KPN laat mij nu al 3 maanden zonder telefonie zitten!
Geplaatst: 03 sep 2008 00:50
Dit bericht heb ik eerst geplaatst onder Internet.
Daarna hier onder de kop:
Help, KPN laat mij 6 weken zonder telefonie zitten.
Update tot en met 23 oktober
Het hoort echter onder Internet-providers.
Ik wil benadrukken dat ik voor al deze ellende begon, wel 16 maanden probleemloos InternetplusLite heb gehad.
Op een enkele uitzondering na werd ik correct te woord gestaan tijdens mijn vele telefoontjes (mobiel) maar per E-mail kreeg ik op 21 augustus de boodschap, geduld te hebben, op mijn brieven heb ik tot heden nog steeds geen reactie.
Helaas is het eind van de telefoonloze periode nog niet in zicht. Wel word ik verrast sinds 1 augustus met een maandrekening voor Internetplusbellen EN Internet Extra, 50+35 Euro, terwijl mij steeds compensatie voor het dure prepaid mobiel bellen wordt toegezegd.
De rekening augustus heb ik gestorneerd, omdat ondanks de afspraak begin augustus per 1 september weer 85 Euro wordt gedebiteerd.
Het probleem zoals onder het forum Internet beschreven bij Overstap InternetplusbellenLite naar InternetplusbellenExtra:
Geplaatst op 01 Sep 2008 21:20 door WdenH45
--------------------------------------------------------------------------------
Dit verhaal in verkorte vorm! Naar KPN heb ik 3 schriftelijke klachten, tientallen telefonische klachten en ook een tiental klachten per e-mail.
Ik heb 2 reacties gekregen, een korte telefonische van ene Dennis en deze email, waarin om mijn GEDULD wordt gevraagd:
----- Original Message -----
From: "KPN" <[email protected]>
To:
Sent: Thursday, August 21, 2008 4:00 PM
Subject: Re: Internetplusbellen-klacht (hierachter mijn tfnr, postcode en huisnummer
(KMM15635408V53976L0KM)
Geachte heer Den H,
In ons systeem is uw probleem reeds bekend en doorgegeven aan de afdeling
die dit gaat behandelen. Volgens onze gegevens is uw vraag in behandeling
genomen onder reactienummer 5275565.
Vriendelijk verzoeken wij u om uw geduld. Er wordt spoedig contact met u
opgenomen worden zodat alle zaken besproken kunnen worden en u van een
passende oplossing wordt voorzien.
Onze excuses voor dit ongemak.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Andre B***
KPN
-----------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Het probleem.
Op 13 juli 2008 (!!) zag ik de nieuwe abonnementen op kpn.com.
Ik belde de klantenservice en het was mogelijk te upgraden naar ipbExtra. Dat zag er mooi uit: iets goedkoper, veel sneller, en daartegenover een jaarcontract, maar ach, ik had 16 maanden probleemloos KPN telefoon, internet en digitenne.....
De helpdeskmedewerker attendeerde mij al direct op het feit, dat het overzetten niet helemaal correct verliep, het systeem gaf een wijzigeng naar InternetExtra aan, of ik op 14 juli nog even wilde bellen...op 14 juli werd gevraagd morgen terug te bellen, dit tot 23 juli.
Tussen 14 en 23 juli een tiental malen gebeld, maar helaas, op 24 juli was ik Telefonie kwijt.
Dat zou snel weer worden aangesloten.
Nu, 1 september, is die aansluiting er nog steeds niet.
Het werd welhaast een smeekbede: KPN SLUIT ONS AAN!!!!!!
Verrassing op 5 augustus. In plaats van de gebruikelijke rekening van rond de 55 Euro nu een rekening van bijna 94 Euro. Ik had ADMINISTRATIEF ipbLite en InternetExtra, 2 aansluitingen dus.
De administratie gebeld. De rekening zou worden gecrediteerd met 100 Euro, zijnde 70 Euro onterechte kosten en vast 30 Euro voor mijn vrouw en ik als voorschot.
Vanavond maar eens de administratie gebeld. Er blijkt nog steeds een tweetal aansluitingen op mijn adres te staan. De medewerkster dacht niet dat er een creditnota was.
Dus, wat ik wilde voorkomen voor KPN, een stornering die toch administratief niet leuk is voor kpn, zal ik toch moeten laten doen, want bijna 6 weken zonder telefoon en dan nog een dubbele rekening.... dat is toch te veel van het goede. Het lijkt mij beter, KPN uitdrukkelijk toe te zeggen dat ik elke cent die ik ben verschuldigd, zal betalen, maar geen door KPN erkend foutieve facturen automatisch laat afschrijven.......Zie de aanvulling hieronder.
Het ergste van alles vind ik het feit, dat ondanks mijn vragen, KPN geen contact wenst op te nemen. Zo ben ik dus in het ongewisse over de doorlooptijd van deze klacht.
