LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Pavilion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dunkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2007 11:22

HP Pavilion

Ongelezen bericht door Dunkie »

Hallo,

Mijn bijna 2 jaar oude HP PAVILION zv 6000 heeft naast vele gebreken als vervelenste dat hij niet koelt,op aanraden van reparateur staat de notebook nu met zijn achterkant schuin omhoog om nog enige luchtcirculatie te creeren.
Verder gaat hij regelmatig spontaan uit (en gelukkig ook weer aan)en kan het beeldscherm niet meer zonder steun open staan.
HP doet net of ik de enige ben met deze problemen nu vraag ik me af of dat inderdaad zo is.
De laptop hebben we voor huis,tuin en keuken gebruik en er komen geen jonge kinderen aan en hij staat altijd op dezelfde plek.

Groeten

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion

Ongelezen bericht door BBCS »

Een bekend probleem die ik als monteur zijnde bij veel computers tegenkom.

De klachten hebben vaak diverse oorzaken.

- De ventilatoren slijten door het gebruik, zit er in de computer veel stof, dan zorgt die stof er voor dat de lagers van die ventilatoren veel sneller slijten.
- Doordat de ventilatoren veel lucht verplaatsen (en dus ook stof), kan het gebeuren dat er tussen de koelribben stof ophoopt, en soms dermate ernstig dat de luchtstroom belemmerd wordt. Hierdoor stroomt er onvoldoende lucht door die koelribben, waardoor de warmte van de processor e.d. onvoldoende gekoeld kunnen worden waardoor deze onderdelen te warm worden.
- De warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok (met de koelribben) zit kan door de hoge temperaturen steeds minder de warmte gaan geleiden.

Wat het beste gedaan kan worden:

- De computer schoonmaken (kan het beste met perslucht gebeuren).
- De warmtegeleidende pasta vervangen
- Zo nodig de ventilatoren vervangen.

Als je niks weet van computers en electronica, doe dergelijke klussen dan niet zelf, je maakt gegarandeerd meer kapot dan de bedoeling is.
En als je het toch zelf gaat doen, zorg er dan voor dat je geaard bent en het betreffende computer ook. Hierdoor voorkom je dat de electronica door statische electriciteit opgeblazen wordt.

Het is echt een fabeltje dat een computer of laptop zeker een bepaalde periode mee moet gaan zonder onderhoud.

marieke2407

Re: HP Pavilion

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi

idd mijn man heeft ook een paviljoen,maand of 8 geleden gekocht..na 2 mnd harde schijf kapot..mijn man die kan pc;s in en uit elkaar halen met zijn ogen dicht en zie gelijk harde schijf en gelijk bellen...
moest een test uitvoeren en die man zei ja ik weet al wat er is ja zegt mijn man de harde schijf,,,idd....en nu?nou ja u krijgt een nw opgestuurd..kreeg nog een grotere ,nou ja is altijd goed bij mijn man :D en 2 dg later met ups in huis.de oude hoefden ze niet terug,maar die man vroeg wel...kunt u het zelf of moeten we hem hier erin zetten,neeeeeeeeee ik doe het zelf wel..fractie van een paar minuten voor hem...

en nu 2 wk terug idd de koeling nou moet ik zeggen dat onze pc;s veel te verduren hebben..veel op gewerkt...
mijn man is wel iemand die goed voor zijn kindjes(pc)zorgt en stofzuigd ze 1x per zoveel tijd uit en hij merkt dat hij dat er iets met de koeler was..nu bleek dat de pasta die onder de koeler zit...niet goed meer was omdat hij hem eruit had gehad om te kijken of dat ding kapot was..tubbetje pasta gehaald ff wat rotwerk,ik ff niet in de buurt zegmaar ihihi en hij doet het weer....gelukkig...

ik weet het niet we hebben hier heel wat merken in huis,deel,acer,hp,zelf in elkaar gezette kasten en elk ding heeft soms kuren...
vraag me niet waarom er zoveel in huis zijn....hobby... :twisted: :wink:
ach persoonlijk heb ik dat liever als dat ie naar de kroeg gaat ..

mvg marieke

Gesloten