LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] polish robinia

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
chris0706
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 13:29

polish robinia

Ongelezen bericht door chris0706 »

In 2002 hebben we voor 7450 euro 0.25 ha boompjes gekocht welke in 1999 aangeplant waren we zouden hier dan in 2007 onze investering+rente voor terug krijgen.Nu anno 2008 hebben we nog steeds niets teruggezien en ook contact (mail en telefonisch) is praktisch onmogelijk! op briefwisselingen wordt je verwezen naar de nieuwsbrief op internet waar ze het alleen maar hebben over tegenvallend resultaten en dat ze zelf ook financiele tegenvallers hebben enz enz,langs deze weg willen we graag in contact komen met andere benadeelden en/of horen welke stappen die reeds hebben ondernomen,wellicht kunnen we met meer zielen en met hulp van tros radar nog wat van onze investerigen terug halen!

metvr groeten,
Chris en Threa Vermeulen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door D1RK »

Alle bomen groeide mooi in de folders en ik geloof geen reclame!

Kijk op Google Eart en ik zie geen bos....
Dus vele zijn opgelicht en stukken die wel bestaan hebben soms andere eigenaar of zijn meerdere malen verkocht!

Dus reken op jammer en geld weg, verder kan ik er ook niets van maken..

Beleggen is risico nemen en dit was dus erg veel risico en garanderen van rendementen is de grootste valkuil.

jpeijffers
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2008 21:09

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door jpeijffers »

Hallo,

Ja ook wij zijn de dupe van het wanbeleid/oplichtingspraktijken van (prof.)berkouwer.
Het is nu mooi geweest,het heeft lang genoeg geduurd!
De verwijzingen naar de inhoud van de nieuwsbrief zijn niet meer geloofwaardig.
Je word zo alleen maar heel lang aan het lijntje gehouden.
Ik hoop ook dat er meer mensen hierop reageren over hoe dit spoedig opgelost gaat worden. :!:

coño
Berichten: 140
Lid geworden op: 08 feb 2008 21:26

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door coño »

Chris, dit is een duidelijk geval van JD.

Je bent je geld gewoon kwijt! Je had het beter onder je matras kunnen stoppen.

yvonne73
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2008 22:49

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door yvonne73 »

Ik ben samen met mevr van Kalken, (zij is op een internetfilmpje te zien) op zoek naar meerdere gedupeerden, en zit met u meegerekend in totaal op 8. Dit zijn mensen die geen uitbetaling hebben ontvangen maar ook mensen die terugkoop was gegarandeerd, en niet gekregen.Wij vrezen dat er veel meer mensen gedupeerd zijn, en deze meneer Berkhouwer moet worden aangepakt.
Graag wil ik u vragen op mijn oproep te reageren zodat wij krachten kunne bundelen.
Stuur reactie naar [email protected]
Yvonne

enting
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:22

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door enting »

ook ik heb participaties gekocht sinds een paar jaar en ook nooit meer iets van weer gehoord,ik heb nu een advocaat in de arm genomen zijn er nog meer die mee willen doen samen staan we sterker

enting
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:22

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door enting »

Hallo Chris en Threa
Spreken we hier over de zelfde robinia van dhr van Nikkelen? zoja laat dan wat van je horen

luci
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2008 19:37

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door luci »

Groenfonds PRF en tussenpersonen aansprakelijk gesteld


Een groep beleggers daagt de Nederlandse stichting Polish Robinia Foundation (PRF) voor de rechter. Stichting PRF en het Poolse bedrijf Robiplant bieden sinds eind jaren negentig beleggers een investering in hardhout (Robinia) aan. Het idee is dat met de ingelegde gelden in Polen jonge Robinia bomen worden aangeplant waarna deze na periodes van minimaal 8 jaar worden gekapt en het hout met winst (rendement) verkocht moet worden.

Er is veel negatieve berichtgeving in de media rondom PRF. De beloofde rendementen die de eerste ‘kapronde’ in 2007 zou opbrengen zijn uitgebleven. Sterker nog, de eerste beleggers hebben nog helemaal geen geld gezien. De afgifte van een sinds 2006 verplichte ‘AFM vergunning’ is door de AFM aan PRF geweigerd. De AFM heeft PRF daarom opgedragen om (het beheer van) de bestaande overeenkomsten over te dragen aan een instelling die wel zo’n vergunning bezit. PRF heeft hieraan tot heden niet voldaan.

Volgens PRF zelf heeft zij 800 ha aangeplant waarvan 560 ha in handen van beleggers zijn. De rest zou PRF zelf bezitten. Met een gemiddelde prijs van 2.750,-- euro per 0,1 ha is er dan bedrag gemoeid van 22 miljoen euro. Er zijn waarschijnlijk honderden beleggers.