KPN heeft in ieder geval wel vriendelijke helpdeskmedewerkers, een verademing na mijn vorige provider. Maar ja, een telefoonaansluiting is ook fijn.
KPN stuurde ons op 11 augustus een mooi boeket bloemen. Zat een kaartje bij met alleen: KPN. Attent en aardig. Maar ja, een telefoonaansluiting is ook fijn.
Gezien mijn 16 probleemloze maanden internetplusbellen en digitenne(en daarvoor een probleemloos telefonie-leven) zou ik het liefst bij KPN blijven. Maar voor ons is het contact met kinderen en kleinkinderen ook belangrijk. En dank zij de mobiele telefonie en de KPN-servicedubbeltjes zijn onze telefoonkosten nog nooit zo hoog geweest.
Wanneer, KPN, sluit u onze telefoon weer aan, of moeten we echt naar een ander gaan?
Elke morgen kijk ik of Internet nog werkt. Volgens de monteurs van KPN zal dat blijven werken.
Laten we het hopen!!!!!
O.M en WdH
Aanvulling:
De stornering heb ik doorgevoerd omdat niet alleen de augustusrekening (men betaalt vooruit) maar ook de septemberrekening te hoog is: er worden nog steeds 2 aansluitingen gefactureerd. Als tegemoetkoming voor de mobiele belkosten en het ongemak werd voor de periode 23 juli - 31 juli 30 Euro toegezegd.
Zonder stornering zou ik nog zeker 2 maar waarschijnlijk 3 maanden dubbel betalen. Ik zie de noodzaak niet in, KPN te laten incasseren totdat men de administratie op orde heeft en de aansluiting is hersteld.
De mobiele telefoonkosten bedragen exclusief telefoontjes naar KPN zo'n 20 a 25 Euro, mijn vrouw en ik hebben prepaid. Het ongemak echter wordt steeds groter.
Ik wil BENADRUKKEN dat ik KPN elke cent zal betalen die haar toekomt. Gezien het feit dat KPN door een fout van KPN mijn telefoon heeft afgesloten, doe ik een beroep op de bepaling dat ik stop met betaling tot het probleem is opgelost.
Ik heb eea ook schriftelijk gemeld aan KPN (brief en email) en dringend verzocht, binnen 2 weken schriftelijk te reageren. Ik heb KPN dan al 8 weken de tijd gegeven.....
O M en W den H
PS. Op dit forum bevindt zich regelmatig iemand van KPN. Ik nodig deze persoon van harte uit, zich in mijn telefoonprobleem te verdiepen.
Daarna hier onder de kop:
Help, KPN laat mij 6 weken zonder telefonie zitten.
Update tot en met 23 oktober
Het hoort echter onder Internet-providers.
Ik wil benadrukken dat ik voor al deze ellende begon, wel 16 maanden probleemloos InternetplusLite heb gehad.
Op een enkele uitzondering na werd ik correct te woord gestaan tijdens mijn vele telefoontjes (mobiel) maar per E-mail kreeg ik op 21 augustus de boodschap, geduld te hebben, op mijn brieven heb ik tot heden nog steeds geen reactie.
Helaas is het eind van de telefoonloze periode nog niet in zicht. Wel word ik verrast sinds 1 augustus met een maandrekening voor Internetplusbellen EN Internet Extra, 50+35 Euro, terwijl mij steeds compensatie voor het dure prepaid mobiel bellen wordt toegezegd.
De rekening augustus heb ik gestorneerd, omdat ondanks de afspraak begin augustus per 1 september weer 85 Euro wordt gedebiteerd.
Het probleem zoals onder het forum Internet beschreven bij Overstap InternetplusbellenLite naar InternetplusbellenExtra:
Geplaatst op 01 Sep 2008 21:20 door WdenH45
--------------------------------------------------------------------------------
Dit verhaal in verkorte vorm! Naar KPN heb ik 3 schriftelijke klachten, tientallen telefonische klachten en ook een tiental klachten per e-mail.
Ik heb 2 reacties gekregen, een korte telefonische van ene Dennis en deze email, waarin om mijn GEDULD wordt gevraagd:
----- Original Message -----
From: "KPN" <[email protected]>
To:
Sent: Thursday, August 21, 2008 4:00 PM
Subject: Re: Internetplusbellen-klacht (hierachter mijn tfnr, postcode en huisnummer
(KMM15635408V53976L0KM)
Geachte heer Den H,
In ons systeem is uw probleem reeds bekend en doorgegeven aan de afdeling
die dit gaat behandelen. Volgens onze gegevens is uw vraag in behandeling
genomen onder reactienummer 5275565.
Vriendelijk verzoeken wij u om uw geduld. Er wordt spoedig contact met u
opgenomen worden zodat alle zaken besproken kunnen worden en u van een
passende oplossing wordt voorzien.
Onze excuses voor dit ongemak.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Andre B***
KPN
-----------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Het probleem.
