeer grote groep leden neemt helaas een loopje met de regeling omtrent de vooruitbetaling. Consumenten kopen dan niet veilig, want 85% van de koopsom verkeert dan een poosje in een status van groot risico. Dat is dus niet veilig. Gebeurt er in die periode iets met het bedrijf dan is de consument gewoon bedot, want veilig is 100% veilig en niet 15% safe. De groep leden die blijft weigeren om de CBW-voorwaarden goed uit te voeren is zo groot dat het bestuur van de CBW voor een onmogelijkheid staat om naleving te handhaven. De nieuwe voorzitter van de Sectie Keukens stelde in reactie op mijn stelling in Wonen 06/07 dat hier wel een taak voor de overheid zou kunnen liggen, omdat ook de wet 100% vooruitbetaling verbiedt. Onze hardleerse leden overtreden dus niet alleen onze eigen ondernemersverenigingsregels, maar ook de wet.

Hoe zou nu de overheid de wettelijke regels kunnen handhaven? Welnu, sinds 1 januari jongstleden functioneert de Consumentenautoriteit. Een wettelijk toezichtorgaan dat de regels rond de consumentenbescherming handhaaft. Deze consumentenautoriteit ziet rond, onderzoekt, signaleert en beboet, fors als dat nodig is. Maandag 4 juni jongstleden besloot het bestuur niet zelf de politieagent van de onwillige leden te willen zijn. Don’t push the river, was de gelaten conclusie. Wel wil het CBW-bestuur doorgaan met het beleid om het branche-imago goed te houden. Wetshandhaving is een overheidstaak. Op 5 juni had ik een gesprek met de directeur en het hoofd toezicht van de Consumentenautoriteit, Marije Hulshof. Onze branche is op de agenda geplaatst. De leden zijn gewaarschuwd. Wij worden een handje geholpen. De consument zal de bescherming krijgen die hem toekomt bij de CBW-erkende winkel!

Belachelijk om de consumentenauthoriteit voor het karretje te spannen: Pas bij aanbetalingen hoger dan het wettelijk maximum van 50% kan de consumentenauthoriteit optreden, terwijl CBW keukenwinkels volgens eigen regels maar 15% aanbetaling mogen vragen.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Het is en blijft erg vervelend als dit soort dingen (blijven) gebeuren. Maar beste consumenten let op: (en ik heb het al vaker gzegd)
Aanbetalen is NIET wettelijk verplicht! Elkle verkopende organisatie MAG een aanbetaling VRAGEN, niet verplichten. Koop uw goeden in goed overleg en in alle redelijkheid. 100% betaling eisen voor levering van welk product ook is in Nederland verboden!! knoop dit goed in uw oren en laat je door niks of niemand gek maken met leuke verkooppraatjes en super "alleen als u vandaag beslist" aanbiedingen.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

En het CBW gaat gewoon door met de kop in het zand steken:
Dit was zojuist te lezen op de CBW site:

http://www.cbw.org/view.cfm?page_id=9476
Consumentenvertrouwen!
Dezer dagen toch weer verzucht: wat goed is het toch dat wij de CBW-erkend regeling hebben! Het is absoluut van grote waarde dat de branche er alles aan doet om bij de consumenten een goed imago te hebben.
Het algemene cijfer van het consumentenvertrouwen in de economie mag dan sterk aan schommelingen onderhevig zijn, en vandaag de dag weer een sterk neerwaartse tendens vertonen, het vertrouwen in de keuken- en interieurbranche moet ongekend hoog gehouden worden. Door verkeerd gedag van een sofawinkelier werden vele consumenten ongerust. Hij liet niets meer van zich horen, dus consumenten wachtten eindeloos op hun sofa, waarop een aanbetaling gedaan was. Sommigen annuleerden hun order, wat niet verstandig is. Andere wachtten af en vreesden faillissement. Activistische consumenten wenden zich dan snel naar tv-programma’s en die duiken daar graag op in.

Een nieuw fenomeen is een speciale internetsite waarop een community zich vormt om onrust aan te wakkeren, zonder oplossingsgericht te zijn. Dan is het goed dat CBW-erkend er is. Het is eenvoudig uit te leggen wat de CBW voor consumenten in deze spannende perioden kan betekenen. Consumenten worden gerust gesteld. CBW-leden steken hun nek uit om vertrouwen in de branche te creëren. Dit is prima! Laten wij dat branche-imago hoog houden. Dat moet door de regels, die de ondernemers zelf hebben opgezet, nauwgezet uit te voeren. Juist in economisch mindere tijden zullen consumenten de CBW-erkende winkel opzoeken.

