Vodafone bied 'zwijggeld'?
Geplaatst: 17 sep 2008 21:00
Al vanaf het begin van mijn aansluiting heb ik problemen met Vodafone.
Omdat Vodafone negatieve berichtgeving wil voorkomen wil men mij compenseren. Lees mee over het ontstaan van deze situatie:
In begin van mijn nieuwe aansluiting ben ik constant telefonisch lastig gevallen (duurwaarders, banken en andere instellingen die opzoek waren naar de vorige eigenaars omdat ze daar geld van teg goed hadden). Ik heb hierop Vodafone gebeld en om een oplossing gevraagd. De oplossing was nieuw nummer, maar ik moest dit zelf betalen - ondanks dat ik dit nieuwe nummer van Vodafone pas twee weken had, uiteindelijk na heel veel bellen in een periode van maanden toch gratis gekregen.
Vervolgens wordt ik begin dit jaar door Vodafone benaderd omdat ik buiten de bundel bel. Ze hebben een aanbieding gratis toestel en een verhoging van de bundel met 50% korting. Uiteindelijk blijkt het te gaan om een compleet nieuwe aansluiting, inclusief nieuw nummer. Pure oplichting en na veel bellen annuleert Vodafone de nieuwe aansluiting. Vervolgens wordt het abonnementsgeld wel gefactureerd, dus weer mag ik als klant bellen voor correctie. En deze correcties vinden niet direct plaats, maar elke keer ‘bij de volgende factuur’.
Ondertussen kan ik al enige tijd online mijn rekening niet inzien. Dus ik stuur hierover een email. Ik krijg terug dat er een storing is en dat ik daarom mijn rekening niet kan inzien. In de maanden die volgen neem ik regelmatig contact op met de klantenservice. Elke keer hetzelfde antwoord er is storing. Ondertussen kan ik nog steeds mijn facturen op geen enkele wijze inzien. In juni besluit ik mijn abonnementgeld € 24,26 terug te storten en meld me wederom bij Vodafone en stel ze op de hoogte van het storneren van het afgeschreven bedrag.
Ik krijg na een aantal dagen een reactie van Vodafone dat ze eenmalig gratis een rekening zullen toesturen.
In augustus neem ik wederom telefonisch contact op om te vragen waarom ik nog steeds mijn rekening niet kan inzien via My Vodafone.
De medewerkster geeft aan dat het toch zou moeten werken en gaat e.e.a. navragen. Wat blijkt Vodafone is tijdens de nummerwijziging vergeten My Vodafone ook om te zetten. Dit staat dus los van het probleem zoals beschreven op www.stopvodafone.com! Als gevolg hiervan ben ik al mijn rekeninginformatie kwijt, kan ik geen enkele controle uitoefen en dus vraag ik om een gespecificeerde rekening van de afgelopen maanden, wel mogelijk maar 'te duur' voor Vodafone dus doen we dat niet aldus de medewerkerster, waarna ze de verbinding verbreekt...
Dus weer bellen, mailen en uiteindelijk krijg ik iemand te spreken die wel van mening is dat ik recht heb op mijn facturen. Ze stuurt mij derhalve alle facturen toe. Na ontvangst blijkt het door Vodafone geïncasseerde bedrag van € 24,26 (dat ik zelf gestorneerd heb) op geen enkele factuur terug te komen.
Ik vraag Vodafone om opheldering 'waar komen de kosten van 24,26' vandaan. Op geen enkele factuur staat dit bedrag vermeld’.
Helaas krijg ik geen enkele inhoudelijke reactie. Niemand kan mij vertellen waar het bedrag vandaan komt. En ik weiger een bedrag te betalen dat Vodafone niet kan verantwoorden. Gevolg ik krijg aanmaning en wordt uiteindelijk afgesloten.
Na veel bellen (en contact gehad te hebben met de manager van de afdeling betalingen) blijkt er een creditering te hebben plaatsgevonden welke niet vermeld staat op mijn facturen. Normaal zou ik hier een aparte creditnota voor ontvangen maar omdat ik geen toegang had tot 'My Vodafone' kon ik deze natuurlijk niet inzien.
Hierdoor is niet het bedrag dat op de factuur van de maand juli vermeld staat afgeschreven maar het bedrag van de factuur van juli minus de niet vermelde creditering (dit kwam neer op € 24,26).
Logische dus dat ik op geen enkele factuur het bedrag van € 24,26 terug zie.
