Vodafone Passport en mijn hoge relefoonrekening...
Geplaatst: 19 sep 2008 11:24
Ik sta op het punt om een brief te sturen naar de Vodafone klachtenafdeling en een kopie naar consumentenorganisaties. Hier mijn verhaal...
Net voor mijn vakantie naar Griekenland in juli las ik over de mogelijkheid om Vodafone Passport te activeren. Hiermee zou ik de kosten van mijn gesprekken en sms’jes laag kunnen houden. Ik besloot de gratis dienst eind juni te activeren en mijn telefoon vaker in het buitenland te gebruiken dan wat ik normaal zou doen. Ik ontving ook netjes een welkomstsms’je zodra ik in Griekenland kwam met daarin vermeld de tarieven: € 0,79 per gesprek als ik gebeld word en € 0,79 als starttarief plus mijn thuistarief als ik zelf bel. Een sms’je zou € 0,29 kosten. Deze sms heb ik verwijderd, omdat mijn postvak in vol zat en ik wel sms’jes wilde blijven ontvangen tijdens mijn afwezigheid in Nederland.
Omdat ik erg positief was over deze dienst besloot ik ook tijdens mijn vakantie in Frankrijk in augustus mijn telefoon te gebruiken. Maar wat schetste nu mijn verbazing toen ik mijn telefoonrekening over juli ontving? De tarieven waren niet doorberekend. Met andere woorden: de oude tarieven zijn gebruikt en Vodafone heeft € 133 van mijn rekening afgeschreven. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, dus ik besloot te bellen naar de klantenservice. Hier kreeg ik twee keer onvriendelijke dames aan de telefoon. Wat blijkt? Het is mijn eigen schuld, want ik heb de dienst niet aangezet. Jammer genoeg ben ik door de vervelende situatie vergeten hun namen te noteren. Gelukkig konden ze wel alsnog mijn Passport activeren…
De telefoonrekening van augustus heb ik nog niet gekregen, maar ik weet de uitkomst al: een veel te hoge rekening. Als ik dit geweten had, had ik mijn telefoon helemaal niet gebruikt. Dit vind ik een onnodige uitgave. Ook vind ik het heel vervelend dat de klantenservice mij niet verder wilde helpen. Ik vraag mij af waar het fout is gegaan en wil hier graag opheldering over. Overigens moet ik wel vermelden dat ik over het algemeen heel tevreden was met de producten van Vodafone.
Wie kan mij vertellen of dit vaker gebeurt? Ik vind het heel raar dat je je speciaal moet aanmelden voor een gratis dienst en dat je achteraf erachter komt dat je toch een hele hoop geld moet afstaan dat je uiteraard 10x beter kan besteden...
Net voor mijn vakantie naar Griekenland in juli las ik over de mogelijkheid om Vodafone Passport te activeren. Hiermee zou ik de kosten van mijn gesprekken en sms’jes laag kunnen houden. Ik besloot de gratis dienst eind juni te activeren en mijn telefoon vaker in het buitenland te gebruiken dan wat ik normaal zou doen. Ik ontving ook netjes een welkomstsms’je zodra ik in Griekenland kwam met daarin vermeld de tarieven: € 0,79 per gesprek als ik gebeld word en € 0,79 als starttarief plus mijn thuistarief als ik zelf bel. Een sms’je zou € 0,29 kosten. Deze sms heb ik verwijderd, omdat mijn postvak in vol zat en ik wel sms’jes wilde blijven ontvangen tijdens mijn afwezigheid in Nederland.
Omdat ik erg positief was over deze dienst besloot ik ook tijdens mijn vakantie in Frankrijk in augustus mijn telefoon te gebruiken. Maar wat schetste nu mijn verbazing toen ik mijn telefoonrekening over juli ontving? De tarieven waren niet doorberekend. Met andere woorden: de oude tarieven zijn gebruikt en Vodafone heeft € 133 van mijn rekening afgeschreven. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, dus ik besloot te bellen naar de klantenservice. Hier kreeg ik twee keer onvriendelijke dames aan de telefoon. Wat blijkt? Het is mijn eigen schuld, want ik heb de dienst niet aangezet. Jammer genoeg ben ik door de vervelende situatie vergeten hun namen te noteren. Gelukkig konden ze wel alsnog mijn Passport activeren…
De telefoonrekening van augustus heb ik nog niet gekregen, maar ik weet de uitkomst al: een veel te hoge rekening. Als ik dit geweten had, had ik mijn telefoon helemaal niet gebruikt. Dit vind ik een onnodige uitgave. Ook vind ik het heel vervelend dat de klantenservice mij niet verder wilde helpen. Ik vraag mij af waar het fout is gegaan en wil hier graag opheldering over. Overigens moet ik wel vermelden dat ik over het algemeen heel tevreden was met de producten van Vodafone.
Wie kan mij vertellen of dit vaker gebeurt? Ik vind het heel raar dat je je speciaal moet aanmelden voor een gratis dienst en dat je achteraf erachter komt dat je toch een hele hoop geld moet afstaan dat je uiteraard 10x beter kan besteden...