Een groep gedupeerden heeft zich, onderleiding van mevrouw Heemskerk, verenigt en gezamenlijk hebben zij advocaat mr. Rob van Dijk gevraagd om de zaak te onderzoeken. Hoewel bij de meeste beleggers het beleggingscontract nog niet is afgelopen is men door alle berichten in de media zeer verontrust. Het gebrek aan steekhoudende reacties van PRF op de vragen en claims van beleggers verstrekt die onrust. Volgens Rob van Dijk levert alleen al het feit dat PRF de beleggingsportefeuille zonder ´AFM vergunning´ beheert wanprestatie op jegens iedere belegger al dan niet met een contract dat reeds is afgelopen. In feite verricht PRF ‘illegale werkzaamheden’ zoal zij geen vergunning heeft.

Van Dijk heeft namens een groep beleggers beslag onder PRF gelegd, PRF aansprakelijk gesteld en de ingelegde gelden teruggevorderd.

Volgens Heemskerk blijkt dat beleggers via enkele tussenpersonen bij de PRF terecht zijn gekomen. Het betreft dan onder andere Credit Select, Credit Score, De Financierders en de Groene Spaaradviseurs. Een aantal van die tussenpersonen is ondertussen overgenomen door andere tussenpersonen zoals AFAB en de Kredietgroep Nederland. Volgens Heemskerk hebben veel beleggers op aanraden van hun tussenpersoon leningen afgesloten. Het geleende geld werd op aanraden van de tussenpersoon in PRF belegd met de belofte dat de rendementen van de belegging zo hoog waren dat de lening na een paar jaar zichzelf ruimschoots zou terugverdienen. Niets lijkt minder waar te zijn en het is treurig te zien hoe veel mensen hierdoor alleen maar dieper in de schulden raken, aldus Heemskerk.

De beleggers richten daarom ook hun pijlen op die tussenpersonen. Volgens de advocaat hebben die tussenpersonen onzorgvuldig gehandeld jegens de beleggers. Heemskerk kan dit beamen en denkt dat PRF en de tussenpersonen de enige partijen zijn die hier tot nu toe iets aan verdiend hebben. Aanmelden: [email protected]

Jolanda M.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 19:52

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Jolanda M. »

Hoeveel mensen doen er mee met deze actie van mevr. Heemskerk? En heeft het al resultaat? En als je pas voor het eerst in 2010 geld zou ontvangen, heeft het dan zin om al mee aan te gaan klagen? Je zou dan toch nog niets ontvangen hebben nu? Ik zit namelijk in die situatie.

Jan Spring
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 15:21

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Jan Spring »

D1RK
BerichtGeplaatst op: 18 Sep 2008 17:54 Onderwerp:

Alle bomen groeide mooi in de folders en ik geloof geen reclame!

Kijk op Google Eart en ik zie geen bos....
Dus vele zijn opgelicht en stukken die wel bestaan hebben soms andere eigenaar of zijn meerdere malen verkocht!

Dus reken op jammer en geld weg, verder kan ik er ook niets van maken..

Beleggen is risico nemen en dit was dus erg veel risico en garanderen van rendementen is de grootste valkuil.

Wat hierboven staat is juist, alleen in dit geval is het niet het risico geweest van beleggen hier is het oplichting, hier heb ik geen vrede mee. Ik ben wel 15.000 Eu kwijt.

dick42
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 14:56

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door dick42 »

Hallo,
Ik las vandaag over de toestanden van PRF.
Ook ik heb een investering gedaan in 2002 van 5500 euro, 0,2 ha.
Volgens Credit Score moest deze investeing gedaan worden om een crediet te verkrijgen. Ik wil me voegen bij de gedupeerden want ben vrij skepties over een rendement in 2010.
Graag hoor ik wat jullie plan is hierover.

FransFPC
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2009 23:41

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door FransFPC »

Mijn vrouw en ik kochten in december 2003 toen wij via Credit Score B.V. een doorlopend krediet aanvroegen 0,4 ha aanplant van Robiniabomen in Polen (PRF). Looptijd 8 jaar. Het rendement zou heel goed zijn werd ons voorgespiegeld door de adviseur van Credit Score BV. Er werd een overzicht met prachtige opbrengstprognoses verstrekt. Zelfs bij een houtprijsstijging van 0% zou het ingelegde bedrag van €11.000,-- na 8 jaren een bedrag ad €16.800,-- opleveren.
Na alle negatieve berichten hierover zijn wij bang dat wij over 8 jaren (eind 2011) helemaal niets meer terug zien van ons ingelegde geld. Wij vragen ons af of wij nu al stappen kunnen ondernemen tegen PRF omdat het contract nog niet afgelopen is, zo ja waar moeten wij zijn. Wij hebben een rechtsbijstandverzekering.
[/i]

Ashita
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2009 11:02

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Ashita »

Wij hebben helaas ook meegedaan aan dit geheel en willen ons ook aansluiten bij de gedupeerden. Hoe kan ik dat doen.

