Belazerd door EasyJet
Geplaatst: 18 sep 2008 20:44
In januari 2007 bleek mijn vlucht van Amsterdam naar Bristol geannuleerd. Ik kreeg de mogelijkheid van EasyJet aangeboden voor een vlucht naar London Luton een paar uur later. Eerst wilde ik echter zeker weten dat de extra vervoerskosten die ik hierdoor zou maken, door EasyJet vergoed zouden worden. Dit was het geval, werd mij door het EasyJet-personeel op Schiphol verzekerd.
Ik stuurde dus mijn treinkaartje (51 pond) van Londen naar Gloucester, mijn bestemming, naar EasyJet met de vraag om het te vergoeden (Inmiddels was mij ook via de telefoon door de klantenservice van EasyJet verzekerd dat het kaartje vergoed zou worden), Na eerst veel miscommunicatie van de kant van EasyJet, bleken ze mijn kaartje uiteindelijk niet te willen vergoeden, omdat ik meteen naar mijn bestemming gereisd was! Ze wilden alleen de reis van Luton naar de luchthaven van Bristol (mijn oorspronkelijke bestemming) vergoeden. Aangezien ik niet eerst naar Bristol gereisd was, kon ik mijn vergoeding vergeten!
Ik ben hier echt ontzettend kwaad over, want ten eerste heeft EasyJet meermalen beloofd mijn kaartje te vergoeden en hebben ze mij niets verteld over bovenstaande. Ten tweede is het antwoord natuurlijk belachelijk aangezien het ontzettend onlogisch is om een omweg te maken naar mijn bestemming via de luchthaven van Bristol. Ten derde is het nog belachelijker omdat een rechtstreekse reis van Luton naar Gloucester korter is dan de reis van Luton naar luchthaven Bristol!
Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen. EasyJet heeft volgens Europese regels namelijk de plicht om mij volledig te informeren over al mijn rechten in geval van annulering van mijn vlucht.
Het was een interessante zaak werd mij verteld, maar mijn financiele belang is te klein om er iets mee te kunnen.
Het kan toch niet zo zijn dat EasyJet hier zo maar mee weg komt?! Heeft iemand misschien tips voor mij wat ik hier verder mee kan doen?
Ik stuurde dus mijn treinkaartje (51 pond) van Londen naar Gloucester, mijn bestemming, naar EasyJet met de vraag om het te vergoeden (Inmiddels was mij ook via de telefoon door de klantenservice van EasyJet verzekerd dat het kaartje vergoed zou worden), Na eerst veel miscommunicatie van de kant van EasyJet, bleken ze mijn kaartje uiteindelijk niet te willen vergoeden, omdat ik meteen naar mijn bestemming gereisd was! Ze wilden alleen de reis van Luton naar de luchthaven van Bristol (mijn oorspronkelijke bestemming) vergoeden. Aangezien ik niet eerst naar Bristol gereisd was, kon ik mijn vergoeding vergeten!
Ik ben hier echt ontzettend kwaad over, want ten eerste heeft EasyJet meermalen beloofd mijn kaartje te vergoeden en hebben ze mij niets verteld over bovenstaande. Ten tweede is het antwoord natuurlijk belachelijk aangezien het ontzettend onlogisch is om een omweg te maken naar mijn bestemming via de luchthaven van Bristol. Ten derde is het nog belachelijker omdat een rechtstreekse reis van Luton naar Gloucester korter is dan de reis van Luton naar luchthaven Bristol!
Ik heb inmiddels juridisch advies ingewonnen. EasyJet heeft volgens Europese regels namelijk de plicht om mij volledig te informeren over al mijn rechten in geval van annulering van mijn vlucht.
Het was een interessante zaak werd mij verteld, maar mijn financiele belang is te klein om er iets mee te kunnen.
Het kan toch niet zo zijn dat EasyJet hier zo maar mee weg komt?! Heeft iemand misschien tips voor mij wat ik hier verder mee kan doen?