Door alle problemen wil mijn overeenkomst met Vodafone beëindigen. Ik wil weg als klant. Helaas Vodafone gaat niet akkoord.
Kortom
Vandaag ben ik door Vodafone telefonisch benaderd, naar aanleiding van mijn negatieve berichtgeving op het www, welke door Vodafone webrelations is opgepikt.
Vodafone wil mij tegemoet komen om zo te proberen de relatie te verbeteren en mij als klant toch te kunnen behouden (waarom deed men dit aanbod niet in mijn eerste brief welke ik Vodafone aangetekend heb gestuurd?). Er is aangeboden om 6 maanden 50% korting op mijn abonnementskosten te geven. Ik krijg standaard al 20% korting dus men doet er 30% bovenop en krijg maarliefst € 8,25 extra korting als compensatie voor maandenlange ellende.
Men gaat er wel vanuit (en hoopt) dat ik mijn negatieve berichtgeving en mening omtrent Vodafone aanpas. Mijn aansluiting vroegtijdig beëindigen doet men niet dat is gezien de situatie niet nodig aldus Vodafone.
Heb er nog even over nagedacht, maar ga er niet mee akkoord. Liever geen korting het is puur gebaseerd op damagecontrol en komt over als zwijggeld. Het is niet bedoeld om mij als klant tegemoet te komen maar puur zodat ik mij weer positief uitlaat over Vodafone, daar pas ik voor.
Een reactie krijgen van Vodafone duurt normaal wekenlang (of komt zelfs helemaal niet) en op het moment dat de reputatie van Vodafone in het geding komt kan er wel snel gereageerd worden. Web relations komt voor het eerst uit zichzelf! in actie, trekt intern aan de alarmbel, en zorgt ervoor dat er direct telefonisch contact wordt opgenomen. Klachtafhandeling kan dus wel vlug als het moet. Maar waarom reageert Web relations slechts selectief op mijn berichten die ik ik ze gestuurd heb?
Als ik mij niet negatief over Vodafone zou hebben uitgelaten zou ik dan ook korting hebben gehad?
Ik ben van mening dat Vodafone mijn slechts wil compenseren zodat ik mij niet meer negatief uitlaat. Ik pas daar voor en geef bestaande en nieuwe klanten graag inzicht in de wijze waarop Vodafone tracht problemen de wereld uit te helpen.
Omdat Vodafone negatieve berichtgeving wil voorkomen wil men mij compenseren. Lees mee over het ontstaan van deze situatie:
In begin van mijn nieuwe aansluiting ben ik constant telefonisch lastig gevallen (duurwaarders, banken en andere instellingen die opzoek waren naar de vorige eigenaars omdat ze daar geld van teg goed hadden). Ik heb hierop Vodafone gebeld en om een oplossing gevraagd. De oplossing was nieuw nummer, maar ik moest dit zelf betalen - ondanks dat ik dit nieuwe nummer van Vodafone pas twee weken had, uiteindelijk na heel veel bellen in een periode van maanden toch gratis gekregen.
Vervolgens wordt ik begin dit jaar door Vodafone benaderd omdat ik buiten de bundel bel. Ze hebben een aanbieding gratis toestel en een verhoging van de bundel met 50% korting. Uiteindelijk blijkt het te gaan om een compleet nieuwe aansluiting, inclusief nieuw nummer. Pure oplichting en na veel bellen annuleert Vodafone de nieuwe aansluiting. Vervolgens wordt het abonnementsgeld wel gefactureerd, dus weer mag ik als klant bellen voor correctie. En deze correcties vinden niet direct plaats, maar elke keer ‘bij de volgende factuur’.
Ondertussen kan ik al enige tijd online mijn rekening niet inzien. Dus ik stuur hierover een email. Ik krijg terug dat er een storing is en dat ik daarom mijn rekening niet kan inzien. In de maanden die volgen neem ik regelmatig contact op met de klantenservice. Elke keer hetzelfde antwoord er is storing. Ondertussen kan ik nog steeds mijn facturen op geen enkele wijze inzien. In juni besluit ik mijn abonnementgeld € 24,26 terug te storten en meld me wederom bij Vodafone en stel ze op de hoogte van het storneren van het afgeschreven bedrag.
Ik krijg na een aantal dagen een reactie van Vodafone dat ze eenmalig gratis een rekening zullen toesturen.
In augustus neem ik wederom telefonisch contact op om te vragen waarom ik nog steeds mijn rekening niet kan inzien via My Vodafone.
