Pagina 1 van 2

Tnt pakketpost

Geplaatst: 08 sep 2008 03:33
door ggiizzzziiee
Weet iedereen wel dat de nieuw aangenomen chauffeurs bij TNT-pakketpost per STUK betaald krijgen?
Dat is de reden dat pakketten overal maar neer gedonderd worden!
Spullen waar jij en ik al dan niet voor betaald hebben!
Schande!!!
Ook mij is dit nu gebeurd.
Heb contact met zowel de leverancier als TNT-post gehad.
De leverancier komt mij tegemoet en wil het pakket nog een keer aan mij verzenden,zonder extra kosten.
TNT post stuurt mij van het kastje naar de muur.!
Ik heb na telefonisch contact met TNT het gevoel alsof ik de boel bedrieg en een leugenaar ben.
Het pakket blijkt,volgens TNT post(ja,dat hebben ik en de leverancier ook al gezien,knap hé!) op mijn adres afgeleverd te zijn,maar dus niet aan mij of een van mijn gezinsleden en dus al helemaal niet op mijn huisnummer!
Ze houden de chauffeur een handje boven het hoofd en ik ben dus de leugenaar!
Als je via e-mail een klacht indiend krijg je een standaard ****-mail toegestuurd,die ze op iedere klacht terugsturen.Ze lezen je verhaal niet eens!!!
Als je telefonisch een klacht indient,krijg je standaard een brief of je het pakket alsnog hebt ontvangen en zoniet dat de bedrijfsrecherche contact met je op KAN nemen.Jaja.Ik wacht echt op dat telefoontje,maar helaas ik vrees dat dat dus niet gebeurd.
Nee,ik ben belazerd door een chauffeur en ze weten zogenaamd niet wie dat is!
Nou,ik kom er echt wel achter want ik laat mij niet belazeren door die die ene rotte appel die bij TNT post werkt.
Ik ben heel boos en laat het hier ook niet bij zitten.
Ik rust niet voordat ik weet bij wie of dat het pakket überhaupt is afgeleverd.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 30 sep 2008 09:31
door Dinky2
Ik heb zeer slechte ervaringen met TNT post.
Ik ben er achter gekomen dat sommige TNT lieden, je pakketten die niet verzekerd zijn, achterover drukken.
Pakketten worden dan met opzet dan NIET gescanned en is dus dan niet traceerbaar. Natuurlijk hebben we hier over een groepje tuig wat bij TNT post werkt en zich schuldig maken aan dit soort praktijken. Vooral in Den-Haag moet je erg oppassen !
Voor mij heeft TNT Post voorgoed afgedaan en stuur al mijn paketten met DHL4YOU. Ze zijn goedkoper, je pakket is verzekerd en voor 1 euro wordt het nog bij je thuis opgehaald en je pakket is exact traceerbaar en ik weet zeker dat het aankomt op het afleveradres.
Het is gewoon schandalig hoe sommige TNT'ers omgaan met je pakketje, ze dumpen het maar waar ze maar willen (als ze het niet zelf houden), of het raakt zoek. De goede werklieden nagelaten.
De klachten afdeling heeft het erg druk met duizenden klachten die ze krijgen over verloren pakjes.
Peroneel is vaak zeer ongemotiveerd, met alle gevolgen van dien.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 30 sep 2008 10:26
door simonefeij
Na alles wat ik heb gelezen over tnt wil ik toch even reageren.
Zelf werken mijn man en ik ook in opdracht van tnt pakketservice.
Wij zijn een subcontractor van tnt dit betekent dat je zelfstandig ondernemer bent en volledig verantwoordelijk bent voor de verzorging van de pakketten.
Op juiste wijze hoe je het pakket moet aanbieden daar moeten wij ons aan houden.
Is het pakket niet door ons aangeboden maar door tnt zelf dan is tnt verantwoordelijk.
Doen wij de bezorging zelf dan hebben mijn man en ik de verantwoording in ons postcode gebied.
Pakketten zomaar voor een deur neerzetten is uit den boze tenzij de klant een briefje buiten heeft opgehangen waarin wij toestemming krijgen om het op die manier aan te bieden.
Wij kunnen het briefje dan meenemen als bewijs.
Als er getekent moet worden voor een zending en de desbetreffende klant is niet thuis dan zijn wij verplicht de zending mee terug te nemen.
We moeten het als 2e bestelling aanbieden of naar het postkantoor brengen.
Ook kunnen wij de klanten niet een bepaalde tijd beloven het is altijd de ochtend of de middag dat wij dan terug komen.
Veel mensen snappen dit niet...dit komt omdat wij vaak rond de 170 adressen per dag hebben.
Negen uur kunnen wij pas beginnen met de route en om half 7 moeten wij weer terug zijn in het distributiecentrum van de pakketten.
wij kunnen dus niet heen en weer gaan rijden dit ter gemak van de klant.
Daarom is er altijd het postkantoor om eventueel een rembours of zending op te halen.
Als voor sommige mensen dit niet te doen is kan je het ook bij de buren laten bezorgen.
Ik hoop dat dit de lucht een beetje klaart en dat iedereen een beetje snapt hoe het werkt.
Bij eventueel ( neergedonderde pakketten of beschadigde).
is tnt of de subcontractor volledig verzekerd en word de schade gewoon vergoed.
Op strenge wijze moeten wij ons aan de voorschriften houden.
En pakketten worden niet door bezorgers achterover gedrukt want als je met scannen een pakket mist op de lijst dan mag je gewoon niet gaan rijden.
Eerst lijst met pakkettten compleet en dan rijden.
Als je klaar bent met rijden lever je de lijst in en kan iedereen zien waar de pakketten zijn gebleven.
natuurlijk zijn er in elke kist wel een rotte appel te vinden maar vind het jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn.
Onze scoore is per maand 99,99 positief.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 30 sep 2008 10:45
door Dinky2
Natuurlijk is TNT Post verantwoordelijk voor de bezorging van de pakketten, maar als er niet voor de extra diensten betaald is, wordt er bij verlies geen enkele actie ondernomen, laat staan betaald.
Mijn pakket bevatten duidelijk een barcodesticker en geprint adressticker, Op TrackenTrace was niets te vinden........ (wat al verdacht is).
Pakket is nooit aangekomen. Antwoord van de klachtenafdeling TNT Post luiden: omdat er geen ontvangst en afleverscan is gedaan kunnen we niets voor u doen, Ajuu. Na 3 pittige juridisch opgestelde brieven blijven ze bij het antwoord.
Pakket was niet verzekerd, omdat ik er van ging dat mijn pakket zou worden afgeleverd, logisch toch ? Daar betaal ik toch voor !
Schadepost €190,- TNT Post, Bedankt !
Heb eerder op een forum gelezen dat er een compleet TNT transportbus met inhoud was gestolen, een gedupeerde kreeg te horen van de klachtenafdeling, dat zijn pakketje (wat in dat TNT busje lag) wel vergoed zou worden, maar na 2 weken kreeg hij te horen dat hij toch niets vergoed krijgt, omdat hij niet voor de extra diensten (zoals verzekerd etc.) heeft gekozen......... foutje, bedankt !

