LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Edje, heb jij inmiddels al iets gehoord, of ben je toevallig alsnog al overgeschakeld? Ik heb afgelopen dinsdag alsnog de aangetekende brief er uit gedaan.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door TdeHond »

T-mobile had wel haast met versturen reclame m.b..t zenden reclame voor nieuwe abonnementen, maar de bevestiging einde contract laat nog op zich wachten. ( handtekening retourkaart was gedateerd 29-9-08)

edje_01
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door edje_01 »

bluedolph1n, nee hoor, nog steeds niet overgezet. Ik heb inmiddels weer eens contact gehad met t-mobile 1.15 uur :evil: aan de telefoon gehangen, en kreeg weer dezelfde onzin te horen, interne problemen blablablabla je kent het wel.
Heb nog 1,5 week te gaan voor ik echt iets kan ondernemen, laat ik direct het abonnement stop zetten, want wordt er !@#$% ziek van.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Dat schiet dus inderdaad niet op, niet echt hoopgevend dat het nog goed gaat komen. Hou me op de hoogte, ik weet niet of bij Neo C inmiddels de problemen zijn opgelost? ik zal in ieder geval ook mijn vorderingen hier neer zetten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door G7 »

Dit begrijp ik niet helemaal. Mijn partner heeft een Orange smart pre-paid naar T-mobile Relax abonnement met nummerbehoud over laten zetten en dat duurde nog geen 10 dagen. Heeft sinds donderdag j.l. aansluiting op een nieuwe telefoon met oude/eigen nummer.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Er zijn inderdaad ook mensen waarbij het goed gaat, maar heb inmiddels begrepen dat het ook bij meerdere fout gaat. Waarom het zo lang moet duren om het alsnog goed te krijgen, en waarom het bij deze mensen fout gaat en bij anderen niet, daar zijn ze heel vaag over, ze geven niet meer informatie dan dat het door interne problemen komt. Gaven ze juist maar informatie dat je wist waar het aan lag, dan zou ik nog niet blij zijn, maar had ik in ieder geval wat meer begrip gehad.

marc0013
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 17:17

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door marc0013 »

Ik ben een lost en stolen traject aangegaan, omdat mijn toestel gestolen was. De man in de t-mobile shop heeft mij gezegt dat ik direct een nieuw toestel zou krijgen als ik een verzekering bij hun nam. Op het contract staat nog steeds dezelfde ingangsdatum als van mijn huidige contract met een duur van één jaar.

Kort gezegt: aan het contract is niets gewijzigt zoals besproken.

Nu ik mijn contract wil opzeggen zegt t-mobile dat mijn contract een jaar langer duurt, wat helemaal nergens vermeld staat. Dus als het bij T-mobile in het systeem staat kan ik niet opzeggen. Wanneer je vraagt dit op papier te tonen met mijn krabbel eronder zijn ze niet thuis. Dit speelt al vanaf maart 2008, mijn opzegging was voor 10 aug 2008.

Mijn actie is:
dag 1,2,3: 5 brieven te sturen op antwoordnummer (kost niets!!!, hun wel) van t-mobile (T-mobile Klantenservice BV antwoordnummer 16043, 2501 VE Den Haag)

Bij geen reactie zal ik dit aantal opschuiven. Misschien een idee voor meer mensen die T-mobile wil wakker schudden.

Thierry455
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 12:39

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door Thierry455 »

@ marc0013,

Je bent lekker aan het spammen.... Zelfde post in verschillende onderwerpen plaatsen is op de meeste fora's "not done". Het heeft niets met het onderwerp van de topic starter te maken....

AJB1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:13

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door AJB1 »

Inderdaad zijn de problemen met nummerbehoud bij BEN / T-mobile herkenbaar.

Want ik wilde mijn dure T-mobile abonnement overzetten in een goedkoop BEN abonnement uiteraard met nummerbehoud. Een koud kunsje voor een interne verhuizing, ik blijf tenslotte nog klant bij dezefde organisatie.

Maar T-mobile zag door die actie waarschijnlijk omzet weggaan, dus via een flauw smoesje lukte het tot 2 maal toe niet om het nummer te behouden.

