LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jeron
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:26

Ziggo drama

Ongelezen bericht door Jeron »

Goeiedag,

Ik vraag met toch met regelmaat af, waarom sommige providers gewoon niet goed hun zaken op orde hebben. Ik heb met regelmaat (net zoals vandaag) een hele slechte performance (lees: zo goed als bijna niets) van Ziggo internet. In tijden van Casema (woon in Amstelveen), waar ik al 4 jaar klant van was met internet, nauwelijks problemen gehad. Maar nu een fusie, welke je toch zou bedenken dat het gewoon een administratieve fusie zou zijn, gaat er technisch ook van alles mis.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die klachtenformulieren op Ziggo invult, maar responses van Ziggo ontvangen.... ho maar. Helaas is bij elke provider wel slechte zaken te vinden, wat overstappen soms in twijfel trekt, maar als dit zo langer door gaat stap ik zeker over. Ben het nu goed zat na die paar maanden Ziggo. Het is nu ZigSTOP!

Waar blijft de telecomwaakhond, die hier nu eens orde op zaken gaat stellen bij al die providers die zogenaamd van alles beloven qua snelheid, maar uiteindelijk niet veel waarmaken?



Jeron

edje555
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:52

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door edje555 »

Hier ook een drama met Ziggo,

ik ben in april 2007 verhuist naar een andere gemeente waar geen Casema/Ziggo internet waste verkrijgen dus netjes toen bij het oude Casema een opzeg formulier van hun site gehaald en ingevuld en daarbij een copy van bewijs van inschrijving in de nieuwe gemeente en modem opgestuurd naar het opgeggeven adres.
na 2 maanden in 2007 nog geen gehoor na het opzeggen en elke maand werd het abbonoment afgeschreven van mijn rekening, dan maar eens gaan bellen maar ik kreeg bij de fijne helpdesk weer te horen dat ik het opnieuw schrifetelijk moest opzeggen en een copy van inschrijving van de nieuwe gemeente toevoegen.
dit heb ik 5x gedaan in 2007 tot aan april 2008 en heb daarna een aangetekende brief verzonden dat dit hun laaste kans is om over de brug te komen om op mijn oude adres internet af te sluiten en geen abbonoment meer van mijn rekening te halen.
na 2weken van de aangetekende brief nog geen gehoor terwijl ik duidelijk in deze brief mijn nieuwe adres heb vermeld met weer een copy van inschrijving in de gemeente !!
weer bellen met Ziggo , blabla 20min in de wacht pff en ik kreeg dan eindelijk te horen dat mijn brief was ontvangen en het abbonomet stop gezet ging worden per 31augustus 2008 en ik kreeg vanaf mei 2007 tot 31augustus 2008 al mijn abbonoment terug, en ik kreeg schriftelijke bevestiging op mijn nieuwe adres en waar we over praten is wel zo'n 500euro wat ik terug moet krijgen!!
Gisteren aan de telefoon gehangen met een wachttijd van 21minuten ! en de lieve mevrouw van de helpdesk kon mij niet helpen omdat het systeem plat lag en ze kon geen gegevens opvragen ?
nu heden vandaag weer gebeld omdat ik nog steeds niks in de post heb ontvangen met een schrifetelijke bevestiging !!
en jawel ze konden weer niet in het systeem om gegevens op tevragen maar ze heeft alles genoteerd en zal mij vandaag terug gaan bellen waneer het systeem weer toegangkelijk was en kijken hoe de status van mijn opzeggen ervoor staat met de terugbetaling..

nou ik geloof er geen bal meer van met dat Ziggo ex Casema , heb wel mooi meer als een jaar abbonoment van jalul betaald en je word telkens aan het lijntje gehouden en vervolgen gebeurt er gewoon niks bij Ziggo. !!! :evil:
gewoon te belachelijk voor woorden dat je 500euro abbonoment hebt betaald voor iets wat je niet meer hebt op een oud adres !
woon nu al meer als een jaar in een andere gemeente waar geen Ziggo is te krijgen, nou ik wil ook geen Ziggo meer als gaven ze geld toe !

weet iemand of trosradar iets voor mij kan betekenen , ik ben nu echt wanhopig en wil gewoon mijn geld terug ,punt klaar :cry: !