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 30 sep 2008 10:56
door simonefeij
Wat vervelend dat het op die manier is gegaan.
Als je het mij vraagt is het pakket wat kwijt is achterover gedrukt op het postkantoor.
Want daar krijgt het de barcode en word het voor de eerste keer gescant.
Tnt is trouwens zelf wel verzekerd voor zulke grappen als niet aangekomen pakketten.
En de leeggestolen is volledig voor de bezorger.
Wij moeten de bus ten alle tijden afsluiten.
We zijn verplicht om alarm op onze bus te hebben.
Mocht het met inbraak zijn gebeurd want daar kan je natuurlijk niks aan doen dan zijn wij daar wel gewoon voor verzekerd dus de klant is dan nooit de dupe.
Dit zijn ook voorwaarden van tnt pakketservice voldoe je niet aan de voorwaarden dan vlieg je eruit.
balen dat tnt zo reageerd is helemaal niet nodig.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 30 sep 2008 11:24
door Dinky2
Zeker balen !
Ik ben direct terug naar dat postkantoor (Kerkplein) in Den-Haag gegaan, maar daar wisten ze van niets.......
TNT Post doet niets als je niet voor de extra diensten hebt gekozen en ze schermen direct met de Algemene Pakket Voorwaarden in het antwoord van je klacht.
TNT Post Nederland heeft een slechte naam met pakketbezorging en ik begrijp waarom. Fora staat vol met dit soort TNT ellende, ook bij de sites van ondernemers.
Wat bij TNT Post telt, is de winst (€233 miljoen in tweede kwartaal 2007) en daar doen zij alles voor. Helaas heeft Fedex het pakketvervoer niet overgenomen, maar dat begrijp ik nu wel, dat huidige personeel wil je toch niet overnemen (uitzonderingen na gelaten).