Mvg
Ashita

stofzuigertje

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Frans FPC,

Via Google kunt U nu zien of daar bomen staan.
Kijk naar D1RK en lees.

Ook kunt U de adviseur zoeken en vragen stellen indien deze te vinden is.

Via de lening is soms deze te vinden maar de kans dat ze U 2 producten aanboden die van verschillende onafhankelijke bieders waren is groot.

Zoek deze adviseur en klaag deze aan nu er vermoedelijk nog enig geld zou kunnen zijn.

dick42
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 14:56

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door dick42 »

Hallo Ashita,
Je kunt je melden bij de groep van gedupeerden.
Mail: [email protected].
Succes!
Dick.

scholts
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2009 12:33

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door scholts »

ook ik ben een gedupeerde belegger
en ben bereid om mij aan te melden voor een rechtzaak tegen dhr berkhouwer
dat er in polen geen bomen staan is niet waar
ik ben in 2004 in polen geweest en heb zelf gezien dat er percelen robinia bomen staan en aangeplant waren

stofzuigertje

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hartelijk dank voor het kijken, andere projecten waren nog niet geplant of met veel dode bomen.

Maar als groot grond bezitter in Rusland weet ik dat gemengde bebossing minder problemen met ziekte en zo opleverde dus ik zou nooit voor 1 soort kiezen.

Verder bepaalde de grond meer dan de bomen die ik plant, juist de grond en klimaat bepalen sterk de opbrengst en tijdig bomen met stormschade of dood vervangen is zeer belangrijk.

Deze Robinia is door teveel aanplant nu minder waard geworden en bij te snelle groei alleen als haard hout te verkopen.
Juist de langzame die geen 20 maar 30 tot 40 moeten staan zullen meer per jaar opleveren dus de langzame groeiende zullen meer rendement opleveren.
Ik ben gestopt met aanplant wegens teveel aanbod en alle gesneuvelde worden herplant met Eik en beuk die wel waardevast zijn ondanks de langere tijd die ze nodig hebben.

Verder hebben vele enkele bomen gekregen en ik zou liever een % van de gehele plantage krijgen want dan loop je minder risico dat jou bomen op slechte plek stonden.

Open ogen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2009 20:14

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Open ogen »

Ook wij ja, met open ogen, zijn er in getrapt. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij [email protected] In 2002 kwam een meneer van Creditscore langs voor een lening. Hij gaf ons aan dat wij als wij € 5.000,00 extra zouden lenen hij dit zou beleggen in PRF. Daarmee zouden wij na 10 jaar in ieder geval onze inleg, maar waarschijnlijk het dubbele terugontvangen, zodat wij onze lening met dat geld weer konden (deels) konden inlossen. En het is een goed doel! Ja, jammer. Had ik maar naar mijn gevoel geluisterd. Dan hadden wij nog 5.000 in onze zak (denkbeeldig dan) en een lagere lening... Nu maar hopen dat we er nog iets van terug zien... :cry:

Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Open ogen schreef:Ook wij ja, met open ogen, zijn er in getrapt. Ik heb mij inmiddels aangemeld bij [email protected] In 2002 kwam een meneer van Creditscore langs voor een lening. Hij gaf ons aan dat wij als wij € 5.000,00 extra zouden lenen hij dit zou beleggen in PRF. Daarmee zouden wij na 10 jaar in ieder geval onze inleg, maar waarschijnlijk het dubbele terugontvangen, zodat wij onze lening met dat geld weer konden (deels) konden inlossen. En het is een goed doel! Ja, jammer. Had ik maar naar mijn gevoel geluisterd. Dan hadden wij nog 5.000 in onze zak (denkbeeldig dan) en een lagere lening... Nu maar hopen dat we er nog iets van terug zien... :cry:
Ook wij zijn op deze zelfde manier gedupeerd :( door dhr Johan van Laarberg 6000 euro robinia omdat we dan zo onze lening konden afbetalen na een aantal jaren.. :?
We willen ons dan ook graag aansluiten bij alle gedupeerde om misschien zo een front te vormen tegen deze wanpraktijken. Je kan me bereiken via [email protected]
Het is toch te gek voor woorden dat deze mensen niet begrijpen in wat voor ellende ze andere mensen achterlaten.

Jolanda M.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 19:52

Re: polish robinia

Ongelezen bericht door Jolanda M. »

Hebben jullie ook een brief van Berkhouwer ontvangen en een kaartje om op te sturen, waarop je aan moet geven of je voor tussenkappen blijft gaan of een groot bedrag bij de eindkap? Ik vind het contractbreuk. Ik heb een contract waarin ik meerdere bedragen tussendoor zou krijgen bij tussenkaps. En nu gaat hij iedereen zo'n kaartje in laten vullen en als de meerderheid wil dat het 1 bedrag aan het eind is, dan wordt het dat, maar ik wil dat helemaal niet. Wat vinden jullie?

Gesloten