LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door kasjacek »

De problemen met mijn spamfilter mogen dan zijn opgelost, maar het ontvangen van mijn aangemaakte e-mail accounts onder de Lite versie van internet plus bellen van kpn is nog altijd niet opgelost. Ook al werd mij deze week na telfonisch contact verzekerd dat de accounts weer werkte en dat zij het gecontroleert hadden, kan ik nog steeds niet alle aangemaakte accounts downloaden met MS Office 2003.
Ik heb van alles geprobeerd, het wissen van de accounts en opnieuw invoeren ervan, maar het probleem ligt duidelijk aan de zijde van kpn.
Bij het overgaan naar internetplusbellen basic hebben ze niet alle instellingen mee overgenomen ook mijn instellingen van mijn telefoonnummer weergave niet.
Ik kan wel via webmail van "kpnvandaag" bij het geblokkeerde account komen, maar via mijn mailprogramma kan ik het vergeten.
En als ik via de klantenservice in contact wil komen sta je eerst een kwartier of 2 in de wacht voordat je geholpen word, als dit al mogelijk mocht zijn. Zo heb ik al enkele euro's verbeld en ben nog geen fluit verder gekomen.
Ook als je het geheime telefoonnummer weer terug wilt hebben ingestelt, verwijzen ze je eerst naar "de telefoongids" op internet, alwaar je weer naar de klantenservice van kpn wordt verwezen.
Over servise gesproken!
Die is momenteel ver te zoeken bij kpn.
Het enigste pluspuntje wat er is, is dat ze het tarief voor 0900-0244 van 10 ct/min naar 1 ct/min hebben verlaagt. Daarvoor zijn de wachttijden evenredig lang geworden. Mijn persoonlijke ondervinding.

Hopenlijk leest iemand dit die mij wel kan helpen om alles weer op een rijtje te krijgen met "internetplus bellen" van kpn.

Met vriendelijke groet,

Kas Jacek

pcdokterdwingeloo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2006 02:07

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door pcdokterdwingeloo »

Zelf heb ik ook ipb van planet. Na de overgang van planet naar kpn heb ik ontdekt dat mijn factuur 4 euro meer kost dan normaal.
Verder kan niet overal 20mb download worden geleverd. Dit wordt bevestigd door kpn helpdeskmedewerkers. Er wordt met twee maten gemeten.

rkl123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:40

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door rkl123 »

Dit is de zoveelste klacht over het feit dat trouwe klanten van KPN TEVEEL betalen voor hun IPB abonnement.

Kreeg vanochtend de faactuur van 80 euro al weer binnen ... nieuwe klanten betalen 50 euro !! en de snelheid is dan ook nog 2 mb hoger.

Het lukt me al twee maanden NIET om te upgraden van IPB Basis naar IBP Extra. Het wordt teveel om op tenomen wat ik daarvoor geprobeerd heb. Emiallen ... 0900 nummers gebeld (uren).

ik ga volgend jaar verhuizen en neem dan GEEN KPN ABONNEMENT op het nieuwe adres.

KAN TROS RADAR TV HIER GEEN UITZENDING AAN BESTEDEN ??

harv2810
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2008 22:43

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door harv2810 »

Sinds 18 juni 2006 heb Planet IPB standaard waarvoor ik €42,95 betaal.
Het KPN IPB Basic kost € 35,- en heeft tevens gratis virusscanner en gratis bellen in de avond/nacht dan kan er toch geen sprake zijn van downgraden!!!
Het wordt tijd dat Radar op TV een oproep doet om de lotgenoten te activeren. Dit soort klantonvriendelijkheid past niet in 2008!!!
Bij de KPN helpdesk krijg je steeds een ander antwoord. eerst krijg je de opmerking dat je na het eerste contractjaar kun wijzigen. Als je dan aangeeft dat je al langer dan 1 jaar dit abonnement hebt wordt vervolgens dat weer tegengesproken in de volgende mail.

sjakie63
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2008 18:27

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door sjakie63 »

Hallo,
KPN noemt de overgang van planet economy 1,5/ 34,95 euro naar kpn basis 3.0/ 35 euro ook een downgrade!!!!
Ik moet dus meer betalen voor het abonnement (is maar 5 ct) maar moet toch 25 euro voor downgrade betalen????

UCColor
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2008 01:10

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door UCColor »

Even inhakend op rkl123: je hebt volkomen gelijk: trouwe klanten betalen teveel.
Over de verleende diensten heb ik weinig te klagen: het doet wel wat het behoord te doen (na wat opstartproblemen). Maar de opzegtermijn/contractduur voor IPB klanten van voor augustus 2007 is bespottelijk. Contractduur van 1 jaar met stilzwijgende verlenging van 1 jaar zonder waarschuwing vooraf.

Dus even niet opletten of niet thuis zijn als er gebeld wordt voor een andere contractvorm en je 'hangt' er zo maar 2 jaar aan vast. Kost je toch al gauw 300 euro extra.

Klanten van na augustus 2007 kunnen na 1 jaar maandelijks opzeggen. Hoezo met 2 maten meten. En wie is er weer het haasje: juist: de trouwe klant.