De medewerkster geeft aan dat het toch zou moeten werken en gaat e.e.a. navragen. Wat blijkt Vodafone is tijdens de nummerwijziging vergeten My Vodafone ook om te zetten. Dit staat dus los van het probleem zoals beschreven op www.stopvodafone.com! Als gevolg hiervan ben ik al mijn rekeninginformatie kwijt, kan ik geen enkele controle uitoefen en dus vraag ik om een gespecificeerde rekening van de afgelopen maanden, wel mogelijk maar 'te duur' voor Vodafone dus doen we dat niet aldus de medewerkerster, waarna ze de verbinding verbreekt...
Dus weer bellen, mailen en uiteindelijk krijg ik iemand te spreken die wel van mening is dat ik recht heb op mijn facturen. Ze stuurt mij derhalve alle facturen toe. Na ontvangst blijkt het door Vodafone geïncasseerde bedrag van € 24,26 (dat ik zelf gestorneerd heb) op geen enkele factuur terug te komen.
Ik vraag Vodafone om opheldering 'waar komen de kosten van 24,26' vandaan. Op geen enkele factuur staat dit bedrag vermeld’.
Helaas krijg ik geen enkele inhoudelijke reactie. Niemand kan mij vertellen waar het bedrag vandaan komt. En ik weiger een bedrag te betalen dat Vodafone niet kan verantwoorden. Gevolg ik krijg aanmaning en wordt uiteindelijk afgesloten.
Na veel bellen (en contact gehad te hebben met de manager van de afdeling betalingen) blijkt er een creditering te hebben plaatsgevonden welke niet vermeld staat op mijn facturen. Normaal zou ik hier een aparte creditnota voor ontvangen maar omdat ik geen toegang had tot 'My Vodafone' kon ik deze natuurlijk niet inzien.
Hierdoor is niet het bedrag dat op de factuur van de maand juli vermeld staat afgeschreven maar het bedrag van de factuur van juli minus de niet vermelde creditering (dit kwam neer op € 24,26).
Logische dus dat ik op geen enkele factuur het bedrag van € 24,26 terug zie.
Door alle problemen wil mijn overeenkomst met Vodafone beëindigen. Ik wil weg als klant. Helaas Vodafone gaat niet akkoord.
Kortom
Vandaag ben ik door Vodafone telefonisch benaderd, naar aanleiding van mijn negatieve berichtgeving op het www, welke door Vodafone webrelations is opgepikt.
Vodafone wil mij tegemoet komen om zo te proberen de relatie te verbeteren en mij als klant toch te kunnen behouden (waarom deed men dit aanbod niet in mijn eerste brief welke ik Vodafone aangetekend heb gestuurd?). Er is aangeboden om 6 maanden 50% korting op mijn abonnementskosten te geven. Ik krijg standaard al 20% korting dus men doet er 30% bovenop en krijg maarliefst € 8,25 extra korting als compensatie voor maandenlange ellende.
Men gaat er wel vanuit (en hoopt) dat ik mijn negatieve berichtgeving en mening omtrent Vodafone aanpas. Mijn aansluiting vroegtijdig beëindigen doet men niet dat is gezien de situatie niet nodig aldus Vodafone.
Heb er nog even over nagedacht, maar ga er niet mee akkoord. Liever geen korting het is puur gebaseerd op damagecontrol en komt over als zwijggeld. Het is niet bedoeld om mij als klant tegemoet te komen maar puur zodat ik mij weer positief uitlaat over Vodafone, daar pas ik voor.
Een reactie krijgen van Vodafone duurt normaal wekenlang (of komt zelfs helemaal niet) en op het moment dat de reputatie van Vodafone in het geding komt kan er wel snel gereageerd worden. Web relations komt voor het eerst uit zichzelf! in actie, trekt intern aan de alarmbel, en zorgt ervoor dat er direct telefonisch contact wordt opgenomen. Klachtafhandeling kan dus wel vlug als het moet. Maar waarom reageert Web relations slechts selectief op mijn berichten die ik ik ze gestuurd heb?
Als ik mij niet negatief over Vodafone zou hebben uitgelaten zou ik dan ook korting hebben gehad?
Ik ben van mening dat Vodafone mijn slechts wil compenseren zodat ik mij niet meer negatief uitlaat. Ik pas daar voor en geef bestaande en nieuwe klanten graag inzicht in de wijze waarop Vodafone tracht problemen de wereld uit te helpen.