Unive vergoed onze schade niet
Geplaatst: 03 sep 2008 13:43
2 maanden geleden is er via ons perceel ingebroken bij onze buurman. (hij heeft een bedrijf) Ons nieuwe hekwerk werd hierbij kapot geknipt, en ook het schriklint wat we om onze paardenwei hebben staan is vernield.
De politie raadde ons aan om contact op te nemen met de verzekering om te vragen of we een eigen risico hadden. Het zou dan wellicht niet interessant zijn om de schade bij de verzekering te verhalen. Dat heb ik dus meteen gedaan en mij werd gemeld dat wij prima verzekerd waren, geen eigen risico hadden en alles vergoed kregen. We konden de schade meteen laten repareren en de rekeningen opsturen.
Het schadeformulier liet echter op zich wachten, dus daar heb ik nogmaals voor moeten bellen na 2 weken. Waren ze vergeten, maar na een paar dagen alsnog gekregen. Ik moest hierin een vraag beantwoorden over de hoogte van de schade en wanneer een expert kon komen kijken. Maar de schade was inmiddels dus al gerepareerd, dus ik belde nogmaals met Unive. Weer werd mij vermeld dat er niks aan de hand was, dat ik gewoon de rekeningen kon opsturen en dat deze dan vergoed werden.
Dat hebben we dus gedaan, en gisteren ontvingen wij een brief met daarin de mededeling dat onze schade niet vergoed werd omdat er niet ingebroken is in ons huis. Dit heb ik echter uitvoerig tot 3 maal toe besproken met de medewerkers die ik aan de telefoon had en steeds werd mij verteld dat de schade vergoed werd.
Daarom nam ik maar eens contact op met Unive en ik kreeg direct de vrouw eraan die me geholpen had bij de schademelding. ( ik had haar naam opgeschreven) Ze kon zich nog wel herinneren dat ik de schade gemeld had ja. Toen ik haar confronteerde met haar uitspraken rondom de dekking daarvan, leed ze spontaan aan geheugenverlies, want ineens had ik haar niet aan de telefoon gehad en had zij natuurlijk deze uitspraken niet gedaan. Ik werd doorverbonden met een schaderegelaar en ook zij bleef volhouden dat deze schade niet gedekt werd. Dat mij verteld was van wel, daar was zij natuurlijk niet bijgeweest. GRRRR ik kookte echt van woede, en heb haar verteld dat wij al onze verzekeringen weghalen en ergens anders heen gaan als dit niet opgelost wordt.
Toevallig komt er vanavond iemand van Unive langs om te praten of we nog wel goed verzekerd zijn. Ik heb vanmorgen aan de telefoon al gezegd dat ik natuurlijk niet achterlijk ben en dat ik echt wel doorheb dat deze persoon langskomt om nog wat meer verzekeringen te verkopen aan ons, maar dat wij daar zeker geen interesse meer in hebben. Als hij toch komt, dan gaan we ook met hem nog een gesprek aan over deze afwikkeling.
Is dit nog normaal? Een verzekeringsmaatschappij hoort toch betrouwbaar te zijn, en zich aan zn woord te houden?
Wij zitten nu met een schadepost van enkele honderden euro's die niet vergoed wordt.
Ps. Ik kon wel een klacht indienen bij de directie tegen de medewerker die mij onjuist geinformeerd heeft. Dat heb ik ook gedaan, brief ligt klaar. Maar daar wordt natuurlijk niks mee gedaan, omdat het haar woord is tegen het mijne en zij zegt nu dat ze niks gezegd heeft over vergoeding.
De politie raadde ons aan om contact op te nemen met de verzekering om te vragen of we een eigen risico hadden. Het zou dan wellicht niet interessant zijn om de schade bij de verzekering te verhalen. Dat heb ik dus meteen gedaan en mij werd gemeld dat wij prima verzekerd waren, geen eigen risico hadden en alles vergoed kregen. We konden de schade meteen laten repareren en de rekeningen opsturen.
Het schadeformulier liet echter op zich wachten, dus daar heb ik nogmaals voor moeten bellen na 2 weken. Waren ze vergeten, maar na een paar dagen alsnog gekregen. Ik moest hierin een vraag beantwoorden over de hoogte van de schade en wanneer een expert kon komen kijken. Maar de schade was inmiddels dus al gerepareerd, dus ik belde nogmaals met Unive. Weer werd mij vermeld dat er niks aan de hand was, dat ik gewoon de rekeningen kon opsturen en dat deze dan vergoed werden.
Dat hebben we dus gedaan, en gisteren ontvingen wij een brief met daarin de mededeling dat onze schade niet vergoed werd omdat er niet ingebroken is in ons huis. Dit heb ik echter uitvoerig tot 3 maal toe besproken met de medewerkers die ik aan de telefoon had en steeds werd mij verteld dat de schade vergoed werd.
Daarom nam ik maar eens contact op met Unive en ik kreeg direct de vrouw eraan die me geholpen had bij de schademelding. ( ik had haar naam opgeschreven) Ze kon zich nog wel herinneren dat ik de schade gemeld had ja. Toen ik haar confronteerde met haar uitspraken rondom de dekking daarvan, leed ze spontaan aan geheugenverlies, want ineens had ik haar niet aan de telefoon gehad en had zij natuurlijk deze uitspraken niet gedaan. Ik werd doorverbonden met een schaderegelaar en ook zij bleef volhouden dat deze schade niet gedekt werd. Dat mij verteld was van wel, daar was zij natuurlijk niet bijgeweest. GRRRR ik kookte echt van woede, en heb haar verteld dat wij al onze verzekeringen weghalen en ergens anders heen gaan als dit niet opgelost wordt.
Toevallig komt er vanavond iemand van Unive langs om te praten of we nog wel goed verzekerd zijn. Ik heb vanmorgen aan de telefoon al gezegd dat ik natuurlijk niet achterlijk ben en dat ik echt wel doorheb dat deze persoon langskomt om nog wat meer verzekeringen te verkopen aan ons, maar dat wij daar zeker geen interesse meer in hebben. Als hij toch komt, dan gaan we ook met hem nog een gesprek aan over deze afwikkeling.
Is dit nog normaal? Een verzekeringsmaatschappij hoort toch betrouwbaar te zijn, en zich aan zn woord te houden?
Wij zitten nu met een schadepost van enkele honderden euro's die niet vergoed wordt.
Ps. Ik kon wel een klacht indienen bij de directie tegen de medewerker die mij onjuist geinformeerd heeft. Dat heb ik ook gedaan, brief ligt klaar. Maar daar wordt natuurlijk niks mee gedaan, omdat het haar woord is tegen het mijne en zij zegt nu dat ze niks gezegd heeft over vergoeding.