65 euro voor een dienst waar je tegenwoordig voor zo'n bedrag als 'extratje' ook nog HDTV bij de meeste providers kunt krijgen.

Gelukkig heeft de OPTA hier een stokje voor gestoken: vanaf juli 2009 wordt het verplicht om maandelijks op te kunnen zeggen voor een internet cq. telefoondienst. Helaas voor mij te laat: mijn contract loopt na die maand af.

Het zou de KPN sieren als ze trouwe klanten in deze economisch moeilijke tijden nu al de mogelijkheid geven deze keuze te kunnen maken.

1 ding is zeker: mij zien ze niet meer terug: jammer dat er zo wordt omgesprongen met klanten. Gelukkig zijn er nog genoeg alternatieven.

Juni 2009: het staat al met rode letters in mijn agenda: OPZEGGEN KPN met een dankbrief voor de perfect geboden diensten want daar krijgen ze van mij toch een groot compliment voor. Toon wat meer flexibiliteit meneer KPN en kom van uw high horse af: het zou een hoop ergenis schelen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wat mij bevreemd is dat de providers voor de bestaande klanten de down- en upload snelheid niet aanpast aan de nieuwe pakketten die uitgebracht worden,

KPN InternetPlusBellen is een gedateerd pakket van KPN, de klanten die dit pakket gebruiken moeten een relatief hoog bedrag betalen voor een pakket die dit niet meer waard is, de klant kan echter switchen naar een nieuw pakket, en dan heeft de klant weer een modern bij de tijds pakket,

Wel is het risico dat er weer problemen ontstaan, dus maar afwachten dat je niet afgesneden wordt van de diensten,

Mijns inziens, gewoon de bestaande pakketten bij de tijd houden, dan blijven de meeste klanten bij de bestaande provider "hangen", en het scheelt een hele hoop administratieve rompslomp en fouten,

Zelf ben ik ook overgestapt naar een andere provider, waarom?, de snelheid was in verhouding tot het bedrag per maand veel te traag geworden, de snelheid van het internet was bijna lachwekkend traag gewoon, niet meer van deze tijd, verder was het een prima provider,

Had mijn vorige provider de snelheden aangepast had ik zeker blijven hangen bij de provider, nu zijn ze mij kwijt!, :roll:


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

kasjacek
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 feb 2008 16:50

Re: Te veel betalen voor Internetplusbellen van KPN

Ongelezen bericht door kasjacek »

Inmiddels zijn de problemen opgelost met mijn e-mail adressen en het spam- en virusfilter bij KPN IPB.
Over de technische dienst geen slecht woord, maar over de duur van de oplossing wel. Voor mijn werk ben ik vaak in het centrum van Heerlen en dat is even boffen. Want daar is de Primafoon. En dat is de clou om kostenloos te kunnen bellen met de klantenservice van KPN. Hang je lekker een uur aan de telefoon op de kosten van KPN je problemen op te lossen. Maar dit gaat ook niet altijd goed. Ik heb eens 3 kwartier aan de lijn geweest zonder enig contact van de andere kant nadat de servicemedewerker mij had doorverbonden met iemand anders. Na 3 kwartier heb ik maar opgehangen en ben toen maar naar huis gegaan.

Over het downgrade gesproken.
Zij KPN hebben het Basic pakket gedowngrade naar Naar de waarde van de Lite versie. Dus ik weet niet beter. Wat ik wel niet leuk vind is dat ik thuis wordt opgebelt met de vraag of ik niet wilde upgrade naar een pakket van 50 euro per maand. Wel met geen woord reppen dat de versie die ik heb nu goedkoper was geworden. Daar moest ik zelf achter komen.

Dit vind ik persoonlijk een zeer kwalijke zaak en zeer klant onvriendelijk.
Ik ben het ermee eens wat hier op de site wordt gezegd over vaste klanten van KPN. Kpn moet ze in ere houden, want anders gaan ze lopen.

Verder heb ik ook opmerkingen over TELE2.
Een neef van de ega zat bij deze firma. Had jaren geen problemen met de verbinding. De hoofdaansluiting zat in de kelder. Hij had het modem uit technische overweging (vochtigheid) in de woonkamer geplaatst. De afstand was hierdoor meer dan de gewenste 5 mtr. Maar dat gaf geen probleem. De verbinding van internet en de telefoon waren heel goed. Tot voor 2 maanden terug. Altijd na 19:00 uur had hij storing en viel de telefoon uit als hij wilde bellen of werdt opgebeld.
wij de klantenservice gebeld, uitgelegd wat er aan de hand was en zij direct op de gewenste afstand gewezen dat deze te ver was voor een juiste verbinding.
Wij niet gek en alles zo aangesloten zoals vermeld werd in de gebruikshandleiding en de klantenservice. Maar wat niet was opgelost waren de problemen met de verbinding. Ovedag geen problemen, maar 's avonds na 19 uur viel met regelmaat de verbinding weg.
De oplossing van hem, hij is naar een andere provider gegaan. Nu heeft hij weer een degelijke verbinding.

Gesloten