Telfort = Oplichters met sluwe truukjes
Geplaatst: 12 sep 2008 11:24
Ik heb sinds enkele maanden Telfort Internet + bellen via ADSL
Nou ging alles goed tot de 7e van deze maand. Mijn Intenet deed het ineens niet meer en er wordt een bericht weergegeven dat ik 30 euro achterstand heb (doordat ze ineens op een hele andere datum dan gebruikelijk geld zijn gaan afschrijven) en dat mijn verbinding buiten werking is gesteld.
Er wordt verder in het bericht verteld dat ze me een e-mail en brief hebben gestuurd. E-mail van hun gebruik ik simpelweg niet (ik heb al teveel mailboxen) en brieven per post heb ik NOOIT van ze gehad.
Maar goed, kennelijk hebben ze geen geld kunnen afschrijven en word ik per direct afgesloten?!?!
- Ze hadden toch even kunnen bellen of een brief schrijven??
Maar goed, na 20 min met een duur servicenummer te hebben gebeld met een beetje simpele ziel (zwart-wit denker) aan de "servicedesk" zijde besloot ik vorige week maar direct het geld over te maken. De belofte werd gemaakt dat ik binnen 2-5 werkdagen weer aangesloten zou zijn.
Nu nog steeds geen internet/tel dus belde ik ze wéér op. en blijkt dat ze het geld idd al lang hebben ontvangen maar ineens de rekening van september ook eerst willen hebben. Ze hebben (naar eigen zeggen) een e-mailtje gestuurd naar mijn telfort mailbox..
- Ik vroeg wederom of ze niet gewoon dergelije e-mailtjes naar mijn (betaalde) hotmail-adres kunnen sturen? > nee dat mag niet (beleid)
- In dat geval wil ik voortaan per post rekeningen/brieven ontvangen >nee dat kan niet (beleid).
- Kunnen jullie dan niet gewoon afschrijven nadat mijn inkomen gestort is i.p.v vlak vóór? ne, dat kan niet (beleid)
We zitten nu een beetje met een kip-ei verhaal.. Ik zal het geld van deze maand nog wel een keer overboeken. Maar er is al bij voorbaat gedreigd dat als het nog 1 keer voorkomt dat ze (om welke reden dan ook) geen geld kunnen (of willen) afschrijven van mijn rekening, zij de verbindig permanent zullen afsluiten en ik verplicht ben het abonnementsgeld te blijven betalen...
Hebben jullie tips voor me? (behalve natuurlijk dat er geld op mijn rekening moet staan. Niet iedereen heeft zo'n hoog inkomen dat ze de alle dagen van de maand voldoende saldo hun rekening hebben voor elke afschrijving).
Ik voel me behoorlijk genaaid door die gasten van Telfort.
Nou ging alles goed tot de 7e van deze maand. Mijn Intenet deed het ineens niet meer en er wordt een bericht weergegeven dat ik 30 euro achterstand heb (doordat ze ineens op een hele andere datum dan gebruikelijk geld zijn gaan afschrijven) en dat mijn verbinding buiten werking is gesteld.
Er wordt verder in het bericht verteld dat ze me een e-mail en brief hebben gestuurd. E-mail van hun gebruik ik simpelweg niet (ik heb al teveel mailboxen) en brieven per post heb ik NOOIT van ze gehad.
Maar goed, kennelijk hebben ze geen geld kunnen afschrijven en word ik per direct afgesloten?!?!
- Ze hadden toch even kunnen bellen of een brief schrijven??
Maar goed, na 20 min met een duur servicenummer te hebben gebeld met een beetje simpele ziel (zwart-wit denker) aan de "servicedesk" zijde besloot ik vorige week maar direct het geld over te maken. De belofte werd gemaakt dat ik binnen 2-5 werkdagen weer aangesloten zou zijn.
Nu nog steeds geen internet/tel dus belde ik ze wéér op. en blijkt dat ze het geld idd al lang hebben ontvangen maar ineens de rekening van september ook eerst willen hebben. Ze hebben (naar eigen zeggen) een e-mailtje gestuurd naar mijn telfort mailbox..
- Ik vroeg wederom of ze niet gewoon dergelije e-mailtjes naar mijn (betaalde) hotmail-adres kunnen sturen? > nee dat mag niet (beleid)
- In dat geval wil ik voortaan per post rekeningen/brieven ontvangen >nee dat kan niet (beleid).
- Kunnen jullie dan niet gewoon afschrijven nadat mijn inkomen gestort is i.p.v vlak vóór? ne, dat kan niet (beleid)
We zitten nu een beetje met een kip-ei verhaal.. Ik zal het geld van deze maand nog wel een keer overboeken. Maar er is al bij voorbaat gedreigd dat als het nog 1 keer voorkomt dat ze (om welke reden dan ook) geen geld kunnen (of willen) afschrijven van mijn rekening, zij de verbindig permanent zullen afsluiten en ik verplicht ben het abonnementsgeld te blijven betalen...
Hebben jullie tips voor me? (behalve natuurlijk dat er geld op mijn rekening moet staan. Niet iedereen heeft zo'n hoog inkomen dat ze de alle dagen van de maand voldoende saldo hun rekening hebben voor elke afschrijving).
Ik voel me behoorlijk genaaid door die gasten van Telfort.