Jeron
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:26

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door Jeron »

@Edje555: Nou, zo te horen is dus zelfs niet alleen hun service naar de consument toe te beroert om er betaald voor te krijgen. Hun eigen systemen intern zijn net zo onbetrouwbaar in stabiliteit. Ongehoord zeg. Ik dacht dat een paar weken geleden nog verkondigd werd dat de meeste problemen opgelost zouden zijn na die ellendige fusie.

Maar goed, wellicht een puntje voor jou, bij je bank kan je informeren over het storneren van de incasso. Het kan met terugwerkende kracht (weet niet hoeveel) maar dat is zeker ook te proberen. En anders zou ik naar de rechtswinkel stappen als je de bevestiging al op papier hebt, of anders naar de media en OPTA. Die smult daar wel van en meestal buigt een organisatie al heel snel als je daarmee aankomt.

Success

P.s. Het is toch te triest dat Ziggo op de klantenservice pagina een 'storing en onderhoud' overzicht hebben, maar dit soort storingen er niet even bijzet. Zou een stuk frustratie van hun klanten wegnemen!

edje555
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:52

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door edje555 »

@Jeron

idd jeron het is een intern zooitje bij Ziggo of zal ik het maat Sjitto noemen :(

Het probleem is juist dat ik nooit een brief retour heb ontvangen na mijn aangetekende brief en na gebeld te hebben met de helpdesk en die zeiden dat het geregeld was en ik zou daar een brief over krijgen op het nieuwe adres wat ik al 8x heb aangegeven in mijn opzeg brieven en bij de helpdesk.

per 31 augustus zou ik afgesloten worden op mijn oude adres en schriftelijk daar een bevestiging van ontvangen ,maar tot op heden 2weken na de afsluiting van 31 augustus nog niks vernomen van Ziggi met de verrekening en stopzetting van het internet abbonoment op mijn oude adres , ongeloofelijk ik woon nu al 16maanden in een andere gemeente en dan nog na 7brieven met een copy van bewijs van inschrijving in deze gemeente waar ik nu woon geven ze geen gehoor !!!

Werkelijk ik heb zelden maar dan ook zelden zo'n bedrijf meegemaakt dat zulke Wan-prestatie's leverd !!!!!!

Ik snap de OPTA ook niet die hadden allang aan de bel moeten hangen bij Ziggo , ze leveren niet alleen Wan prestatie's met hun internet verbindingen maar ook intern met hun helpdesk en afhandeling leveren ze Wan-prestatie's !!

hoe moeilijk kan het zijn of teminste op 1 van de totaal 7brieven schrifetelijk te reageren ,je zou haast denken dat Ziggo op de rand van failisiment staat en straks kunnen mensen naar hun centjes fluiten die nog geld tegoed heeft van Ziggo (het zal mij niet verbazen)
Waarom wordt ik dan zo aan het lijntje gehouden ? tssja 560euro gewoon betaald na herhaaldelijk 8x opzeggen ???
Als ik dit had geweten had ik al de eerste maand alles geblokkeerd bij de bank wat met Casema en later Ziggo had te maken.

Denk daaggg 560Euro en Ziggo gaat failiet denk ik !