Ik heb direct het ben abonnement opgezegd en ben overgegaan naar Telfort. Helaas heb ik nu nog een probleem met BEN voor de aansluitkosten, die ik uiteraard niet wil betalen.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Inmiddels gisteren nog eens gebeld, en kreeg te horen dat er iets van 4000 mensen zijn die problemen hadden en vast waren gelopen met overzetten, en dat het er nu nog ongeveer 400 zouden zijn. Heel vervelend allemaal mevrouw, we kunnen er niets aan doen, hopen dat het binnen een paar weken, uiterlijk een maand verholpen is.
Aangezien ik nu betaal voor diensten die ik niet meer heb van Orange Music ( tv kijken etc), vroeg ik hoe het daar mee zat. Hij nam contact op met Orange om dat te regelen. Ik had gezegd dat mensen die Orange nog bleven, een aanbieding hadden gekregen om dan iets van ik dacht 17,50 te betalen, en hetzelfde bel tegoed zouden houden. Dat had hij geregeld met Orange zei hij. Ga ik informeren vandaag naar mijn beltegoed, zou ik in een paar dagen al 15 euro verbruikt hebben, terwijl ik amper gebeld en gesmst heb....
Volgens mij hebben ze het alsnog fout gedaan en mij terug gezet naar gewoon 17,50, zonder het behoud van 35 euro beltegoed. Ik bellen, wordt ik via t-mobile doorgeschakeld naar Orange, en daar zien ze er nites van terug , en het zou niet kunnen, want dan zou ik een nieuw contract moeten tekeken, het kwam er op neer dat ik onzin zat te verkopen.... Ik gevraagd of ze me weer terug kon verbinden naar T-Mobile omdat daar echt wel wat in de computer over moet instaan, kan ik weer minuten wachten, en lukt het ze niet om terug te verbinden... IK heb het echt helemaal gehad met ze!

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Excuses voor de tikfouten, ik wilde het bericht vanmiddag even snel plaatsen toen ik op mijn werk zat, en was behoorlijk boos op dat moment.
Ik werd heel onvriendelijk te woord gestaan bij de Orange klantenservice, ik wist toch zelf wel het beste waar ik mijn beltegoed aan had opgemaakt, zij kon daar niets van zien en wilde me eigenlijk gewoon niet helpen. Verder kon ik niet zomaar 17,50 gaan betalen, dat bestond gewoon niet, en het stond ook niet in haar computer, dus ik zat maar wat te verzinnen, dat was waar het op neer kwam.
Aangezien ik toch wilde weten hoe het nu zat, heb ik vanavond nog een keer gebeld naar T-mobile, die mij hebben doorverbonden naar de afdeling die zowel in het Orange als T-Mobile systeem kunnen kijken. Hier ben ik in ieder geval wel goed geholpen vanavond. Ik krijg inderdaad die 17,50 korting op mijn maandabonnement zolang ik nog niet overgezet ben, voor het ongemak en vanwege het feit dat meerdere diensten zijn verdwenen. Dit was al in het Orange systeem verwerkt, en die korting wordt verrekend op mijn faktuur. Ik hou wel gewoon mijn 35 euro beltegoed. De belkosten van de afgelopen paar dagen bleken wel te kloppen, mijn sms bundel was er al vanaf getrokken, maar die smsjes heb ik nog wel gewoon. ( waarom kon men dat dan vanmiddag niet zeggen en zien bij de Orange klantenservice vraag ik me dan af...)
Verder zijn ze er nu wel achter wat er fout is gegaan, het kan nog wel even duren, maar het zit er aan te komen dat iedereen die nog niet overgezet is nu toch binnenkort omgezet zullen worden.
Ik heb ook nog gevraagd hoe het zit met het contract. Officieel zou ik 22 september omgezet worden, maar hoe zit het nu, nu dat later is geworden. Is het dan ook zo dat de datum dat ik omgezet word, de datum wordt dat mijn 2 jaar in gaan. Dat wist hij niet, hierover word ik als het goed is van de week nog over terug gebeld.
Ik ben benieuwd, dit gesprek was in ieder geval wat positiever dan de afgelopen tijd, en wat duidelijker, laten we hopen dat de afloop nu eindelijk ook eens positief wordt...

