LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendhopper bankstel in gebreke

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nen87

Trendhopper bankstel in gebreke

Ongelezen bericht door Nen87 »

Hallo,

Graag leg ik jullie mijn situatie voor. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Op 2 april 2008 heb ik een combinatie van een bankstel + loveseat besteld bij Trendhopper (filiaal Leeuwarden). Na 7/8 weken werden ze al geleverd. Echter bleek dat bij de 3zits geen poten waren geleverd. Hiervan is een aantekening gemaakt op de afleveringsbon.
Twee dagen later ontving ik een brief waarin ze spraken over het bedenken van een oplossing voor dit probleem. Ik heb toen zelf telefonisch contact opgenomen en zei dat als ik kussens voor op de bank mocht uitzoeken (4 van die kleintjes..) ik niet moeilijk deed over een latere nalevering van de poten. Toen werd mij in plaats daarvan zelfs een tegoedbon gestuurd van 100 euro en zouden de poten zo snel mogelijk geleverd worden.
Echter na 4 weken nog niks ontvangen. Wéér gebeld. Oh sorry, het was niet goed doorgegeven aan de leverancier. Opnieuw melding gemaakt. Binnen 2 a 3 weken zouden we de poten krijgen. Weer die weken gewacht, weer niks ontvangen. WEER gebeld. WEER krijgen we te horen dat het nog twee weken duurt. Dit is ons ook schriftelijk bevestigd. Na 2 weken na overschrijding van de termijn in de brief was ik het SPUUGZAT. Ik heb een boze brief geschreven. Trendhopper is aangesloten bij Branchevereniging wonen en volgens hun voorwaarden (art. 6 lid 2 en 3) sta ik gewoon in mijn recht om de overeenkomst te ontbinden. Zij hebben namelijk niet een deugdelijk product geleverd binnen de afgesproken termijn. Inmiddels staat mijn bank namelijk behoorlijk lelijk te worden op de grond. Hij lijkt als het ware door te zakken in het midden, omdat aan de zijkanten wel plastic dopjes onder de bank zitten. Ook begint de stof van het midden bol te staan.
Maargoed, ik heb vandaag een brief terug gekregen. Daarin schrijven ze dat ze mij "afgekocht hebben met de tegoedbon en dat ik zelf het manco van de poten zou oplossen" HOE HALEN ZE DIT IN HUN HOOFD? Hoe moet ik nu aan poten komen die identiek zijn aan die van mijn loveseat? Dit slaat toch nergens op? Die worden zijn nooit in mijn mond genomen en die telefoniste van de service-afdeling heeft dit er dus zelf van gemaakt. Behoorlijk verkeerde interpretatie!!! Dan sturen er ze ook nog kopieën bij van de melding in het systeem. Alsof ik daar een boodschap aan heb??! Dat klopt gewoon niet! Ik ga toch niet akkoord met het afkopen van deze klacht?

Nu mijn vraag aan jullie: wat zal ik nu ondernemen? Ik heb in mijn eerste brief geschreven dat ik mijn geld terug wil en dat ze de banken (PLUS tegoedbon) mogen ophalen. Moet ik qua dat standpunt voet bij stuk houden? Of moet ik genoegen nemen met een VEEL TE LATE nalevering van de poten en zelf de bon houden?

Zoals te lezen is, ben ik echt verschrikkelijk kwaad. Hoe kunnen ze zo met mij als klant omgaan? Als deze zaak is afgehandeld, ga ik NOOIT meer naar de trendhopper. Bah, wat een walgelijke manier om zo met je klanten om te gaan!

Nen87

16again

Re: Trendhopper bankstel in gebreke

Ongelezen bericht door 16again »

-Doe vanaf nu alles schriftelijk
-schrijf een brief waarin je aangeeft dat de tegoedbon geaccepteerd hebt als vergoeding voor nalevering van de pootjes, en niet in plaats van die pootjes. Indien daar een misverstand over bestaat, ben je bereid de kortingsbon te retourneren.
-Stel een termijn (bijv 3 weken) waarin nalevering dient te gebeuren
-Stel trendhopper alvast in gebreke als nalevering in die termijn uitblijft.
-geef aan dat indien e.e.a. niet binnen gestelde termijn is opgelost, dat je dan naar de geschillencommissie stapt, in een poging om de koop te ontbinden.

Nen87

Ongelezen bericht door Nen87 »

Ja ik ga het maar aanpakken op die manier. Sowieso deed ik alles al schriftelijk, want dan heb ik tenminste reacties zwart op wit. Zeker nu blijkt dat ze een telefoongesprek al compleet verkeerd hebben begrepen, is het geen verkeerd idee. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden. Het kost me namelijk €100 als ik hiermee naar de geschillencommissie moet en voor die prijs kan ik misschien zelf ook nog wel wat fabriceren wat op pootjes lijkt. Maar ik baal gewoon van de manier hoe er met mij wordt omgegaan in deze situatie. Vind dat niet bepaald netjes.

Soumaya

Ongelezen bericht door Soumaya »

wij hebben ook bankstellen gekocht bij de Trendhopper. Ik raad het iedereen in mijn omgeving AF! Ze doen ontzettend hun best om je iets aan te smeren, als dat betekend dat ze moeten liegen, dan doen ze dat! Zodra je gekocht heb, en je hebt klachten, wordt je alles behalve serieus genomen. Ze reageren niet op je mail, antwoorden niet op tijd.
Ze verwachten dat je gewoon niet zeurt. Zeer zeer slecht voor zo'n groot bedrijf. Ik lig op dit moment in de clinch met ze over de bankstellen die ik bij ze heb gekocht, maar ben op het punt me op te schakelen naar de geschillencomissie. Weet iemand hoe ik dat het best kan aanpakken? Ik heb zo'n spijt dat ik ze niet gewoon bij de IKEA heb gehaald. IKEA is echt een topbedrijf, wat betreft service, als je niet tevreden bent, krijg je gewoon je geld terug, of je kiest een ander product uit, zonder gezeik en zonder er MAANDEN achter te zitten.

Gesloten