Pagina 1 van 1

IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 11 sep 2008 11:57
door maartenschoenmaker
Hallo,

Omdat ik van @home overgestapt ben naar Alice met nummerbehoud ben ik op dit moment telefonisch niet te bereiken door @home abonnees. Dit omdat mijn contract officieel doorloopt tot 1 oktober. Mijn nummer is dus al overgezet naar Alice maar bij @home is het intern geblokkeerd. Na zowel telefonisch contact als contact per mail heb ik te horen gekregen dat dit een technisch probleem is wat zij niet kunnen oplossen. Ik blijf in hun computer staan tot 1 oktober en daar kunnen zij niks aan veranderen. Het lijkt mij sterk dat in deze tijd van allerlei moderne tecnnieken zo"n simpel iets niet opgelost kan worden. Ik had ook niet echt het idee dat de technische dienst bereid was mee te denken over een oplossing.
Dus aan iedereen die wil overstappen: Let op en geef aan uw nieuwe provider door dat het nummer pas op het einde van de opzegtermijn mag worden overgezet.
Groet allemaal,

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 12 sep 2008 13:13
door TdeHond
Vreemd dat andersom wel mogelijk was. Mijn abonnement was al aangesloten bij Ziggo. Op de dag dat KPN mijn telefoon afsloot, heb ik de stekkers verwisseld naar het modem van Ziggo.

Dit brengt mij op een idee. Als u stekker telefoon in modem Ziggo steekt tot de officiƫle datum van overgang naar uw huidige provider, zou u weer door iedereen te bellen moeten zijn.
Of heeft u Ziggo modem al teruggestuurd?

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 12 sep 2008 15:45
door doubleyouk
de hond, heeft het juist!

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 12 sep 2008 18:41
door maartenschoenmaker
Wanneer ik de stekker terugsteek in het modem van @home, dan ben ik helemaalniet meer te bereiken. Dit modem geeft mijn originele nummer niet meer door. Het nummer is echt al over naar Alice.
Dus doubleyouk, ik had gehoopt dat TdeHond gelijk had maar helaas.

Een kennis van mij had enkele maanden geleden hetzelfde probleem, toen heeft Alice alles op alles gezet de telefoonlijn van hem in orde te maken maar het probleem bleef zich voordoen. Bleek dat het nummer bij @home nog steeds (intern) geblokkeerd stond. Na 1 telefoontje was het toen opgelost, ik snap dus niet waarom dit nu niet kan.

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 12 sep 2008 18:59
door TdeHond
Jammer dat dit niet lukt.

De oude provider mag er maximaal 10 werkdagen over doen om er zorg voor te dragen dat u met uw oude nummer bij de nieuwe provider kunt bellen.

U kunt aan uw nieuwe provider vragen druk op de ketel te zetten bij Ziggo om uw oude nummer vrij te geven, omdat Ziggo het u onmogelijk maakt om tot einde contract datum gebruik te maken van uw nummer via Ziggo.

De nieuwe provider regelt immers het nummerbehoud.

U kunt een klacht indienen, zie www.consuwijzer.nl

Re: IK BEN TELEFONISCH NIET TE BEREIKEN DOOR @HOME-ZIGGO ABONNEE

Geplaatst: 14 sep 2008 11:20
door D1RK
U kunt schade Claimen zoals extra mobiele kosten van U en Uw familie wegens het niet binnen 10 dagen vrij geven van Uw nummer!

zie T de Hond.
Dit is niet voor het bedrag, maar zo leren ze het tenminste dat we niet over ons heen laten lopen..
De kosten van de Uw klacht zullen hoger zijn dan het bedrag, maar zo pak je ze wel terug!