Het is eenvoudig uit te leggen wat de CBW voor consumenten in deze spannende perioden kan betekenen.
ja....niets!
zonder oplossingsgericht te zijn.....
Ten tijde van het Horn faillisement stond op dit forum al de oplossing te lezen. Doe alle aan/vooruit-betalingen via een fonds, pas bij levering wordt de winkel hieruit betaald. Vermogen in het fonds levert rente op, wat wellicht beheerskosten kan dekken. Keukenluxx en Vendoplan kopers hadden dan nu niet met de handen in het haar gezeten!!!

spoelbak
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:53

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spoelbak »

Net de KVK gebeld, maar daar weten ze niets van een faillisement, ze gaven daar aan dat dat binnen een dag door de rechtbank wordt doorgegeven.
Vendoplan, keukenpartners, keukenmakers, zijn dus allemaal niet bekend.
De holding die per 12-08 failliet is gegaan was wel bekend.
Ook op internet bij rechtbank uitspraken niet te vinden over een uitgesproken faillisement.
CBW is echter wel op de hoogte van een faillisement.

Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is?

bedo
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:17

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door bedo »

KvK loopt meestal achter met z´n verwerking. Bij CBW werden vrijdag middag de failliete winkels van de site gehaald.

Over CBW, ze durven wel!!! Als bedrijven een open vizier naar hun klanten zouden hebben, zou een forum met deze topics niet nodig zijn. Echt een leeuw zonder tanden, wel brullen maar niet bijten

verkoper02
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2008 14:27

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door verkoper02 »

Beste forumgebruikers,

Ik lees een heleboel onduidelijkheden hier op de site. Ik ben een exwerknemer en zal proberen zaken zoveel mogelijk duidelijk te maken.

Vendopplan is een aantal jaren geleden begonnen de huisstijl van V&D over te nemen. Omdat vendoplan een vreemde eend in de bijt was wat betreft de ligging van de winkel. Om inderdaad een link te leggen dat Vendoplan in V&D lag. In principe werd altijd duidelijk gecommuniceerd dat Vendoplan van Almat was en dus geen onderdeel was, van V&D. Ik kan me bijna ook niet voorstellen dat mijn excollega's dit niet aan u verteld hebben. Als men ook een beetje verder keek en dan bedoel ik geen kleine lettertjes werd op de briefhoofden, rekeninggegevens etc. duidelijk weergegeven dat Vendoplan apart was.

Wat betreft het Faillisement. Dit is op 12-8-2008 aangevraagd en op 28-8-2008 uitgesproken door de rechtbank.
Wij als exverkopers waren absoluut niet op de hoogte van het faillisment. Door het niet uitbetalen van onze salarissen is pas duidelijk geworden dat er iets niet klopte. Verder geen enkele aanwijzing, helemaal niets.
Ik denk dat ik namens alle verkopers spreek als ik zeg dat wij ons gewoon opgelicht voelen. Op het moment dat faillisement was aangevraagd verkochten wij nog gewoon keukens. Het is verschrikkelijk voor de medewerkers die al jaren, soms tientallen jaren in een fantastisch bedrijf gewerkt hebben. Je wilde echt niet weg omdat je wist dat Vendoplan een uitzondering was op velen louge keukenbedrijven. Kwaliteit en afspraken nakomen gebeurde eigenlijk altijd, problemen waren er zelden.
Over de nieuwe directie geen goed woord, ze hebben alles binnen een jaar kapot gemaakt. Wij werden niet eens fatsoenlijk ingelicht over de stand van zaken, de directie beantwoordde niets meer, geen mail, geen telefoon helemaal niets. Deze mensen zouden nooit meer een bedrijf mogen hebben. Zij gaan lekker door met 2 keukenluxx winkels en wij zitten allemaal met een hoop ellende.

Mensen wij zijn allemaal gedupeerd, ook wij als peroneel en wij hebben ter goeder trouw gehandeld. Ik wens iedeereen heel veel sterkte om deze zware klap te verwerken

Henny S
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 15:57

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Henny S »

Ook ik ben het slachtoffer van Vendoplan :evil:
Ik heb een keuken gekocht in Den Haag
Dat gebeurde op 4 April 2008,ik heb een keuken uitgezocht,ik helemaal blij.
In eerste instantie werd de keuken 25 Juni geleverd,toen werd het 9 Juli,toen werd het 13 Augustus en toen werd het 25 Augustus.
Uiteindelijk zou het afleveren van de keuken zijn op 2 September,
en de werkzaamheden op 4 September.
Krijg ik Maandag avond een telefoontje dat de hele keuken niet door gaat omdat Vendoplan en het bedrijf Almat dat de keuken maakt in Oisterwijk failliet zijn,en dat moet ik horen van de installateur die de keuken zou demonteren!!
Niet eens het fatsoen van Vendoplan om mij in te lichten,hij had gezegd,dat merkt ze vanzelf wel als de keuken niet komt!!!!
Het gaat hier om een onwijs groot bedrag en ik kreeg een opdonder van hier tot Tokio.
Ongelofelijk 12 uur voor dat de keuken zou komen krijg ik dit vervelend bericht!!
Het ligt nu in handen van een curator en ik zal er alles aan doen om of die keuken of het geld terug te krijgen.
Walgelijk hoe sommige bedrijven zich een bedrijf durven te noemen gadverdamme.
Dus wie een keuken wil kopen ga vooral niet naar vroom&Dreesman,dat gaat al niet want die zijn failliet wat een goede naam tssss
Ik ben hier doodziek van en ben echt behoorlijk pissig hoe ik behandeld ben!!
Moest dit even kwijt,wat een smerig zaakje!!