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

Morgen wordt m'n nr. van Orange (ook Music) overgezet naar T-mobile. Zover ik weet ben ik het resterende beltegoed en de resterende Bonus sms voor de lopende maand (Orange) kwijt op het moment van de overzetting en gaat op dat moment de belbundel + sms bundel van T-mobile in.
Ben benieuwd, zal laten weten of 't gelukt is.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Krijg je een flex of een relax abonnement? Bij een flex abonnement kan je je beltegoed wel meenemen, de bonus smsjes vervallen sowieso heb ik ook begrepen. We horen wel of het gelukt is.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

@bluedolph1n: Relax.
Had ik vóór Orange al, is in verhouding tot Flex en MyFaves per minuut het voordeligst (in mijn geval dan toch). Stond trouwens ook keurig in de bevestigingsbrief dat je bij Flex je saldo kon meenemen.

edje_01
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:01

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door edje_01 »

@bluedolph1n:

Even een reactie over het ingangsdatum van je abo. Een medewerker kon mij bij het laatste gesprek vertellen dat je ingangsdatum gewoon gehandhaafd blijft. In jou geval dus 22 sept. Zou wel afwachten tot ze je terug bellen. "uhum :? " Doen ze bijna nooit, maar je weet het niet en gewoon ff naam noteren van degene die je dan deze mededeling doet.
Las verder ook over het beltegoed gebeuren, schrok wel even :shock: had ik ook nog niet gecontroleerd, maar dat is ook in orde.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

We horen wel of het gelukt is.
Volgens mij is 't niet gelukt... op m'n oude (Orange) nr. nog gewoon te bereiken, maar m'n nieuwe (tijdelijke) nr van T-mobile heeft "geen netwerk". Dat is dus de simkaart die vanaf nu gekoppeld zou moeten zijn aan mijn oude (Orange) nr.

*edit*
M'n oude (Orange) simkaart wil overigens nu wel verbinden met het T-mobile netwerk, maar volgens mij was dat nou niet helemaal de bedoeling...

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

Ik heb sowieso nu met Orange al dat hij regelmatig op T-Mobile springt, dat was al zo. Misschien dat ze achterstand hebben met overzetten, ik zou anders even bellen naar de T-Mobile klantenservice. Succes!

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door r21 »

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kom zelf van Vodafone en heb ook grote problemen met t-mobile en nummerbehoud.
Nummer zou 11 september overgezet worden, belde later die dag mijn eigen nummer en kreeg een wildvreemde aan de telefoon. Pas 22 september waren die problemen opgelost! Ik was al die tijd niet bereikbaar op het bekende nummer bij vrienden en relaties.

Op 1 oktober is mijn mobiele nummer weer terug gezet naar een tijdelijk nummer. Ik was hiervan niet op de hoogte en kwam er achter doordat mensen gingen klagen over mijn bereikbaarheid. Nu ruim 2 weken verder ben ik nog altijd niet bereikbaar.

Heb al uren gespendeerd aan t-mobile en eerst zou het voor vorig weekend opgelost zijn. Heb ze al in gebreke gesteld en ontbinding van mijn contract geeist wegens wanprestatie plus een schadevergoeding, maar ook daar reageert men niet op.

Belachelijk! Je kan geen telefonische klacht indienen of iemand daarover spreken, je krijgt geen reactie op mails, wordt niet terug gebeld etc.

Wat kan ik nog meer doen? Rechtsbijstand?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door kiz »

Ik kreeg een sms met de mededeling "Door een storing is uw verzoek tot nummerbehoud niet tijdig verwerkt. U ontvangt binnen 2 weken de datum waarop uw nummer wordt overgezet. Onze excuses T-Mobile".

Het tijdelijke T-mobile nr. staat als "inactief" genoteerd en dat kan niet (meer?) geactiveerd worden. Ik heb nu een terugbel afspraak staan (a.s. woensdag zou de nieuwe porteringsdatum moeten zijn) omdat in dit stadium ook de aanvraag nummerbehoud niet meer kon worden ingetrokken (ik dacht het ze makkelijk te maken).

Wordt vervolgd (a.s. woensdag, naar ik aanneem...)
Gelukkig werkt m'n "oude" Orange simkaart nog.

bluedolph1n
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03

Re: t-mobile heeft interne problemen met nummerbehoud

Ongelezen bericht door bluedolph1n »

@R21 , ik geloof dat ik bij een ander bericht zag dat je je contract kon opzeggen, en dat het geregeld is voor jou. ( voor zover je van geregeld kan spreken..)

@Kiz, die sms heb ik net pas ontvangen, ach ja, ik ben pas bezig sinds begin september ofzo. Er was al gewaarschuwd dat ze niet goed zijn in terugbellen, en dat kan ik beamen, na de vorige keer niet teruggebeld te zijn, ben ik nu ook nog niet terug gebeld over wanneer het contract nu echt ingaat..... Na een lichte vooruitgang, zakt mijn vertrouwen weer wat weg...

Gesloten