Pagina 1 van 1

Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 07 sep 2008 00:23
door express
//

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 07 sep 2008 08:34
door 16again
Dit is niet ongebruikelijk in de diverse grote keukenketens.
Flink opgeklopte prijzen, klanten verblinden met forse kortingen, poppenkast met naar hoofdkantoor bellen, regiomanager overleggen etc.
Hapt de consument te vroeg toe, betaal je zo duizenden euros teveel.
Gelegenheid om verder te krijgen krijg je niet (nu beslissen...)

Helaas blijkt deze verkoopmethode in de praktijk zeer geschikt om marktaandeel te verkrijgen.

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 07 sep 2008 11:20
door pfffff
:lol:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 07 sep 2008 23:50
door express
hallo,

Ben eigenlijk (toch) wel benieuwd of er nog meer mensen ervaringen hebben met miele keukens. Maar gezien de reacties zijn er maar weinig die daar zijn geweest. Of ik moet het mis hebben en dat zij dus tevreden zijn?! Kan ook natuurlijk. Anderzijds kan het ook zo zijn dat er weinig mensen zijn die geen interesse hebben. Wellicht dat ze daarom desperate die hoge (nep) kortingen geven om maar keukens te verkopen??!!

Of moet ik niet zeuren en gewoon geen reactie meer plaatsen aangezien ik al een keuken heb gekocht? :D

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 05 nov 2008 16:26
door sjaka
Hallo forumlezers,

Ook wij zijn hier langs geweest voor een nieuwe keuken. Uiteraard gaan wij niet alleen bij miele maar ook andere gerenomeerde keukenwinkels kijken. Wij hadden gehoord dat miele een nieuw concept zou hebben en dat het de moeite waard zou zijn :(
Wat is gerenomeerd nou eigenlijk? kwaliteit, service, vriendelijkheid, interesse? Ik kan nog wel even doorgaan. Deze jongens daar maakte niet de indruk om daar iets mee te willen doen. Wij hoorde trouwens laatsts van dit forum en ik ben eens gaan snuffelen om te kijken of er wat over miele bekent is. Ja dus :!:

Na twee gesprekken kregen wij een offerte. Eerste gesprek was redelijk verlopen maar na het tweede begon het spelletje.
Alleen kregen wij niet de korting zoals eerder werd omschreven. Beetje vreemd, toch? Wat is nu een reeële korting? Wij zijn nu al huiverig om een keuken ergens te gaan kopen. Alleen al om het feit dat je hier bijna de deur niet uitkomt zolang je geen beslissing wilt nemen. Gewoon associaal hoe je hier behandeld wordt.

Wordt geen miele dus, maar dat mocht duidelijk zijn...

dit even ter info :oops:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 05 nov 2008 16:36
door pfffff
:lol:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 05 nov 2008 22:30
door rayke
Fiasco keuken?
Lijkt mij dat met de keuken niks mis maar des te meer met de keukenverkopers aldaar. Om dan meteen van een fiasco keuken te spreken.

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 09 nov 2008 12:51
door nc0205
Lijkt mij dat met de keuken niks mis maar des te meer met de keukenverkopers aldaar
Als dat het geval is zouden er tevreden Miele kopers moeten zijn die bij de tweede Miele dealer in Nederland, Haute Cuisine Keukendesign in Eindhoven, hebben gekocht. Of heeft men daar dezelfde verkooptechnieken :?:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 11 dec 2008 15:06
door @msterdam
Nou wij hebben intussen ook ervaring met Miele De Keuken... :roll:

Goed voorbereid (o.a. op basis van de verhalen op dit forum) hebben wij een afspraak gemaakt, met daarin als wensen: gedetailleerde offerte en 3D presentatie. Dat dit niet in 1x kon accepteerden wij, dus werden 2 bezoeken ingepland. Ook expliciet aangegeven dat wij in de oriëntatiefase zaten en OOK zouden gaan kijken bij anderen, inclusief Duitsland.

1e bezoek: begon met vraag over ons budget (aarzelend gegeven op 40.000 :!: ) en waar we nog meer wilden kijken. Over Duitsland: ach, de prijzen van Miele zijn internationaal hetzelfde, dus dat heeft geen zin. Over Siematic: dat is een heel andere klasse, dus dat kunt u niet vergelijken (laat staan keukens als Tulp of Keller). Klinkt te flauw om waar te zijn: vervelende 1e indruk. :cry:
De door ons gewenste opstelling (kookeiland) leek niet mogelijk, dus maakte de adviseur een ander voorstel.