montagewonder
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door montagewonder »

ik ben het helemaal eens met verkoper 02.Voor wat betreft kwaliteit en service bevond vendoplan/almat zich tot voor kort op ongekend hoog niveau.Daar werden ook statistieken van bijgehouden en iedereen werd op zijn prestaties afgerekend,tot de chauffeur aan toe.Dat de naam vendoplan in combinatie met de kleuren misleidend zou zijn vind ik dan ook echt onzin.Toen het enkele jaren terug niet zo goed ging met v&d is er binnen de organisatie wel over nagedacht of het wel verstandig was om binnen de v&d winkels actief te blijven omdat dat wel eens slecht zou kunnen zijn voor de vlekkeloze reputatie van almat.Over elk detail van het keukengebeuren werd vergaderd,ook met montagebedrijven en transporteurs.De betrokkenheid bij het bedrijf is altijd bij iedereen enorm groot geweest.Echt alles is in de periode van slechts een jaar verknald, van solide en niet goedkoop naar een soort ramsj prijsvechter met keukens waar niks van klopte.De verantwoordelijke heren zullen er zelf wel weer lekker uitspringen, zoals dat meestal gaat bij dit soort affaires.Dat iedereen zich tot het laatse moment heeft lopen uitsloven terwijl de heren allang wisten wat er ging gebeuren is natuurlijk een schande.Ook de facturen voor verrichte werkzaamheden aan monteurs werden al maanden niet betaald, dus het is niet iets wat ineens aan is komen waaien.Ja,dit zijn echt boeven[/quote]

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Montagewonder,

Wij hebben met ons montagebedrijf ook zo'n situatie meegemaakt. Gelukkig blijft kwaliteit altijd bovendrijven dus ga ik er vanuit dat jij binnen no-time de boel weer op de rit hebt. Succes man!

Voor alle andere gedupeerde mensen hoop ik dat er een goede oplossing komt. Kijk wel goed uit dat de "reddingsactie" geen wolf in schaapskleren is.


MVG

Chefke112
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 18:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Chefke112 »

Beste allemaal,

Nou ik en m'n partner zijn dus ook een beetje de dupe... Keuken uitgezocht bij Vendoplan in Leeuwarden en een aanbetaling van 15% gedaan.. Afgelopen donderdag nog contact gehad met de verkoper om te vragen naar een technische tekening van de keuken.. Die zou wel worden opgestuurd... Gister kreeg ik via mijn partner te horen dat Vendoplan dus failliet is... Best wel vervelend... Vorderingsbrief inmiddels verstuurd en vanmorgen ook gebeld met het CBW... Als ik het geld via de curator niet terug krijg, wat waarschijnlijk het geval zal zijn aangezien de fiscus en al die andere instantie eerst aan de beurt zijn voor het opeisen van geld, kan ik een keuken uitzoeken bij een ander CBW erkend bedrijf en dan wordt die eerder gedane aanbetaling met die keuken verrekend en krijg ik het alsnog in zekere zin terug..
http://www.cbw-erkend.nl/view.cfm?page_id=14230

Heeft iemand ook al iets gehoord of er een doorstart komt bij Almät? De keuken die we hebben uitgezocht is namelijk erg mooi en we hopen als nog dat het gewoon door kan gaan via Almät..

Voorde mensen die de keuken al hebben afbetaald wens ik veel sterkte en succes.

Chefke

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door loesjes »

chefke, die 15 % krijg je bij elke zaak wel hoor, het garantieplan van het cbw is dikke kolder. voordat je ergens weer een keuken koopt zou ik maar eens gaan vergelijken bij een cbw aangesloten zaak en bij een zaak die neit bij het cbw aangesloten is,
dikke kans is namelijk dat je bij de zaak die niet aangesloten is nog een stuk goedkoper uitkomt.

succes

Chefke112
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2008 18:10

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Chefke112 »

@Loesjes:
Je bedoelt een goedkopere keuken? Nou dat denk ik niet.... Niet ins ons geval... Dat garantieplan van het CBW intreseert me zo zeer ook niks en ben ook niet doelbewust naar een CBW erkend bedrijf gegaan.. Maar nu met dit was ik wel ff benieuwd vandaar dat ik ze gebeld heb.

Gesloten