Op 13 juli 2008 (!!) zag ik de nieuwe abonnementen op kpn.com.
Ik belde de klantenservice en het was mogelijk te upgraden naar ipbExtra. Dat zag er mooi uit: iets goedkoper, veel sneller, en daartegenover een jaarcontract, maar ach, ik had 16 maanden probleemloos KPN telefoon, internet en digitenne.....
De helpdeskmedewerker attendeerde mij al direct op het feit, dat het overzetten niet helemaal correct verliep, het systeem gaf een wijzigeng naar InternetExtra aan, of ik op 14 juli nog even wilde bellen...op 14 juli werd gevraagd morgen terug te bellen, dit tot 23 juli.
Tussen 14 en 23 juli een tiental malen gebeld, maar helaas, op 24 juli was ik Telefonie kwijt.
Dat zou snel weer worden aangesloten.
Nu, 1 september, is die aansluiting er nog steeds niet.
Het werd welhaast een smeekbede: KPN SLUIT ONS AAN!!!!!!
Verrassing op 5 augustus. In plaats van de gebruikelijke rekening van rond de 55 Euro nu een rekening van bijna 94 Euro. Ik had ADMINISTRATIEF ipbLite en InternetExtra, 2 aansluitingen dus.
De administratie gebeld. De rekening zou worden gecrediteerd met 100 Euro, zijnde 70 Euro onterechte kosten en vast 30 Euro voor mijn vrouw en ik als voorschot.
Vanavond maar eens de administratie gebeld. Er blijkt nog steeds een tweetal aansluitingen op mijn adres te staan. De medewerkster dacht niet dat er een creditnota was.
Dus, wat ik wilde voorkomen voor KPN, een stornering die toch administratief niet leuk is voor kpn, zal ik toch moeten laten doen, want bijna 6 weken zonder telefoon en dan nog een dubbele rekening.... dat is toch te veel van het goede. Het lijkt mij beter, KPN uitdrukkelijk toe te zeggen dat ik elke cent die ik ben verschuldigd, zal betalen, maar geen door KPN erkend foutieve facturen automatisch laat afschrijven.......Zie de aanvulling hieronder.
Het ergste van alles vind ik het feit, dat ondanks mijn vragen, KPN geen contact wenst op te nemen. Zo ben ik dus in het ongewisse over de doorlooptijd van deze klacht.
KPN heeft in ieder geval wel vriendelijke helpdeskmedewerkers, een verademing na mijn vorige provider. Maar ja, een telefoonaansluiting is ook fijn.
KPN stuurde ons op 11 augustus een mooi boeket bloemen. Zat een kaartje bij met alleen: KPN. Attent en aardig. Maar ja, een telefoonaansluiting is ook fijn.
Gezien mijn 16 probleemloze maanden internetplusbellen en digitenne(en daarvoor een probleemloos telefonie-leven) zou ik het liefst bij KPN blijven. Maar voor ons is het contact met kinderen en kleinkinderen ook belangrijk. En dank zij de mobiele telefonie en de KPN-servicedubbeltjes zijn onze telefoonkosten nog nooit zo hoog geweest.
Wanneer, KPN, sluit u onze telefoon weer aan, of moeten we echt naar een ander gaan?
Elke morgen kijk ik of Internet nog werkt. Volgens de monteurs van KPN zal dat blijven werken.
Laten we het hopen!!!!!
O.M en WdH
Aanvulling:
De stornering heb ik doorgevoerd omdat niet alleen de augustusrekening (men betaalt vooruit) maar ook de septemberrekening te hoog is: er worden nog steeds 2 aansluitingen gefactureerd. Als tegemoetkoming voor de mobiele belkosten en het ongemak werd voor de periode 23 juli - 31 juli 30 Euro toegezegd.
Zonder stornering zou ik nog zeker 2 maar waarschijnlijk 3 maanden dubbel betalen. Ik zie de noodzaak niet in, KPN te laten incasseren totdat men de administratie op orde heeft en de aansluiting is hersteld.
De mobiele telefoonkosten bedragen exclusief telefoontjes naar KPN zo'n 20 a 25 Euro, mijn vrouw en ik hebben prepaid. Het ongemak echter wordt steeds groter.
Ik wil BENADRUKKEN dat ik KPN elke cent zal betalen die haar toekomt. Gezien het feit dat KPN door een fout van KPN mijn telefoon heeft afgesloten, doe ik een beroep op de bepaling dat ik stop met betaling tot het probleem is opgelost.
Ik heb eea ook schriftelijk gemeld aan KPN (brief en email) en dringend verzocht, binnen 2 weken schriftelijk te reageren. Ik heb KPN dan al 8 weken de tijd gegeven.....
O M en W den H
PS. Op dit forum bevindt zich regelmatig iemand van KPN. Ik nodig deze persoon van harte uit, zich in mijn telefoonprobleem te verdiepen.