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 01 okt 2008 00:34
door joyoy
Ik heb regelmatig klachten bij tnt post ingediend omtrent het ongevraagd dumpen van mijn pakketjes bij wildvreemden. Ik woon in Amsterdam op Zeeburg en woon in een kolossaal flatcomplex met meer dan 700 bewoners. Regelmatig bestel ik pakketen met veelal belangrijke producten die ik snel in mijn bezit moet hebben. Op de pakketten staat altijd uitsluitend bezorgen op huisadres. Elke keer als er een pakket bezorgd wordt aan mijn adres, wordt bij mijn afwezigheid mijn pakketten heel ergens anders gedeponeerd. Ik zoek mij dan helemaal rot in dat grote flatcomplex met een nogal onduidelijke huisnummering, meestal bevinden mijn pakketten zich op een hele andere verdieping en dan ook nog eens op een totaal andere uiteinde van het gebouw. Als ik na een lange speurtocht eindelijk het adres gevonden heb, tref ik de bewoners dan ook keer op keer niet thuis, het gevolg is dat ik mijn pakketten altijd veel te laat in mijn bezit heb. Mijn klachten worden volkomen genegeerd. Wanneer wordt deze arrogante organisatie eigenlijk eens aangepakt. Ze dumpen mijn pakketten maar waar ze willen, soms ontvang ik niet eens de mededeling waar mijn pakket zich bevindt. Als klant zoek je het maar uit, als ze er maar van af zijn. Radar doe er wat aan svp.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 01 okt 2008 16:32
door Dinky2
Tja, zo gaat het bij TNT Post.
Vraag aan de afzender van de pakketten, of ze het willen versturen met DHL4YOU of GLS en je bent van een hele hoop ellende verlost en maak er zelf ook gebruik van.
Ik ken zelf iemand die bij TNT Post werkte en die verteld dat het sinds de overname van PTT post, veelal drama is, met veel ongemotiveerd personeel, die er een (soms) luceratieve bezigheid op na houden.
Het systeem is niet waterdicht bij TNT Post om fraude te voorkomen.
Alleen als TNT Post veel klachten krijgt van een distributiesysteem, dan wordt er actie ondernomen door o.a. camera's op te hangen enz. om de boel in de gaten houden, maar ik vind dat het 24 uur 7 dagen p/w gedaan MOET worden.
En de postbezorgers moeten persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor fouten en verkeerd/zoek geraakte poststukken.
TNT Post moet bonussen (ze verdienen genoeg !!) geven aan postbezorgers die het goed doen en salarisinhoudingen bij "foute" postbezorgers en bij een 2e fout gewoon ontslaan, basta!

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 01 okt 2008 21:51
door schieverdal
Ook ik ervaar veel problemen met de pakketbezorging van T.N.T., o.a erg slechte en trage bezorging, en pakketten die overal gedumpt worden, daar waar men maar iemand thuis treft.
Laten wij om het dumpen van pakketten te bemoeilijken nu eens alle pakketten van een speciaal door tnt zelf vervaardigde etiket ( P 4532 versie 102) voorzien.
tekst - ALLEEN HUISADRES-
pakketten voorzien van deze tnt sticker mogen nergens anders worden aangeboden, en moeten zoals de tekst al zegt, op het huisadres worden afgeleverd.