2e bezoek: andere adviseur (1e was op vakantie), die (behalve het afgesproken ontwerp) vrijwel gelijk uit haarzelf kwam met .... een kookeiland! Nou, slechte indruk van de 1e ronde werd daarmee wel goedgemaakt. Alleen jammer dat er geen offerte was, want die moest toen alsnog worden uitgewerkt (wel wederom naar budget gevraagd en naar onze alternatieven).

3e bezoek: nog een paar wijzigingen aangebracht in het voorstel, en daar kwam de 3D presentatie en de offerte (wel nóg maar een keer naar budget gevraagd, én de alternatieven). De offerte was echter niet gespecificeerd (alleen verdeeld in 4 groepen) en kwam uit op.... 55.000 :shock: . We werden vrolijk en vol verwachting aangekeken, en ze sprak zelfs over champagne... We waren verbijsterd. Ze bood zelfs niet eens een korting aan!

Toen we aangaven teleurgesteld in de niet nagekomen afspraken (geen specificatie en we kregen de presentatie niet mee) begon ze over: het is eind van de maand (BLA BLA), kan ik geen aanbod doen om jullie "uit de markt te halen?". We zeiden NOGMAALS dat we pas in de oriëntatiefase zaten en nog een paar andere dingen wilden bekijken. Nou, dat begreep ze helemaal niet. Het was tenslotte eind van de maand ... Op onze vraag of ze later dan géén betere aanbieding kon doen reageerde ze wat vaag.

Uiteindelijk met enige moeite toch een specificatie meegekregen, maar géén presentatie ("nee, die maken wij niet voor anderen!").

Hierdoor hadden we een heel slecht gevoel over het BlaBla-gehalte, het niet nakomen van afspraken, het denigrerend doen over onze oriëntatie, en het ontbreken van enig realistisch "eindcijfer". Ik heb de storemanager een brief geschreven met onze mening, en dat wij verder Miele NIET zouden meenemen in onze overweging.

Natuurlijk reageerden ze hier wel op (wat niet onze bedoeling was): onze adviseur was geschrokken en er was sprake van een misverstand (wellicht, maar niet aan onze kant!). Ze wilde alsnog graag de kans om ons een mooie offerte uit te brengen. Die zou ze binnen 3 dagen per e-mail opsturen (want dat kost tenslotte tijd, om een kortingspercentage toe te passen). Na 3 dagen weer een telefoontje (antwoordapparaat) dat ze ons graag wilde spreken, en na 5 dagen nogmaals, dit keer om te vertellen dat ze een kwaliteitsbedrijf waren (they could have fooled me!) en dat ze geen offerte per e-mail wilden uitbrengen, maar graag langs wilden komen.

Ofwel: WEER tegen de afspraken in hun eigen gang gaan. Ik heb toen per e-mail aangegeven dat wij in het geheel niet onder de indruk waren van hun voortdurende gebrek aan service en niet nakomen van afspraken - en dat we verder geen prijs meer stelden op hun diensten.

Conclusie: mooie keukens, een paar erg originele ideeën (bijv. de van kleur veranderende led-lampjes), maar zeer duur, en geheel volgens de verwachting veel geblaat en weinig wol. Exit Miele De Keuken.

Wij gaan elders ons licht opsteken, maar helaas zijn alle drama-verhalen geheel uitgekomen. Je kunt daar blijkbaar toch niets aan doen..... :x

PS: de hostess in de winkel is alleraardigst, maar daar winnen ze de oorlog niet mee!

PS2: het gerucht dat het merk Miele Keuken in 2010 niet meer bestaat schijnt in de wereld gebracht te zijn door een ontevreden ex-medewerker, en niet op waarheid te berusten.

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 11 dec 2008 15:26
door pfffff
:lol:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 11 dec 2008 16:33
door keukenspecialist
Is geen gerucht en makkelijk na te vragen 31-12-2009
Word ook geen geheim van gemaakt bij Miele zelf
Sterker nog, Miele is al niet meer van Miele. Het is vorig jaar verkocht aan een investeerders-groep en is nu helemaal losgekoppeld van het apparatenmerk Miele.