Jeron
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:26

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door Jeron »

@edje: De bank om storneringen vragen, de OPTA aanschrijven met je ervaring en diezelfde brief naar Radar sturen, zou mijn advies zijn. Iemand moet daar toch wat mee gaan doen. En telefoongesprek opnemen als je ze weer aan de telefoon hebt, dan heb je ieder geval de bevestiging opgenomen.

success.[/i]

edje555
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:52

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door edje555 »

UPDATE:

Ziggo zou mij terug bellen op vrijdag, maar jullie raden het al ik ben niet terug gebeld of wat dan ook.
jammer ze laten echt mensen barsten ik ben ook van plan de OPTA in te gaan lichten.
Ik kan op dit momenet niet meer zeggen dat het een stelletje oplichters zijn en gewoon niets nakomen.
560euro tegoed van dat Ziggo !
ik walg van deze provider dat het nog mag betaan ook in nederland met zulke wan prestaties.

edje555
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:52

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door edje555 »

UPDATE:

inmiddels afgelopen week weer met de helpdesk gebeld en weer natuuuuurlijk het hele riedeltje van tevoren moeten vertellen, en dit keer bleek het systeem te werken bij hun en konden mijn gegevens opvragen.
nou ik ben afgesloten en ik heb hier duidelijk een schriftelijke bevestiging van Ziggo gevraagd en die is inmiddels 4dagen later in de bus gevallen met schrifetlelijk bewijs dat ik ben afgesloten en 537euro aan abonoment terug gestort zal krijgen.
heden 23september en op 31augustus te zijn afgesloten nog steeds geen centen gezien van Ziggo ik wacht nog 1 week en er gaat een gerechtelijke dagvaardiging de deur uit richting Ziggo, nu is de maat vol !
ik geef ze nog 1 week om de 537euro op mijn rekening te storten zoniet kunnen ze zich voor de rechter komen verantwoorden na ruim 16maanden gezeik over een opzegging :evil:

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@edje555

Graag willen wij uw klacht volledig oplossen. Wij willen u vragen ons hier de mogelijkheid voor te geven door een e-mail te sturen naar [email protected]. Als u in het onderwerp de verwijzing ‘Webcare’ maakt en in het bericht uw volledige adres gegevens vermeld, nemen wij uw klacht gelijk in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

sja
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:13

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door sja »

Hier NOG een klacht over ziggo!
Wij zijn 13 mei jl. in onze nieuwe woning komen wonen, en hadden daarom een verhuisbericht naar ziggo gestuurd zodat wij een aansluitingspakket zouden ontvangen.
Na 2 weken hebben we gebeld waar het bleef.
Tot 4 keer toe hebben ze ons beloofd dat het " volgende week binnen moest zijn" . Maar nee hoor.
Rondom 6 juli, nadat ons werd beloofd dat het pakket nou ECHT binnen moest zijn, hebben wij besloten ons internet abbonement op te zeggen. Er was namelijk nog steeds niks aangekomen. Op 18 juli hebben wij een nette brief gestuurd naar ziggo, en de volgende dag kwam ons verhuispakket aan! (toeval?) Deze hebben wij NIET geactiveerd, en we bleven bij ons besluit een einde te maken aan dit abonnement.
Hierop kregen wij geen reactie, en hebben daarom een dezelfde brief AANGETEKEND opgestuurd.
Tot op heden hebben wij nog steeds geen reactie, kan de klantenservice ons niet vertellen of de brief is aangekomen, en betalen wij dus nog steeds voor internet dat we niet hebben!
Oja, het nummer van het hoofdkantoor in utrecht of groningen willen ze ons NIET geven!!
Ik ben TE boos gewoon!!!! Kan iemand ons advies geven??
Groeten Sjarel en Wiecher

edje555
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2008 13:52

Re: Ziggo drama

Ongelezen bericht door edje555 »

UPDATE:


heden 23september heb ik een brief ontvangen met dat internet afgesloten is op mijn oude adres waar ik al 16maanden niet meer woonde.
En gelukkig is mijn geld nu eindelijk terug van 16maanden en is op 23sept op mijn rekening gestort !!

eindelijk ben ik van het Drama Ziggo af en ik zal dan nooit maar dan ook noooit meer van mijn leven met Ziggo in zee gaan als het om TV/internet of wat dan ook voor een abbonoment gaat!

Hoop dat met andere mensen en Ziggo de problemen snel worden opgelost en anders geef ik die mensen geen ongelijk om bij Ziggo op te stappen.

Gesloten