Om deze etiketten te verkrijgen kunt u het best contact opnemen met TNT zakelijke markt.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 12 okt 2008 19:57
door Spekkie99
Ook als je wel verzekerd bent is het een hele toer om je geld terug te krijgen.

Ben al een jaar aan het schrijven om een verzekerd pakket vergoed te krijgen. Bewijslast wordt compleet omgekeerd, zolang jij de waarde niet aan kan tonen (en en dat is toevallig zo) blijven ze maar vragen naar bewijs.

Als iemand ervaringen of tips heeft hoor ik het graag!

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 16 okt 2008 23:41
door XYZ87
Ik sta volgens mij op het punt de dubieuze wereld van TNT te betreden. Ongeveer een maand geleden heb ik een pakket (als verassingscadeau) de deur uitgestuurd richting Indonesië via de zogenoemde 'Internationaal Pakket Plus'-service. Dit pakket is niet aangekomen en bij TNT weten ze niks. Alhoewel, dit is nog de beginfase.

Volgens de beschrijving zou het verzenden 6-9 dagen bedragen. Na een tijdje ben ik maar gaan peilen of het pakket daadwerkelijk is aangekomen. Dit bleek niet het geval. De mensen waren verhuisd, terwijl ik het oudere adres heb opgegeven bij verzending.

Gelukkig zitten ze nog wel in de buurt van hun oude adres, dus de 'ontvanger' is daar polshoogte gaan nemen. Er schijnt daar niemand te wonen. In de tussentijd heb ik ook niks gehoord van TNT, dus besloot ik langs het postkantoor te gaan om te vragen wat en hoe. Daar wist men van niks (ook niet wie de partner van TNT in Indonesië is, ik nam aan TNT Indonesia... dus niet) en ik diende maar te bellen met de klantenservice.

De klantenservice wist mij ook niet te vertellen wie de Indonesische partner is van TNT en ze kon al helemaal niet vertellen hoe ik überhaupt erachter kon komen. Maar ze zou mij een navraagformulier opsturen die ik dan ingevuld dien te retourneren, waarna binnen 3 maanden bekend wordt waar mijn pakket is.

Ik ben nu bij de stap om het navraagformulier op te sturen met origineel verzendbewijs. Ik heb het forum door zitten lezen, ik ving op dat ik beter niet het originele verzendbewijs mee kan sturen?

Uiteindelijk wil ik toch dat het pakket afgeleverd wordt, zo niet, weer terugverzonden wordt naar mij.

Ik lees niet veel goeds over TNT en ik ben bang dat óók ik slachtoffer ben van twijfelachtige praktijken en dat ik mijn pakket dus niet meer terugzie en ik een jaar lang bezig kan zijn om mijn 'vergoeding' te krijgen.

Wie heeft advies??

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 16 okt 2008 23:45
door Spekkie99
Maak er gewoon een kopie van voor je zelf.
Toen ik het formulier had ingevuld erkende ze vrij snel per brief dat mijn pakket idd zoek was, ben nu alleen nog aan het debatteren over het uitbetalen van de vergoeding.

En anders stuur je het op met de "zeker" service :twisted:

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 17 okt 2008 20:10
door galsteen
Mijn (verzekerde) pakket stond op een zaterdag gewoon voor de voordeur...
Ik was een weekendje weg...
Gelukkig zag de buurman het bij toeval toen hij op zondagochtend de katten kwam voeren en heeft hij het alsnog binnen gehaald.

Bedankt voor de tip wbt dhl4you, ik denk dat ik voor de klanten van mijn webshop eens ga kijken hoe dit bevalt.
Het is iig voordeliger, zelfs verzekerde pakketpost!