Eerst wilde ze al begin volgend jaar er zorg voor dragen dat de naam Miele alleen nog maar geaccosieerd wordt met apparatuur, maar dit wordt dan toch 2010.

KS

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 11 dec 2008 19:41
door @msterdam
Bij Miele De Keuken werd dit ten stelligste tegengesproken. Maar ja, hun woord is nou niet echt betrouwbaar en onafhankelijk zijn ze ook niet.

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 11 dec 2008 22:39
door legoleek
neej, dat zullen ook echt gaan zeggen:
" nou mevrouwtje.. mooie keuken en echt Miele maar euh.. we bestaan volgend jaar niet meer...."

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 12 dec 2008 00:32
door pfffff
:lol:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 12 dec 2008 00:43
door legoleek
bijvoorbeeld De Biele
flauw..

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 12 dec 2008 01:06
door sjaka
De naam Miele Keukens is verdwenen met ingang van 01-01-2010
Volgens pffff waren de heren managers eerst verkopers van een ander merk maar mochten hier niet meer binnen. Dachten zeker nu mee te teren op de naam miele apparaten. Nu wil miele dit schijnbaar niet meer (vanwege hun goede naam) en is exit miele keuken. Kan me er wat bij voorstellen.. Dus in dat opzicht heeft tie gelijk! :roll:

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 17 okt 2009 16:32
door tjatjatja
g

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 18 okt 2009 09:10
door Eek
Man dit nieuws is al een eeuwigheid bekend ! Er zijn ook maar 2 dealers die doorgaan (van de 9) met dit concept... Miele wil er volgens de mensen die ik ken bij Miele ook niet mee geassocierd worden. Komt nu een nieuwe naam Warendorf...

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 18 okt 2009 11:53
door tjatjatja
Vind het ook niet zo gek dat Miele daar niet mee geasocieerd wil worden. Het rammelt daar aan alle kanten. Hoor steeds meer geluiden over dat het daar superslecht gaat, en ze de keukens veel en veel te duur aanprijzen, om over de service nog maar te zwijgen!!!

Re: Miele de keuken... eh.. de fiasco keuken

Geplaatst: 07 nov 2009 20:43
door PaulMoeskops
Om met het laatste te beginnen: Miele is niet echt van Miele, maar inderdaad van een fabriek uit Warendorf DLD. De (gehuurde) naam van Miele is inmiddels vervangen door......: Philippe Starck keukens.

Doet overigens niets af aan de kwaliteit van het product. Die kan m.i. de vergelijking met de topmerken ruimschoots doorstaan (zie o.m. hun methode van kastenbouw). Maar ik ben een leek en wellicht houden de deskundigen op dit panel er een andere mening op na.

Dan de "Miele" keukenwinkel in de Arena. Ik ben er toentertijd prima, behulpzaam en vakkundig geholpen. :mrgreen: Het is alleen jammer dat ze zich min of meer van de geijkte keukenbranche verkooptrucs bedienen (hoge brutoprijzen en fikse kortingen).

Mijn verhaal is enigszins vergelijkbaar met een van de andere reageerders hier. Van te voren duidelijk aangegeven geen zin te hebben in onderhandelen en direct een "normale" prijs te willen en daarnaast ook ergens anders te kijken... Uiteindelijk heb ik dezelfde keuken in Duitsland gekocht die ca. 25% lager lag dan hun "speciale" kortingsaanbieding. (wat trouwens ook nog erg prettig was dat ik een gratis upgrade kreeg naar de nieuwste/betere apparaten van Miele).

Bij mij werken dit soort trucs helaas niet, maar kennelijk lopen er nog genoeg anderen rond waarbij het wel werkt. Dat is een keuze.

Nogmaals, van mij hoor je geen kwaad woord over de kwaliteit van Miele keukens of de vestiging in Amsterdam, ik kijk alleen wat verder dan mijn neus lang is. Overigens vind ik het begrijpelijk dat ze een uitgewerkte 3D tekening NIET meegeven. Zij ontwerpen het en ik kan me voorstellen dat ze het niet leuk vinden als je daar de goede sier bij een ander mee maakt.