Orange/online snelheid te laag geschillen commissie?
Geplaatst: 13 sep 2008 19:02
Goedendag,
Situatie: Ik heb een nieuw abonnement bij Orange/Online genomen.13-08 werd het aangesloten alleen de snelheid klopt niet.Ik bedoel niet de 20mbps daar hield ik al rekening mee,maar via de postcode check werd een 8 tot 15mbps aangeven.dus 8mbps zou al genoeg zijn.maar ik kwam niet hoger dan 2 mbps. er is een monteur geweest van online die constateerde iets op de kpn lijn dus kpn monteur geweest.nu heb ik dus 4 mbps max.online verteld dat ik maximaal 5,9 mbps kan halen door afstand centrale etc(mijn buurman heeft 10mbps 3 meter verder maar dat terzijde)Nu dus voorgesteld om te downgrade naar de basis(4mbps) lijkt mij een redelijk verzoek toch? dat kan, alleen moet ik 30 euro downgrade kosten betalen(voor iets wat hun dus niet kunnen leveren moet ik betalen )Ik heb nu opgezegd(eigenlijk heb ik ontbinding van contract gevraagd wegens niet nakomen van verplichtingen.
Vraag zou geschillen commissie hier iets mee kunnen(ik heb geen uitspraak kunnen vinden hier over) Ik moet 50 euro betalen aan de geschillen commissie(die je terug krijgt als je klacht gegrond wordt verklaard)
Iemand hier ervaring mee?
ps klanten service en technische dienst heb ik geen klachten over dat is het probleem niet.alleen het idee dat je betaald voor iets wat je niet krijgt daar wringt de schoen.
Toch rare abonnementen eerst nemen en later pas je snelheid weten????
alvast bedankt voor de moeite
mvg
Hans
Situatie: Ik heb een nieuw abonnement bij Orange/Online genomen.13-08 werd het aangesloten alleen de snelheid klopt niet.Ik bedoel niet de 20mbps daar hield ik al rekening mee,maar via de postcode check werd een 8 tot 15mbps aangeven.dus 8mbps zou al genoeg zijn.maar ik kwam niet hoger dan 2 mbps. er is een monteur geweest van online die constateerde iets op de kpn lijn dus kpn monteur geweest.nu heb ik dus 4 mbps max.online verteld dat ik maximaal 5,9 mbps kan halen door afstand centrale etc(mijn buurman heeft 10mbps 3 meter verder maar dat terzijde)Nu dus voorgesteld om te downgrade naar de basis(4mbps) lijkt mij een redelijk verzoek toch? dat kan, alleen moet ik 30 euro downgrade kosten betalen(voor iets wat hun dus niet kunnen leveren moet ik betalen )Ik heb nu opgezegd(eigenlijk heb ik ontbinding van contract gevraagd wegens niet nakomen van verplichtingen.
Vraag zou geschillen commissie hier iets mee kunnen(ik heb geen uitspraak kunnen vinden hier over) Ik moet 50 euro betalen aan de geschillen commissie(die je terug krijgt als je klacht gegrond wordt verklaard)
Iemand hier ervaring mee?
ps klanten service en technische dienst heb ik geen klachten over dat is het probleem niet.alleen het idee dat je betaald voor iets wat je niet krijgt daar wringt de schoen.
Toch rare abonnementen eerst nemen en later pas je snelheid weten????
alvast bedankt voor de moeite
mvg
Hans