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 28 okt 2008 11:59
door Dinky2
Ik zeg het nogmaals aan iedereen MIJD TNT PAKKETPOST !!! Gebruik DHL 4you.
TNT pakketpost is zwaar waardeloos, tenzij je graag je pakketje zoek wilt laten raken (verzekerd of onverzekerd, maakt toch niet uit), neem dan TNT-Post.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 28 okt 2008 13:46
door simonefeij
langzamerhand begin ik een beetje moe te worden van alle negatieve reacties op tnt.
Zoals jullie al eerder kunnen lezen doe ik dit werk.
En zeer zeker goed!
In de laatste 14 maanden dat mijn man en ik dit werk doen hebben wel te verstaan in totaal 5 klachten gehad waarvan eentje gegrond.
En stel dat DHL bijvoorbeeld tnt zou overnemen dan blijft het ook het zelfde probleem tussen haakjes.
Zelfde personeel!
Men mag blij zijn dat er nog mensen zijn die pakketjes os aangetekende willen bezorgen.
Want de pakket bezorger heeft ook wel eens te maken met agressieve klanten zoals bv mensen die aangetekend moeten overhandigen van bv een deurwaarder.
Zie het ook eens van een andere kant!
Niet op elke slak zout leggen en en laat je goed informeren voordat je wat ontvangt of verstuurd.
Met de bezorging van pakketjes bij mij thuis ben ik persoonlijk niet te spreken over selectvracht.
Maar dat is mijn ervaring.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 28 okt 2008 14:32
door schieverdal
Mevrouw, met enige verbazing Uw artikel gelezen, wat een flauw excuus zeg agressieve klanten, u weet toch welk risico een vak met zich meebrengt, dan had u iets anders moeten gaan doen.

Trappen naar de concurrentie is ook niet erg netje's.

En waarschijnlijk bent u een van de weinige goede bezorgers bij de pakketdienst, of u had niet meer dan 5 pakkettje's de afgelopen jaren.

Nee gewoon de reliteit onder ogen zien, en toegeven dat er veel valt te verbeteren bij TNT pakketpost.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 28 okt 2008 14:50
door simonefeij
Belachelijke reactie!!!
Jaloers op mijn salaris????
ruim 2 keer bovenmodaal zitten het vak is echt niet zonder risico's hoor mevrouw!
Subcontractor zijn wij!
geen postbode die even brievenbussen vult!

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 29 okt 2008 13:48
door galsteen
Ik denk dat je het je niet zo persoonlijk aan moet trekken Simone.
De klachten gaan blijkbaar over andere postbezorgers.
Als ik het allemaal zo lees zijn de meeste klachten heel reëel.
Een groot pakket met een waarde van 324 euro zomaar voor de voordeur achterlaten is eenvoudig not done.
Als ik na een geboorte een placenta zou laten zitten zou ik ook een klacht krijgen, en terecht.
Gewoon niet doen dus.
Kleine moeite, groot gebaar. :wink:

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 02 nov 2008 14:18
door Dinky2
Je zegt zelf dat je niet tevreden bent over selectvracht.
Aangezien de klant GEEN keuze heeft wie het pakje gaat vervoeren, is hij aan de goden overgeleverd of z'n pakje wel aankomt.
Nee, het is gewoon een groot drama bij TNT-pakket post.
Heb zelf veel drama met TNT meegemaakt, pakjes en kokers werden letterlijk over de schutting gegooid, van bekijk het maar.
Er is al zoveel ellende over TNT pakketpost geschreven. Ik zou me schamen om voor z'n bedrijf te werken.
Ze hebben niet voor niets DUIZENDEN (terechte) klachten per jaar te verwerken.

Re: Tnt pakketpost

Geplaatst: 02 okt 2010 09:53
door nemogero
nou iets goeds over TNT Die mannen die voor TNT paketjes rondbrengt bij mij in de straat levert perfect werk als ik dat zo hoor. wij krijgen +/- 5 a 10 pakketjes per week nog nooit ene niet geleverd en zelfs vaak meerderen keren op een dag zelfs na 19 uur.